Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OV Hoekschewaard schreef:
OVFlakkee schreef:Kan een buschauffeur het geluidsvolume van de "halte afroep" zelf wijzigen?
In sommige bussen kun je het echt niet verstaan :|
Ja we hebben 4 standen voor de halte afroep, fluister stand, normaal, hard en de schreeuw stand. :wink:
Het scheelt nogal per bus, vandaar mijn vraag.
Bedankt!
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Instaptarief lijn 436/437 verhoogd

Bericht door PatrickM »

Instaptarief lijn 436/437 verhoogd

29 april 2016
Per 8 mei wijzigt het instaptarief (borg) voor het reizen op saldo met de OV-chipkaart op R-net lijn 436. Het instaptarief gaat van € 4,- naar € 10,-. Ook voor de nieuwe lijn 437 zal dit tarief gelden. Deze wijziging wordt ingevoerd vanwege het lange afstandskarakter van deze lijn.

Lees hier verder.

Was te verwachten. Er zullen wel heel veel reizigers zijn geweest die expres niet uitchecken, da's namelijk bij een ritje Zuidplein- N59 P+R al goedkoper. nu wordt dat bij een enkeltje Zuidplein- Goedereede. Een ritje wat alleen 's avonds en op zondag gemaakt kan worden, en veel mensen toch via Spijkenisse zullen doen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Wat houdt dat instaptarief in eigenlijk? Ik heb daar altijd problemen mee.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Suus »

Dat is het bedrag dat van je chipkaart wordt afgeschreven als je incheckt en op saldo reist.

Bij het uitchecken wordt het daadwerkelijk te betalen bedrag berekent en een deel van het geld teruggestort of er wordt nog extra geld afgeschreven, afhankelijk van het te betalen bedrag.


Sent from my iPad using Tapatalk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hainje »

Gewoon de borg.

Je checkt in;
Er wordt € 10,- afgeschreven van je chipkaart;
Je checkt uit;
De ritprijs wordt afgetrokken van de borg;
Het restant (borg - ritprijs) wordt teruggestort op je chipkaart.
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Hainje schreef:Gewoon de borg.

Je checkt in;
Er wordt € 10,- afgeschreven van je chipkaart;
Je checkt uit;
De ritprijs wordt afgetrokken van de borg;
Het restant (borg - ritprijs) wordt teruggestort op je chipkaart.
Okee, dat is duidelijk, maar waarom wordt dat veranderd bij de R-net en maakt het uberhaupt verschil voor de reiziger?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hainje »

OmniLezer schreef:Okee, dat is duidelijk, maar waarom wordt dat veranderd bij de R-net en maakt het uberhaupt verschil voor de reiziger?
De standaardborg is € 4,-. Op langere trajecten (vaak de R-Netlijnen) is het dan vaak goedkoper om niet meer uit te checken (de ritprijs is hoger dan € 4,-). Daarom verhogen ze de borg om er voor te zorgen dat mensen wel uitchecken.

Op die manier betalen mensen de daadwerkelijke kosten voor hun rit en krijgt de vervoerder beter zicht op welke stromen het drukste zijn. Want daar is dat uitchecken immers vooral voor bedoeld, het inzichtelijk krijgen op welke traject(del)en er het meeste vraag is naar vervoer. Met een goed beeld op de vervoersstromen kan het materieel ook zo efficiënt mogelijk ingezet worden. Zo voorkom je dat je een bus 10 kilometer leeg rond laat rijden terwijl deze ergens anders misschien veel harder nodig is. Of ja, zo zou het moeten werken, helaas doen niet alle vervoerders dit ook daadwerkelijk.

Door het materieel zo efficiënt mogelijk in te delen, kan de zitplaatskans aanzienlijk worden vergroot. Gevolg: een tevredener klant.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Het enige nadeel van de wijziging is dat je dus minstens €6,- op je OV-Chipkaart moet hebben om überhaupt te kunnen inchecken.
Er zijn dagen dat ik dat niet heb. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

En wat moet je dan doen? Juist, een kaartje kopen! (Of opladen, maar dat kan op flakkee niet overal) En wat betekent dat? Extra inkomsten voor CXX!
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Ja en nu loopt Connexxion inkomsten mis omdat er mensen bewust niet uit checken. Goede actie dus. :pos:
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door nvdw »

Automatisch opladen aanzetten, klaar.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Doel is inderdaad duidelijk: voorkómen dat het lucratief is om niet uit te checken. En dat is het met een instaptarief van € 4,00 al snel op lijn 436...

@henk1234: Je kunt op Flakkee bij elke bus saldo opladen. Nou ja, da's niet waar natuurlijk: je kunt bij iedere bus bestellingen ophalen, dus ook besteld saldo.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ik las op Twitter dat er gisteren maar één bus op lijn 436 reed, zodat er nogal wat ritten uitvielen. Iemand die daar meer van weet?

Afgelopen zaterdag viel me trouwens op dat er meerdere TCR-chauffeurs op lijn 436 reden. En dan niet in TCR-bussen, maar in R-Net-Citea's van Connexxion zelf.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

De nieuwe dienstregeling is te downloaden: http://www.connexxion.nl/data/upload/HW ... 202016.pdf
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Wat ik me afvraag in de nieuwe dienstregeling:
Waarom rijden er twee R-netritten gelijktijdig om 6:53 uit Middelharnis en 7:00 uit Dirksland? Waarbij om 6:53 ook nog een sneldienstrit naar Rotterdam rijdt. Is het niet handiger om EN de 436 EN de 437 elk 4x/uur in deze periode in te leggen en op elkaar af te stemmen? Zo krijg je naar mijn idee een betere verdeling naar reizigers en wellicht zelfs een hogere bezetting in de sneldienst, zodat de stopdienst ontlast wordt.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Ik weet niet of jullie deze link al gezien hadden. Dit roept mij wel een vraag op: er reedt toch wel een belbus in Mookhoek?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

In Mookhoek wel ja, maar het ging om de verbinding naar Strijen. Die was er in het weekend niet omdat de lijn 185 naar Strijensas rijdt, maar lijn 197 in het weekend niet reed. Dat is dus ook precies wat er per 8 mei gaat veranderen: lijn 185 blijft in het weekend belbus (maar als lijn 585) en daarnaast gaat er ook een belbus 587 tussen Strijensas en Strijen rijden waarmee Mookhoek - Strijen weer vrijwel rechtstreeks kan i.p.v. met overstap in 's-Gravendeel én Maasdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Daniel schreef:In Mookhoek wel ja, maar het ging om de verbinding naar Strijen. Die was er in het weekend niet omdat de lijn 185 naar Strijensas rijdt, maar lijn 197 in het weekend niet reed. Dat is dus ook precies wat er per 8 mei gaat veranderen: lijn 185 blijft in het weekend belbus (maar als lijn 585) en daarnaast gaat er ook een belbus 587 tussen Strijensas en Strijen rijden waarmee Mookhoek - Strijen weer vrijwel rechtstreeks kan i.p.v. met overstap in 's-Gravendeel én Maasdam.
Maar de 185 stopte ook in Strijen of is dit buiten het centrum?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Nee 185 kwam helemaal niet in Strijen, slechts in Strijensas. Er zijn wel twee haltes beginnend met "Strijen" maar die liggen aan de dijk tussen Mookhoek en Strijen behoorlijk ver buiten het dorp (dus slechts in gemeente Strijen, maar daar valt Mookhoek ook nog onder dus dat zegt weinig).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Daniel schreef:Nee 185 kwam helemaal niet in Strijen, slechts in Strijensas. Er zijn wel twee haltes beginnend met "Strijen" maar die liggen aan de dijk tussen Mookhoek en Strijen behoorlijk ver buiten het dorp (dus slechts in gemeente Strijen, maar daar valt Mookhoek ook nog onder dus dat zegt weinig).
Maar welke lijn gebruiken die mensen dan? De 587 rijdt tot het politiebureau.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Wat dacht je van 585 die als 587 verder rijdt, net als doordeweeks de 185 overgaat op de 197. Halte Politiebureau ligt wel in het centrum van Strijen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Sorry Daniël. Stom van mij. De koppeling was bij mij wel een vermoeden maar ik wist het niet zeker.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door maarten83 »

Vandaag op lijn 166 een grijze Connexxion bus met nummer 8341.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Da's er één van Voorne-Putten. Die heb ik nog niet eerder gezien (behalve dan op lijn 104).

Lijn 437 reed trouwens vanmorgen wél met het juiste lijnnummer op het bestemmingsdisplay. (Gisteren stond er 436 op, zoals ik meldde in het reiservaringen-topic.)
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Sinds 8 mei rijden de 8341 en 8479 op korte spits omlopen vanuit Heinenoord. Dit komt omdat er meer omlopen zijn dan witte citea's.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten