Wens voor tweede treinstation in Woerden: Molenvliet

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Wens voor tweede treinstation in Woerden: Molenvliet

Bericht door wouter15 »

Wens voor tweede treinstation in Molenvliet

WOERDEN - De lokale politieke partij STERK Woerden maakt zich 'sterk' voor een tweede station in Woerden.

RTV Utrecht meldt maandag dat ze voorstander zijn van een tweede station in Woerden. Keuze Molenvliet. Zelfs een P&R station moet dit worden.

Elias Bom, fractieleider van STERK Woerden: "Molenvliet is een grote wijk, bovendien liggen Oudewater en Montfoort in de buurt", betoogt Elias Bom. "Ook ligt het dicht bij de A12, dus er kan een P+R worden gemaakt." Lees verder
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wens voor tweede treinstation in Molenvliet

Bericht door Daniel »

Er zou toch al een station Woerden Molenvliet komen, daar waar nu het keerspoor al ligt? Dat heb ik althans weleens in de Randstadspoor-plannen als eindpunt langs zien komen.
De kop van dit topic is niet helemaal handig trouwens, die suggereert dat ze twee treinstations in Molenvliet willen hebben :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Wens voor tweede treinstation in Molenvliet

Bericht door dennistd »

Een perron langs het keerspoor lijkt me wel mogelijk, maar een stop van de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] is niet haalbaar/realistisch. Maar dan wordt het station wel alleen ma-vr tot 20u bediend.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wens voor tweede treinstation in Woerden: Molenvliet

Bericht door Wubbo »

Topictitel aangepast.

Er zijn sowieso toch plannen voor een doorgaande stoptrein Leiden - Utrecht? Die kan dan prima ook in Molenvliet stoppen lijkt me, want hij zou toch een lange stop krijgen in Woerden herinner ik me uit de discussie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wens voor tweede treinstation in Woerden: Molenvliet

Bericht door Z2N »

Om een stop in Molenvliet mogelijk te maken moet er echter wel meer dubbelspoor aangelegd worden aan de westkant van Woerden, om de inpassing mogelijk te maken. Verder staat niets dit station in de weg, eerlijk gezegd kan ik mij de wens ook wel voorstellen: met een directe sprinter sta je binnen 20 minuten in Utrecht, met de auto ben je al snel het dubbele onderweg. Een ideale voorstadshalte dus, en tegelijkertijd een excuus om de treindienst op Leiden - Utrecht uit te breiden tot hetzelfde niveau als ieder andere grote spoorlijn in de Randstad.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wens voor tweede treinstation in Woerden: Molenvliet

Bericht door Geert »

Z2N schreef:Verder staat niets dit station in de weg, eerlijk gezegd kan ik mij de wens ook wel voorstellen: met een directe sprinter sta je binnen 20 minuten in Utrecht, met de auto ben je al snel het dubbele onderweg.
Als ik in Google Maps een reis plan tussen Molenvliet en het Jaarbeursplein in Utrecht kom ik op 21 minuten. Ik geloof best dat dat oploopt tot 40 minuten bij flinke file op de A12, maar ik denk dat het verder erg afhangt van je bestemming in Utrecht of de trein+ov of de auto sneller is.

Al misgun ik Woerden geen tweede station, het plaatsje is er groot genoeg voor.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wens voor tweede treinstation in Woerden: Molenvliet

Bericht door Z2N »

De files op de A12 en in het Utrechtse Centrum zijn berucht, zeker voor bestemmingen in Utrecht-Centrum en op de Uithof (via station Vaatsche Rijn) is station Molenvliet al snel minimaal 20 minuten sneller dan de snelweg in de spits.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wens voor tweede treinstation in Woerden: Molenvliet

Bericht door Vinny »

Dit is toch een heel oud plan of niet dan?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Wens voor tweede treinstation in Woerden: Molenvliet

Bericht door wouter15 »

Op Woerden.tv is te lezen dat volgens een onderzoek van NS het een goed idee is dat er een tweede treinstation in Woerden komt aangezien de nieuwe stations Zoeterwoude-Meerburg en Hazerswoude-Kouwekerk zo'n 1.000 reizigers per dag gaan krijgen en station Woerden per dag al 10.000 reizigers verwerkt.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Wens voor tweede treinstation in Woerden: Molenvliet

Bericht door Hendrik »

Het is niet 'volgens een onderzoek van NS een goed idee', maar 'volgens de lokale partij STERK Woerden een goed idee'. STERK Woerden gebruikt slechts de cijfers van NS over aantallen passagiers per station.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten