(BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

gkw1969 schreef:Misschien een simpele vraag van mij, als buschauffeur: Waarom ga je met de chauffeur in discussie? De chauffeur heeft totaal geen invloed op de werking van InfoXX en OV-chip apparatuur. In mijn ogen is dat hetzelfde als een machinist uitkafferen als een conducteur niet heeft gecontroleerd.
1 van de redenen van de invoering van de OV-chip is om de chauffeur te ontzien v.w.b. de controle op vervoerbewijzen.

Dus ik zou heel graag willen weten waarom je verhaal haalt bij de chauffeur.
Ik heet dan wel geen meltrain, maar ik zou ook eerst naar de chauffeur gaan om te vragen waarom er 4 euro is afgeschreven. Toevallig had meltrain nu geluk en kon hij bewijzen dat hij nog niet eens van die halte vertrokken kon zijn, maar meestal stap je niet uit voor de deur van de klantenservice. Het zou wel fijn zijn als de chauffeur dan een briefje schrijft of een ander bewijsje waarmee je later je geld terug kunt krijgen.
Sowieso is het wel handig als je de chauffeur informeert dat de OVC-apparatuur op een verkeerde halte staat, lijkt mij.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Chauf21 »

gkw1969 schreef:Dus ik zou heel graag willen weten waarom je verhaal haalt bij de chauffeur.
Omdat je als chauffeur het eerste aanspreekpunt voor een reiziger bent. Een chauffeur kan daarbij informatie verschaffen of iemand doorverwijzen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen reed er een Integro die nog volledig in Interliner-uitvoering was (de 2940) op snelwegbuslijn 700 Almere - Utrecht - Reeuwijk :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door gkw1969 »

Chauf21 schreef:
gkw1969 schreef:Dus ik zou heel graag willen weten waarom je verhaal haalt bij de chauffeur.
Omdat je als chauffeur het eerste aanspreekpunt voor een reiziger bent. Een chauffeur kan daarbij informatie verschaffen of iemand doorverwijzen.
Ah, dat is wat anders dan: "verhaal halen" en een discussie/woordenwisseling voeren.
Zoals ik het las stelde Meltrain de chauffeur aansprakelijk en dat is wat me tegen de borst stuitte.
Nogmaals: de chauffeur heeft geen invloed op de apparatuur.
Je hebt gelijk als je zegt dat de chauffeur het aanspreekpunt is, deze moet je dan ook van de juiste informatie kunnen voorzien. Maar een discussie is gewoon zinloos omdat de chauffeur totaal geen invloed heeft op de gang van zaken.
When you're tired of London, you're tired of life
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door webguy »

Reiziger Ddrs schreef:Bij mij werkt de pagina gewoon volledig hoor :roll: Maar erg volledig is de informatie inderdaad niet, alleen bij lijn 11 en 12 staan er wat alternatieven bij.
Ik had vanmorgen voor 10:30 al een reactie van de klantenservice dat er iemand naar ging kijken, top dus :pos:
Die pagina doet het alleen helemaal in Internet Explorer. De onderste drie uitklap-dingen doen het niet in Firefox en Google Chrome. Dat eerste mag gewoon niet meer tegenwoordig...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vanavond rond 18.15 uur meldde een chauffeur van Arriva Dordrecht via het bakkie dat z'n Albatros het niet deed. Komt er even later een reactie van een collega: "Ja dat krijg je met hem he, hij is een beetje krenterig. Dat beest is gewoon door ondervoeding overleden"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door STF »

Kijk dit is nou een dienstregeling die voor iedereen overzichtelijk en duidelijk is. :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

webguy schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Bij mij werkt de pagina gewoon volledig hoor :roll: Maar erg volledig is de informatie inderdaad niet, alleen bij lijn 11 en 12 staan er wat alternatieven bij.
Ik had vanmorgen voor 10:30 al een reactie van de klantenservice dat er iemand naar ging kijken, top dus :pos:
Die pagina doet het alleen helemaal in Internet Explorer. De onderste drie uitklap-dingen doen het niet in Firefox en Google Chrome. Dat eerste mag gewoon niet meer tegenwoordig...
Maar hij werkte wel correct in Opera :P

In Gouda stond een Connexxion 2800 Citaro met Voor U bestickering klaar voor een rit op lijn 190 richting Rotterdam, en ook wel opvallend was een bus van lijn 186 uit Leiden die overliep in lijn 178 naar Bodegraven, tot nu toe dacht ik uit mijn waarnemingen dat ze gesloten omlopen hadden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Owja, ook wel opvallend... vanmiddag stond er niet één, nee er stonden zelfs twee 8600-Amba's op Utrecht Centraal. Beide op de 180 naar Schoonhoven J.J. Vierbergenw trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Er zat ook nog een niet-PU-Amba op lijn 180 naar Gouda. Gaat lekker met die lijn ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Ik zag afgelopen week dat de bevestigingspalen voor de DRIS-borden op Heinenoord Busstation neer gezet waren. Inmiddels zijn de borden geïnstalleerd en is zelfs al werkend! :pos:

Het is overigens het zelfde systeem als in Dordrecht, alleen de palen op Heinenoord zijn zilver. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

En als 't goed is is het bij jullie van de Provincie want Heinenoord valt niet onder de Drechtsteden die het systeem (als onderdeel van HOV-D) in Dordrecht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht hebben opgezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Reiziger Ddrs schreef:Owja, ook wel opvallend... vanmiddag stond er niet één, nee er stonden zelfs twee 8600-Amba's op Utrecht Centraal. Beide op de 180 naar Schoonhoven J.J. Vierbergenw trouwens.
De 180 naar Schoonhoven? Ik neem aan dat dit Haastrecht moet zijn. :wink: En de 180 rijdt toch ook ritten vanuit Schoonhoven? Daar zitten nog gewone Amba's, dus daardoor zou het wel kunnen dat ze op de 180 (en ook op de 195 zie ik ze) terecht komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Ja, dat stond op de film :wink: Kan ik er ook niks anders van maken he.

Kan wel zijn dat Schoonhoven nog oude Amba's heeft maar die mogen eigenlijk niet op de Provincie Utrecht-lijnen rijden (al hebben ze daar geloof ik niet zo gek veel anders)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Etienne »

Enne, de eindhalte J.J. Vierbergenweg ligt niet in Haastrecht hoor, maar in Oudwater. Dat InfoXX kan er wat van zeg :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Als een lijn in Haastrecht zou eindigen, kan je net zo goed meteen naar Gouda doorrijden, dat is dan nog maar 4 kilometer, in Haastrecht heb je niets.

Waarom zou die lijn eigenlijk ritten tot Oudewater hebben, de stalling daar is toch gesloten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Kennelijk is het tot daar druk ofzo... stalling Oudewater is inderdaad gesloten, ze zitten nu in Schoonhoven en Woerden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag is het de laatste dag dat de keerlus aan de oostkant van Provenierssingel in Rotterdam gebruikt wordt door de tijdelijke tramlijn 5. Een erg krappe keerlus, want deze ZGT 750 kan er net doorheen:
Afbeelding

Na deze foto kwam ineens de les-ZGT 818 langs en dat is een tram met een analoge film. :) De 818 reed een proefrit over de nieuwe sporen aan de Schiekade en de Schieweg, de reden dat tramlijn 5 nog rijdt. Na een plaatselijk (op Zuid viel niks) wolkbreukje kon ik de 818 bij de halte Walenburgerweg (vlakbij station Bergweg) vastleggen:
Afbeelding

Daarna zag ik nog dat er van de halte Vlaggemanstraat op een uit de grond komende kabelkoker niets meer te zien is.

Tot slot zag ik rond 15:15 uur de Snelle Vliet Amba 204 op de Gooilandsingel bij het Zuidplein staan met "184 Stadsdienst" op de display. Niet veel later vertrok hij leeg richting de Vaanweg.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen stond ik in Heerlen aan de Hogeschool te wachten op een bus naar het station, toen er opeens een bus van de Valkenburgerweg afkwam (deze weg is al sinds augustus 2008 afgesloten wegens werkzaamheden). Dit bleek een rit met genodigden te zijn, vanmiddag werd de weg weer opengesteld. In de bus hoorde ik de chauffeur zeggen dat ze via Prodata een seintje kregen als ze de normale route weer konden rijden.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Ik had het busje vorige week al zien staan, maar nog geen tijd gehad om een foto te maken. Vanmiddag moest ik toch tanken en dan kom ik er toch langs, dus had gelijk m'n camera maar meegenomen. :P

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Wat is de gemiddelde tijd dat Connexxion informatie over omleidingen van te voren op hun site zet? De provincie Zuid-Holland was aan de weg bezig tussen Boskoop en Waddinxveen, maar het werk is nu al 1 maand uitgelopen en is voorlopig nog niet klaar, en nu gaan ze nog een stuk weg opentrekken maandag...

Maar je raad het al, ook op dat stuk weg zouden normaal gesproken buslijnen rijden, en die moeten dus nu een omleidingsroute voor een omleidingsroute gaan rijden (of zoiets). Maar er staat niets van op de Connexxion site :roll: Nu heeft het voor mij geen haast, maar het zou aan de andere kant ook wel prettig zijn als ik weet hoe volgende week de bussen rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door waldo79 »

Zojuist de 5879, een Dennis Dart, van Arriva gespot op lijn 42 van Druten naar Tiel.

Dat is een rariteit hier :x
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Vinny »

Er reden vanochtend geen bussen door Almere Haven. Geruchten gingen dat dit te maken had met een gewelddadige overval daar. Nu moest ik een heel stuk lopen, en vooral verdwaald raken in dat plaatsje. Op de terugweg bleek dat de veerdienst naar Huizen ook al weer enige jaren is opgeheven. Ach ja, je bereid je reis eens een keer niet voor en het gaat gelijk fout... :lol:
Afijn ik heb het allemaal overleefd en ben nu weer thuis...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

waldo79 schreef:Zojuist de 5879, een Dennis Dart, van Arriva gespot op lijn 42 van Druten naar Tiel.

Dat is een rariteit hier :x
Rariteit, nee hoor. Die rijdt daar al bijna een maand (sinds 15 april) :wink: Het ding is er ter vervanging van de ex-RET bus die daar een tijdje gereden heeft heen gegaan nadat hij in Dordrecht niet meer nodig was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Chauf21 »

Vanmiddag werkten de OV-chipkaartlezers op de RandstadRail Erasmuslijn niet. Met een belletje met de RET klantenservice werd mij medegedeeld dat er inderdaad een storing was en ik mijn reis gratis kon voortzetten. Later op de route werd er op de DRIMS en via de omroep bekendgemaakt dat er een storing was. Prima afgehandeld zo, lijkt me.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten