Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Het begin- en eindpunt van lijn 507 is in Axel en rijdt voortaan gelijk aan buurtbus 513 tussen Axel en St. Jansteen. Hierdoor kan er zonder een half uur overstaptijd gereisd kan worden van bijvoorbeeld Westdorpe naar Heikant
Ik denk dat er praktisch niemand is die tussen de dorpjes onderling reist.
Ik heb geen onderschrift
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Plutona »

Ik snap het niet, wat verandert er nu precies? Lijn 507 reed toch al tussen Axel en St Janssteen?
En lijn 513 reed daar niet, voor zover ik weet...
Worden de bussen soms aan elkaar gekoppeld?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

sirvinniei schreef:Ik denk dat er praktisch niemand is die tussen de dorpjes onderling reist.
Heel weinig inderdaad. Sowieso zijn de lijnen 511 en 513 vrij rustig en overdag gebeurt het regelmatig dat de bus leeg rond rijdt.
Dit was ook in de periode dat TCR deze lijnen reed.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Instaptarief lijn 19/395 verhoogd

Bericht door PatrickM »

Instaptarief lijn 19/395 verhoogd

Per 8 mei wijzigt het instaptarief (borg) voor het reizen op saldo met de OV-chipkaart op buslijnen 19 en 395. Het instaptarief gaat van € 4,- naar € 10,-. Deze wijziging wordt ingevoerd vanwege het lange afstandskarakter van deze lijn.

Lees hier verder.

Oke, duidelijk. Als dan ook het dubbele ritprijs-geklooi afgelopen is, dan vind ik het allemaal prima.

En de 133 dan? Die kan je dan zeker wel een instaptarief van €10 geven.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Dubbele ritprijs geklooi?
🍉
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Ja. Op een of andere manier doet de InfoXX het soms niet helemaal lekker, en registreert dat ik in Bruinisse ben ingestapt, en daarna via Zuidplein terug ben gegaan naar Bruinisse. Kost me toch mooi €7 meer. Heb het destijds ook wel teruggevraagd en ook teruggekregen, maar niet iedereen zal erachter komen dat de ritprijs dubbel is afgeschreven.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Ah zo. Misschien een keer melden bij de aanbestedende overheid? Dat zij dit goed in de gaten gaan houden of CXX dwingen hier een goede voorlichtingscampagne over op te starten. D.w.z. niet ergens iets in een boekje zetten, maar ook weergeven op schermen in de bus etc.
🍉
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

De schermen worden idd gebruikt voor dat soort zaken, maar dan doen ze het nog steeds fout. Er staat nu bijvoorbeeld op de schermen " combikaart buiten Zeeland alleen geldig icm combikaart plus van 4 euro." Grofweg klopt het wel, maar flakkee zit er nog gewoon bij, hij is niet geldig op de 436 tussen A29 en zuidplein, het voornse deel van de 104 en het belgische deel van de 42. Wat ook niet vermeld staat, is dat hij op lijn 42 ook bij de lijn geldig is. Ze verkopen hem zelf ook, maar wel onder de naam "zeelandkaart" ipv combikaart, en op magneetkaartjes.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

henk1234 in het Achterhoek-Rivierenlandtopic schreef:nee. Het is alleen zo dat chauffeurs bijv. niet alle vervoersbewijzen kennen. Voorbeeldje: Afgelopen donderdag kocht ik in zeeland op bus 42 een combikaart. Het was alleen een belgische bus, dus de chauffeur had geen stempelkaartjes, alleen magneetkaartjes. Hij kon wel een combikaart uit het prodata-systeem toveren, dus daar voor €16,- (normale prijs) een combikaart gekocht. De zeeuws-vlaamse chauffeurs wisten nog wel wat het was, maar toen ik later in de 133 stapte (gereden door een chauffeur van stalling Zierikzee), wist hij niet wat het was en gaf me het voordeel van de twijfel. Het kan altijd nog erger: op flakkee waren er nog weleens chauffeurs die niet wisten wat een combikaart was, terwijl hij er gewoon geldig was. Ga toch maar eens een mailtje naar CXX doen... Maar dat is Zeelandtopic-geklets.
Om hier even op terug te komen. Is er niet gewoon een boekje waar alle geldige vervoersbewijzen in een bepaalde regio in staan? Ik heb het idee dat dat het hele probleem op zou lossen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

henk1234 schreef:
henk1234 in het Achterhoek-Rivierenlandtopic schreef:nee. Het is alleen zo dat chauffeurs bijv. niet alle vervoersbewijzen kennen. Voorbeeldje: Afgelopen donderdag kocht ik in zeeland op bus 42 een combikaart. Het was alleen een belgische bus, dus de chauffeur had geen stempelkaartjes, alleen magneetkaartjes. Hij kon wel een combikaart uit het prodata-systeem toveren, dus daar voor €16,- (normale prijs) een combikaart gekocht. De zeeuws-vlaamse chauffeurs wisten nog wel wat het was, maar toen ik later in de 133 stapte (gereden door een chauffeur van stalling Zierikzee), wist hij niet wat het was en gaf me het voordeel van de twijfel. Het kan altijd nog erger: op flakkee waren er nog weleens chauffeurs die niet wisten wat een combikaart was, terwijl hij er gewoon geldig was. Ga toch maar eens een mailtje naar CXX doen... Maar dat is Zeelandtopic-geklets.
Om hier even op terug te komen. Is er niet gewoon een boekje waar alle geldige vervoersbewijzen in een bepaalde regio in staan? Ik heb het idee dat dat het hele probleem op zou lossen.
Op het Connexxion Intranet waar alle medewerkers bij kunnen staan per concessie alle vervoersbewijzen + tarieven die daar geldig zijn en de acties die op dat moment geldig zijn.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door michiel71 »

Van de provincie Zeeland mag het Duitse bedrijf Flixbus beginnen met een snelle busverbinding tussen Dortmund en Domburg (4 keer per dag).
Om te voorkomen dat Flixbus een concurrent wordt voor Connexxion, die het busvervoer verzorgt in Zeeland,
mag het bedrijf geen tickets verkopen voor vervoer tussen Domburg, Westkapelle, Zoutelande, Vlissingen, Middelburg & Goes
Opmerkelijk! Bij de laatste regionale concessieverlening behield Domburg slechts met moeite nog enigszins bruikbaar OV.

Connexxion lijn 52 en lijn 53 rijden beiden elk uur van Domburg naar Middelburg (zondag om de 2 uur) (Los kaartje, Zeeuwse Strip, €5).
Voor Vlissingen moet je dan nog in Middelburg overstappen overstappen op de trein (reistijd 50-65 minuten) (Los treinkaartje €3,20).

Alleen 8 weken in de zomer (10/07 t/m 03/09/2016) rijdt er 12 keer per dag een bus (Lijn 864) tussen Domburg en Vlissingen (uurdienst).
De reisduur van deze Walcheren Zomerexpress bedraagt tussen Domburg en Vlissingen ongeveer 45 minuten (Buurtbuskaartje €3,50 p.p)
Met Flixbus (3 keer per dag) zou de reistijd (met 4 stops) tussen Domburg en Vlissingen ongeveer 50 minuten zijn (Los kaartje vanaf €5)
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Yanaike »

michiel71 schreef: Opmerkelijk! Bij de laatste regionale concessieverlening behield Domburg slechts met moeite nog enigszins bruikbaar OV.

Connexxion lijn 52 en lijn 53 rijden beiden elk uur van Domburg naar Middelburg (zondag om de 2 uur) (Los kaartje, Zeeuwse Strip, €5).
Voor Vlissingen moet je dan nog in Middelburg overstappen overstappen op de trein (reistijd 50-65 minuten) (Los treinkaartje €3,20).

Alleen 8 weken in de zomer (10/07 t/m 03/09/2016) rijdt er 12 keer per dag een bus (Lijn 864) tussen Domburg en Vlissingen (uurdienst).
De reisduur van deze Walcheren Zomerexpress bedraagt tussen Domburg en Vlissingen ongeveer 45 minuten (Buurtbuskaartje €3,50 p.p)
Met Flixbus (3 keer per dag) zou de reistijd (met 4 stops) tussen Domburg en Vlissingen ongeveer 50 minuten zijn (Los kaartje vanaf €5)
Wat is er zo opmerkelijk dan? De Flixbus mag niet gebruikt worden voor binnenlands vervoer zoals er in de bronnen beschreven staat. Verder speelt Flixbus in op een heel ander type reizigers. En Flixbus rijdt maar 4x/dag, dat is ook niet bepaald 'bruikbaar OV'.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Ik vind het opmerkelijker (maar dan in positieve zin) dat je op lijn 864 met een Buurtbuskaartje kan reizen.
Op de site van Connexxion kan ik daar niks over vinden.
michiel71 schreef:
Connexxion lijn 52 en lijn 53 rijden beiden elk uur van Domburg naar Middelburg (zondag om de 2 uur) (Los kaartje, Zeeuwse Strip, €5).
Dat het met de OV-Chipkaart maar de helft van die prijs is, vergeet je voor het gemak even? :D
(En alle binnenlandse lijnen staan ook op de Wiki, dus je kunt ook daarnaartoe verwijzen in plaats van naar de site van de vervoerder. ;) )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door michiel71 »

Meltrain schreef:Ik vind het opmerkelijker (maar dan in positieve zin) dat je op lijn 864 met een Buurtbuskaartje kan reizen.
Op de site van Connexxion kan ik daar niks over vinden.
Die prijs á €3,50 werd gevraagd in de zomer van 2015.
Blijkbaar was het in 2015 Connexxion toegestaan om buurtbuskaartjes te verkopen op gewone lijn.

Nadeel is, dat je met een Zeelands Buurtbuskaartje niet mag overstappen en met de Zeeuwse Strip wel:
"De Zeeuwse Strippenkaarten hebben dezelfde geldigheid/gebruiksvoorwaarden als de wagenverkoop-strippenkaart en de Combikaart heeft dezelfde geldigheid als de Buzzer (Connexxion) / Dagkaart Zeeland (Veolia Transport)."
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Er zijn een aantal wijzigingen in Zeeland per 10 juli. Zo gaat de route van de zomerbussen 814 en 864 wijzigingen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

Ook al bekend wat de wijzigingen zijn? Zo weten we nog niks.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

De wijzigingen die ik heb kunnen vinden zijn:

Bij lijn 814 wordt de route in Groede en Breskens aangepast. Het eindpunt ligt nu niet meer bij de Scheldekade, maar bij de Veerhaven. Er wordt nog wel via de Scheldekade gereden.

Bij lijn 864 wordt de route in Middelburg verlengd, de bus gaat doorrijden naar het Hotel Van der Valk.

Bij lijn 65 wordt de halte Althoornweg weer bediend in de richting van ROC Tromboneweg.

Bij lijn 50 wordt de dienstregeling ook aangepast, de halte Althoornweg wordt ook weer in het weekend (maar niet doordeweeks 's avonds) bediend en in de vakanties wordt de halte altijd bediend. In de zomervakantie wordt er vanuit Gent alleen nog maar bij Terneuzen Busstation Westerscheldetunnel gestopt, de overige haltes in Terneuzen vervallen dus in één richting.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

michiel71 schreef:
Van de provincie Zeeland mag het Duitse bedrijf Flixbus beginnen met een snelle busverbinding tussen Dortmund en Domburg (4 keer per dag).
Om te voorkomen dat Flixbus een concurrent wordt voor Connexxion, die het busvervoer verzorgt in Zeeland,
mag het bedrijf geen tickets verkopen voor vervoer tussen Domburg, Westkapelle, Zoutelande, Vlissingen, Middelburg & Goes
Opmerkelijk! Bij de laatste regionale concessieverlening behield Domburg slechts met moeite nog enigszins bruikbaar OV.

Connexxion lijn 52 en lijn 53 rijden beiden elk uur van Domburg naar Middelburg (zondag om de 2 uur) (Los kaartje, Zeeuwse Strip, €5).
Voor Vlissingen moet je dan nog in Middelburg overstappen overstappen op de trein (reistijd 50-65 minuten) (Los treinkaartje €3,20).

Alleen 8 weken in de zomer (10/07 t/m 03/09/2016) rijdt er 12 keer per dag een bus (Lijn 864) tussen Domburg en Vlissingen (uurdienst).
De reisduur van deze Walcheren Zomerexpress bedraagt tussen Domburg en Vlissingen ongeveer 45 minuten (Buurtbuskaartje €3,50 p.p)
Met Flixbus (3 keer per dag) zou de reistijd (met 4 stops) tussen Domburg en Vlissingen ongeveer 50 minuten zijn (Los kaartje vanaf €5)
Of je stapt over in Koudekerke, als je naar Vlissingen wilt.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Wel een beetje vreemd dat die 864 daar dan in 40 minuten moet keren...
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door michiel71 »

Pim-AllianceB95 schreef:
michiel71 schreef:
Van de provincie Zeeland mag het Duitse bedrijf Flixbus beginnen met een snelle busverbinding tussen Dortmund en Domburg (4 keer per dag).
Om te voorkomen dat Flixbus een concurrent wordt voor Connexxion, die het busvervoer verzorgt in Zeeland,
mag het bedrijf geen tickets verkopen voor vervoer tussen Domburg, Westkapelle, Zoutelande, Vlissingen, Middelburg & Goes
Opmerkelijk! Bij de laatste regionale concessieverlening behield Domburg slechts met moeite nog enigszins bruikbaar OV.

Connexxion lijn 52 en lijn 53 rijden beiden elk uur van Domburg naar Middelburg (zondag om de 2 uur) (Los kaartje, Zeeuwse Strip, €5).
Voor Vlissingen moet je dan nog in Middelburg overstappen overstappen op de trein (reistijd 50-65 minuten) (Los treinkaartje €3,20).
Of je stapt over in Koudekerke, als je naar Vlissingen wilt.
Het is een alternatief, maar qua reistijd (70 minuten) en qua geld (Zeeuwse strip €8 (6 zones+instapstrip+overstapstrip))
ben je als toerist zonder OV-Chipkaart slechts €0,20 minder kwijt, dan wanneer je in Middelburg overstapt op de trein (45 min)
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

€7,-, want je kan bij de chauffeur van de 1e bus al aangeven dat je naar Vlissingen wilt. Die stempelt dan gewoon 7 strippen voor je.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

En als je met de combinatie 52-56/57/58 reist, die je tenminste ook gewoon in het centrum van Vlissingen uitzetten, betaal je zelfs 'maar' zes Zeeuwse strippen.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

De afstemming tussen lijn 134 en 834 is weer geweldig: op zaterdag wordt, net als in de vorige concessie, elk uur tot Brouwershaven gereden, waar ooit aansluiting werd geboden op lijn 134 naar Zierikzee, die ondertussen is wegbezuinigd op zaterdagen. Dat wordt dus lopen of via Renesse reizen. Op zondagen wordt wel keurig elke twee uur doorgereden naar Zierikzee (vormde vroeger samen met de 134 dan een uurdienst op Brouwershaven - Zierikzee).
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

https://www.youtube.com/watch?v=Iew8zsA6z_A
Wat doet een Zeeuwse CXX bus aan de voet van de Willemsbrug in Rotterdam?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

datm schreef:https://www.youtube.com/watch?v=Iew8zsA6z_A
Wat doet een Zeeuwse CXX bus aan de voet van de Willemsbrug in Rotterdam?
Zal wel gewoon ingehuurd zijn? Nogal zonde van het geld, aangezien het niks toevoegt, maar ja.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten