Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

http://nieuwsbode-zeist.nl/nieuws/bus-t ... -1.5873370
Volgens Syntus stapt er maar een enkele passagier per dag uit bij de begraafplaats. Gedeputeerde Verbeek snapt dat het verdwijnen van lijn 81 “vervelend” is, maar, zei ze, “het nieuwe lijnennet heeft ook veel voordelen voor Zeistenaren. En er zijn alternatieven zoals de belbus, die wat ons betreft nog niet genoeg bekend is.” Wel beloofde ze een onderzoek naar een aanpassing van de nieuwe buslijn. Die zou vanaf Austerlitz naar Oud London kunnen rijden en daar keren. De oude ingang van de begraafplaats is daar vlakbij. Maar de busrit vanaf busstation Zeist daarnaartoe duurt straks wel een half uur langer.
Lijkt me geen praktische omlegging. Wordt 381 5 minuten per richting langzamer
Ik heb geen onderschrift
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Komt er een belbus ergens te rijden dan? Ik dacht dat er aan het begin van de concessie nog geen belbussen mochten rijden?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

http://www.meanderomnium.nl/vervoer-uit-en-thuis
De belbus is dan ook niet openbaar vervoer.
Ik heb geen onderschrift
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

sirvinniei schreef:http://www.meanderomnium.nl/vervoer-uit-en-thuis
De belbus is dan ook niet openbaar vervoer.
In het voorbeeld waar de link naartoe verwijst inderdaad niet nee.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik denk ook dat deze bedoeld wordt. Ik vind geen andere belbus.
Ik heb geen onderschrift
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

http://leusderkrant.nl/lokaal/groenlink ... kje-112570
Er komt blijkbaar een nieuwe bushalte bij de burgermeester van der postlaan. Lijkt me wel erg dichtbij de bestaande haltes Geertrudishof en Rossenberglaan
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Het artikel heeft het over een halte aan de Burgemeester van der Postlaan, niet bij die straat. Dat wordt dus een halte voor de buurtbus die de bus door het zuidelijk deel van Leusden gaat vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

sirvinniei schreef:280 doet een halte in Maarsbergen aan. Bovendien is het als je de snelweg mijdt alsnog 5 minuten sneller om via Overberg te rijden dan via Scherpenzeel.
Maarja, Syntus zei dat ze het hebben getimed, dus het zal dan wel altijd sneller zijn.
Ik kwam dus vanochtend een witte Syntus bus tegen op de rotonde bij Maarsbergen (la place). Vanuit richting Woudenberg, draaide deze de A12 richting Veenendaal op. Bus 3051. Tijdstip 08:12
Er zaten enkele passagiers in.

Geen idee of ik nu oud of bestaand 'nieuws' meld. Het viel mij op en moest eraan denken.. Aking schreef er volgens mij ook over, in een ander draadje.. (of maakte er een opmerking over..)
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Misschien iets er mee te maken dat ze aan het einde van de maand de dienstregeling bekend maken.
Het apartste aan het verhaal vind ik nog wel dat er passagiers in de bus zaten. Wat stond er op het display?
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

sirvinniei schreef:Misschien iets er mee te maken dat ze aan het einde van de maand de dienstregeling bekend maken.
Het apartste aan het verhaal vind ik nog wel dat er passagiers in de bus zaten. Wat stond er op het display?
280.. bestemming weet ik, eerlijk gezegd, niet meer zo zeker.. Ik zou zeggen Veenendaal.. maar geen idee..

Enfin, morgen kom ik er zo ongeveer op dezelfde tijd langs.. zal nog eens opletten..
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

sirvinniei schreef:Misschien iets er mee te maken dat ze aan het einde van de maand de dienstregeling bekend maken.
Het apartste aan het verhaal vind ik nog wel dat er passagiers in de bus zaten. Wat stond er op het display?
Heb je ook een iets preciesere datum? En word er dan nog meer bekend gemaakt? Ik dacht trouwens dat er nog een zaak van CXX liep.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Durashift schreef:
sirvinniei schreef:280 doet een halte in Maarsbergen aan. Bovendien is het als je de snelweg mijdt alsnog 5 minuten sneller om via Overberg te rijden dan via Scherpenzeel.
Maarja, Syntus zei dat ze het hebben getimed, dus het zal dan wel altijd sneller zijn.
Ik kwam dus vanochtend een witte Syntus bus tegen op de rotonde bij Maarsbergen (la place). Vanuit richting Woudenberg, draaide deze de A12 richting Veenendaal op. Bus 3051. Tijdstip 08:12
Er zaten enkele passagiers in.

Geen idee of ik nu oud of bestaand 'nieuws' meld. Het viel mij op en moest eraan denken.. Aking schreef er volgens mij ook over, in een ander draadje.. (of maakte er een opmerking over..)
Misschien een aantal politici om te laten zien dat zoals Syntus het voor ogen heeft toch echt het beste is?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Mwah,. zo zag het er niet uit.. Was toch echt 'forens' achtig..
Bovendien, om 8 uur 's ochtends... veels te vroeg toch voor politici / gedeputeerden..? :wink:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door MdJ »

3051 stond dit weekend in Apeldoorn. Ik vermoed dat de bus wordt gebruikt om aan te tonen wat de rijtijden moeten zijn op lijn 280. Dan is het handig dat er
a) een buschauffeur is
b) vervoerskundige
c) iemand van de provincie bij zit

En vermoedelijk partijen die in een reactie aan Syntus hebben laten weten dat de rijtijden van de lijn over de A12 bedenkelijk zijn en waren. en de enige manier om dat in praktijk te testen is het gewoon te doen!
Bij twijfel: gebruik beton.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Nou, dat ging dan prima gehaald worden, denk ik. Want het was rustig.. Ik was met 2 minuten de rotonde, spoor en kruising over en kon het gas erop richting Amersfoort. Het tegemoet komend verkeer was niet veel drukker.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

Ik vind dat altijd zo interessant. Hoe gaat dat. Wordt er gewoon gereden of wordt er bij elke halte of een paar haltes onderweg gestopt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Wat ik erg zonde vind is dat lijn (10)5 (elk half uur?) door blijft rijden naar oudewater terwijl deze verbinding totaal overbodig is. 505 is sneller en goedkoper naar Woerden (en wordt tussen oudewater en woerden ook meer gebruikt) en naar Montfoort rijdt al een hoogfrequente lijn. 105 kent in Oudewater gemiddeld 1 reiziger per rit.
wouter15 schreef:
sirvinniei schreef:Misschien iets er mee te maken dat ze aan het einde van de maand de dienstregeling bekend maken.
Het apartste aan het verhaal vind ik nog wel dat er passagiers in de bus zaten. Wat stond er op het display?
Heb je ook een iets preciesere datum? En word er dan nog meer bekend gemaakt? Ik dacht trouwens dat er nog een zaak van CXX liep.
Nope, dit zijn de reacties die ik van syntus kreeg mbt tot de dienstregeling
Geachte heer *Hou ik geheim :P* , Hartelijk dank voor uw reactie Helaas kunnen wij u hier nog niet over informeren aangezien er nog verschillende procedures lopen. De verwachting is dat eind april de procedures zijn afgerond. Ons advies blijft daardoor de volgende link in de gaten te houden: http://www.syntusutrecht.nl/
Ik heb geen onderschrift
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ejm301 »

Durashift schreef:
sirvinniei schreef:Misschien iets er mee te maken dat ze aan het einde van de maand de dienstregeling bekend maken.
Het apartste aan het verhaal vind ik nog wel dat er passagiers in de bus zaten. Wat stond er op het display?
280.. bestemming weet ik, eerlijk gezegd, niet meer zo zeker.. Ik zou zeggen Veenendaal.. maar geen idee..

Enfin, morgen kom ik er zo ongeveer op dezelfde tijd langs.. zal nog eens opletten..
Lijnbestemming was: meetrit infrabeheer

Zo gaan ze iedere rit dus rijden, dus deze bus zal je nog wel vaker aantreffen in de regio.
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ejm301 »

OmniLezer schreef:Ik vind dat altijd zo interessant. Hoe gaat dat. Wordt er gewoon gereden of wordt er bij elke halte of een paar haltes onderweg gestopt.
De paar keren dat ik erachter reed, werd er bij iedere halte gestopt.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

ejm301 schreef:
Durashift schreef:
sirvinniei schreef:Misschien iets er mee te maken dat ze aan het einde van de maand de dienstregeling bekend maken.
Het apartste aan het verhaal vind ik nog wel dat er passagiers in de bus zaten. Wat stond er op het display?
280.. bestemming weet ik, eerlijk gezegd, niet meer zo zeker.. Ik zou zeggen Veenendaal.. maar geen idee..

Enfin, morgen kom ik er zo ongeveer op dezelfde tijd langs.. zal nog eens opletten..
Lijnbestemming was: meetrit infrabeheer

Zo gaan ze iedere rit dus rijden, dus deze bus zal je nog wel vaker aantreffen in de regio.
Dat is onder meer om alle lijnen in te meten en de infrastructuur in te regelen, zoals verkeerslichten, slagbomen, pollers etc.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Dan zijn ze daar vroeg bij
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Alleen maar goed toch, ik heb liever een vervoerder die goed voorbereid aan een gebied begint dan eentje die alles last-minute nog moet regelen.

Trouwens nog een ontwikkeling: er schijnt ook nog een wens te zijn voor een nachtelijke variant van lijn 80.... http://www.ad.nl/ad/nl/31848/Amersfoort ... oort.dhtml
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ha, dat weet ik nog. Ik had die enquette nog ingevuld. Kunnen ze de prijs niet verhogen om die 4000 euro op te brengen?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Ik heb geen onderschrift
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Etienne »

Daniel schreef: Trouwens nog een ontwikkeling: er schijnt ook nog een wens te zijn voor een nachtelijke variant van lijn 80.... http://www.ad.nl/ad/nl/31848/Amersfoort ... oort.dhtml
Een foto van mij, maar bronvermelding mist. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

Etienne schreef:Een foto van mij, maar bronvermelding mist. :')
Mailtje sturen naar de redactie.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten