Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door Daniel »

Chauffeurs vragen twee minuten stilte
Geplaatst op: donderdag 7 mei 2009 om 21:09
Laatst bijgewerkt: donderdag 7 mei 2009 om 21:09

UTRECHT - Alle chauffeurs en machinisten van bussen, treinen en trams in Nederland worden opgeroepen om vrijdag 12.00 uur twee minuten stil te staan bij de slachtoffers van het drama van Koninginnedag.
Het initiatief komt van een groep Utrechtse buschauffeurs van streekvervoerder Connexxion. Connexxion, NS en GVU (de Utrechtse stadsvervoerder) zeiden gisteren nog niets van de stilteactie te weten.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door STF »

Vaag plan, want er is toch 4 mei al een dodenherdenking geweest en het gebeuren in Apeldoorn had niks met openbaar vervoer te maken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door Vinny »

Het is na de aanslagen op het WTC gebouw (11 september 2001) ook gebeurd op een volgende vrijdag. Toen lag het openbaar vervoer zelfs drie minuten stil.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door Fles »

Mja, merkwaardig verhaal. Ik zit echt te twijfelen welke pet ik in dit topic eens zal opzetten :|

De rode pet: Ja! Doen! NS moet niet zwammen, op 4 mei gebeurt het ook en hoor je niemand erover. En trouwens: als je ziet wat er dagelijks bij trein en bus aan vertraging en uitval optreedt, kan dit nauwelijks enig verschil maken.

De blauwe pet: Mja. Deden we dat ook voor de Bijlmerramp? De Vuurwerkramp? De nieuwjaarsbrand in het Hemeltje? De crash bij de Polderbaan? Nee, maar dat ging niet om Bekende Nederlanders. Okee. Deden we dat ook bij de moord op Theo van Gogh? Op Pim Fortuyn? Ook niet. Sowieso, wat voegt het toe? :?:

Ik wacht nog even af.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door Suus »

Maar in ieder geval scholen deden het wel na de steekpartij op het Terra College in Den Haag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door Fles »

Bee schreef:Maar in ieder geval scholen deden het wel na de steekpartij op het Terra College in Den Haag.
Ja, maar dat had dan ook relatief weinig gevolgen voor het openbaar vervoer. :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door Suus »

In dat kader zeg ik: gewoon doorrijden, en alleen vanuit een landelijke organisatie dit regelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door Fles »

Ik vind dit soort dingen allemaal hartstikke sympathiek bedacht en zo hoor, maar ik krijg er hetzelfde gevoel bij als bij al die "Stille Tochten" en "Witte Marsen".

Eigenlijk is het niet meer dan het sussen van het eigen geweten. Mensen hebben de behoefte om "iets" te doen, zelfs al weten ze dat het functioneel geen enkel zinvol resultaat oplevert. In 1996 werd Joes Kloppenburg op straat in Tilburg doodgeslagen om niets. Een stille tocht volgde. In 1997 werd Meindert Tjoelker in Leeuwarden op straat doodgeslagen om niets. Een stille tocht volgde. Sindsdien zijn er nog ettelijke vergelijkbare gevallen geweest, we hebben in het poldermodel een nieuw hokje getimmerd waar we die "gevallen" in duwen, dat hokje heet "zinloos geweld" (moet je nagaan, alsof er ook zinvol geweld bestaat, maar goed). En sinds een jaar of 10 is het niet meer nieuw, dus dan kom je er vanaf met een stukje rechts onderaan pagina 6 in de krant. Altijd is er wel iemand die een stille tocht organiseert, en daar lopen dan een paar honderd of een paar duizend man in mee. Met een witte bloem, voor extra "effect". En dan? Dan houdt het op of zo? Nee. Maar goed, men heeft "gedaan wat men kon", kop in het zand en verder broddelen.

Het minste wat je kunt doen is stoppen met de schijn ophouden dat je iets constructiefs aan het doen bent.

(het is de blauwe pet geworden ja)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door Daniel »

STF schreef:en het gebeuren in Apeldoorn had niks met openbaar vervoer te maken.
Eén van de doden was buschauffeur, maar volgens het artikel was dat nu weer geen reden voor de twee minuten stilte...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:
STF schreef:en het gebeuren in Apeldoorn had niks met openbaar vervoer te maken.
Eén van de doden was buschauffeur, maar volgens het artikel was dat nu weer geen reden voor de twee minuten stilte...
Touringcarchauffeur ja. Als het een ex-kantoormedewerker van de vrijwillige brandweer was geweest had het "mede-dienstverlener" geheten. Zo kan ik het ook. :|
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door MdJ »

En die buschauffeur woonde in Amersfoort, en werkte voor Besseling (ook in Amersfoort)...
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door Fles »

MdJ schreef:En die buschauffeur woonde in Amersfoort, en werkte voor Besseling (ook in Amersfoort)...
Dus? :?:

Gaan we bij iedere omgekomen buschauffeur het hele vervoer 2 minuten stil zetten? En met welk doel dan? :?:
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door Dubbele P »

Ik vind dit eerlijk gezegd ook een beetje een vreemde actie. Als ze nu twee minuten stilte hadden gehouden voor alle mishandelde buschauffeurs, had ik het wel begrepen. Het is goed dat ze hun steun willen betuigen, maar om daar nu het hele busvervoer voor stil te leggen, vind ik wat ver gaan. Daarnaast ook mosterd na de maaltijd, want ik heb het idee dat velen het nu toch wel weer enigszins vergeten zijn/een plek hebben gegeven.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Chauffeurs vragen twee minuten stilte

Bericht door Wubbo »

Het hele probleem met dit soort dingen is dat je er als gewone burger zo verdraaid weinig mee kan. Je kan tegen je vrienden zeggen dat je er niks van snapt, en daar houdt het dan op. Uit die onmachtigheid komt de wil vandaan om toch wat te doen. Effect zal het allemaal waarschijnlijk niet hebben, maar niks doen heeft zeker geen effect.

Volgens mij is het enige juiste om de nabestaanden van de slachtoffers te vragen of die graag zo'n actie zien. Misschien zitten die wel helemaal niet op dit soort dingen te wachten, misschien zien ze het juist als een enorme steun in hun rug. Dat zou voor mij de afweging zijn of je zo'n soort actie moet doen.

Ik zal er wel weinig van merken, ik heb cursus (net als bij de herdenking van 11 september en Madrid trouwens...).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten