Grensoverschrijdende buslijnen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Grensoverschrijdende buslijnen

Bericht door Wubbo »

Ik zit een beetje te bladeren door de pagina's waarnaar verwezen wordt maar die niet bestaan, en zie daar onder andere de pagina "Concessie - " opduiken. Die verwijzing blijkt te staan op een aantal grensoverschrijdende buslijnen die uitgevoerd worden door een buitenlandse busboer.

Heeft iemand een goed idee wat we hier voor concessie van maken? Verwijzen naar concessie - vind ik in ieder geval niet mooi.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Grensoverschrijdende buslijnen

Bericht door Karl »

Hoewel 't geen concessie is, is het wellicht handig om de regio/deelstaat/provincie daar neer te zetten, zodat de lijnen in één regio toch geclusterd zijn (wat bij een concessie eigenlijk ook het geval is).
Laatst gewijzigd door Karl op do 07 mei 2009, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Grensoverschrijdende buslijnen

Bericht door Daniel »

Of een "concessie buitenland"?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Grensoverschrijdende buslijnen

Bericht door Vinny »

Ik denk dat het een goed idee is om een hoofdstuk 'over de grens' op te nemen waar alle grensoverschrijdende buslijnen, alsmede de belangrijkste buslijnen iets verder op + een linkje naar de desbetreffende vervoerder of een 9292ov achtige website in België / Duitsland (bestaan die?)
Tegenwoordig hou ik me niet meer zo bezig met grensoverschrijdend vervoer, maar ik weet nog wel dat ik als student een paar keer naar een mogelijkheid heb gezocht om snel van Sittard naar Jülich te komen. Uiteindelijk maar gewoon gefietst...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Grensoverschrijdende buslijnen

Bericht door Wubbo »

Zo'n hoofdstuk krijg je vanzelf als je al die dingen groepeert in wat dan volgens onze logica een concessie wordt. Denk dat categoriseren sowieso een goed idee is, dan is alleen de vraag wat we hier voor categorie aan gaan hangen aangezien concessie natuurlijk de lading niet dekt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Grensoverschrijdende buslijnen

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:of een 9292ov achtige website in België / Duitsland (bestaan die?)
De reisplanner op de NMBS-website geeft ook reisadviezen verbindingen met bus/tram en trein gecombineerd. Daarnaast heeft De Lijn een reisplanner maar die is alleen voor de bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Grensoverschrijdende buslijnen

Bericht door Chauf21 »

"Concessie grensoverschrijdende lijnen" lijkt me wel mooi ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Grensoverschrijdende buslijnen

Bericht door Wubbo »

Ik heb er een nieuw sjabloontje voor gemaakt, GrensLijnInfo. Hierbij wordt de concessie niet meer in de categorisatie opgenomen, maar wordt dat automatisch Grensoverschrijdende lijnen. Bestaande pagina's die verwezen naar concessie - zijn aangepast.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Grensoverschrijdende buslijnen

Bericht door math1985 »

Voor de volledigheid en voor google'aars:
http://www.grensbus.nl
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten