Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door sirvinniei »

Vaartsche rijn, het meest nutteloze station in Nederland. Enfin, dat past misschien beter in een ander draadje.
Ik heb geen onderschrift
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Milco »

Want? Waarom? Waar is je onderbouwing?

Het station is best nuttig. Als straks een bus vanaf daar naar De Uithof en Leidsche Rijn (via Papendorp?) gaat rijden, wordt het CS ontlast en dit gaat zeker gelden wanneer de Uithoftram gaat rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door reisthijs »

De infrastructuur bij Vaartsche Rijn is in het najaar gereed. Maar de vraag is hoe die extra stop in de huidige dienstregeling past? De sprinters hebben nu maar een korte stop in Utrecht Centraal, daar valt weinig mee te schuiven.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door wouter15 »

Daniel schreef:Wilt u weten wat de uitkomst is van het consultatietraject dat wij hebben doorlopen? Dan raden wij u aan op 20 april a.s. de website http://www.provincie-utrecht.nl te raadplegen. U kunt daar zowel het Vervoerplan 2016 (deel II) als de “Consultatienota” en de “Uitgangspunten Vervoerplan 2017” lezen en downloaden.

Wij danken u, ook namens de provincie Utrecht, hartelijk voor uw inbreng, uw mening en uw reacties tijdens de raadpleging over het nieuwe Vervoerplan 2016!
Iemand al de uitgangspunten voor het Vervoersplan 2017 kunnen vinden?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Hainje »

reisthijs schreef:De infrastructuur bij Vaartsche Rijn is in het najaar gereed. Maar de vraag is hoe die extra stop in de huidige dienstregeling past? De sprinters hebben nu maar een korte stop in Utrecht Centraal, daar valt weinig mee te schuiven.
Zal mij niets verbazen als de opening van het station opgeschoven wordt naar december. Dan gaat toch de hele dienstregeling overhoop, dus dan is er weer van alles mogelijk.
🍉
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door reisthijs »

De geplande opening is niet voor niets in december :idea:

Maar toch lezen we nu dit:
Vervoersplan schreef:Station Vaartsche Rijn wordt naar verwachting eerder (najaar 2016) in gebruik genomen dan
aanvankelijk gepland (dienstregeling 2017)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door sirvinniei »

Milco schreef:Want? Waarom? Waar is je onderbouwing?

Het station is best nuttig. Als straks een bus vanaf daar naar De Uithof en Leidsche Rijn (via Papendorp?) gaat rijden, wordt het CS ontlast en dit gaat zeker gelden wanneer de Uithoftram gaat rijden.
Vanuit zowel Driebergen Zeist als Lunetten heb je bussen naar de Uithof rijden.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Hainje »

reisthijs schreef:De geplande opening is niet voor niets in december :idea:

Maar toch lezen we nu dit:
Vervoersplan schreef:Station Vaartsche Rijn wordt naar verwachting eerder (najaar 2016) in gebruik genomen dan
aanvankelijk gepland (dienstregeling 2017)
Naar verwachting ja. Maar dat heb ik vaker gehoord. :P
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Z2N »

Dat het in het najaar mogelijk is om treinen te laten stoppen omdat alle benodigde infrastructuur dan klaar is betekent natuurlijk niet dat die infrastructuur ook gelijk zodanig gebruikt wordt dat er treinen kunnen stoppen... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door 010jongen »

Is er al wat bekend over het doortrekken van de tram uit Nieuwegein naar De Uithof? Als men nieuwe trams wil gaan bestellen zullen ze dat toch één deze jaren moeten doen.

Vervoersplan op m'n gemak doorgenomen, hoop wijzigingen... Zeker met het omgooien van diverse lijnnummers.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door ICE105 »

Eind aug 2016 gaan alle Sprinters die langs Utvr komen er een stopje maken. Dit is in inpasbaar in de bestaande dienstregeling door de snelheidswinst die geboekt wordt dankzij de wisselsloopwoede. De treinen gaan met 80 km/u i.p.v. 40 km/u Ut in- en uitrijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Daniel »

Zugführer schreef:Nou ja, definitief... het is uitgesteld. Want ook in dit vervoersplan wordt weer uitvoerig uit de doeken gedaan dat de voordelen opwegen tegen de voordelen. Of nou ja, de waarheid is iets genuanceerder. Er wordt in ieder geval gekeken of er ook andere opties mogelijk zijn.
Mwoh, als ik de consultatienota zo zie dan verwacht ik wel dat het vrij definitief is. Een enkele impactrijke wijziging zie je iets van 50 reacties, maar lijn 77 springt er toch wel uit met liefst 248 verzoeken om de huidige route te handhaven. Da's gewoon de helft van alle reizigers en organisaties die een reactie hebben ingediend.
ICE105 schreef:Eind aug 2016 gaan alle Sprinters die langs Utvr komen er een stopje maken. Dit is in inpasbaar in de bestaande dienstregeling door de snelheidswinst die geboekt wordt dankzij de wisselsloopwoede. De treinen gaan met 80 km/u i.p.v. 40 km/u Ut in- en uitrijden.
Haal je de 80 überhaupt tussen Vaartsche Rijn en Utrecht Centraal? Lijkt me niet heel waarschijnlijk eerlijk gezegd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door ICE105 »

Waarschijnlijk niet, maar volgens de (theoretische) berekeningen is de winst in tijd door de snelheidsverhoging meer dan het verlies door de extra stop.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Daniel »

Opvallend is trouwens ook wel de suggestie om mogelijk in de toekomst ook naar een flexibele inzet op lijn 65 te gaan. Aan de ene kant logisch omdat die lijn naast veel reizigers ook een vrij constante stroom verspreid over het uur als aanvoer heeft. Daardoor heb je relatief veel aan flexibele tijden omdat je immers kunt vertrekken als de bus vol is.
Aan de andere kant: na even optellen kom ik tot een duizelingwekkende frequentie van 28x/uur in de ochtendspitsrichting tussen Utrecht Centraal en de Europalaan, wat het stuk is waar de piekbelasting het sterkst aanwezig is. Eigenlijk is dat dus al een soort dienstregelingsloos reizen. Op het verdere stuk naar Nieuwegein-Plettenburg is de bus weliswaar allesbehalve leeg, hij zit dan nog altijd bijna zitvol, maar met flexibel reizen bestaat wel de kans dat je daar juist afwisselend vrij lege en overvolle bussen krijgt. Mede door de scholierenpieken ook.

Edit: en in de nieuwe lijnnummeringsvoorstellen vond ik het wel opvallend dat men blijkbaar naar twee lijnen Amersfoort - Nieuwegein Zuid wil werken (75 en 24 in het voorstel) die echter beide een totaal andere route rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Meltrain »

Die lijnnummeringsvoorstellen zou ik voorlopig nog met een flinke korrel zout nemen.
Op die kaartjes staan ook behoorlijk gewijzigde routes in Zeist. Met de op dat kaartje getoonde lijn 75 ontstaat een nieuwe lijn tussen Zeist Busstation en Amersfoort en kan lijn 56 wel opgeheven worden op dat traject.

Wel interessant dat nu bekend is dat de Uithoftram het lijnnummer 62 krijgt.

Over het Vervoerplan 2016-2:
Ik zie nog steeds één opvallende verslechtering, waarvan het me wel opvalt dat er geen reacties over gekomen zijn (of niet zijn gepubliceerd): er komt 's avonds geen bus meer in Hoograven-Noord. Vooral reizigers van de haltes Rijnhuizenlaan en 't Goylaan worden hiermee getroffen, al kan het best zo zijn dat die er 's avonds niet zijn.

Verder zie ik vooral interessante oplossingen en zijn de grootste bezwaren van de concept-versie weggewerkt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Daniel »

Eigenlijk alleen Rijnhuizenlaan als die halte aan het begin van de Hooft Graaflandstraat er eenmaal is, want die zou direct tegenover halte 't Goylaan komen te liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Globetrotter »

Zoals beloofd heb ik alle wijzigingen uit het vervoerplan in een overzicht gezet. Net als in het concept vervoerplan, heb ik de categorieën routewijzigingen, nieuwe lijnen, frequentiewijzigingen, materieelwijzigingen, verdwijning lijnnummers, verdwijning haltes en lijnsamenvoegingen gebruikt.

In de spoiler nog even het overzicht van de wijzigingen uit het concept vervoerplan:
Spoiler: show
Routewijzigingen:

- Verhuizing lijnen 8,9,12,16,27,34,36,41,47,50, 51,52,53, 74,77,120, 247,251,412,441,447,452,474,477,495 van busstation Centrumzijde naar busstation Jaarbeurszijde.
- 1: Rijdt vanaf Overvecht- Centrum huidige route lijn 9 en vervolgens lijn 6 richting de Vechtsebanen.
- 3: Wordt in twee delen geknipt: 3A) Centraal Station- Amsterdamsestraatweg- Zuilen- Overvecht- Centraal Station en 3B) Centraal Station- Talmalaan- Overvecht- Zuilen- Centraal Station.
- 6: Tussen Zamenhofdreef en Station Overvecht route lijn 1. Daarna verder naar De Uithof.
- 12: Door naar WKZ.
- Lijn 8,47 en 247 vanaf busstation Jaarbeurszijde via de Dichtersbaan en Vondellaan.
- Lijn 12 en 41 via Dichtersbaan- Vondellaan, Baden Powellweg en Albatrosstraat. (Concept route). Indien er een halte ter hoogte van de Bleekstraat komt, dan wordt de route van deze lijnen Dichtersbaan- Vondellaan- Bleekstraat- oude route 12/41.
- 24: Utrecht Centraal- Papendorp- De Meern- Vleuterweide- Vleuten NS. Rijdt alleen in de spitsrichting.
- 26: Utrecht Centraal- Langerak- Terwijde- Station Leidsche Rijn. Deel Vleuterweide—Station Terwijde vervalt en wordt overgenomen door lijn 29.
- 29: Niet meer via Papendorp. Utrecht- De Meern Oost- Veldhuizen- Vleuten NS. S’ Avonds en in het weekend alleen traject Vleuten NS- De Meern.
- 30 Leidsche Rijn- Station Overvecht.
- 36: Cartesiusweg- Maarssen.
- 39: Utrecht Centraal- St. Antonius Ziekenhuis Leidsche Rijn.
- 48: Via Jutphaas- Wijkersloot.
- 71/271: Spitssneldienst 371 Station Driebergen- Zeist- De Uithof.
- 72: Nieuwegein- De Uithof- Amersfoort.
- Lijn 74 en 77 vanaf Jaarbeurszijde via Van Zijstweg.
- 77: Via Papendorp.
- 126: Maarssen- Vleuten.
- 127: Kockengen- Vleuten- Leidsche Rijn Centrum. 1x/uur Vleuten- St. Antonius Ziekenhuis- Station Leidsche Rijn met klein materieel.
- 128: Dalritten gaan doorrijden naar Zuilen Noord.
- 228: Start op Bilthoven Station en rijdt na Nijenoord door naar Zuilen Noord.
- 283: IJsselstein Europalaan- lus IJsselstein- IJsselstein Binnenstad- De Uithof.

Frequentiewijzigingen:

- 1: 6x/ uur.
- 2: Overdag 4x/uur en s’ avonds 2x/uur.
- 6: Extra ritten CS- Nijenoord vervallen. Frequentie wordt 4x/uur.
- 8: 6x/ uur in de spits.
- 26: 4x/uur.
- 28: Ritten tot Rijnsweerd gaan starten en eindigen in De Uithof.
- 29: 2x/uur.
- Versterkingsritten lijnen 72 en 265.
- 32: Meer ritten.
- 36: s’ Avonds en in het weekend 2x/uur.
- 38: 2x/uur. Spitsrichting 4x/uur.
- 41: Versterkingsritten 241 via Odijk- A12- Kanaleneiland Zuid.
- 48: 2x/uur.
- 65: Frequentieverhoging in de spitsrichtingen.
- 72: Beide spitsuren 4x/ uur in beide richtingen en gekoppeld aan 252.
- 74: Ochtendspits 1 extra rit Vianen- Utrecht en 1 extra rit Nieuwegein- Utrecht.
- 77: In de ochtendspits twee extra ritten Nieuwegein- Utrecht en alle ritten door naar Bilthoven Station.
- 228: Versterkingsritten ochtendspits Bilhoven- De Uithof om 08,05u;08,35u;09,05u;10,35u.
- 228: Versterkingsritten station Overvecht- De Uithof om 08,30u.
- 283: Ochtendspits 6x/uur en s’ middags 4x/uur. Daarnaast in de ochtendspits extra ritten om 07,45u en 08,15u IJsselstein- De Uithof.
- 287: Frequentieverdubbeling ochtendspits.

Materieelwijzigingen:

- 10/30/48/127: Klein materieel laatste ritten.
- 24: Geleed materieel.
- 38: Standaard materieel.
- 72/265 (228): Geleed materieel.
- 72: Vertrek Nieuwegein Stadscentrum om 08,15u wordt gelede bus.
- 75: Ook in de spits klein materieel met versterking in de spits.
- 126: Klein materieel.

Verdwijning lijnen:

- 9: wordt 3B.
- 15.
- 19: wordt gecombineerd met nieuwe route lijn 26.
- 24: Spitslijn in 1 richting.
- 25.
- 34 (wordt continu 36).
- 45 en 47 s’ avonds (wordt binnen Houten vervangen door 148 en 149).
- 265.
- 72 trajectdeel Bilthoven- De Uithof (wordt vervangen door 228).
- Papendorp: Vervallen haltes Papendorp Zuid, Mercatorlaan en P+R Papendorp.
- 125.
- 252 (wordt vervangen door 72).


Verdwijning haltes:

- De Meern Zuidberbreedte, Noorderbreedte, Esdoornlaan, Hardenbroek, Sparrendaal, Wilhelminalaan, Bottensteinweg en Alenveltpark. Nieuwe halte Albert Schweitzerlaan.
- Utrecht De Kwakel.
- Utrecht Klopvaart keerlus.
- Utrecht Bleekstraat.
- Utrecht Meijewetering.
- Utrecht Heldinnenlaan.
- Vleuten De Reit (op de Tol, richting Maarssen).

Lijnsamenvoegingen:

- Lijn 1 en 21 zijn op dit moment gekoppeld, maar worden weer lijn 1.
- Lijn 5 en 7 zijn op dit moment gekoppeld, maar worden weer lijn 7.
- Lijn 16 en 26 worden lijn 26 Leidsche Rijn- Zuilen.
- Lijn 25 en 36 worden lijn 36 Oog in Al- Maarssen.
Hieronder een overzicht uit het vervoerplan van 19 April 2016 en bijlage 1 van ditzelfde vervoerplan:

Routewijzigingen:

- Alle buslijnen behorend tot deze concessie vertrekken naar de westkant van het centraal station. De lijnen 2,3,6,18 en 28 vertrekken van 2 Juli 2016 tot eind 2017 vanaf de halte Jaarbeursplein (tramhalte). Na eind 2017 vertrekken deze lijnen weer vanaf de centrumzijde. De overige lijnen (inclusief provincielijnen 50,120,402,407,420,450,872) vertrekken definitief van busstation Jaarbeurszijde.
- Ingebruikname Dichtersbaan lijnen 2(tijdelijk), 8, 12, 41, 47 en 247.
- 2: Niet meer via de Catharijnesingel, maar via Dichtersbaan.
- 10: Leidsche Rijn- Lunetten: Start voortaan bij de Rijpwetering.
- 15: Deel Smaragdplein- Lunetten vervalt.
- 12: Rijdt voortaan door naar WKZ wegens het verdwijnen van de keerlus bij het UMC.
- Routewisseling lijn 1 en 6 ter hoogte van Overvecht-Centrum.
- 24: Utrecht CS- Papendorp- De Meern O- Burgemeester Middelweerdbaan- Rivierkom- Vleuten NS.
- 26: Utrecht CS- Graadt van Roggenweg- Hoge Weide- Langerak- ’t Zand- Terwijde NS.
- 30: Rijdt alleen nog traject De Uithof- Overvecht.
- 32: Rijdt voortaan via de Zamenhofdreef.
- 41: Via Dichtersbaan- Vondellaan en Albatrosstraat. Pagina 25.
- 41/52/53: In de spits vervalt de lijnkoppeling.
- 47: Ook op zondag via Expo Houten.
- 63: In de ochtendspits wordt er richting Utrecht bij de Van Duvenvoordestraat gestart.
- Lijnen 74 en 77 via de Van Zijstweg.
- 126: Maarssen- Vleuten NS.
- 283: Vaste route (non stop) via Nieuwegein.
- 287: Vaste route (non stop) via Nieuwegein.
- 283: Start bij IJsselstein, Europalaan en rijdt via IJsselstein Binnenstad naar De Uithof.

Nieuwe lijnen:

- 4: Station Terwijde- Utrecht CS- St. Jacobsstraat- Zuilen. Frequentie: 4x/ uur.
- 9: Utrecht Centraal- Veldhuizen- Vleuterwijde-West- Station Vleuten.
- 11: Overvecht- Leidsche Rijn, Rijpwetering.
- 18: Rijnsweerd- Utrecht CS-De Meern (vanaf 22 Augustus 2016).
- 22: De Uithof- Vaartsche Rijn NS- Papendorp- De Meern- Velduizen- Vleuterwijde- Vleuten NS.
- 27: De Uithof-Utrecht- Centrum-Zuilen-Noord. 4x/uur tussen 07.00u en 19.00u (vanaf 22 Augustus 2016).
- 29: De Meern- Papendorp- Kanaleneiland- Station Vaarstche Rijn- Stadion Galgenwaard- De Uithof (vanaf 22 Augustus 2016). Frequentie 2x/uur.
- 95: CS-Papendorp (vanaf 22 Augustus 2016).
- 149: Houten NS- Rondweg-Zuid- Schalkwijk.
- 208: Utrecht CS- Vaartsche Rijn NS (vanaf 22 Augustus 2016).
- 241: Wijk bij Duurstede- Odijk- A12- Kanaleneiland-Zuid- Utrecht CS.
- 371: De Uithof- Driebergen-Zeist non stop (vanaf 22 Augustus 2016). Geleed materieel.

Frequentiewijzigingen:

- Bediening binnenstad Utrecht van 8 naar 12x per uur.
- 2: Permanente kwartierdienst.
- 6: Spitsritten CS-Nijenoord vervallen.
- 8: In de spitsuren een tienminutendienst.
- 12: Uitbreiding flexibele versterking.
- 15: Niet meer s’avonds en in het weekend.
- 24: Tegenspitsrichting vervalt.
- 28: De ritten die in Rijnsweerd eindigen, gaan doorrijden naar De Uithof. In de spits gaat lijn 28 voortaan weer iedere 7/8 minuten naar De Uithof rijden.
- 30: Versterkingsritten op de drukste momenten (rit Overvecht-De Uithof om 08,30u). Tot 21u verbinding De Uithof-Overvecht. Rijdt vanaf station Overvecht verder als lijn 6.
- 31: Versterking Bilthoven- Botanische Tuinen om 08,05u;08,35u;09,05u;09,35u;10,05u en 10,35u.
- 32: Rijdt tussen 07.00u en 09.00u 2x per uur Maarssen- Zuilen- Winkelcentrum Overvecht- De Uithof en tussen 15.00u en 18.00u 2x per uur De Uithof- Winkelcentrum Overvecht- Zuilen- Maarssen.
- 38: Halfuursdienst, in de spits ieder kwartier.
- 45: Niet meer in de avonduren.
- 47: Tot 21.30u.
- 48: s’ Avonds en op zondag ieder uur Houten- Nieuwegein-Centrum. Blijft in de spits ieder kwartier rijden tussen Houten, Nieuwegein en Maarssen.
- 52: Versterking ochtendspits Zeist- Amersfoort.
- 61: Ochtendspits extra rit P+R Westraven- Utrecht CS.
- 65: Frequentiestijging: in de ochtendspits een 5- minutendienstregeling. In de middagspits iedere 6 minuten.
- 74: Twee extra ritten Nieuwegein- Utrecht in de ochtendspits.
- 77: Twee extra ritten Nieuwegein- Utrecht in de ochtendspits. Ritten die tot Bilthoven, Duivenlaan reden, worden doorgetrokken naar station Bilthoven.
- 283: Versterkingsritten in de ochtendspits (ritten 07,45u en 08,15u) en een kwartierdienst in de middag.
- 287: Frequentieverhoging (verdubbeling) in de ochtendspits: extra ritten om 08,02u;08,17u en 08;32u. Ritten 09,10u en 09,40u komen te vervallen.
- 122: Twee extra ritten aan het begin van de avond en in de spits een halfuursdienst met versterking.

Materieelwijzigingen:

- 10: Rit 20.00u Leidsche Rijn- Lunetten wordt uitgevoerd met kleinschalig taximaterieel.
- 11: Leidsche Rijn- Zuilen- Overvecht: Rit 20.00u wordt uitgevoerd met kleinschalig taximaterieel.
- 30: Geleed materieel.
- 31: Geleed materieel.
- 48: Leidsche Rijn- Nieuwegein: Rit 20.00u wordt uitgevoerd met kleinschalig taximaterieel.
- 71: Geleed materieel Driebergen-Zeist- De Uithof om 12,17u en 12,47u.
- 72: Geleed materieel Nieuwegein- De Uithof om 08,15u en 10,08u.
- 75: Permanent met 8- persoonsmaterieel met versterking op drukkere ritten.
- 126: 15- persoonsmaterieel.
- 127: Leidsche Rijn- Vleuten- Kockengen: Rit 20.00u wordt uitgevoerd met kleinschalig taximaterieel.
- 287: Geleed materieel Vianen- De Uithof om 10,27u.


Verdwijning lijnnummers:

- 5 (wordt opgevolgd door lijn 7).
- 16 (wordt opgevolgd door lijn 4).
- 21 (wordt opgevolgd door lijn 1).
- 25 (wordt opgevolgd door lijn 5).
- 26 (wordt opgevolgd door lijn 4).
- 27 (wordt opgevolgd door lijn 18).
- 34 (wordt opgevolgd door lijn 5).
- 36 (wordt opgevolgd door lijn 5).
- 125.
- 128 (wordt opgevolgd door lijn 27/18).
- 228 (wordt opgevolgd door lijn 27/18).
- 252 (wordt opgevolgd door lijn 72).
- 265 (wordt opgevolgd door lijn 31).


Verdwijning haltes:

- Utrecht CS Centrumzijde.
- Utrecht De Kwakel.
- Utrecht Klopvaart (keerlus).
- Utrecht Bleekstraat.
- Utrecht Hoogh Boulandt.
- Utrecht Nicolaas Beetstraat.
- Utrecht Papendorp- Zuid.
- Utrecht Mercatorlaan.
- De Meern Zuiderbreedte.
- De Meern Noorderbreedte.
- De Meern Esdoornlaan.
- Vleuten Hardenbroek.
- Vleuten Sparrendaal.
- Vleuten Wilhelminalaan.
- Vleuten Bottensteinweg.
- Vleuten Alenveltpark.
- Vleuten De Reit (richting Maarssen).

Lijnsamenvoegingen:

- 1 en 21 wordt 1 Hoograven- Overvecht.
- 3 en 9 wordt 3 CS- Zuilen- Overvecht- CS.
- 5 en 7 wordt 7 Kanaleneiland- Voordorp.
- 16 en 26 wordt 4 Leidsche Rijn- Zuilen.
- 25 en 36 wordt 5 Oog in Al- Maarssen. Op zondag een halfuursdienst.
- 27 en 128 wordt 18 De Meern- Rijnsweerd. 10-minutendienst.
- 31 en 72/265 wordt 31 Lunetten- De Uithof- Bilthoven.
Laatst gewijzigd door Globetrotter op za 04 jun 2016, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door sirvinniei »

Wat is het nut van een pendellijn vaartsche Rijn-Utrecht centraal met maar 2 haltes?
Ik heb geen onderschrift
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Globetrotter »

sirvinniei schreef:Wat is het nut van een pendellijn vaartsche Rijn-Utrecht centraal met maar 2 haltes?
Dat is lijn 208: een versterking van lijn 8 die in de nieuwe dienstregeling nog maar 6x/ uur gaat rijden en het op dat punt nog drukker kan worden, omdat de leerlingen van het ROC daar instappen richting het centraal station.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Zugführer »

Die leerlingen kunnen nu nog met lijn 12 reizen, maar die stopt straks niet meer op de Bleekstraat en kan ook niet op de Vondellaan stoppen.
Als station Vaartsche Rijn inderdaad vroeger open gaat is een extra pendelbus al weer wat minder hard nodig...
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door sirvinniei »

Ezra schreef:
sirvinniei schreef:Wat is het nut van een pendellijn vaartsche Rijn-Utrecht centraal met maar 2 haltes?
Dat is lijn 208: een versterking van lijn 8 die in de nieuwe dienstregeling nog maar 6x/ uur gaat rijden en het op dat punt nog drukker kan worden, omdat de leerlingen van het ROC daar instappen richting het centraal station.
Is 6x per uur dan niet genoeg voor een enkele school? En waarom is er een heel nieuw lijnnummer voor nodig?

Wat voor midi (15 personen)busjes heeft u-ov trouwens in hun bezit wat straks op lijn 126 gaat rijden?
Ik heb geen onderschrift
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Etienne »

Geen. Vermoedelijk worden hier de Sprinters uit de serie 4350 bedoeld die van Cxx Taxi Services zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Eigenlijk alleen Rijnhuizenlaan als die halte aan het begin van de Hooft Graaflandstraat er eenmaal is, want die zou direct tegenover halte 't Goylaan komen te liggen.
Als die halte er is, dan valt het inderdaad wel mee. Zelfs de afstand naar de halte Rijnhuizenlaan is dan nog wel acceptabel.
Ezra schreef:Zoals beloofd heb ik alle wijzigingen uit het vervoerplan in een overzicht gezet.
Prima overzicht. :pos:
Ik heb wel nog enkele kleine puntjes die ik hieronder puntsgewijs verklaar:
Routewijzigingen:

- 24: Utrecht CS- Papendorp- De Meern Oost- Burgemeester Middelweerdbaan- Rivierkom- Vleuten NS.
- 26: Utrecht CS- Graadt van Roggenweg- Hoge Weide- Langerak- ’t Zand- Terwijde NS.
Wat bedoel je hiermee? Lijn 24 heeft zo ver ik weet helemaal geen routewijziging (en zeker geen verlenging naar Vleuten) en lijn 26 wordt opgenomen in lijn 4 (al klopt het wel dat die lijn wordt ingekort, maar dat zou ik dan anders omschreven hebben).
- 283: Vaste route (non stop) via Nieuwegein.
- 287: Vaste route (non stop) via Nieuwegein.
Ook dit begrijp ik niet helemaal.
Nieuwe lijnen:

- 22: De Uithof- Vaartsche Rijn NS- Papendorp- De Meern- Velduizen- Vleuterwijde- Vleuten NS.
Deze lijn komt er niet en wordt in ingekorte versie aangeboden als lijn 29, die door jou overigens ook genoemd is.
Frequentiewijzigingen:

- 38: Halfuursdienst, in de spits ieder kwartier.
De kwartierdienst is alleen in de drukste richting.
Materieelwijzigingen:

- 31: Geleed materieel.
- 127: Leidsche Rijn- Vleuten- Kockengen: Rit 20.00u wordt uitgevoerd met kleinschalig taximaterieel.
Volgens mij is dat nu ook al (en rijdt lijn 127 op een spirtsrit na altijd met kleine busjes).
sirvinniei schreef: Is 6x per uur dan niet genoeg voor een enkele school? En waarom is er een heel nieuw lijnnummer voor nodig?
Lijn 8 rijdt natuurlijk niet alleen voor dat ROC, maar bedient ook verschillende wijken, zoals Tolsteeg en Lunetten, waarvoor 6x/uur voldoende is. Om te voorkomen dat reizigers naar deze bestemmingen niet meer meekunnen doordat de bus al vol is met leerlingen van het ROC de bus (voor slechts een halte), rijden er extra bussen naar het ROC.
En waarom een ander lijnnummer? Om duidelijk te maken dat die bussen niet de gehele route rijden en waarschijnlijk ook om de leerlingen van het ROC zo veel mogelijk te verleiden om alleen met de speciale pendelbussen te gaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Globetrotter »

Meltrain schreef: Ik heb wel nog enkele kleine puntjes die ik hieronder puntsgewijs verklaar:
Dank voor je aanvullingen.
- 283: Vaste route (non stop) via Nieuwegein.
- 287: Vaste route (non stop) via Nieuwegein.
De huidige route loopt de route nog via de A2 tot knooppunt Oudenrijn, de Galecopperburg en de Waterlinieweg. Omdat dit een filegevoelige route is, wordt er volgens het vervoerplan door Nieuwegein gereden, maar wordt er binnen Nieuwegein niet gestopt.
Materieelwijzigingen:

- 31: Geleed materieel.
- 127: Leidsche Rijn- Vleuten- Kockengen: Rit 20.00u wordt uitgevoerd met kleinschalig taximaterieel.
Op dit moment rijden er zowel Amba's, als 12 meter stad als 18 meter stad op lijn 31. Dat wordt dus geleed.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door ovforens »

sirvinniei schreef:
Wat voor midi (15 personen)busjes heeft u-ov trouwens in hun bezit wat straks op lijn 126 gaat rijden?
Waarschijnlijk het dieselbusje 4363 wat nu de reserve is van buslijn 2. Die gaat straks minder rijden waardoor 1 elektrische bus de reserve wordt van de andere 2. De 4363 blijft dan over. Lijn 126 zal dan denk ik ook gereden blijven worden door Qbuzz zelf en niet door CTS, omdat je voor die 4363 een D-rijbewijs nodig hebt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten