Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Ik zie er juist meer in om meer stations te openen en een (eventueel aanbestede) stoptrein te laten rijden tussen Zwolle en Deventer zodat je van parallelle buslijnen af bent
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Eerst het spoor Deventer - Zwolle verdubbelen dan mag je verder praten. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Olst - Deventer bedoel je (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

cassie127 schreef:Olst - Deventer bedoel je (A)
Ja, maar je snapt wat ik bedoel. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Het stuk Olst-Deventer is toch maar zo'n acht minuten? 4 treinen per uur is dan toch wel te doen?
Ik heb geen onderschrift
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Wubbo »

Alleen als beide treinen achter elkaar aan rijden, anders is 8 minuten te lang voor 2*4=8 treinen (8*8 is immers 64 minuten, en die hebben we niet in een uur ;-))
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Of ter hoogte van Diepenveen een station maken met 2 sporen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Roeland
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Roeland »

Wubbo schreef:Alleen als beide treinen achter elkaar aan rijden, anders is 8 minuten te lang voor 2*4=8 treinen (8*8 is immers 64 minuten, en die hebben we niet in een uur ;-))
Ik heb ooit wat zitten schetsen: het past op enkelspoor, wanneer je de IC's non-stop laat rijden op Zwolle - Deventer, waardoor de overstaptijden in Zwolle 4 minuten ruimer worden. En dan kun je (zowel in Zwolle als in Deventer) de sprinter 3 min. na de IC laten vertrekken.
Met uiteraard dan opening van nieuwe stations Deventer-noord en Zwolle-zuid :).
Nadeel is dat de overstap in Zwolle vanuit Olst / Wijhe naar elders wat krapper wordt, en dat de reistijd vanuit Olst / Wijhe naar Zutphen nogal toeneemt (de andere kant op blijft het wel goed).
En bijkomend moet je in Zwolle natuurlijk ook perronruimte hebben om die extra sprinter langs een perron neer te zetten...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Alleen bevat de concessie gelukkig geen treinverbindingen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Misschien is het dan weer een idee om die sprinter Door te laten rijden naar Zutphen en daar aan de sprinter richting Arnhem te koppelen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door starx »

Eén ding is in ieder geval zeker: zonder dubbelspoor Olst-Deventer kan de dienstregeling daar onmogelijk wezenlijk veranderen. Als die verdubbeling er al ooit komt, dan gaat dat zeker nog jaren duren. En eigenlijk vind ik niet dat de provincie daar de buidel voor moet trekken, maar het rijk. Echter, het rijk investeert vooral in PHS en de HSL-Zuid, en nauwelijks in de "NS-periferie", dus de kans daarop is ook klein.

Wat wel zou kunnen: Windesheim en Diepenveen opnemen in de stadsdiensten van respectievelijk Zwolle en Deventer. Dan kan lijn 161 beperkt worden tot school-/buurtbus.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Met dubbelspoor bij de nieuwe stations (als die er komen) is dit wel mogelijk. Windesheim heeft al genoeg aan een buurtbus. Zoveel mensen stappen daar nou niet in om er een stadsbus naartoe te laten gaan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Roeland
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Roeland »

starx schreef: Wat wel zou kunnen: Windesheim en Diepenveen opnemen in de stadsdiensten van respectievelijk Zwolle en Deventer. Dan kan lijn 161 beperkt worden tot school-/buurtbus.
Het is misschien nog goedkoper om één doorgaande 161 te rijden (die dan in Wijhe en Olst de snelste route rijdt) dan twee lijnen apart vanuit Zwolle en Deventer...
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Opvallend ook dat de provincie nog even 9,2 miljoen in het verbeteren van de fietsbeleving stopt....
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Dat zeg ik altijd. Er is zat geld in dit land, alleen het wordt vaak verkeerd besteed.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
willie
Berichten: 37
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door willie »

Ik vind dat Overijssel de laatste tijd wel heel ver gaat met schrappen van buslijnen. Wordt dat echt allemaal veroorzaakt door een rancuneuze ambtenaar met een eigen auto? Het is toch van de gekke dat dorpen als Wijthem, Hoonhorst en Lemerlerveld straks helemaal niet meer per OV bereikbaar zijn? Mafketels!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Precies, als er nou vervanging komt in de vorm van een buurtbus of vraagafhankelijk vervoer. Maar dat lees ik nergens terug...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Wat ik nog belachelijker vind is dat dorpen die met een buurtbus bediend worden langer bediend worden dan dorpen die met een reguliere lijnbus bediend worden.
Ik heb geen onderschrift
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

De meeste buurtbus en in midden Overijssel rijden van 7 tot 18 uur terwijl de meeste Streeklijnen van 6 tot 20 uur rijden op een werkdag. Laatste ritten buurtbussen:
503: 19:02 - 19:18 (zomertijden)
563: 18:20 - 18:43 (geen koopavond)
590: 19:17 - 19:47
591: 18:32 - 19:00
592: 19:50 - 20:20
597: 17:32 - 17:51 (geen koopavond)
598: 17:40 - 18:00 (geen koopavond)
599: 19:31 - 19:55
Op een enkele lijn na klopt het dus niet wat je zegt. In de meeste gevallen rijdt de streekbus langer Door.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Maar meerdere buurtbussen rijden ook op zaterdag, terwijl veel streekbussen dat niet doen
Ik heb geen onderschrift
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Dat klopt, alleen 503 & 599 rijden niet op zaterdag. Maar een buurtbus moet ook kostendekkend zijn. En als hier op een zaterdag genoeg vraag naar is lijkt het mij logisch dat ze ook op zaterdag rijden. Ook omdat deze lijnen Door vrijwilligers worden gereden.voorbeeld is lijn 594 tussen Olst - Broekland. Die is opgeven omdat er per maand vaan 200 van de 400 mensen die nodig waren instapten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Alleen lijnen 162 (Raalte - Dalfsen) en 167 (Zwolle - Ommen) rijden niet op zaterdag. Lijn 161 (Zwolle - Deventer) en 166 (Zwolle - Raalte) doen dit wel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
willie
Berichten: 37
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door willie »

regenmaker schreef:Alleen lijnen 162 (Raalte - Dalfsen) en 167 (Zwolle - Ommen) rijden niet op zaterdag. Lijn 161 (Zwolle - Deventer) en 166 (Zwolle - Raalte) doen dit wel.
Binnenkort is het op al die lijnen elke dag zondag...
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Eerder zaterdag want dan rijden ze ook niet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Roeland
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Roeland »

Lijn 160 (Deventer - Rijssen) rijdt vrijwel helemaal parallel aan de spoorlijn. Voor de bediening Bathmen is dat ook nodig (zolang daar nog geen station is). Je zou zeggen dat daar nog wel een pijnloze bezuinigingsmogelijkheid zit...
Zitten er op Holten - Rijssen nog een beetje mensen in die bus, of rijdt de 160 daar grotendeels leeg rond?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten