De NRW Railtrip (vreetkick volgens pkpfan) 19F, 1V

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

De NRW Railtrip (vreetkick volgens pkpfan) 19F, 1V

Bericht door julsteren »

Op 25-4-2016 zijn pkpfan en ik weer eens op stap geweest, het was al veel te lang geleden sinds mijn laatste NRW-rondje, en er moesten nogal een aantal spoorlijnen worden afgestreept, dus eindelijk was het weer tijd om een rondje te maken in de meivakantie! :D Deze keer een andere richting op geweest dan dat ik normaal doe (normaal vaak richting het oosten van die deelstaat), ook staat er een vlog op YouTube. *O* https://youtu.be/UTXw9N6BqOY

Al vroeg ging het per 'taxi' naar Gronau(Westf), via de A35/B54, alwaar in Gronau nog voldoende tijd was om de nodige bakken leut te scoren en ons naar het perron te begeven.

AfbeeldingIMG_20160425_090420 by Julien Otten, on Flickr
Voordat de trein richting Dortmund kwam kwam er eerst een trein uit de andere richting, hier 2 Talentjes als RB64 naar Enschede(NL).

Toen begon het gedonder, de DB kaartautomaat in de trein (zelfde type als op de foto van net) slikte mijn bankpas niet. -o- Dan maar met contant geld, geen probleem, maar ik had liever even gepind. :!: Om 9:20 vertrok de RB51 ''Westmünsterlandbahn'' richting Dortmund Hbf.

AfbeeldingIMG_20160425_100942 by Julien Otten, on Flickr
In Lette(Coesfeld) staat nog steeds deze railbus opgesteld bij het ''eisenbahnmuseum''.

In Dülmen evacueerden wij onzelf uit het boemeltje, om van spoor 31 naar spoor 1 te huppelen voor de volgende trein. :lol:

AfbeeldingIMG_20160425_102542 by Julien Otten, on Flickr
Voor dat onze volgende trein kwam kwam eerst deze trein, exact hetzelfde voertuig als onze trein die dus nog komen moest.

AfbeeldingIMG_20160425_103503 by Julien Otten, on Flickr
Die treinen hadden dit interieur, de laatste keer dat ik met de RE2 reisde zaten er nog andere stoeltjes in. En in elke RE2 omloop die ik heb zien rijden zat het rijtuig met het ZugCafé niet meer. Zijn die verdwenen? :?:

AfbeeldingIMG_20160425_113520 by Julien Otten, on Flickr
Vlak voor Duisburg kwamen we deze IC-Dosto tegen, ik wist niet dat die ook al in deze hoek van Duitsland kwamen :@ *O*

AfbeeldingIMG_20160425_115818 by Julien Otten, on Flickr
Hier de RE2 na aankomst op zijn eindbestemming; Düsseldorf Hbf.

In Düsseldorf werd op een van de perrons bij een Ditch bakkerijtje een mini-pizza gescoord, en al snel kwam de volgende trein voorrijden, om weer een lijntje af te strepen, S28 naar Kaarster See! :D

AfbeeldingIMG_20160425_123650 by Julien Otten, on Flickr
In dat Kaarster See (wat een dode bende bleek -o- ) was dus niks te beleven, al snel werd met ditzelfde treintje (Talent) weer verder gereisd, dit keer naar Neuss Hbf.

Neuss was ook een dode bende, we waren ook al snel weer weg voor de volgende etappe. Weer iets nieuws, voor mij zowel een nieuwe lijn als een nieuw treinstel.

AfbeeldingIMG_20160425_131118 by Julien Otten, on Flickr
Het was een Talent 2 van National Express als RE7 naar Krefeld Hbf!, mooie heldere treinen, flink wat pispotten, goede stoeltjes. Maar de minpunten hadden wel de overhand, zo ben ik 2 keer gestruikeld over randjes op de vloer van het treinstel, heb ik mijn knie gestoten aan een stoelleuning en vond ik de beenruimte erg krap. (ben 196 cm). -o-

AfbeeldingIMG_20160425_132351 by Julien Otten, on Flickr
Hier dan het toch wel geslaagde uiterlijk van het treintje op zijn eindpunt Krefeld Hbf, hier zou de trein keren op een RE7 naar Rheine.

In Krefeld was het tijd om weer het nodige voer in te slaan. Na dat dat gedaan was namen wij de RE11 richting Hamm(Westf), die reed met 425 -o- maar gelukkig was het er een met gepimpt interieur (zelfde stoelen als DB Regio Talent 2 uit mijn zomerverslag, die toen RE9 Siegen-Au reden), dus dat was al 1 nadeel minder, nu alleen nog het kabaal van de tractiemotoren nog.

AfbeeldingIMG_20160425_134420 by Julien Otten, on Flickr
Een smikkelmoment, monster energy en een bifi worstje in een broodje. :shock: :o :D

Hierna zijn wij Dortmund de stad in geweest, in de metro kwam er nog een boze oosterse man dreigend naar mij toe stormen omdat ik aan het filmen was voor mijn vlog, ik moest eerst al het beeldmateriaal verwijderen wat ik in Dortmund had gemaakt, voordat ik verder kon. Anders zou hij mij arresteren voor het plannen van een terroristische aanslag. Ons pkpfan vond het maar onzin van die man, ik ook. Man, het zijn maar YouTubers, maar ik had die dag wel meer gemerkt dat het Duitse volk niet zo bekend is met het fenomeen YouTubers. :')

AfbeeldingIMG_20160425_151932 by Julien Otten, on Flickr
Natuurlijk een McRib gescoord! *O*

Hierna nog even wat dingen in de stad bekeken, zoals een geparkeerde Audi RS8, en door het ongure gedeelte van het centrum gelopen (elke 2 winkels een Dönerzaakje, en veel kapperszaken, waar vooral veel immigranten hun inkopen doen). Daarna ging het weer richting Hauptbahnhof.

AfbeeldingIMG_20160425_155346 by Julien Otten, on Flickr
Op dat Hbf was het tijd voor de volgende Duitse snack, een bratwurst! :D

We hadden dus net de trein naar Enschede gemist, dus daarna werd met de trein erna (RB51 naar Lünen Hbf) naar Preußen gereisd om over te stappen op een RB50 die een kwartier erna reed, dat Preußen was een slechte keuze, gezien het volop in verbouwing is en geen schuilplekken had op perron 1/2.

AfbeeldingIMG_20160425_163319 by Julien Otten, on Flickr
Op perron 3 stond wel een hokkie. Hier voeten :X :')

Na een aantal natte minuten begon de reis met de RB50 naar Münster.

AfbeeldingIMG_20160425_171236 by Julien Otten, on Flickr
In die trein naar Münster was het tijd voor de grootste dikmaakbom van de dag, dit blikje rockstar waar maarliefst 71 gram suiker in zat. MIERZOET.

Met zo'n 3 minuten vertraging kwamen we aan op Münster(Westf) Hbf.

AfbeeldingIMG_20160425_173716 by Julien Otten, on Flickr
Alwaar vlak na ons dit juweeltje aan kwam rijden, een BR120 met een Erzatszug (veel gedeklasseerde 1e klas rijtuigen met kleine raampjes), die aansluiting gaf op een trein naar Emden aan de overkant, die met BR101 reed.

AfbeeldingIMG_20160425_175303 by Julien Otten, on Flickr
Ook de Westfalenbaan had zijn aandeel in het treinaanbod rond Münster, hier een 3 delig treintje.

De reis naar het thuisland van het duo ging donker en regenachtig. De RB64 was niet erg druk maar had wel last van veel vertraagde tegentreinen.

AfbeeldingIMG_20160425_191659 by Julien Otten, on Flickr
Station Enschede de Eschmarke, het minst gebruikte station van Nederland.

In Enschede werd een enkele reis aangeschaft naar Borne, waarmee de laatste etappe van deze reis ook een feit is :Y

AfbeeldingIMG_20160425_192334 by Julien Otten, on Flickr
Dat laatste stuk naar Borne werd gedaan met deze DM'90 3446 van de Nederlandse Spoorwegen, met goddelijke stoelen als je daarvoor een lange tijd in een talentje hebt gezeten.

Dankjewel voor het lezen jongs, was een mooi reisje :D :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De NRW Railtrip (vreetkick volgens pkpfan) 19F, 1V

Bericht door isadora »

Mooi verslag :pos: , is het nog goed gekomen met je pinpas?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Accelerat
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 22:01
Locatie: Alberta, Canada

Re: De NRW Railtrip (vreetkick volgens pkpfan) 19F, 1V

Bericht door Accelerat »

Tof! :pos:
Να πάμε, върви, живей!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten