Mag ik even kwijt #189

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:Gisteren met een chauffeur meegeweest op de bus. Staan we in Breda op het station bij de Bruna loopt er gewoon een jochie van hooguit 6 jaar oud snoep te stelen. Zijn iets oudere broer stond hem buiten op te wachten. Samen met de chauffeur heb ik kunnen voorkomen dat ze weg konden rennen en hebben ze overgedragen aan V&S die het verder gingen afhandelen.
Ben je niet naar Duitsland?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door PatrickM »

Bee schreef:
Michael schreef:Ik zag gisteren dat de nieuwe website van Arriva nu definitief online is. Vind het er een stuk gelikter uitzien nu. Er zitten sowieso nog wel wat bugjes in. 1 daarvan is inmiddels verholpen nadat ik dat via Twitter had doorgegeven. (De actuele vertrektijden werkte niet. Was binnen een kwartier nadat ik erachter kwam verholpen :pos: ) En mijn Arriva werkt ook nog niet helemaal lekker. Er zit namelijk een bug in waardoor je je OV-Chipkaart niet kan koppelen aan je account. Maar dat was als bekend en daar wordt aan gewerkt.
De pagina waarop alle kilometertarieven stonden aangeven is plotseling van de aardbodem verdwenen. Volgens mij staat er namelijk een fout op onze wiki over de treintarieven op de MerwedeLingelijn.

Als je in plaats van http://www.arriva.nl www2.arriva.nl typt, kom je nog op de oude site. Missschien staan ze daar nog wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Dankjewel, daar heb ik de lijst nog kunnen downloaden :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef:treurig...
Des te beter is het dat ze nu betrapt zijn. Nu zijn ze nog makkelijk te corrigeren, over een jaar of 10 is dat heel anders.
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Ronald »

henk1234 schreef:
Bee schreef:
Michael schreef:Ik zag gisteren dat de nieuwe website van Arriva nu definitief online is. Vind het er een stuk gelikter uitzien nu. Er zitten sowieso nog wel wat bugjes in. 1 daarvan is inmiddels verholpen nadat ik dat via Twitter had doorgegeven. (De actuele vertrektijden werkte niet. Was binnen een kwartier nadat ik erachter kwam verholpen :pos: ) En mijn Arriva werkt ook nog niet helemaal lekker. Er zit namelijk een bug in waardoor je je OV-Chipkaart niet kan koppelen aan je account. Maar dat was als bekend en daar wordt aan gewerkt.
De pagina waarop alle kilometertarieven stonden aangeven is plotseling van de aardbodem verdwenen. Volgens mij staat er namelijk een fout op onze wiki over de treintarieven op de MerwedeLingelijn.

Als je in plaats van http://www.arriva.nl www2.arriva.nl typt, kom je nog op de oude site. Missschien staan ze daar nog wel.
De busboekjes zijn ook verdwenen trouwens. En het is wel erg omslachtig om een dienstregeling per lijn op te zoeken. Waarom moet je eerst "bus" aanklikken, daarna plaats intypen, daarna lijn kiezen en daarna halte kiezen?
De printopmaak van zo'n dienstregelingstabel kan ook nog wel een update gebruiken trouwens :'). Is er nou echt niemand die zo'n site test?
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door albertjan96 »

De oude reisplanner is nog te vinden op http://arriva.hvs.ovitech.nl/hvs/HVS%20Online/ , voor zolang deze nog in de lucht gehouden wordt... Maar het principe met "Eerst bus, daarna plaats, daarna halte" is onveranderd gebleven... Arriva heeft ook nog treinen ;)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Z2N »

Ondanks het feit dat het mijn andere nationale spoorwegmaatschappij is, kan de SNCF mij nog altijd aardig verbazen. :X

Hoeveel vervoersbewijzen zijn dit?:
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Éen retour voor twee personen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Z2N »

Dat klopt, maar twee personen die onder één naam reizen past niet echt in de tijdsgeest van noodtoestand... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door JWM »

En wat is het doel van de reis, ik bedoel, ergens naartoe reizen om daar verolgens slechts 67 minuten te blijven?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Dat klopt, maar twee personen die onder één naam reizen past niet echt in de tijdsgeest van noodtoestand... :X
Alles wat in Parijs wordt gedaan uit naam van de noodtoestand gebeurt behoorlijk met de Franse slag. Met een zaklamp even in een tas schijnen noem ik geen degelijke controle...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Ardan »

'Depart en bleu'. Je moet in het blauw vertrekken of geldt dit kaartje alleen voor smurfen? :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Z2N »

Het gaat momenteel ook echt niet om de veiligheid, maar om het gevoel van veiligheid.
JWM schreef:En wat is het doel van de reis, ik bedoel, ergens naartoe reizen om daar verolgens slechts 67 minuten te blijven?
Ik hoef gelukkig niet al mijn snode plannen te onderbouwen... :twisted:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Z2N »

Ardan schreef:'Depart en bleu'. Je moet in het blauw vertrekken of geldt dit kaartje alleen voor smurfen? :P
La periode bleue zijn de daluren à la SNCF, en dat is ietsjes gecompliceerder dan hier in Nederland.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Ronald »

albertjan96 schreef:De oude reisplanner is nog te vinden op http://arriva.hvs.ovitech.nl/hvs/HVS%20Online/ , voor zolang deze nog in de lucht gehouden wordt... Maar het principe met "Eerst bus, daarna plaats, daarna halte" is onveranderd gebleven... Arriva heeft ook nog treinen ;)
Voorbeeldje van een afdruk van een dienstregelingstabel:

Afbeelding
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door webguy »

Z2N schreef:
Ardan schreef:'Depart en bleu'. Je moet in het blauw vertrekken of geldt dit kaartje alleen voor smurfen? :P
La periode bleue zijn de daluren à la SNCF, en dat is ietsjes gecompliceerder dan hier in Nederland.
Stiekem kennen de OVC palen de daluren in Nederland ook als kleuren geloof ik - o.a. groen en blauw.
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door albertjan96 »

Ronald schreef:
albertjan96 schreef:De oude reisplanner is nog te vinden op http://arriva.hvs.ovitech.nl/hvs/HVS%20Online/ , voor zolang deze nog in de lucht gehouden wordt... Maar het principe met "Eerst bus, daarna plaats, daarna halte" is onveranderd gebleven... Arriva heeft ook nog treinen ;)
Voorbeeldje van een afdruk van een dienstregelingstabel:
Als je hem eerst eens verticaal zet, dan ziet het er sws al beter uit (nog steeds wel krap):
Afbeelding
Beter zou het op het midden gesplitst kunnen worden, zoals de oude dienstregelingentool dat ook deed
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:of geldt dit kaartje alleen voor smurfen? :P
:lol:
albertjan96 schreef:Als je hem eerst eens verticaal zet, dan ziet het er sws al beter uit (nog steeds wel krap):
Beter zou het op het midden gesplitst kunnen worden, zoals de oude dienstregelingentool dat ook deed
De oude tool kon je die dingen ook niet best uit printen meen ik te herinneren. Sowieso was het daarmee fysiek onmogelijk om een vertrekstaat op één pagina uit de printer te krijgen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door albertjan96 »

Nee, maar het was iig wel leesbaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Daniel »

Tja, maar in hoeverre het handig was de voetnoten op een tweede pagina te hebben...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Meltrain »

Weet iemand wie of wat de site www.rnet.nl beheert?
Er staat inmiddels zo veel verouderde informatie op dat ik dat graag aan de webmaster wil laten weten, maar helaas kan ik nergens een e-mail adres vinden van de site zelf.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Hainje »

DMO, staat helemaal onderaan naast de disclaimer.
🍉
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Stefan »

Leuk ook, die Citaro G met '300 Leiden Centraal' op de film. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

KM46 schreef:
Michael schreef:Gisteren met een chauffeur meegeweest op de bus. Staan we in Breda op het station bij de Bruna loopt er gewoon een jochie van hooguit 6 jaar oud snoep te stelen. Zijn iets oudere broer stond hem buiten op te wachten. Samen met de chauffeur heb ik kunnen voorkomen dat ze weg konden rennen en hebben ze overgedragen aan V&S die het verder gingen afhandelen.
Ben je niet naar Duitsland?
Een uurtje na het posten van dat bericht was ik vertrokken. Ik was vroeg wakker.

En inmiddels ben ik ook alweer dik 2 uurtjes thuis na een 2 leuke dagen in het Europapark.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Hainje »

Hmm, gisteren is er weer een overval geweest op een stadsbus in Tilburg. Hierdoor staken de chauffeurs vandaag/momenteel.
De eis is dat ze morgen niet meer met contant geld op pad hoeven. Mja, als het allemaal zo snel geregeld was..... :?
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten