Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Bijzonder dat het nu geletterde haltes in plaats van genummerde haltes worden en bijzonder dat ze precies tegen de vroegere telrichting in de letters toewijzen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Per 15 mei gaat een nieuwe dienstregeling in ZHN in (te vinden in OVinfo), met voor zover ik kan zien een kleine wijziging in Leiden en een nieuwe buurtbus (!), afgaand op de nummering. Kanttekening hierbij is dat alleen een nieuwe zaterdag- en vakantiedienstregeling geladen is, op zondag en reguliere weekdagen staan nog de oude routes en tijden voor na 15 mei.
- Lijnen 6 & 56 gaan in Leiden rechtdoor over de Kooilaan naar de nieuwe rotonde en gaan rechtsaf de Willem de Zwijgerlaan op, waardoor ze ook de halte Sumatrastraat aan gaan doen (samen met de 183 & 365) - richting Leiden Centraal vice versa. De halte Surinamestraat richting Leiden Centraal wordt verplaatst naar de Kooilaan, vlakbij waar vroeger de CXX-halte ook stond.
- Lijn 727 wordt geïntroduceerd: een buurtbus die een lusroute Ter Aar - Nieuwveen - Langeraar - Woubrugge - Ter Aar gaat rijden in de ochtend (8-12) en een lusroute Ter Aar - Woubrugge - Langeraar - Nieuwveen - Ter Aar in de middag (13:30-17:30). De volgende haltes worden aangedaan:
- Lijnen 6 & 56 gaan in Leiden rechtdoor over de Kooilaan naar de nieuwe rotonde en gaan rechtsaf de Willem de Zwijgerlaan op, waardoor ze ook de halte Sumatrastraat aan gaan doen (samen met de 183 & 365) - richting Leiden Centraal vice versa. De halte Surinamestraat richting Leiden Centraal wordt verplaatst naar de Kooilaan, vlakbij waar vroeger de CXX-halte ook stond.
- Lijn 727 wordt geïntroduceerd: een buurtbus die een lusroute Ter Aar - Nieuwveen - Langeraar - Woubrugge - Ter Aar gaat rijden in de ochtend (8-12) en een lusroute Ter Aar - Woubrugge - Langeraar - Nieuwveen - Ter Aar in de middag (13:30-17:30). De volgende haltes worden aangedaan:
- Spoiler: show
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Woubrugge is wel heel relatief; de halte Kruisweg ligt aan de N207. Het lijkt erop dat de buurtbus vooral aansluiting moet gaan bieden op de 182, 370 en 147.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Mee eens, en mee eens. De eindbestemming volgens dienstregeling is Woubrugge, vandaar. Ik vind het persoonlijk opvallend dat er nog geen nieuwsberichten naar buiten gekomen zijn over deze nieuwe buurtbus. En zou 184/584 dan niet genoeg ontsluiting geven?
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Keukenhof-bus 5030 reed vanmiddag op lijn 50 naar Haarlem .
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dan kan volgend jaar de 584 opgeheven worden, en dan de 184 vernummeren naar 684.Thom69 schreef: - Lijn 727 wordt geïntroduceerd: een buurtbus die een lusroute Ter Aar - Nieuwveen - Langeraar - Woubrugge - Ter Aar gaat rijden in de ochtend (8-12) en een lusroute Ter Aar - Woubrugge - Langeraar - Nieuwveen - Ter Aar in de middag (13:30-17:30). De volgende haltes worden aangedaan:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Of nog extremer: de 184 veranderen in een spitsversterker van de 182 op het traject Ter Aar-Alphen, met dat verschil dat hij altijd in Langeraar begint of eindigt; een retourrit is toch niet nodig en Nieuwveen heeft de huidige 184 ook niet nodig.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Voor lijn 184 zijn de dagen dus geteld, zo af te lezen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Bee schreef:Bijzonder dat het nu geletterde haltes in plaats van genummerde haltes worden en bijzonder dat ze precies tegen de vroegere telrichting in de letters toewijzen.
Zelfs de uitstaphalte/keukenhofhalte heeft een letter gekregen, de letter H.
En perron G heeft een NS in/uitcheck paal gekregen. Ik denk tijdelijk omdat ie met een fietsketting vast gemaakt is
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik gok dat die NS-paal op perron G het een en ander te maken heeft met de treinvervangende bussen tussen Leiden en Haarlem dit weekend :)
Ik vraag me trouwens af of het busstation dynamisch blijft, en dat de nieuwe schermen zich aanpassen aan de keuze van de chauffeur (bus tonen op het moment dat die aan het perron staat), of dat de bussen een vast perron krijgen? Er zit namelijk aan de achterkant van de schermen (kant van de buffer) geen schermpje voor de chauffeurs, dus dynamische toewijzing zal wel niet gaan werken.
Ik vraag me trouwens af of het busstation dynamisch blijft, en dat de nieuwe schermen zich aanpassen aan de keuze van de chauffeur (bus tonen op het moment dat die aan het perron staat), of dat de bussen een vast perron krijgen? Er zit namelijk aan de achterkant van de schermen (kant van de buffer) geen schermpje voor de chauffeurs, dus dynamische toewijzing zal wel niet gaan werken.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Thom69 schreef:Er zit namelijk aan de achterkant van de schermen (kant van de buffer) geen schermpje voor de chauffeurs, dus dynamische toewijzing zal wel niet gaan werken.
Ongelofelijk.
🍉
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
vanmiddag naar de bussen van de keukenhof geweest, onderstaande bussen reden op de 854/858:
bedrijf nummer
Arriva 31 EBS 5034
Arriva 32 EBS 5019
Arriva 33 EBS 5027
Arriva 34 EBS 5026
Arriva 35 EBS 5003
Arriva 36 EBS 5030
Arriva 37 EBS 5023
Arriva 38 EBS 5032
Arriva 7715
Arriva 7718
Arriva 7720
Arriva 7721
Arriva 7724
Arriva 7725
Arriva 7727
Arriva 7728
Arriva 7761
Arriva 7809
Arriva 8766
Arriva 8800
Arriva 8804
Arriva 8807
Arriva 8811
Arriva 8812
Arriva 8817
Taxi Centrale Renesse 412
Taxi Centrale Renesse 497
Taxi Centrale Renesse 498
Taxi Centrale Renesse 499
HBM/HTM 923
bedrijf nummer
Arriva 31 EBS 5034
Arriva 32 EBS 5019
Arriva 33 EBS 5027
Arriva 34 EBS 5026
Arriva 35 EBS 5003
Arriva 36 EBS 5030
Arriva 37 EBS 5023
Arriva 38 EBS 5032
Arriva 7715
Arriva 7718
Arriva 7720
Arriva 7721
Arriva 7724
Arriva 7725
Arriva 7727
Arriva 7728
Arriva 7761
Arriva 7809
Arriva 8766
Arriva 8800
Arriva 8804
Arriva 8807
Arriva 8811
Arriva 8812
Arriva 8817
Taxi Centrale Renesse 412
Taxi Centrale Renesse 497
Taxi Centrale Renesse 498
Taxi Centrale Renesse 499
HBM/HTM 923
Laatst gewijzigd door Jelmer op zo 01 mei 2016, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De schermen op het busstation van Leiden waren vandaag in bedrijf (testbedrijf volgens een melding op de centrale DRIS, maar toch). Het leek eerlijk gezegd eigenlijk gewoon goed te werken (bel de kranten!): wanneer een bus het perron oprijdt, verschijnen het lijnnummer, de bestemming en de minuten tot vertrek op het betreffende scherm. Op het moment dat de bus van de halte af is, verdwijnt de bus van het scherm - dit met een vertraging van maar enkele seconden. Op een of twee bussen na, ging het bij de ongeveer tien die ik gezien heb helemaal goed - die ene of twee bussen verschenen in zijn geheel niet op de schermen boven de perrons. Zelfs lijn 43 van Veolia werd correct herkend :)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Jelmer schreef:vanmiddag naar de bussen van de keukenhof geweest, onderstaande bussen reden op de 854/858:
bedrijf nummer
Arriva 31 EBS 5034
Arriva 32 EBS 5019
Arriva 33 EBS 5027
Arriva 34 EBS 5026
Arriva 35 EBS 5003
Arriva 36 EBS 5030
Arriva 37 EBS 5023
Arriva 38 EBS 5032
Arriva 7715
Arriva 7718
Arriva 7720
Arriva 7721
Arriva 7724
Arriva 7725
Arriva 7727
Arriva 7728
Arriva 7761
Arriva 8766
Arriva 8800
Arriva 8804
Arriva 8807
Arriva 8811
Arriva 8812
Arriva 8817
Taxi Centrale Renesse 412
Taxi Centrale Renesse 497
Taxi Centrale Renesse 498
Taxi Centrale Renesse 499
HBM/HTM 923
Arriva 7809 reed ook mee......
De 227 rijd niet meer mee gok ik, na een flinke koelvloeistof lekkage vorige week
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Uit betrouwbare bron vernomen dat de HBM/HTM 923 ook op zondag weer mee rijd. *bus*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Arriva-lijn 184 wordt met ingang van juli a.s. vervangen door buurtbus 727, inderdaad met aansluiting op 370, 182 en 147. Het deel Alphen-Ter Aar vervalt. Wegens werkzaamheden aan de N207 wordt tijdelijk (gedurende circa 1 jaar) een afwijkende route gereden, waardoor moet worden gekeerd op de rotonde voor de brug in Woubrugge (Woubrugge wordt in de uiteindelijke route niet aangedaan). Lijn 184 blijft de eerste ochtendrit rijden (ook naar Alphen), vanwege veel scholierenvervoer.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Klinkt als een logisch verhaal, maar heb je er misschien ook een bron van? :)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De nieuwe DRIS in Leiden is ook geen DRIS met 9292 datameuk er meer op, daarom werkt hetThom69 schreef:Ik gok dat die NS-paal op perron G het een en ander te maken heeft met de treinvervangende bussen tussen Leiden en Haarlem dit weekend :)
Ik vraag me trouwens af of het busstation dynamisch blijft, en dat de nieuwe schermen zich aanpassen aan de keuze van de chauffeur (bus tonen op het moment dat die aan het perron staat), of dat de bussen een vast perron krijgen? Er zit namelijk aan de achterkant van de schermen (kant van de buffer) geen schermpje voor de chauffeurs, dus dynamische toewijzing zal wel niet gaan werken.
Afaik krijgt elke lijn een gepland perron-letter en dit zou best mogelijk moeten zijn om dat op Prodata te krijgen (haltenaam aan passen, gebeurt ook al in Breda/Tilburg) en is het de bedoeling dat chauffeur daar ook gaat staan behalve als er al een andere bus staat.
Daarnaast zitten er VETAG lussen in elk perron die herkennen welke bus waar staat en op basis van grootwagen-nummer kan je weer bepalen welke rit/lijn daarbij hoort ook als voertuig bij andere perron staat. Op basis van die lussen kan je accurater het perron en aankomst/vertrek signaal bepalen, dat is wat vermoedelijk wat ook de borden boven het perron vult.
Perron-letters is ook een standaard ding geworden voor busstations om verwarring met treinperrons te voorkomen, overigens.
Bron: ik ben aan het lobby'en om ook dynamische busstations goed in Ovinfo te krijgen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Mijn bron wordt gevormd door de bijeenkomsten van de buurtbusvereniging (samen met Arriva-functionarissen) met toekomstige chauffeurs, tot welke groep ik zelf ook behoor.Thom69 schreef:Klinkt als een logisch verhaal, maar heb je er misschien ook een bron van? :)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Bedankt voor de aanvulling :) Wordt de 184 nu vervangen door de 727 vanwege de werkzaamheden aan de N207, of omdat (ook met de belbusconstructie van nu) er niet genoeg reizigers zijn?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het laatste is het geval: te weinig reizigers voor 184. De belbus (584) is een tussenoplossing totdat in juli de buurtbus (727) kan gaan rijden.Thom69 schreef:Bedankt voor de aanvulling :) Wordt de 184 nu vervangen door de 727 vanwege de werkzaamheden aan de N207, of omdat (ook met de belbusconstructie van nu) er niet genoeg reizigers zijn?
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De huidige situatie. waarin bord F wel aangeeft "kijk op de voorkant van de bus".
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Arriva verlengt proef met pinnen in Alphense bussen
De proef met pinnen en contactloos betalen, in de stadsbussen in Alphen aan den Rijn en Gouda, wordt verlengd tot het einde van dit jaar.
De proef startte in november 2015 en werd verlengd tot en met 30 april. Vanwege een recente overval op een bus in Tilburg, heeft Arriva echter besloten de proef wederom te verlengen. Het streven van de vervoerder is om uiterlijk 1 januari 2018 in al haar bussen in Nederland geen contant geld meer te accepteren.
[...]
Per 1 juli dit jaar start de proef met pinnen in de bus ook in Tilburg en 's-Hertogenbosch.
Bron: Alphens.nl, via de regionale NU.nl-katern
De proef met pinnen en contactloos betalen, in de stadsbussen in Alphen aan den Rijn en Gouda, wordt verlengd tot het einde van dit jaar.
De proef startte in november 2015 en werd verlengd tot en met 30 april. Vanwege een recente overval op een bus in Tilburg, heeft Arriva echter besloten de proef wederom te verlengen. Het streven van de vervoerder is om uiterlijk 1 januari 2018 in al haar bussen in Nederland geen contant geld meer te accepteren.
[...]
Per 1 juli dit jaar start de proef met pinnen in de bus ook in Tilburg en 's-Hertogenbosch.
Bron: Alphens.nl, via de regionale NU.nl-katern
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Goedemorgen,
Is het bekend of er vandaag nog geledes op de keukenhoflijnen rijden?
Mvgr,
Wynne
Is het bekend of er vandaag nog geledes op de keukenhoflijnen rijden?
Mvgr,
Wynne
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik zag zojuist (9:50) twee gelede Citaro's van TCR (Noord-Brabantstijl) als matritten met lijnfilm 858 wegrijden vanaf Leiden Centraal richting de A44. Ik gok dus dat ze te vinden zijn op de 858 vanaf Schiphol :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 188 gasten