Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Ambassadors hebben 6 wielen hoor. B-)
🍉
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

1 VDL en 1 MAN in de nieuwe (Brabant) huisstijl zijn inmiddels gearriveerd.

Als het goed is vanaf maandag op de dienst te zien.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Jasper073 »

Hans schreef:1 VDL en 1 MAN in de nieuwe (Brabant) huisstijl zijn inmiddels gearriveerd.

Als het goed is vanaf maandag op de dienst te zien.

Gaaf :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Hainje schreef:Ambassadors hebben 6 wielen hoor. B-)
Moet je nagaan hoeveel verstand ik heb van materieel.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Bedankt voor het plaatsen van het kaartje. Erg verhelderend. Ik heb echter 2 vraagjes:
Lijn 405 naar de Achtse Barrier staat getekend via MMC en Generalenbuurt. Ik had eigenlijk verwacht dat deze rechtstreeks ging over de Montgommerylaan. Klopt dit?

Is het al bekend hoe de 92 bussen die mogen blijven de verdeling is tussen VDL/MAN/MAN-geleed?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

ZO6176 schreef:Bedankt voor het plaatsen van het kaartje. Erg verhelderend. Ik heb echter 2 vraagjes:
Lijn 405 naar de Achtse Barrier staat getekend via MMC en Generalenbuurt.[...] Klopt dit?
Voor lijn 405 schrijft het PvE de huidige route van lijn 1 voor. Waar huibf misschien mee de mist in is gegaan tijdens het tekenen van de kaart is de halte Looierstraat. In het PvE heet deze: "Eindhoven, Fontys Rachelsmolen (voorheen Looierstraat)", terwijl de huidige halte Rachelsmolen zich aan de Kennedylaan bevindt. Het is lijn 3 naar Best die via het MMC gaat rijden.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef:Ik denk dat er op de corridor 321/322/323 tussen Eindhoven en Gemert in de spits elke tien minuten wel een bus blijft rijden. Dan pak je toch gewoon een van die bussen en stap je in Gemert over op de 25/26? Dat is misschien 5 minuten langer onderweg. Als je daarmee zeker bent van een goede aansluiting op de 99 zie ik het probleem niet zo.
De overstap in Uden is vaak al lastig, ik ga echt niet nog een keer overstappen, dan blijf ik definitief in de auto zitten :D Nog even daar gelaten dat die tienminuten heel erg onbetrouwbaar is.

Ook zou er in het weekend geen bus meer door Beek en Donk komen volgens de krant, dus de 25 zal dan geheel niet rijden (want volgens het kaartje rijdt die vanaf Helmond de huidige 25 en naar Uden?). Als er in het weekend geen verbinding is en ik een auto aanschaf voor weekendgebruik, dan maak ik daar door de week ook gewoon gebruik van. Genoeg opties om mijn auto's binnen Nijmegen ergens gratis neer te zetten en eventueel laatste stukje daar alsnog met de bus te doen.

Wat bus door Lieshout en Beek en Donk betreft, waarom laat men de huidige 122 niet langer in de daluren door de dorpen rijden? Moet er zo halsstarrig aan de Volans stijl worden vastgehouden? Ja het kost reizigers vanuit Gemert iets langer, maar dat is marginaal.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

ZO6176 schreef:...Lijn 405 naar de Achtse Barrier staat getekend via MMC en Generalenbuurt.[...] Klopt dit? Voor lijn 405 schrijft het PvE de huidige route van lijn 1 voor.
Dat is een inkleuringsfoutje Ik heb op een gegeven moment wat kleuren moeten wijzigen en ben deze vergeten.
Het orgineel is nu aangepast.
Hainje schreef: Waar huibf misschien mee de mist in is gegaan tijdens het tekenen van de kaart is de halte Looierstraat. In het PvE heet deze: "Eindhoven, Fontys Rachelsmolen (voorheen Looierstraat)", terwijl de huidige halte Rachelsmolen zich aan de Kennedylaan bevindt.
De halte Looierstraat heet sinds aan paar maanden Eindhoven, Fontys Rachelsmolen. De halte Rachelsmolen heet tegenwoordig TU Eindhoven. Dat niet elke vervoerder of reisplanner dat weet... tja
fogeltje schreef:
Hainje schreef:Ik denk dat er op de corridor 321/322/323 tussen Eindhoven en Gemert in de spits elke tien minuten wel een bus blijft rijden. Dan pak je toch gewoon een van die bussen en stap je in Gemert over op de 25/26? Dat is misschien 5 minuten langer onderweg. Als je daarmee zeker bent van een goede aansluiting op de 99 zie ik het probleem niet zo.
De overstap in Uden is vaak al lastig, ik ga echt niet nog een keer overstappen, dan blijf ik definitief in de auto zitten :D Nog even daar gelaten dat die tienminuten heel erg onbetrouwbaar is.
321-322 en 323 De bus tussen Gemert en Eindhoven in de beide spitsen 8x per uur (6x gevraagd). Daarbuiten altijd 4x per uur en op zondag altijd 2x per uur. In de spits hou ik een slag om de arm omdat ik niet kan zien of het traject tot Nuenen is. Dat verwacht ik niet omdat namelijk de Evolans ook nog eens in de spitsen 6x gaat rijden via MG-Laan (daarbuiten op werkdagen overdag 4x) bovenop de scholierenlijn 604 (via Fliedenerstraat)
fogeltje schreef: Ook zou er in het weekend geen bus meer door Beek en Donk komen volgens de krant, dus de 25 zal dan geheel niet rijden (want volgens het kaartje rijdt die vanaf Helmond de huidige 25 en naar Uden?). Als er in het weekend geen verbinding is en ik een auto aanschaf voor weekendgebruik, dan maak ik daar door de week ook gewoon gebruik van. Genoeg opties om mijn auto's binnen Nijmegen ergens gratis neer te zetten en eventueel laatste stukje daar alsnog met de bus te doen.
Lijn 25 rijdt gewoon elke dag tot 18.00 a 19.00 uur ook in de weekenden, 1x per uur. Zoals ge-eist. En inderdaad naar Uden !
Daarnaast blijft de huidige 125 gewoon rijden als 26, echter nu 2x per uur in beide spitsen. In de vakanties 1x per uur. En inderdaad naar Uden !
Dat is dus het extra wat Hermes biedt. Omdat 125 niet geeist was.
Dus je weekend auto is niet nodig....
fogeltje schreef: Wat bus door Lieshout en Beek en Donk betreft, waarom laat men de huidige 122 niet langer in de daluren door de dorpen rijden? Moet er zo halsstarrig aan de Volans stijl worden vastgehouden? Ja het kost reizigers vanuit Gemert iets langer, maar dat is marginaal.
Ja dus, maar ik verwacht in december 2017 echt wel wat veranderingen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Hainje schreef: Waar huibf misschien mee de mist in is gegaan tijdens het tekenen van de kaart is de halte Looierstraat. In het PvE heet deze: "Eindhoven, Fontys Rachelsmolen (voorheen Looierstraat)", terwijl de huidige halte Rachelsmolen zich aan de Kennedylaan bevindt.
huibf schreef:Dat is een inkleuringsfoutje Ik heb op een gegeven moment wat kleuren moeten wijzigen en ben deze vergeten.
Dan heb ik niets gezegd. ;)
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

huibf schreef: Lijn 25 rijdt gewoon elke dag tot 18.00 a 19.00 uur ook in de weekenden, 1x per uur. Zoals ge-eist. En inderdaad naar Uden !
Daarnaast blijft de huidige 125 gewoon rijden als 26, echter nu 2x per uur in beide spitsen. In de vakanties 1x per uur. En inderdaad naar Uden !
Dat is dus het extra wat Hermes biedt. Omdat 125 niet geeist was.
Dus je weekend auto is niet nodig....
Dank voor de aanvulling. Niet ideaal, voor de avonden zou ik nog wel een auto hebben, maar het biedt overdag een alternatief als ik daar zin in heb. Heb sowieso zin om het nieuwe lijnnet te gaan verkennen volgend jaar. Dan zul je mij voor eens niet over dagkaartjes horen klagen.

Wat ook positief aan deze 25 is, er komt weer een verbinding van de kern van Beek en Donk naar Gemert. Deze is er nu alleen in de avonduren en op zondag, precies wanneer er geen vraag naar is (winkeltijden Gemert).
"Een touringcar is geen bus"
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Bedankt voor je vlugge reactie en correctie.
Het blijft mensenwerk.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Zijn er al routedetails bekend voor de lijnen naar Boekel?
Wat wordt het eindpunt van de 321? Halte Kerkstraat met keerlus (vanaf Eindhoven eerst via de halte Nia Domo en Wilhelminastraat en dan naar eindpunt richting Eindhoven)? (volgens mij was dat de keerlus van lijn 25 vroeger op zaterdagen). En wat wordt de route van de 25/26? Rijden deze de route van van de 321 van Gemert naar Boekel of wordt de oude 21/25 route via Handel en Huize Padua gevolg (huidige 155)?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Routedetail ken ik niet en zullen ook niet snel volgen. maar de route van 155 wordt iig niet gevolgd.
Heb de route in het kaartje zo goed mogelijk benaderd.
Laatst gewijzigd door huibf op zo 17 apr 2016, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Yanaike »

Hoe komen jullie aan deze informatie eigenlijk? In het Eindhovens Dagblad worden maar 4 lijnen genoemd?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Het is info die tijdens de presentatie openbaar is gemaakt. Het ED was hier ook bij.
Maar meer info als lijnenvoering en frequenties die al bekend was uit het PVE en de extras die Hermes bied als PLUSpakket is er niet.
Meer zal er ook niet komen de komende maanden tot november.

Ik ben ook benieuwd wat Arriva Limbeug gaat doen, als buurconcessie. Dat zal denk ik binnenkort ook openbaar worden.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Yanaike »

huibf schreef: Maar meer info als lijnenvoering en frequenties die al bekend was uit het PVE en de extras die Hermes bied als PLUSpakket is er niet.
Maar hoe weet je dan dat lijn 121 ingekort gaat worden tot Boekel en dat lijn 2 en 4 hun huidige frequentie behouden? Hebben ze dat soort dingen ook verteld tijdens de presentatie? En hoe zeker is dat deze wijzigingen ook echt zo doorgevoerd gaan worden?

Over de extra's die Hermes bied als pluspakket, is denk ik juist wel al het een en ander bekend: lijn 18 als evolans, lijn tussen Gemert en Boxmeer en de sneldienst Bladel niet knippen in Eersel. Ik denk dat dat behoorlijke extra's zijn die worden aangeboden tov het PvE?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Yanaike schreef:
huibf schreef: Maar meer info als lijnenvoering en frequenties die al bekend was uit het PVE en de extras die Hermes bied als PLUSpakket is er niet.
Maar hoe weet je dan dat lijn 121 ingekort gaat worden tot Boekel en dat lijn 2 en 4 hun huidige frequentie behouden? Hebben ze dat soort dingen ook verteld tijdens de presentatie? En hoe zeker is dat deze wijzigingen ook echt zo doorgevoerd gaan worden?
Dat soort dingen was achteraf te bezichtigen tijdens de infomarkt over de nieuwe concessie. Lijn 24 wordt trouwens de gehele dag doorgereden naar Eindhoven als aanvulling op bovenstaand lijstje.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Yanaike »

Oké, maar in dat geval lijkt het me wel handig om even duidelijk onderscheid te maken tussen:
- Dingen die gebaseerd zijn op info uit ED/infomarkt
- Dingen die gebaseerd zijn op PvE
- Dingen die gebaseerd zijn op eigen inzicht n.a.v. ED/infomarkt/PvE

En hoe vast staat de lijnnummering bijvoorbeeld? Gaan ze alles dat niet Volans is vernummeren naar de 0xx serie i.p.v. 1xx serie? En zo ja, is het dan niet logischer dat alleen de 1 wegvalt? Dus bijvoorbeeld lijn 174 -> 74, 150 -> 50 en 173 -> 73 in plaats van compleet nieuwe nummers zoals in het kaartje van huibf?

Ben ook wel benieuwd waarom eigenlijk. Op dit moment zitten er meer lijnen in de 100-serie, dus ik zou eerder kiezen om alle streeklijnen die niet in de 100-serie zitten te vernummeren naar de 100 serie.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door bartjemestrom »

Wordt een beetje lastig voor de (1)73. Als je in Weert komt heb je al een 73 naar Roermond. Of Arriva en Hermes moeten de lijn gaan doorverbinden en delen :wink:
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Nogmaals. De lijnnummers zoals op het kaartje is zoals ze mogelijk worden. Het ED heeft ook een kaartje met minder lijnen erop. Volgens dezelfde nummering.

Het pluspakket wat hermes bied moet natuurlijk uitgevoerd worden. En dat is oa de Evolans naar Oerle. En het niet lukraak knippen van lijnen.
Het afwijken van het minimum uit het PVE kan natuurlijk niet.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Hebben jullie de rode witte bussen gezien?
En zijn alle 92 bussen nu ook rood wit? Of alleen de 3380 en 3470?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Het zal wel even duren voordat alle blijvende bussen een nieuwe lik verf hebben gehad ;) Ze worden namelijk ook gelijk verbouwd geloof ik (oa USB aansluitingen?).

Wel ben ik geïnteresseerd welke bussen in de nieuwe concessie blijven (niet perse de nummers, hoewel dat ook mag, maar vooral de verhouding tussen de Amba's, kleine MANs en grote MANs; ik ga ervan uit dat geen enkele Citaro het zal overleven gezien de leeftijd).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

phileas schreef:Hebben jullie de rode witte bussen gezien?
En zijn alle 92 bussen nu ook rood wit? Of alleen de 3380 en 3470?
Wordt er wel gelezen? De bussen stromen gefaseerd in tot december. Dat geldt ook voor de nieuwe busse van mefio oktober.

Ik weet niet welke bussen en welke verhoudin...
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

De precieze verhouding weet ik ook niet, maar ik denk dat de ambas in de 8000 serie (ex connexxion) eruit gaat, evenals de mercedes citaro, ook ex connexxion
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

huibf schreef:Wordt er wel gelezen?
Lezen? :?
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten