OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

In Eindhoven staan ze er ook al een jaar ofzo, maar een digitale CTA hangt er nog steeds niet. Zo'n paal zegt dus niks..
De regio rond Eindhoven schijnt inderdaad als eerste aan de beurt te zijn voor de vervanging van de CTA's.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Dubbele P »

Gisteren zag ik in Amersfoort ICK rijden. Was wel een speciaal soort dat ik nog niet eerder gezien had. Van buiten zag het er hetzelfde uit, maar binnen hingen er bijvoorbeeld gordijnen langs de ramen. Leek op een internationale trein, maar omdat die even later ook aankwam, lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Ruben »

Dubbele P schreef:Gisteren zag ik in Amersfoort ICK rijden. Was wel een speciaal soort dat ik nog niet eerder gezien had. Van buiten zag het er hetzelfde uit, maar binnen hingen er bijvoorbeeld gordijnen langs de ramen. Leek op een internationale trein, maar omdat die even later ook aankwam, lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Ehhmm... ik denk dat we deze trein maar ICL noemen. :D
Groenige bankjes, gordijntjes, vaste prik op de t1500 of er moet weer eens een VIRM tussen zitten.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door M57 »

Vanochtend was er een aanrijding met persoon bij Asdl. Hierdoor reden de IC's een tijdje om via Hlm en werden de mensen geadviseerd via Dvd te reizen.

Tegen 10 uur werd het treinverkeer weer gestart. Zeer verwarrend was het dat de ene IC al wel via Shl mocht en de andere niet. Ook de afwisselende bandjes over beperkt en helemaal geen treinverkeer hielpen niet echt. ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Sommige dingen zijn zo'n absurd toeval dat ze gewoon grappig worden... vanmiddag liep er een slechtziende meneer door de t2856 die aan een mevrouw vraagt "is er hier plek?". Komt er als reactie: "Sorry wat zegt u, ik ben slechthorend" :P

Verder opvallend: de t1763 reed met slechts 7 bakken ICM i.p.v. de gebruikelijke 12. En in Utrecht was de t4958 gespoorwijzigd naar spoor 9a, iets wat volgens m'n eerste gedachte weleens met een uitgevallen s5700 uit Leiden te maken kon hebben die ik eerder op de AV zag. Wellicht dat men immers op spoor 9 makkelijker vervangend materieel kon krijgen.
Echter werd de CTA op +5 gedraaid en was er toen ik met de t2856 vertrok nog geen materieel gearriveerd. Vanuit de richting Overvecht kwam uiteindelijk wel een setje T+V aangereden, maar daar heb je geen spoorwijziging voor nodig op het moment dat niet beter bekend was dat de trein op tijd zou zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Dubbele P »

NS-Reiziger schreef:
Dubbele P schreef:Gisteren zag ik in Amersfoort ICK rijden. Was wel een speciaal soort dat ik nog niet eerder gezien had. Van buiten zag het er hetzelfde uit, maar binnen hingen er bijvoorbeeld gordijnen langs de ramen. Leek op een internationale trein, maar omdat die even later ook aankwam, lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Ehhmm... ik denk dat we deze trein maar ICL noemen. :D
Groenige bankjes, gordijntjes, vaste prik op de t1500 of er moet weer eens een VIRM tussen zitten.
Het is inderdaad ICL, zie ik net :) Nog nooit van gehoord, maar ze zijn dus vrijwel identiek aan ICK.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Vinny »

M57 schreef:Vanochtend was er een aanrijding met persoon bij Asdl. Hierdoor reden de IC's een tijdje om via Hlm en werden de mensen geadviseerd via Dvd te reizen.

Tegen 10 uur werd het treinverkeer weer gestart. Zeer verwarrend was het dat de ene IC al wel via Shl mocht en de andere niet. Ook de afwisselende bandjes over beperkt en helemaal geen treinverkeer hielpen niet echt. ;)
Later die dag nog brugproblemen bij Halfweg (geen treinverkeer tussen Sloterdijk en Haarlem) en een wisselstoring tussen Amsterdam en Schiphol. Het was me het dagje wel...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door M57 »

Ik kwam die wisselstoring tegen voor het traject Shl-Ledn. Waar was het nou precies? :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Nog iets waarvan ik me afvraag waarom het nu eigenlijk gebeurd: op Rotterdam Centraal is serieus al enkele maanden elke ochtend het omroepbericht "De stoptrein naar Rotterdam Alexander, Gouda en Gouda Goverwelle van zeven uur vijf vertrekt vandaag van spoor twaalf" door Tuffy te horen. Maar waarom? Dat ding vertrekt namelijk al tijden planmatig van spoor 12, het staat zelfs keurig zo op de vertrekstaten én in de reisplanner :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Raymond »

In Deurne en Helmond hangen nu mini Av's. Ze werken alleen nog niet..
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Freek »

Een zelfde iets op Arnhem, sinds 20 april wordt daar elk half uur omgeroepen dat de s7600 richting Nijmegen van spoor 8 vertrekt. Ook dit is planmatig en staat keurig in de reisplanner. De eerste week werd dit bovendien ook nog voor de s3600 omgeroepen, maar die omroep is geloof ik verdwenen.

Verder is in Arnhem op de traverse meer duidelijkheid over welk perron waar is. Richting perron 3/4 is de vloerbekleding namelijk weggesneden en vervangen door een wit vlak waarin blauw weer 3/4 is uitgesneden. Ook bij de opgang naar de andere perrons en aan de stationshalzijde is de bekleding weggesneden en verwacht ik dus soort gelijke vloerbekleding. Indien gewenst kan ik morgen (mits ik er aan denk) met m'n telefoon even foto's maken, roept u maar.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Vinny »

M57 schreef:Ik kwam die wisselstoring tegen voor het traject Shl-Ledn. Waar was het nou precies? :)
Dat weet ik niet, omdat ik alleen de maatregel heb meegekregen (opheffen s2600 serie). Ik kan maandag voor je uitzoeken waar het precies was ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

Ik weet niet of het ergens anders al staat, maar waarom rijdt de t3300 serie vanaf vrijdag (vandaag dus al) niet meer naar Hoorn Kersenboogerd maar slechts tot Hoorn? Zoals ik het las op teletekst, is het een blijvende maatregel. Voor de rest van het jaar.
De mouse-over kan dus worden aangepast :wink: Ben wel benieuwd hoe die t3300 van spoor 1 (aankomst in Hoorn) op spoor 2 (vertrek in Hoorn 25 minuten later) terecht komt zonder iets in de weg te zitten.
In Deurne en Helmond hangen nu mini Av's. Ze werken alleen nog niet..
T8 heten die dingen dan weer. Of T16 bij de wat grotere schermen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Jurjen »

Is inderdaad blijvend, volgens ns.nl. Wat het nut er van is? Geen idee... Ding krijgt te Hn immers een kering van .02 tot .28. Koppeling met de s3400 kan niet vanwege de tijdsligging. Ding een eigen perronspoor geven kan ook niet, tenzij je de IC naar Ekz naar spoor 2 gooit, maar dan moet je geen vertraging hebben: de trein de andere kant op komt 5 minuutjes later al.

Lijkt er dus op dat die dingen gewoon als LM naar het opstelspoortje bij Hnk gaan rijden ofzo... Iemand een beter idee?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

Ik dacht zelf dat de t3300 misschien op spoor 3 binnenkomt, aan het einde van het perron. De t3400 kan er dan nog makkelijk voorstaan, omdat die altijd met 4 bakken rijdt. Als de t3400 is vertrokken om .20 en .50 komt de t3300 naar Hoofddorp weer naar voren toe?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Jurjen »

Gaat trouwens (bron: Somda) om het ontbreken van een milieuvergunning voor het rangeren te Hnk. s3300 gaat keren op spoor 1, s4500 in beide richtingen via spoor 2, en vertrekt daarvoor 1 minuut eerder naar Ekz, en komt 1 minuut later aan uit Ekz, zodat er 4 minuten tussen beide treinen zit. s3400 zoals altijd op 3. Zo blijft aansluiting s4500 > s3400 behouden.

Overigens heeft Prorail afdeling I NS opgedragen het rangeren vanwege de milieuvergunningen te staken, en mocht NS van Prorail afdeling II de gewijzigde dienstregeling niet doorvoeren, en wisten ze ook niks van vergunningsproblemen... Tsja, communicatie ten top!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door STF »

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

De techniek laat het afweten vandaag:
- de 9587 raakte als t5119 in Ddr defect en werd uiteindelijk via spoor 3 ingehaald door de t1919 die al 5 min. voor 't inrijsein stond. De t5119 is met +15 alsnog vertrokken.
- in Rtd vertrok de t2823 met +12 door combineerproblemen. De t12723 zit daar nu 3 min. achter en is zodoende lekker rustig: nu al van Rtd tot Gd een privé twintigzit en echt veel is er hier in Gd niet meer bij gekomen. Eigenlijk alleen overstappers uit de t9825.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Ik hoor op de radio dat het niet goed gaat tussen Woerden en Utrecht en Breukelen en Utrecht door een sein- en wisselstoring. Hoop dat het snel opgelost is, anders wordt het een zooitje straks.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Schijnt een kabel geraakt te zijn bij werkzaamheden dus ze hoeven in ieder geval niet te zoeken naar de plek van de storing en graven is ook niet meer nodig :P Je zou zeggen dat ze het dan snel kunnen oplossen, anders ga ik maar lekker met de bus (mits de A27 niet al te veel vaststaat want dan schiet dat ook niet op).
Lijkt trouwens een soort van rampmiddag op 't spoor: defecte tram op Gouda - Alphen a/d Rijn is inmiddels verholpen maar nu staat er weer een defecte trein tussen Rotterdam Lombardijen en Barendrecht en wil de brug bij Akkrum weereens niet dicht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Gebroken kabels hebben ze meestal niet in een half uurtje opgelost, kan een flinke klus zijn afhankelijk van de schade. Toen een bouwbedrijf een damwand door een hoofdtelefoonkabel had gejaagd in Boskoop, zijn ze 8 uur bezig geweest om de schade te repareren, en dan was maar de helft van de kabel kapot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Treinverkeer wordt inmiddels weer geleidelijk hervat, wel lijken de s2000 en s2800 vanuit Utrecht ri. Gouda nog niet te rijden als ik de AV zo zie maar dat kan ook komen doordat het materieel nog in Den Haag/Rotterdam staat. Ik zie 't wel zometeen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Jurjen »

Nou, volgens Somda dus een hoop gepuzzel op Hn:

s3300 1xDDAR: s3300 op puntje spoor 3, s3400 op bezet spoor daarvoor
s3300 1xDDM of 2xDDAR: s3300 op spoor 1, s4500 en s14500 in beide richtingen op spoor 2
s3300 met bijplaatsen/aftrappen: via spoor EL (hoofdbaan richting Hnk) naar een van de opstelsporen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daan »

Bee schreef:Gebroken kabels hebben ze meestal niet in een half uurtje opgelost, kan een flinke klus zijn afhankelijk van de schade. Toen een bouwbedrijf een damwand door een hoofdtelefoonkabel had gejaagd in Boskoop, zijn ze 8 uur bezig geweest om de schade te repareren, en dan was maar de helft van de kabel kapot.
Door een glasvezelkabel gaan is pas lachen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door webguy »

Ach ligt aan de kabel, maar glasvezel valt ook te reparereren met een kit: je kan de eindjes dan weer aan elkaar knopen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten