Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door MdJ »

dylanwild94 schreef: Graag in het vervolg als je ergens geen verstand of weet van heb je mond te houden.
Nouja, RobinGrootGetal ervaart lange overstappen, anders had hij het niet gesteld. Als je nu eens vraagt welke lange overstappen RobinGrootGetal bedoelt, kun je daar een inhoudelijke discussie over hebben.
De uitkomst is...
a) dat je gelijk krijgt; of
b) het eens zijn dat jullie het oneens met elkaar zijn.

Dat voegt...
a) meer toe aan het forum;
b) wat beter voor de sfeer;
c) wordt hij niet meteen de mond gesnoerd
d) wordt RobinGrootGetal uitgedaagd om wat meer betrokken te worden bij het forum;
e) heb ik ook meer te lezen vanuit dit gebied :D (Wat natuurlijk het aller meest belangrijke punt is *O* )

Tenzij hij er op blijft terugkomen, de discussie oeverloos over 1 minuut verschil weken lang achter elkaar doorgaat of voor de tiende keer een hele sloot aanpassingen wil waar de noodzaak niet helemaal te zien is. Dan kan ik me een sneer wat beter voorstellen.
Bij twijfel: gebruik beton.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Ik zou eens de discussie's gaan lezen tussen mij en Robin in dit topic dan wordt je denk ik een hoop duidelijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Robin2239 »

dylanwild94 schreef:
Robin2239 schreef:Jammer dat in de huidige situatie overstappen van streeklijnen naar stads lijnen en vice versa niet mogelijk is zonder belachelijke wachttijden (met name in de avonduren en weekenden). Hoop dat ze daar wel wat aan gaan doen!
Ik weet het niet hoor maar in de avonduren komen alle buslijnen die rijden bijna tegelijk aan en gaan bijna tegelijk weer weg. en alleen de 103 en de 81 naar de elementen vallen buiten het patroon van de knoop op Spijkenisse metro centrum.

Graag in het vervolg als je ergens geen verstand of weet van heb je mond te houden.
Kijk eens naar de aankomst tijden van lijn 101 en 106 na 21;00u en de vertrektijden van lijn 84/105.
dylanwild94 schreef:Ik zou eens de discussie's gaan lezen tussen mij en Robin in dit topic dan wordt je denk ik een hoop duidelijk.
Het is wel heel jammer en kinderachtig dat je op zo'n manier moet reageren. Misschien dat ik het verkeerd begrijp, maar is dit niet een forum om te discussiëren, niet om elkaar af te zeiken of proberen te kleineren?
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Ik verkondigde de onzin niet 8806 de 8328 heeft vervangen want dat is echt niet zo. En daarmee is de discussie ten einde.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Robin2239 »

dylanwild94 schreef:Ik verkondigde de onzin niet 8806 de 8328 heeft vervangen want dat is echt niet zo. En daarmee is de discussie ten einde.
Aha, juist. Jammer, had de discussie graag voort willen zetten:)
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Daelea »

Dan even een inhoudelijke toevoeging: de aankomst- en vertrektijden van Metro Centrum na 21:00 op een doordeweekse dag:

81 a. 14 / v. 16 (vanuit Elementen)
81 a. 01 / v. 03 (vanuit Heemraadlaan)
84 a. 16 / v. 19 (vanuit De Akkers)
84 a. 14 / v. 20 (vanuit Maaswijk)
101 a. 18 / v. 16
103 a. 14 / v. 22
105 a. 13 / v. 16 (vanuit Rozenburg)
105 a. 14 / v. 16 (vanuit De Akkers)
106 a. 20 / v. 16

C a/v. 13 (vanuit De Terp)
C a/v. 14 (vanuit De Akkers)
D a/v. 05 (vanuit De Akkers)
D a/v. 09 (vanuit Rotterdam C)

Je kan toch zeker wel stellen dat om over te kunnen stappen op de (veelal tegelijk) vertrekkende bussen, je uiterlijk om :14 moet aankomen op Metro Centrum. Bedenk bij bovenstaand overzicht wel dat de bussen vlak voor Metro Centrum vaak ruim gepland zijn en dus vaak te vroeg aankomen.

Ik krijg toch wel het idee dat de 84 uit De Akkers, de 101 en de 106 baat kunnen hebben bij het iets eerder aankomen te Metro Centrum. 84 en 101 bieden een (zeer) krappe overstap, vanuit de 106 is het onmogelijk. Ook overstappen van of naar de 81 richting de Heemraadlaan is niet echt aantrekkelijk, maar ik gok dat er zo een busje uitgespaard wordt.

Bovendien zou het voor vele reizigers richting Schiedam ook handig zijn als de aankomsttijden van alle lijnen iets vervroegd worden; de overstap van bus naar metro C is net wel-net niet haalbaar en wordt in elk geval niet getoond door de reisplanners.

Zo, komt u maar met de discussie :)
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijnen op Voorne zijn aan elkaar gekoppeld ivm wettelijk geregelde rijtijden, vertelde een chauffeur mij laatst.
Als hij lijn 106 op en neer heeft gereden gaat hij op Spijkenisse Centrum direct verder als lijn 105 naar de Akkers.
Dan maakt rijdt hij lijn 105 naar Rozenburg en terug naar de Akkers en dan of leeg naar Spijkenisse Centrum of
als lijn 105 tot Spijkenisse Centrum en dan als Lijn 106 op en neer naar Rozenburg en terug.

Dus het ligt allemaal iets gecompliceerde dan geschetst.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Wel een noot na 19:00 uur rijdt de 106 niet verder dan Brielle busstation.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Robin2239 »

BusFreakRotterdam schreef:Lijnen op Voorne zijn aan elkaar gekoppeld ivm wettelijk geregelde rijtijden, vertelde een chauffeur mij laatst.
Als hij lijn 106 op en neer heeft gereden gaat hij op Spijkenisse Centrum direct verder als lijn 105 naar de Akkers.
Dan maakt rijdt hij lijn 105 naar Rozenburg en terug naar de Akkers en dan of leeg naar Spijkenisse Centrum of
als lijn 105 tot Spijkenisse Centrum en dan als Lijn 106 op en neer naar Rozenburg en terug.

Dus het ligt allemaal iets gecompliceerde dan geschetst.
De geschetste koppeling komt inderdaad voor, net als 101 naar spijkenisse metro, 84 akkers, 84 maaswijk, 84 metro centrum en dan 105 naar de akkers. Maar dat is allemaal puur afhankelijk van de dienst die de chauffeur rijdt.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Thijs852
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 07:55

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Thijs852 »

Vanavond stond er een abassador stil zonder chauffeur stil bij halte de waaijer. Even later zag ik op de groene kruisweg een ambassador afgevoerd worden achter een takelwagen. Waarschijnlijk pech?
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door OVFlakkee »

Gisteren zag ik dat 5146 is voorzien van een AED, wordt dit een nieuwe trend?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Alle bussen in Voorne-putten hebben een AED aan boord. :wink:
Ik vind het alleen maar goed. :pos:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door OVFlakkee »

Hopelijk volgen meer regio's dit voorbeeld *O*
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door cassie127 »

Heeft iemand voor mij nog lijnfolders van deze concessie vanaf dienstregeling 2014 en ouder? En zou iemand weten waar de papieren lijnfolders binnen deze regio verkrijgbaar zijn? (Klantenservice heeft ze niet)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

De lijnfolders liggen gewoon in de bus. Of althans als je geluk hebt want niet in alle bussen liggen ze nog.

Verder heb ik nog dienstregelingsfolders van 2014 en 2015 liggen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door cassie127 »

Van de oudere lijnfolders zoek ik alleen de pdf bestanden dus als iemand die voor mij heeft :D
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Pim-AllianceB95 »

busfanNL schreef:Dat kan bijna niet want dan krijg je oude rammelbakken. Tenminste ik neem aan dat ze niks nieuws kopen.
In de concessie waar de 41/4200's vandaan moeten komen rijdt ook nog wat geleed materieel ;)
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door busfanNL »

Pim-AllianceB95 schreef:
busfanNL schreef:Dat kan bijna niet want dan krijg je oude rammelbakken. Tenminste ik neem aan dat ze niks nieuws kopen.
In de concessie waar de 41/4200's vandaan moeten komen rijdt ook nog wat geleed materieel ;)
Dat is ook zo. Zijn deze geledes echt nodig? En nog een vraag: krijgen de Tunnel ambassadors airco?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Ik denk dat als die gelede bussen van de PU naar voorne putten komen dat ze dan de oudste gelede bussen gaan vervangen. Zoals de 9105 en 9173-9175.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Michael »

busfanNL schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:
busfanNL schreef:Dat kan bijna niet want dan krijg je oude rammelbakken. Tenminste ik neem aan dat ze niks nieuws kopen.
In de concessie waar de 41/4200's vandaan moeten komen rijdt ook nog wat geleed materieel ;)
Dat is ook zo. Zijn deze geledes echt nodig? En nog een vraag: krijgen de Tunnel ambassadors airco?
Ga er maar vanuit dat niet heel de serie 41**/42** bussen naar Voorne Putten gaat komen. Die serie bestaat uit totaal 143 bussen terwijl volgens mij alleen de Ambassadors die nu in Voorne Putten rondrijden vervangen gaan worden. En dat zijn er maar een stuk of 15.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Om precies te gaan er rijden nu 14 Ambassedor's in Voorne-Putten. Dus van de 41/4200 serie gaan er hoogstwaarschijnlijk 14 naar Voorne-putten. De rest zal wel verdeeld worden over Noord-Holland en Almere Om daar de oudste Ambassador's te vervangen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door HJDrost »

busfanNL schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:
busfanNL schreef:Dat kan bijna niet want dan krijg je oude rammelbakken. Tenminste ik neem aan dat ze niks nieuws kopen.
In de concessie waar de 41/4200's vandaan moeten komen rijdt ook nog wat geleed materieel ;)
Dat is ook zo. Zijn deze geledes echt nodig? En nog een vraag: krijgen de Tunnel ambassadors airco?
De tunnelbussen hebben airco, zij het een kleinere versie.
En wat betreft het gerammel: het lijkt wel of ze de laatste tijd wat schroefjes hebben aangedraaid. Want een aantal bussen rammelt helemaal niet meer.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

waarschijnlijk even groot als de huidige 8300 serie. :( Dus alleen de chauffeur heeft airco.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door ArrivaBas »

Ach. wees eens creatief en zet een ventilator bij de middendeur. :Y :Y :P
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door busfanNL »

ArrivaBas schreef:Ach. wees eens creatief en zet een ventilator bij de middendeur. :Y :Y :P
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Dat kan natuurlijk ook.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten