Mag ik even kwijt #190

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Ardan »

Waarom zit de NOS in godsnaam vrouwenhockey uit te zenden in plaats van de Giro :x
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Hainje »

Waarschijnlijk om zogenaamd de emancipatie te bevorderen. Of omdat er een Nederlands team ver is gekomen in de competitie, of omdat de hockeybond wat meer doekoes heeft gepassed dan de Giro-organisatie. Of een mengeling van die dingen.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door AppleMoose »

Vooral omdat in het eerste gedeelte vrij weinig gebeurt in de koers en dus niet interessant is voor het overgrote deel van de tv-kijkers en zodoende dus ook niet voor de advertentiemarkt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Ardan »

Ronaldussen schreef:Vooral omdat in het eerste gedeelte vrij weinig gebeurt in de koers en dus niet interessant is voor het overgrote deel van de tv-kijkers en zodoende dus ook niet voor de advertentiemarkt.
De Tour werd wel helemaal uitgezonden, want in Nederland.
Als ik de zonnebrand heb weergevonden ga ik morgen bij Zutphen langs het parcours staan :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef:Vooral omdat in het eerste gedeelte vrij weinig gebeurt in de koers en dus niet interessant is voor het overgrote deel van de tv-kijkers en zodoende dus ook niet voor de advertentiemarkt.
Nou in de Tour gebeurd er ook niet zoveel. Misschien dat er daarom wel zoveel valpartijen zijn/worden veroorzaakt!! :O Het is een complot van de kapitalistische elite om zo meer reclameadvertenties op consumenten af te vuren.

En hoewel ik het wat overdreven breng, zal ik er echt niet van staan te kijken als het nog (gedeeltelijk) waar is ook. De echt grote bedrijven schuwen volgens mij niets om maar inkomsten te genereren. :')
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door AppleMoose »

De Tour is commercieel gezien groter dan de Giro. Het is niet voor niets dat de NOS slechts een beperkt aantal ritten live uitzendt en van de rest enkel samenvattingen. Het is bij wielrennen heel normaal om pas later te starten met de live-uitzendingen. Zelfs de Amstel Gold Race (De enige wielerklassieker in Nederland) en de Eneco-tour (grotendeels door Nederland) worden niet in z'n geheel live uitgezonden.

Ik kan morgen de Giro tweemaal zien. Begin van de middag komen ze langs Doesburg waar ik nu woon en paar uur later komen ze door Dieren waar ik tot voor kort woonde en de onderlinge afstand is slechts 5 kilometer. *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Daniel »

Zag net deze op m'n Twitter langskomen... creatief met busjes bij Breng, kleurtje past ook mooi bij de Giro natuurlijk :pos:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Suus »

Toen de Giro in Amsterdam begon heeft er ook een Roze Brengbus langs het parcours gestaan, op het Meester Visserplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Jef400 »

Bee schreef:Toen de Giro in Amsterdam begon heeft er ook een Roze Brengbus langs het parcours gestaan, op het Meester Visserplein.
Grappig. Dat is mij die dag niet opgevallen namelijk. Maar het zou best wel eens kunnen zijn ja.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Suus »

JeffreyMeijer schreef:
Bee schreef:Toen de Giro in Amsterdam begon heeft er ook een Roze Brengbus langs het parcours gestaan, op het Meester Visserplein.
Grappig. Dat is mij die dag niet opgevallen namelijk. Maar het zou best wel eens kunnen zijn ja.
viewtopic.php?p=90380#p90380
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Jef400 »

Oké. Ik stond net iets verder in de bocht. Was een grote mensenmassa en ik heb mij eigenlijk enkel op het wielrennen geconcentreerd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Fles »

ja, zat er een beetje aan te komen :') Maar ik wou het echt hoor! ALleen die Giro he, tsja :P
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door AppleMoose »

Uiteindelijk toch alleen in Dieren de Giro bekeken, werd anders best krap qua tijd. Het had niet de "grandeur" van de Tour (die ik in Frankrijk gezien heb) (met name de reclamekaravaan was zeer minimaal in vergelijking met de tour :') ), maar de sfeer was er niet minder om. Gelukkig was er een kopgroep en het peloton was tussen Zutphen en Dieren ook een beetje uitelkaar getrokken, zodat er niet een grote klont voorbij flitste, maar er nog wat subgroepjes te zien waren. Desalniettemin was het alsnog zo voorbij.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door ODRAIL »

Toen de Tour de France vorig jaar bij mij langs kwam was er ook een kopgroep en was het peloton net in stukken gebroken. Het blijft leuk om zo iets vlak langs je huis te zien razen / racen :wink: .
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Frank »

Heb vandaag de Giro ook langs zien komen, in Ressen :o . De kopgroep was net ontstaan, maar verder zat het allemaal nog dicht op elkaar. Toch wel leuk om gezien te hebben. Heb nu alle grote rondes tenminste één keer langs zien komen in Nederland: de Vuelta in Groesbeek en de Tour in Uden. De Tour heb ik trouwens ook nog eens langs zien komen in het Franse heuvellandschap; dat heeft misschien nog wel het meeste.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Vind het toch een beetje flauwekul, zo'n girostart in Nederland. Ze fietsen niet eens naar Italië maar lassen nu een rustdag in om dinsdag ergens onderin Italië weer verder te gaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Suus »

Zomaar even een tipje tussendoor: de boekingsperiode van Thalys is verlengd van 3 naar 4 maanden. Dit is nergens gecommuniceerd, maar als je dus eind augustus of begin september goedkoop op reis wil moet je nu je slag slaan, voordat de periode van 3 maanden begint :wink:

Voorbeeld: Amsterdam -> Parijs. Zelfs op vrijdagen nog steeds maar €35 voor de zeer populaire trein van 9:17 8-)
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door AppleMoose »

JWM schreef:Vind het toch een beetje flauwekul, zo'n girostart in Nederland. Ze fietsen niet eens naar Italië maar lassen nu een rustdag in om dinsdag ergens onderin Italië weer verder te gaan.
Het is ook onzin, maar het was er nu eenmaal, dus dan maar van genieten *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Z2N »

Bedankt voor de tip! :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Ronald »

Is die periode van vier maanden tijdelijk dan? Oh nee, ik snap 'm al :X
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Ronaldussen schreef: Het is ook onzin, maar het was er nu eenmaal, dus dan maar van genieten *O*
Ow zeker, als het toch in de buurt is zou ik zelf ook zeker kijken.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Stefan »

Z2N schreef:Bedankt voor de tip! :pos:
Ook namens mij!

Toch maar even een reisje boeken binnenkort, m'n vriendin wil nog een keer met de Thalys mee. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Hainje »

Duidelijk te merken dat de grond nog droog is. Gisteren een natuurbrand in de wijk (stukje heide hier achter) en nu weer op een net iets andere plek. Scheelt denk ik nog geen 500 meter hemelsbreed. Beide duidelijk te zien vanaf mijn balkon.
🍉
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door marvinkok »

Er geldt op meerdere plaatsten code rood voor natuurbrand.
Hier achter het huis eerst maar goed de tuin en gras gesproeid voor de fik in een Zweedse Fakkel ging (A)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door MdJ »

Er is een nieuw borrelkelderbiercontract van de studievereniging(en) met Grolsch, dus was er een borrel. Buiten. In het zonnetje.
Afbeelding *O*
Bij twijfel: gebruik beton.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten