Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door regenmaker »

Michael schreef:In Breda hebben we aparte stads en streekbussen maar de stadsbussen rijden regelmatig op de streekdienst terwijl er tegelijkertijd streekbussen op de stadsdienst rijden. De stadsbussen in Breda hebben wel andere stoelen die minder comfortabel zijn maar zo oncomfortabel vind ik die ook weer niet. Ik kan zonder problemen een rit van Terheijden naar Fijnaart maken met een stadsbus (ca 45 minuten). Maar anderen kunnen dit wellicht anders ervaren.
Precies dezelfde situatie hier op de Veluwe. Echter is dit wel irritant in de spitsuren, want een stadsbus van Syntus heeft minder zitplaatsen en die kom je wel te kort tussen Apeldoorn en Arnhem, waardoor er gestaan moet worden op de snelweg.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door MdJ »

Jelmer schreef:ook de 4523 rijdt inmiddels in Kennemerland, ook op lijn 80.
In Apeldoorn staan nog twee CXX-groene citaro CNG'ers achter de TSN-garage

Zouden ze ook nog wat meer stoelen erin hebben gezet? Die vier stoelen die die extra rolstoelplek kost, schelen nogal...
Bij twijfel: gebruik beton.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door NG²7²™ »

MdJ schreef:Zouden ze ook nog wat meer stoelen erin hebben gezet? Die vier stoelen die die extra rolstoelplek kost, schelen nogal...
Dat is precies de reden waarvoor ze in Apeldoorn staan. Hierdoor moesten ze herkeurd worden, vandaar dat de eerste er ook zo lang stonden.
Groeten,
Nick
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door iraj-smile »

http://www.connexxion.nl/reizen/1190/aa ... unnel/4206

Tijdens de werkzaamheden aan de Velsertunnel.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Het is al een paar dagen terug bekent gemaakt, maar als nog.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/181922/Opnie ... +Heemskerk

Vanaf 19:00 tot einde dienst rijden de buslijnen 73 en 74 om in Heemskerk.
Borisz
Berichten: 2
Lid geworden op: di 26 apr 2016, 10:47

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Borisz »

Hoelang gaat dat onderzoek nog duren? :?:

En verder gaat vanaf 5 mei de Lange Nieuwstraat in IJmuiden op de schop. De sites van 9292 en CXX zijn al aangepast alleen de bussen rijden nog hun normale routes en dat geeft wel eens een beetje verwarring. Heeft met vertraging van de start te maken. De 82 gaat straks via de Zeeweg, Heerenduineweg en Spaarnestraat.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Borisz schreef:Hoelang gaat dat onderzoek nog duren? :?:
We hebben het over de provincie bestuur he.... Komen ze er vandaag niet, komen ze er morgen wel. Geen gaast
Borisz schreef: En verder gaat vanaf 5 mei de Lange Nieuwstraat in IJmuiden op de schop. De sites van 9292 en CXX zijn al aangepast alleen de bussen rijden nog hun normale routes en dat geeft wel eens een beetje verwarring. Heeft Borg met vertraging van de start te maken. De 82 gaat straks via de Zeeweg, Heerenduineweg en Spaarnestraat.
Tja, komen weer terug bij de gemeente. Fase 1 van de Lange Nieuwstraat (Marktplein tot Rotonde stadspark) zou 16 april weer open gaan. Waarna fase 2 zou beginnen (Marktplein tot Plein 1945) echter is dit op het laatste moment uitgesteld naar 5 mei. Echter zijn onze roosters vanaf de 14e al helemaal aangepast op de afsluiting van de tunnel en de fase 2 van de Lange Nieuwstraat. Hierdoor heeft lijn 82 extra tijd.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CamilleKreemers »

Hoe staat het nu eigenlijk met de bezwaren van Syntus in de aanbesteding? Het is er nu lijkstil over.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CSA2 »

CamilleKreemers schreef:Hoe staat het nu eigenlijk met de bezwaren van Syntus in de aanbesteding? Het is er nu lijkstil over.
Daar ben ik wel benieuwd naar inderdaad want het mag blijkbaar wat tijd kosten...
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Mike schreef:
Borisz schreef:Hoelang gaat dat onderzoek nog duren? :?:
We hebben het over de provincie bestuur he.... Komen ze er vandaag niet, komen ze er morgen wel. Geen haast
Zoals ik hier al aan gaf, alle tijd....

Wat ik gehoord heb gaan ze in de zomer weer is een vergadering houden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door regenmaker »

Ze hebben een tussen-concessie van max 2 jaar aan cxx gegund, dus ze kunnen weer even vooruit. Geen haast inderdaad. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door YSH »

Het Rocov heeft het advies voor volgend jaar op de site gezet. Omdat de NS de treinen op Beverwijk een kwartier verschuift wordt er veel veranderd om toch nog enige aansluiting te houden. Wat de NS opschiet met het verschuiven zou ik niet weten, Haarlem-Amsterdam en Uitgeest-Alkmaar is alles kwartierdienst dus dat zou niet uit moeten maken lijkt me.

Hoe dan ook, ingekort:
1. U stelt voor om lijn 73 gedeeltelijk te splitsen in een korte en een langere route. Daarmee kan de korte route aansluiten op de trein.
Wij zijn het met deze oplossing eens.
2. We adviseren om zeker op de lijnen 72 en 73 rijtijd metingen te doen voordat een dienstregeling wordt opgesteld.
3. De aansluiting van lijn 79 op de treinen en bus 167 in Castricum blijft lastig te realiseren. We adviseren om te onderzoeken of een e
xploitatieve koppeling met lijn 167 of met lijn 164 (naar Egmond aan Zee) mogelijkheden biedt om te besparen op dru’s.
Volle versie op de site: http://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/2 ... erwijk.pdf

1. De 73 heeft kwartierdienst, dus dat zou toch geen problemen moeten geven, dus weet niet precies wat ze hier van plan zijn.
2. Lijn 72 bestaat niet. Was vroeger de bus naar Santpoort
3. Zou mooi zijn, maar doorgaande lijnen over concessiegrenzen is allemaal weer moeilijk.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CamilleKreemers »

Sorry Moderators, Ik reageer alleen op een zin en dan leek me dit handiger dan een zoektocht.
YSH schreef:Wat de NS opschiet met het verschuiven zou ik niet weten, Haarlem-Amsterdam en Uitgeest-Alkmaar is alles kwartierdienst dus dat zou niet uit moeten maken lijkt me.
Ik kan wel een reden bedenken. Wellicht is hierdoor personeel efficiënter in te zetten (en dus minder kosten te maken)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Suus »

Mogelijk eindelijk een oplossing voor treinen naar Zandvoort die achterlijk lang moeten stilstaan in Haarlem?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door JWM »

Volgensmij zit er nogal wat lucht in de sprinter Amsterdam - Haarlem - Alkmaar - Hoorn om het passend te krijgen. Maar betekent dit ook einde aansluiting in Hoorn naar Enkhuizen?

Edit: Ding staat nu maarliefst 8 minuten stil in Uitgeest en 4 in Alkmaar richting Hoorn. Ander pad lijkt mij inderdaad wel wenselijk en die aansluiting richting Enkhuizen kan wel eens meeschuiven, waarom wordt Amersfoort - Enkhuizen anders opgeknipt.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door MdJ »

Meer te maken met de omklap Oude Lijn. Daardoor worden de IC's Amsterdam C-Haarlem-Leiden e.v. 8 minuten verschoven, en daardoor de sprinters Amsterdam-Haarlem ook weer verschuiven en op elkaar gaan keren. (Dat levert weer, door de korte kering te Zandvoort + verkorte rijtijd Amsterdam-Alkmaar een materieelcompositie op)

Enkhuizen-Amersfoort wordt opgeknipt wegens de perroncapaciteit en de capaciteit om doorgaande treinen te faciteren. Dit is een van de enige treinserie waarbij er geen perroncapaciteit verloren gaat als de trein doorrijdt, dit in tegenstelling tot de Zaandam-Utrecht corridor.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Suus »

Ondertussen in Haarlem-IJmond.

Lijn 80 wordt vanaf aanstaande vrijdag de "Amsterdam Beach Line". Elf bussen krijgen een speciale Amsterdam Beach Line beschildering: http://www.at5.nl/artikelen/158949/lijn ... beach-line
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door JWM »

Is dat Amsterdamse regiokaartje ook geldig in Haarlem/IJmond?
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Anne »

ja het Amsterdam Region Travelticket is ook geldig in Haarlem IJmond (net als Zaanstreek en Amstelland)
Op de CXXsite staat het overzichtskaarten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Is dat Amsterdamse regiokaartje ook geldig in Haarlem/IJmond?
Er staat achterop het kaartje: "Valid on all metro, tram and bus lines operated by Connexxion, GVB and EBS."

Dus het zou mij zelfs niet verbazen als het ook geldig is in de rest van Noord-Holland en Utrecht. Misschien ook wel in Zeeland.
🍉
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Frank93 »

De Beach Line bestickering:

Afbeelding

Afbeelding

(via @VVV_Zandvoort)
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Lijn 80 gaat niet eens naar zandvoort strand, waar deze foto is gemaakt komt lijn 80 ook niet... :roll:
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door YSH »

Je neemt vanuit Amsterdam toch ook gewoon de trein naar Zandvoort, ipv de bus die in Amsterdam-West, Halfweg, Haarlem en Heemstede op elke straathoek stopt. Op een beetje zonnige dag staat die bus ook gewoon in de file naar het strand.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Was dat maar zo, met mooi weer zit je vanaf centrum amsterdam soms al helemaal vol met staanplaatsen tot Zandvoort....
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Milco »

Aangezien 80 en 81 veelal gekoppeld zitten, lijkt het mij dat de bussen met deze bestickering ook op lijn 81 gaan rijden. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten