Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door mb90 »

* De teksten bij de foto's uit Ekeren zijn verkeerd. Er moet lijn 27A i.p.v. 11Y staan. Een dom foutje. :oops: *

Afgelopen maandag vond ik het in de middag, na de regen van ochtend en de nacht ervoor, de hoogste tijd om vanaf mijn vakantieadres in Nispen eens een kijkje te nemen bij de boog in het Belgische Ekeren van en naar de Antwerpse haven. Onderweg naar het station van Essen kwam ik toevallig een Benelux tegen waarvan de Bs achter de loc zat. Iets wat ik overigens bij nog 3 andere stammen die dag zag:
Afbeelding

Zoals gebruikelijk was de Benelux te laat, maar nu zoveel dat de Thalys er vlak achter zou moeten zitten. Daar bleef ik dan nog even op wachten en met succes:
Afbeelding

Na het halen van een retourtje Ekeren in Essen (een lekker groot kaartje 8-) ) voor € 6,90 zag ik dat de werktrein voor de weekendwerkzaamheden tussen Essen en Kalmthout hier opgesteld stond:
Afbeelding

De loc, de broer van de ACTS 6700-serie, van dichterbij:
Afbeelding

Hierna ging het met de L-trein t2785 (en met een Varkensneus dus) naar Ekeren. Vanaf daar was het nog een klein stukje lopen naar de fotostek langs de boog. Onderweg zag ik nog een altijd leuke taalvariatie van de Vlamingen :P :
Afbeelding

Onderweg over het zandpad kwam al de eerste trein langs. Een Cargo die nog net in het zonnetje reed:
Afbeelding

Bij aankomst bij de fotostek volgde al snel een los locje vanuit de haven. Iets wat ik later vaker zou zien in beide richtingen:
Afbeelding

De volgende trein was een echte Cargo:
Afbeelding

Hierna volgde als afwisseling loc 2378 met 4 M4-rijtuigen als P-trein 8280 vanuit de haven opweg naar Aarschot:
Afbeelding

Nog meer afwisseling kwam er door een buitenlandse gast en wel door deze loc van SNCF die voor een rood sein liep:
Afbeelding

Na deze loc werd het wat rustiger. Om de tijd te doden werd de natuur om mij heen wat bekeken:
Afbeelding

In de haven was een chemiebedrijf aardig af aan het fakkelen. Of de sirenes die ik tegelijkertijd hoorde hiermee te maken hadden weet ik niet:
Afbeelding

Na bijna een half uur volgde de volgende P-trein en wel deze Varkensneus 840 als P-trein 8250 naar Sint-Niklaas:
Afbeelding

Het zonnetje kwam steeds minder tevoorschijn en dat is hier ook te zien met 2 losse locjes:
Afbeelding

Vlak erachter zaten 2 broertjes die nu wel wat bij hun hadden, alleen zat de lading jammergenoeg niet direct achter de locs, maar vrijwel achteraan:
Afbeelding

Na supersnel bezoek vanuit de lucht...:
Afbeelding

...volgde een erg lang treintje die ook nog eens met Reeks 23 in dubbeltractie reed :shock: :
Afbeelding

Na bijna 2 uur begon het langzamerhand etenstijd te worden en ging ik weer terug naar Essen. Onderweg kwam ik om het af te leren nog een Cargo tegen. Ook nu weer Reeks 23 in dubbeltractie, maar nu was de sliert erachter een flink stuk langer:
Afbeelding

Als trein naar Essen trof ik toevallig een P-trein en deze werd gereden door 2 Duikbrillen. De eerste keer dat ik hierin zat. :) De Duikbrillen na aankomst in Essen:
Afbeelding

Tot slot een combi van 2 Varkensneuzen die tijdens de spits 2 slagen op de L-trein Roosendaal - Antwerpen rijdt, zoals hier te zien is in trein t2788:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's: vele zijn ook goed in de zon genomen. :D
Over die 2x Reeks 23 voor een korte trein: misschien werd die trein later langer?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door Daan »

Of je moet je locs gewoon overbrengen?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door BR628 »

Best wel fataal die laatste plaat bij de Boog bij Ekeren, 2 klassieke Eloks, zon schijnt, goed beladen containertrein en dan loop je dus net weg.. Balen dan...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door Caspar »

Die P-treinen, waar starten die? Is er daar ergens in de haven een station voor reizigers?
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door IC3 »

Caspar schreef:Die P-treinen, waar starten die? Is er daar ergens in de haven een station voor reizigers?
Die komen van Sint Niklaas en van Aarschot. De P-treinen die in Essen komen, gaan overigens naar Antwerpen Berchem.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door mb90 »

Caspar schreef:Die P-treinen, waar starten die? Is er daar ergens in de haven een station voor reizigers?
Aan de rand van het havengebied is er ergens tussen de Noorderlaan en rijksweg A12 een station voor reizigers waar alleen die 2 P-treinen stoppen.
BR628 schreef:Best wel fataal die laatste plaat bij de Boog bij Ekeren, 2 klassieke Eloks, zon schijnt, goed beladen containertrein en dan loop je dus net weg.. Balen dan...
Ja, dat was inderdaad balen. Ik had geen tijden van de goederentreinen, dus alles was maandag op de gok genomen. Alleen van de 2 P-treinen had ik tijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:
Caspar schreef:Die P-treinen, waar starten die? Is er daar ergens in de haven een station voor reizigers?
Aan de rand van het havengebied is er ergens tussen de Noorderlaan en rijksweg A12 een station voor reizigers waar alleen die 2 P-treinen stoppen.
Dat zal station Antwerpen-Haven zijn, met vooral veel bussen op de vertrekstaat :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door Suus »

98 reizigers per dag volgens Wikipedia :lol: Vind je het gek, met dat handjevol treinen per dag :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door Vinny »

Nou dat zijn meer reizigers dan sommige Nederlandse stations die wel zeven dagen per week van vroeg tot laat worden bediend... :pos:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef: Dat zal station Antwerpen-Haven zijn, met vooral veel bussen op de vertrekstaat :wink:
Ja, weet je hoe fucking moeilijk dat is? Smorgens vroeg 2 treinen heen, smiddags 2 treinen terug. En een taxi vanuit Ekeren heeft geen zin, want als niet-werknemer kom je dat emplacement niet op. Ben echt benieuwd hoe ik dat ooit nogeens ga oplossen :?
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door waldo79 »

's Ochtends heen, 8 uur lang over het perronnetje heen en weer dansen en 's middag weer terug :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door Fles »

waldo79 schreef:'s Ochtends heen, 8 uur lang over het perronnetje heen en weer dansen en 's middag weer terug :mrgreen:
Hoe denk je dat die 2 machinisten hun dag doorkomen? Ik zal moeten leren klaverjassen :mrgreen:

Ehmm dit is geen grapje, dit schijnt dus echt zo te gaan :?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door BR628 »

Gewoon leeg mat heen/terug. En jij kan er ook wel heen met de bus, net zo makkelijk.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door Fles »

BR628 schreef:Gewoon leeg mat heen/terug. En jij kan er ook wel heen met de bus, net zo makkelijk.
Oh jj hebt het al onderzocht begrijp ik :lol:
Thalys 9409
Berichten: 14
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 20:50
Locatie: FGSP

Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer

Bericht door Thalys 9409 »

meltrain schreef:Leuke foto's: vele zijn ook goed in de zon genomen. :D
Over die 2x Reeks 23 voor een korte trein: misschien werd die trein later langer?
Die trein reed in Treinschakeling is heel iets anders dan Dubbeltractie

Treinschakeling = 2 compatibele loc's met 1 bestuurder
Dubbeltractie zelfde als hierboven maar met 2 bestuurder
125 jaar Kusttram in 2010
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten