OVer je reiservaringen in april 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Karl »

Eh, ja, Rotterdam - Utrecht dus. :')
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Meltrain »

Het zou me niks verbazen als ik de enige reiziger ben die vandaag de overstap 5118 --> 2827 heeft gehaald, iets wat me zowel trots als verdrietig maakt.
Want wat was het geval: de 5118 reed met +5, iets wat de afgelopen dagen gebruikelijk was, maar de 2827 vertrok voor de verandering wel op tijd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Hageneis »

Etienne schreef:Ik merk overigens wel dat door de herstelwerkzaamheden bij de Moerdijkbrug de treinen die rond die plek rijden wel flinke vertragingen hebben nu ze gesplitst zijn en er ook wat treinstellen manco zijn. Bijvoorbeeld om 07:46 met een solo VIRM6 voor komen rijden is echt een ramp in de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] bij Den Haag en Leiden.
Vanochtend presteerden ze het zelfs om de 2627 met een enkele VIRM-4 te doen en 's middags ook met de 2652. Die rijden allebei normaal met 10 bakken VIRM. Echt prutswerk qua planning.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Suus »

De volledige omloop was in de war geraakt door een storing vroeg op de ochtend tussen Leiden en Den Haag.

Thalys 9328 had vanochtend problemen met de klimaatinstallatie in een van de rijtuigen. Eerst zou de trein in Rotterdam worden opgeheven, daarna werd besloten het te repareren, dat lukte niet maar de trein kon met +20 naar Brussel doorrijden, waar de trein alsnog opgeheven werd en vervangen door een blauw-grijze TGV Reseau op hetzelfde spoor maar dan in zone A. Ondanks de reparatiepoging en de verplichte wissel van materieel was de aankomst in Parijs maar 20 minuten te laat. Er was zelfs een bar in de TGV, alleen geen koffie en thee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Aking »

Zo... Net even op en neer naar Sarajevo geweest, heen met de Brzi uit Zagreb en terug met de lokalni. Op de heenweg een minuut of 20 vertraging, op de terugweg ruim een half uur. Maar wel een leuk ritje :Y

Overigens stonden er bij de werkplaats in Sarajevo naast een talgo een hele rits TCDD (Turkse spoorwegen) locs... Ergens deze zomer dus nog maar eens rondkijken daar 8-)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door JWM »

Alle treinen uit Leeuwarden rijden dit weekend naar Bijlmer / Arena en die uit Groningen naar Rotterdam. Waarom zijn er geen wisselende bestemmingen meer vanuit het Noorden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Daniel »

Dat vroeg ik me ook wel een beetje af, maar als ik nu via OVtijden de inzet bekijk lijkt er integraal VIRM tussen Rotterdam en Groningen te rijden en alleen ICM tussen Leeuwarden en Amsterdam Bijlmer. Normaal is dat eigenlijk nooit zo in het weekend.
Even verder denkend wat er aan de hand kan zijn kom ik via Google een WK Superbike in Assen tegen en de Verzamelaarsjaarbeurs in Utrecht. Allicht dat men met twee veel publiek trekkende activiteiten langs de route daarom heeft besloten daar groter te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Hendrik »

Gisteravond heb ik voor het eerst de laatste rit van lijn 436 (Rotterdam Zuidplein - Dirksland) genomen, nl. die van 0.22 uur. Toch wel gek om rond dat tijdstip alleen die rit te zien staan op het 'overzichtsbord' met vertrektijden aan de zuidkant van het busstation. (Op het bord aan de noordkant stonden wat meer ritten, aangezien daar de RET-bussen op staan.) Het was ook bepaald niet druk in de bus: 5 passagiers.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:Alle treinen uit Leeuwarden rijden dit weekend naar Bijlmer / Arena en die uit Groningen naar Rotterdam. Waarom zijn er geen wisselende bestemmingen meer vanuit het Noorden?
Daniel schreef:Dat vroeg ik me ook wel een beetje af, maar als ik nu via OVtijden de inzet bekijk lijkt er integraal VIRM tussen Rotterdam en Groningen te rijden en alleen ICM tussen Leeuwarden en Amsterdam Bijlmer. Normaal is dat eigenlijk nooit zo in het weekend.
Even verder denkend wat er aan de hand kan zijn kom ik via Google een WK Superbike in Assen tegen en de Verzamelaarsjaarbeurs in Utrecht. Allicht dat men met twee veel publiek trekkende activiteiten langs de route daarom heeft besloten daar groter te rijden.
En er zijn werkzaamheden bij Schiphol dit weekend. Dat speelt ook mee.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door JWM »

Ja, de treinen uit Leeuwarden rijden door naar Ede-Wageningen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Karl »

Maar - los van de materieelinzet - speelt het toch geen rol of je treinen vanuit óf Leeuwarden óf Groningen stuurt naar Ede-Wageningen?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Hainje »

Ik wil geen partypooper zijn, maar iets zegt mij dat JWM geïrriteerd sarcastisch was. :X
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door JWM »

Huh? Dat ben ik nooit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Suus »

Trein t583 (Rotterdam v 22:05) reed met de minimale samenstelling van ICM3 en dat was bepaald niet genoeg voor het aantal reizigers op Rotterdam Centraal. Toen ik langs de trein liep was in een coupe nog het gangpad leeg en het balkon propvol. Dus eerst met wat verbale overredingskracht het hele balkon de coupé ingestuurd, kon er zelf nog net bij en toen kon het balkon weer helemaal vol, maar er moeten mensen achtergebleven zijn in Rotterdam.

Het erge was dat de trein met twee ICM3 was aangekomen en dat dat stel nog langs het perron stond, maar het personeel mocht het niet meenemen, hoe hard het ook nodig was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Aking »

Sjah... Befehl ist befehl en planning is planning :Y
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door dylanwild94 »

Ik moest vanochtend noodgedwongen via Pernis naar School I.v.m spanningsproblemen bij poortugaal.
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op ma 18 apr 2016, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door busfanNL »

dylanwild94 schreef:Ik moest vanochtend noodgedwongen via Pernis naar School I.v.m spanningsproblemen bij portugaal.
Correctie: het is Poortugaal en geen Portugaal.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door PatrickM »

Daar hadden we toch 'neuk die mier' voor?
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door chemie »

dylanwild94 schreef:Ik moest vanochtend noodgedwongen via Pernis naar School I.v.m spanningsproblemen bij poortugaal.
Dan had je wel uitzicht op een chemische plant :D
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door dylanwild94 »

Ik woon er midden in. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door VIRM »

AFgelopen vrijdag met een van mijn vrienden met de trein naar Londen gegaan (combinatie van Benelux en Eurostar).
Vanwege het gedoe met de Moerdijkbrug maar extra vroeg van huis gegaan. Wij troffen elkaar op Schiphol om de ICD van 06:39 naar Breda te nemen. Deze vertrok uiteindelijk met bijna +20 (reden onbekend). Op Breda besloot de treindienstleiding deze heel mooi te spoorwijzigen van 4 naar 7, waardoor een fantastische crossplatform met de IC naar Roosendaal ontstond *O*. Bij het uitstappen ontstond er achter mij bijna een vechtpartij: ik was wat langzaam met uitstappen (met een blindenstok en een rolkoffertje kom je net een hand tekort) en een man wilde mij zowat aan de kant duwen, maar werd net op tijd tegengehouden door een zwaar verontwaardige vrouw, waardoor die twee bijna op de vuist gingen met elkaar.
De vriend die met mij wist wel dat in Belgie dingen wat shabbier kunnen zijn dan in Nederland, maar ze verbaasde zich enorm over het station van Mechelen: verzakte perrons en een verrot dak. Later stonden wij nog stil op station Schaarbeek (waar een Thalys ons inhaalde) en moesten we wel wat haasten om de aansluiting op de Eurostar te halen. Het personeel aldaar was ook niet altijd handig: als je iemand met een beperking door de beveiliging komt, is het wel even handig om te communiceren en niet als een zoutzak staan toe te kijken.

In Londen zelf nog wat leuke OV-dingen:
- De frequentie van de metro's in het centrum is echt zalig! We hebben nooit langer dan drie minuten op een metro hoeven te wachten. Het was door de hoge frequentie dus ook niet erg om een enkele keer een metro te laten schieten als hij tjokvol was.
- De curve in de zijwand van metrostellen zijn opvallend en als je wat langer bent is het opletten geblazen om niet je hoofd te stoten. We zaten het vaakst in de Piccadilly Line, waarin het erg merkbaar is.
- Ik was het laatst in 2009 in Londen. Daar werd ik toen praktisch bij ieder poortje aangeklampt door een medewerker die vond dat ik door het gehandicaptenpoortje moest. Volgens mij is het aantal medewerkers nu wel teruggedrongen, aangezien dit minder vaak gebeurde.
- Een leuk incident was dat een passagier instapte toen de deuren van de Tube sloten. Die gingen vervolgens weer open en dicht, waardoor zijn hoofd er praktisch tussen zat. De chauffeur riep droog om: "For the gentleman who apparently hasn't taken the Tube before: it is extremely dangerous to board the train while the doors are closing. You can Always take the next train. This isn't the middle of nowhere you know".
- Bij metrostation Westminster waren er twee straatmuzikanten afgelopen zondag: een man en een vrouw. Eentje had een klein hondje bij zich, de ander een Sint Bernard. Toen we een paar uur uur later weer langskwamen, waren niet de straatmuzikanten van plek gewisseld, maar de honden!
- Op Westminster heeft de Jubilee Line (ik dacht alleen Westbound) perrondeuren. Wel handig, maar waarom is dat nergens anders zo?
- Ook de crowd controlmaatregelen mogen ervaren bij London Brdige Station op de maandag (om mensenmassa's op de roltrappen te voorkomen) en het eenrichtinsverkeer op King's Cross St. Pancrass.
- En we hebben natuurlijk een foto gemaakt van het stationsbordje van Elephant and Castle. :)
- Gisteren ook nog de London Midland genomen van London Euston naar Watford unction. Treinen zien er redelijk nieuw uit en gaan lekker snel, maar de 3-2 opstelling met krappe beenruimte is wat minder. Gelukkig was het maar voor 15-20 minuten.

Vandaag was er op de terugweg op St. Pancrass International een balie voor mensen met een mobiliteitsbeperking. Daar maar aangemeld, gelet op de eerdere ervaring op Brussel. Maar echt helpen doen ze alleen als je in je eentje met een beperking reist. We mochten wel de Business-rij nemen. Maar in tegenstelling tot op luchthavenbeveiling (waar iks in Italie positieve ervaringen mee heb) zijn ze bij de Eurostar niet heel erg communicatief en wat minde rbehulpzaam.
Overstap in Brussel ging prima, evenals de overstap op de ICD van 21:09 uit Rotterdam. Wel opvallend dat de Benelux meer beenruimte heeft in de tweede klas dan de Eurostar.

Nog een laatste opmerking over de taalvaardigheid: die valt van sommige HC's op de Benelux en Eurostar best tegen. Op de heenweg in de Benelux een Waalse HC die in Duitse zinnen allerlei Engelse en Franse woorden plakte, en de Waalse Eurostar trainmanager was in het Nederlands nauwelijks verstaanbaar. Op de terugweg maakte de Nederlandse HC van de Benelux ook nog wel wat foutjes in het Frans. Het is vaak wel hilarisch om aan te horen. :mrgreen:

Ofwel: met de trein naar Londen is erg leuk (ondanks de paar kritiekpuntjes) en de Tube in Londen blijft fantastsich (ondanks dat het in de spits wel knus kan worden).
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door dennistd »

Ik kwam deze week in Enschede een bijzonder briefje tegen in het bushokje bij de Disselhoek:
Afbeelding

Je mag dus blijkbaar pas in dat bushokje gaan zitten nadat je een kaartje gekocht hebt. Maar ja, dan heb je er natuurlijk weinig meer aan omdat de bus er dan ook staat. Eigenlijk alleen toegankelijk voor reizigers met een sterabonnement dus :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Meltrain »

Voor de tweede keer in drie dagen rijdt de 5118 niet. Ik begin bijna een patroon te zien. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Michael »

Vanmiddag met ICE 124 naar Nederland gekomen. Vertrek uit Frankfurt was met +30 ivm het niet op tijd gereed hebben van de trein. Het treinstel is vanochtend al vanuit Nederland naar Frankfurt gegaan en is daarna de werkplaats ingegaan. De machinist van de 124 had dat treinstel ook al naar Frankfurt gereden en liep te mopperen dat ze met hun poten er vanaf moeten blijven als er niks mis mee is. Afijn. Hij werd ook nog eens gespoorwijzigd van spoor 21 naar spoor 19. Alleen stond daar nog een ICE naar Hamburg. Een deel van de reizigers van ICE 124 maakte dus een ongepland reisje naar Hamburg (de informatieschermen op het perron toonden wel gewoon de juiste informatie en gaven dus gewoon de ICE naar Hamburg weer). Uiteindelijk met +15 in Arnhem aangekomen.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door VIRM »

Gisteravond met de 2695 van 01:16 van Schiphol naar Amsterdam Sloterdijk. Op Schiphol werd deze gespoorwijzigd van spoor 4 naar 3, wat wel door Tuffy werd omgeroepen maar mijn reisbewaking op de NS app dus niet vermeldde.
Deze trein slaat Lelylaan over, dus ik ging er vanuit dat ik er bij de eerste stop er ook uit kon (Lelylaan staat niet op de routelint in de app, en de reisplanner gaf bij binnenkomst van het eerste station aan dat ik kon uitstappen). Bleek deze trein dus gewoon wel op Lelylaan te stoppen. De machinist deed overigens totaal geen moeite om dit om te roepen. Gelukkig had ik dat wel snel door, dus maar weer snel de trein ingestapt.

Vandaag rijdt de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] tussen Uitgeest en Amsterdam Centraal in verband met werkzaamheden. Er rijden diverse ritten rond met enkele SGM3'tjes, wat dus niet handig is voor een zaterdagmiddag. In een van de s1500's die ik later had, werd er 'gecollecteerd' voor een goed doel in de trein. Op de terugweg reed de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] met een enkele VIRM4, wat dus ook niet echt handig was.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten