Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Nope, ze hebben geen dienst gereden anders had ik er zelf in moeten rijden afgelopen weekend. Ik verwacht ze dit weekend of volgende week in dienst.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Ik heb gisteren de Arriva 7299 (Hybride Volvo) zien rijden in Breda. Ze mogen de bestemmingsfilms wel eens nakijken. Want die staan nogal gedimd. Vandaag rijdt hij overigens niet op de dienst
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Vandaag reed hij wel degelijk op dienst, zag hem rond 15:00 voorbij komen als lijn 4.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Hij is pas later op de middag in dienst gekomen. Ik kwam hem in de avond namelijk tegen. Op het moment van posten van mijn bericht reed hij niet op de dienst. Hij blijft overigens voor een periode van 1 jaar.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

Vrijdagavond toen ik zelf lijn 145 Airport-Best reed, reed de P8 parkeerpendel voor me.
Die wordt gereden door Arriva touring. Opvallend genoeg werd de IC Bus daarvoor gebruikt.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Er is weer een omleiding voor Lijn 3 in Rosmalen die van Hintham naar Rosmalen rijd.

De bushalte op de T.M. Kortenhorstlaan wordt weer vernieuwd. De inrijstrook voor de bus is weg en nu alleen een hoge stoep.

Afbeelding

en de volgende halte bij Station Rosmalen wordt ook vernieuwd die krijgt wel een inrijstrook met hoge stoep.

Afbeelding

en ook de halte bij Sluis 0 in Den Bosch voor Lijn 3 naar Centraal Station is vernieuwd.

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Wel handig om de tijd af te wachten, al weet ik niet of en waar dat voor deze lijn nodig is.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Lijn 3 Ri Rosmalen is erg krap als er mensen instappen. Als er een paar instappers zijn ben je al snel te laat. Voor mat ritten is het wel handig, aangezien op de markt geen plek is. Met de halte staat de bus niet in de weg en kunnen autos ook niet vast komen te zitten op de overweg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Volgens mij is weer een nieuwe batch Hermeswagens in nieuw jasje gearriveerd. Ik zag woensdag al enkele nieuwe nummers, waaronder een MAN, in het rood en vandaag deze quadrupel 3 in Beek en Donk.
link
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Vandaag kwam de Arriva 7299 voorgereden toen ik van het Centrum van Breda naar het station moest. Vind het een prima bus en rijdt ook comfortabel naar mijn mening. Wat me opviel is dat de deuren elektrisch zijn en niet op lucht werken zoals normaal het geval is.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

De 3x elektrische citea's zijn tot op heden nog steeds niet in dienst..
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De Arriva 7299 rijdt nu al bijna 2 weken zijn rondjes. Voor zover ik weet zonder storingen. Dat ding dat destijds bij Veolia reed stond toen ie net nieuw was vaker bij de garage dan dat hij in de dienst reed. De bus staat ook constant in verbinding met Volvo Zweden zodat de testresultaten daar meteen binnenkomen. Ook eventuele optredende storingen worden doorgegeven via deze verbinding. Tevens kan de chauffeur ook via de bus contact opnemen met Volvo Zweden. Eventuele aanpassingen kunnen dan meteen doorgevoerd worden bij de Volvo garage in Breda.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:De 3x elektrische citea's zijn tot op heden nog steeds niet in dienst..
Er is iets mis met de actieradius.
electrisch rijden met een bus staat nog in de kinderschoenen....daarnaast zijn dit tevens een soort van testbussen voor als VDL straks electrische bussen aan de Concessie van Hermes moet gaan leveren...
Maar het probleem wordt snel verholpen :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

De 7299 rijdt op dit moment als 115 naar Zundert. Dit was uitdrukkelijk niet toegestaan....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

De 3x elektrische citea's zijn vandaag officieel gepresenteerd. De verwachting is dat ze daarna vrij snel zullen worden ingezet.
Dit kreeg ik via Arriva Nederland op facebook te horen. Zij hadden het voor mij na gevraagd wanneer die 3 Citea's hun dienst gaan rijden omdat ik het ook lang vond duren dat ze alleen maar stil stonden. Dus hou de weg in Den Bosch goed in de gaten mensen :lol:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

huibe schreef:De 7299 rijdt op dit moment als 115 naar Zundert. Dit was uitdrukkelijk niet toegestaan....

Ik vind dit altijd zo'n vreemde eisen.
Beter een verkeerd type bus dan geen bus, toch?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Alleen is de 7299 een hybride testbus. Als die op de streek ingezet wordt kan je er dus onrealistiche testresultaten door krijgen. Ook vanuit Volvo is de opdracht gegeven om deze bus absoluut niet op de streekdienst in te zetten. Er zit zelfs een sticker op de betaaltafel waarop dit staat.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Welkom bij Arriva, waar je alles op plekken vindt waar het gewoon niet hoort. Zelfs Volvo kan hun rug op zo te zien.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door bartjemestrom »

Wie zegt dat het geen proef is?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

OmniLezer schreef:Welkom bij Arriva, waar je alles op plekken vindt waar het gewoon niet hoort. Zelfs Volvo kan hun rug op zo te zien.
De oorzaak is eerder het materieeltekort vrees ik
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Kijk weet je, op sommige garages heb je rare omlopen. Zo kan een stadsbus op dezelfde omloop een streek rit moeten rijden en andersom. In het weekend is het altijd zo dat je als chauffeur zelf de bus uitkiest. Begin jij met stad, dan kies je natuurlijk een stadsbus. Maar als die stadsbus achter een streekbus staat, waar ga je die streekbus laten? De meesten nemen dan een stadsbus mee. Je kunt niet heel veel, er rijdt in ieder geval een bus.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Dat is in Breda niet het geval. Een dienst is of geheel stad of geheel streek en ook de bus wisselt niet.

Enige uitzondering hierop is lijn 11 die een enkele keer in een stadsomloop en dienst is verwerkt.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

en in Breda worden alle typen bussen ook nog eens netjes bij elkaar geparkeerd. Dus alle stadsbussen staan netjes bij elkaar en datzelfde geldt ook voor de streekbussen, Volansbussen en BrabantLiners
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Maar als die stadsbus achter een streekbus staat, waar ga je die streekbus laten?

Hahaha me vader zet die Streekbus gewoon ergens anders als het op de stalling is :lol:
maar het is ook wel eens voorgekomen dat hij zijn dienst moest beginnen en dat een chauffeur gewoon zonder te kijken
een bus pakte en me vader had dan geen bus en dan valt een rit uit. Maar hij heeft nooit een stadsbus op streek gehad en zegt altijd als dat wel zo is ruil ik de bus gewoon om op de stalling hahaha.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Michael schreef:en in Breda worden alle typen bussen ook nog eens netjes bij elkaar geparkeerd. Dus alle stadsbussen staan netjes bij elkaar en datzelfde geldt ook voor de streekbussen, Volansbussen en BrabantLiners
Op de stalling in Tilburg is dat ook het geval. Alle Mercedes bussen, stad en streekbussen bij elkaar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten