Concessie DAV-gebied (2007-2018)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
De enige Arriva-lijn, dan klopt Ezra's stelling wel Je hebt immers ook RET-lijn 143 nog.
Verder zullen de stadschauffeurs die niet nieuw bij Arriva in dienst gekomen zijn 'm waarschijnlijk niet onder dat nummer kennen, die hebben 'm immers zelf alleen maar als 231 gereden in de ochtendspits.
Verder zullen de stadschauffeurs die niet nieuw bij Arriva in dienst gekomen zijn 'm waarschijnlijk niet onder dat nummer kennen, die hebben 'm immers zelf alleen maar als 231 gereden in de ochtendspits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Ik zat vanochtend in een stadsbus en Gorinchem en ik heb het idee dat er nieuwe halte-afroepen zijn ingeladen. De omroep klonk veel harder en duidelijker en ook was "Gorinchem" weg voor de halteomroep van de halte Fortes Lyceum.
Arriva heeft trouwens ook de moeite genomen om een nieuw stickertje bij de halte Fortes Lyceum op het haltebord te plakken, tot voor kort stond er nog steeds Merewadecollege, nu staat er Fortescollege. Ach, komt in de buurt :')
Arriva heeft trouwens ook de moeite genomen om een nieuw stickertje bij de halte Fortes Lyceum op het haltebord te plakken, tot voor kort stond er nog steeds Merewadecollege, nu staat er Fortescollege. Ach, komt in de buurt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie DAV-gebied
Klopt, nieuwe halteomroepen zijn er sinds afgelopen week. Er zitten nog wat rare dingen in, zoals klemtonen die wat verkeerd liggen enzo.. Maar goed, al met al is 't wel wat beter.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Zozo, Arriva die iets aanpast... Vanavond nog dit stukje prehistorie in Gorinchem vast kunnen leggen, die situatie is ook van slechts 14 jaar geleden...Bee schreef:Arriva heeft trouwens ook de moeite genomen om een nieuw stickertje bij de halte Fortes Lyceum op het haltebord te plakken, tot voor kort stond er nog steeds Merewadecollege, nu staat er Fortescollege. Ach, komt in de buurt :')
Trouwens, over afroepen bij Arriva gesproken... hoorde ik het nu goed dat in de [serie=Stoptrein|2016|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] de automatische omroep is "Arriva heet u welkom in de sneltrein naar Gorinchem..."? Achja, die slaat ook wel één heel station over.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Ja, dat klopt, de [serie=Stoptrein|2016|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] wordt door de automatisch omroep de sneltrein genoemd inderdaad. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie DAV-gebied
Langs de route van de 395 staan die dingen ook nog, met lange lijntjes als lijn 10: Zierikzee-Zelzate(B)... Die dingen verkeren in staat van ontbinding.Daniel schreef:Zozo, Arriva die iets aanpast... Vanavond nog dit stukje prehistorie in Gorinchem vast kunnen leggen, die situatie is ook van slechts 14 jaar geleden...Bee schreef:Arriva heeft trouwens ook de moeite genomen om een nieuw stickertje bij de halte Fortes Lyceum op het haltebord te plakken, tot voor kort stond er nog steeds Merewadecollege, nu staat er Fortescollege. Ach, komt in de buurt :')
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 04 apr 2016, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
Reden: Foto uit quote gehaald
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
En dat terwijl het gewoon een poster is, lijkt toch redelijk makkelijk weg te halen. Een Interliner-hokje is dan zo'n ramp nog niet, die staan wel op meer plekken als al dan niet gerecyclede abri.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Nou ja, de routes van die lijnen kloppen toch nog (behalve in Utrecht)?
Alleen lijn 388 doet tegenwoordig nog enkele extra dorpen aan.
Alleen lijn 388 doet tegenwoordig nog enkele extra dorpen aan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie DAV-gebied
zou iets logischer zijn als ze hem door zouden laten trekken naar Leerdam maar wel Gorkum Haarwijk/Noord en Leerdam Broekgraaf/West zou overslaan.Bee schreef:Ja, dat klopt, de [serie=Stoptrein|2016|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] wordt door de automatisch omroep de sneltrein genoemd inderdaad. :Y
of ze zouden nog meer stations tussen Dordt-Gorkum moeten proppen
bon jour
Re: Concessie DAV-gebied
Die ouwe Interlinerpaal is inderdaad een mooi stukje geschiedenis. Heb hem al eens gepost in het vergane glorie-topic.
In Utrecht staat dezelfde set nog bij halte Westplein. Komt ook al jaren geen Qliner of Brabantliner, laat staan een Interliner meer...
In Utrecht staat dezelfde set nog bij halte Westplein. Komt ook al jaren geen Qliner of Brabantliner, laat staan een Interliner meer...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie DAV-gebied
Weet iemand of er wordt nagedacht over de locatie van de haltes rondom het Energiehuis? Bijvoorbeeld voor lijn 3 moet je nu lopen naar de Stooplaan/Bankastraat?oranjelaan (halte Oranjelaan), terwijl die bus ook over de kruising Noordendijk/Oranjelaan komt. De daar gelegen halte Noordendijk kan echter alleen door bussen richting de Staart gebruikt worden.
Krijgt lijn 10 abri's bij Biesboschstraat en P-Energiehuis?
Krijgt lijn 10 abri's bij Biesboschstraat en P-Energiehuis?
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied
Dit is meer Connexxion die z'n rommel nog moet opruimen denk ik.....Daniel schreef:Zozo, Arriva die iets aanpast... Vanavond nog dit stukje prehistorie in Gorinchem vast kunnen leggen, die situatie is ook van slechts 14 jaar geleden...Bee schreef:Arriva heeft trouwens ook de moeite genomen om een nieuw stickertje bij de halte Fortes Lyceum op het haltebord te plakken, tot voor kort stond er nog steeds Merewadecollege, nu staat er Fortescollege. Ach, komt in de buurt :')
Trouwens, over afroepen bij Arriva gesproken... hoorde ik het nu goed dat in de [serie=Stoptrein|2016|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] de automatische omroep is "Arriva heet u welkom in de sneltrein naar Gorinchem..."? Achja, die slaat ook wel één heel station over.
Re: Concessie DAV-gebied
Connexxion ruimt wel meer rommel niet op. Zo staan op enkele busstations in Friesland nog DRIS'en van de NZWF-periode van ze. Dat is alweer 3,5 jaar geleden. Het kost hun natuurlijk meer geld om het op te ruimen dan het te laten staan dus tjaa..
Re: Concessie DAV-gebied
maar is dat opruimen de verantwoordelijkheid van Connexxion of van de nieuwe vervoerder? Het zou toch raar zijn als de oude vervoerder alles weghaalt zodat de nieuwe vervoerder weer alles kan ophangen.
Re: Concessie DAV-gebied
In HWGO hangen nog haltestickers van lijnen die Connexxion niet heeft overgenomen, bijvoorbeeld bij de haltes Lindehoevelaan en Postkantoor van lijn 180.BR628 schreef:Connexxion ruimt wel meer rommel niet op. Zo staan op enkele busstations in Friesland nog DRIS'en van de NZWF-periode van ze. Dat is alweer 3,5 jaar geleden. Het kost hun natuurlijk meer geld om het op te ruimen dan het te laten staan dus tjaa..
Is dat dan de verantwoordelijkheid van Connexxion of Arriva?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Van de RET ;-) De vervoerder die in een bepaalde regio concessiehouder is doet daar veelal het haltebeheer inclusief de gedoogde lijnen uit andere concessies. Soms met aangeleverde stickers en soms hun eigen. Zie bv. Dordrecht waar lijn 620 al in de Veolia tijd een Arriva stijl sticker had.
Voor wat betreft de eerdere post over haltes rond het Energiehuis: lijn 3 kan niet bij halte Noordendijk stoppen, die ligt veel te kort na de kruising om de bocht te halen. En ri. Oudelandhoek komt 'ie er überhaupt niet langs.
Voor wat betreft de eerdere post over haltes rond het Energiehuis: lijn 3 kan niet bij halte Noordendijk stoppen, die ligt veel te kort na de kruising om de bocht te halen. En ri. Oudelandhoek komt 'ie er überhaupt niet langs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Bij de Biesboschstraat staat inmiddels een abri.OVinspecteur schreef:Weet iemand of er wordt nagedacht over de locatie van de haltes rondom het Energiehuis? Bijvoorbeeld voor lijn 3 moet je nu lopen naar de Stooplaan/Bankastraat?oranjelaan (halte Oranjelaan), terwijl die bus ook over de kruising Noordendijk/Oranjelaan komt. De daar gelegen halte Noordendijk kan echter alleen door bussen richting de Staart gebruikt worden.
Krijgt lijn 10 abri's bij Biesboschstraat en P-Energiehuis?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied
Ik heb het idee dat in de regio Rotterdam elke vervoerder zijn eigen stickers plakt. Alle vervoerders hebben immers een aparte stijl, wat vooral bij haltes als station Lombardijen een ware kleurenkermis oplevert (RET-rood, RET-blauw, Arriva-groen en Connexxion-geel).Daniel schreef:Van de RET ;-) De vervoerder die in een bepaalde regio concessiehouder is doet daar veelal het haltebeheer inclusief de gedoogde lijnen uit andere concessies. Soms met aangeleverde stickers en soms hun eigen. Zie bv. Dordrecht waar lijn 620 al in de Veolia tijd een Arriva stijl sticker had.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Dat hoeft dus nog niet te betekenen dat ze hun eigen stickers plakken. Neem bijvoorbeeld de vervanging van SVD-lijn 6 door buurtbus 231: destijds stuurde de BBA gewoon een setje stickers per post naar SVD en zorgden ze daar voor het plakwerk op de haltebordjes.
En een andere variant is er ook nog: lijn 52 in Amersfoort heeft gewoon gele stickers van Connexxion waarop ze helemaal onderaan "Qbuzz" geprint hebben en nog duidelijk te zien is dat ze dat strookje met "Connexxion" eraf geknipt hebben, de stickers zijn net wat kleiner namelijk.
Of een combinatie: in Soesterberg staan bv. tijdelijke haltebordjes van U-OV met gele Connexxion-stickers voor lijn 56.
En een andere variant is er ook nog: lijn 52 in Amersfoort heeft gewoon gele stickers van Connexxion waarop ze helemaal onderaan "Qbuzz" geprint hebben en nog duidelijk te zien is dat ze dat strookje met "Connexxion" eraf geknipt hebben, de stickers zijn net wat kleiner namelijk.
Of een combinatie: in Soesterberg staan bv. tijdelijke haltebordjes van U-OV met gele Connexxion-stickers voor lijn 56.
Niet persé raar hoor. In Dordrecht heeft Arriva eind 2006 bv. zelfs alle haltebordjes vervangen, ook op lijnen waarvan helemaal niets wijzigde bij de concessiewissel. Maar over het algemeen gaan die kastjes met vertrektijden op de haltes enzo over naar de nieuwe vervoerder. En die kan ze bij wijzigingen weer her en der hergebruiken natuurlijk. Zo zijn er op diverse plekken in DAV haltes te vinden waar je kaartjes met het klantenservice-nummer van Centraal Nederland half achter een vertrekstaat kunt zien zitten. Zelfs kilometers ver van waar ooit een CN bus gereden heeft.Post schreef:maar is dat opruimen de verantwoordelijkheid van Connexxion of van de nieuwe vervoerder? Het zou toch raar zijn als de oude vervoerder alles weghaalt zodat de nieuwe vervoerder weer alles kan ophangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie DAV-gebied
Ja, dat klopt. Maar wellicht zouden ze wat aan die situatie kunnen doen door bijv.:Daniel schreef:Voor wat betreft de eerdere post over haltes rond het Energiehuis: lijn 3 kan niet bij halte Noordendijk stoppen, die ligt veel te kort na de kruising om de bocht te halen. En ri. Oudelandhoek komt 'ie er überhaupt niet langs.
1) op de Noordendijk een halte bij te plaatsen voor de richting Oudelandshoek;
2) de halte richting station wat naar het zuiden te verleggen, zodat de bus er na de bocht kan aanlanden.
Of misschien kan het op een andere manier?
Re: Concessie DAV-gebied
Al geruime tijd. :Y Fysieke check op dinsdag en woensdag.Stefan schreef:Bij de Biesboschstraat staat inmiddels een abri.OVinspecteur schreef:Weet iemand of er wordt nagedacht over de locatie van de haltes rondom het Energiehuis? Bijvoorbeeld voor lijn 3 moet je nu lopen naar de Stooplaan/Bankastraat?oranjelaan (halte Oranjelaan), terwijl die bus ook over de kruising Noordendijk/Oranjelaan komt. De daar gelegen halte Noordendijk kan echter alleen door bussen richting de Staart gebruikt worden.
Krijgt lijn 10 abri's bij Biesboschstraat en P-Energiehuis?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Die halte komt dan weer relatief dicht op halte Baden Powellaan te liggen. Immers zit je daar op de dijk met een beperkte ruimte waardoor je een halte direct langs de rijbaan zou moeten aanleggen. Zo'n halte kan echter niet kort na de kruising geplaatst worden (de bocht vanaf de Oranjelaan is niet heel overzichtelijk, dus dan is er een behoorlijk risico op verkeer dat achterop de bus rijdt) en bevindt zich wegens de ontbrekende stoep liefst in de buurt van een trappetje de dijk op. Dan kom je dus ergens tegenover de kerk uit en heb je twee haltes wel heel kort op elkaar liggen.OVinspecteur schreef:1) op de Noordendijk een halte bij te plaatsen voor de richting Oudelandshoek;
De halte ligt juist op z'n huidige plek omdat dat de handigste plek is ten opzichte van omliggende straten. Ook past hij daar het beste in het wegprofiel doordat het korte busbaantje als het ware in het verlengde van de rechtsafstrook op de Oranjelaan vanaf de Staart ligt. De Oranjelaan ligt al vrij dicht op de huizen erlangs, dus een halte verderop zou een rare slinger in de weg nodig maken.2) de halte richting station wat naar het zuiden te verleggen, zodat de bus er na de bocht kan aanlanden.
Sowieso vraag ik me ten zeerste af waarom je daar zo nodig met lijn 3 wilt stoppen aangezien de meeste reizigers die bij halte Noordendijk in/uitstappen juist niet richting de wijken gaan maar richting station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
De haltes zelf zijn in beheer bij de instantie die ter plekke het wegbeheer doet, zoals de gemeente, de provincie of zelfs Rijkswaterstaat. Dat is volgens mij in de meeste concessies het geval. De reisinfo (de haltepalen) komt dan weer wel op conto van de vervoerder.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie DAV-gebied
Extra reismogelijkheden, vooral in de avond. Dan gaan de frequenties van de bussen omlaag, maar komen juist de bezoekers van het Energiehuis en Kinepolis. En die bus komt er toch al langs, dus laat hem er dan ook stoppen. De verbinding naar Oudelandshoek is natuurlijk mooi meegenomen.Daniel schreef:Sowieso vraag ik me ten zeerste af waarom je daar zo nodig met lijn 3 wilt stoppen aangezien de meeste reizigers die bij halte Noordendijk in/uitstappen juist niet richting de wijken gaan maar richting station.
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie DAV-gebied
Top! :DArrivaBas schreef:Al geruime tijd. :Y Fysieke check op dinsdag en woensdag.Stefan schreef:Bij de Biesboschstraat staat inmiddels een abri.OVinspecteur schreef:Krijgt lijn 10 abri's bij Biesboschstraat en P-Energiehuis?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten