OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daan »

Vanmorgen in de s700 vlak voor Zwolle de omroep met het hele verhaal over de werkzaamheden tussen Zl en Amf, en dat men via Dv kon reizen. De conducteur eindigde z'n verhaal met "Ik zeg altijd maar zo, leuker kunnen we uw reis niet maken, wel langer" :lol:

Vanmiddag ging de s700 vlak voor Staphorst flink in de remmen, en vervolgens riep de machinist om dat dat te was in verband met een loslopende hond :P
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Freek »

vrijdag in de 3600 een top conducteur, dat zal ze zelf vast wel denken. De trein van 8.28 uit Zp naar Ah kwam met +3 binnen. Reizigers stonden verspreid over het perron, dat was dus geen probleem. Nadat eerst de mensen waren uitgestapt kon ik in stappen, wel begonnen de deuren al te sluiten. Er bleven zeker 5 mensen achter op het perron een schande!! Net voor Ah volgde de omroep van de Hc, zeker niet zonder trots meldde ze dat contact had opgenomen met de bijsturing en dat de mevrouw wiens man in Zp helaas niet mee kon in Ah een half uur kon wachten. Haar man zou met de volgende trein mee komen. De Hc had dus gezien dat mensen nog aan het instappen waren. Lijkt me dan ook bijzonder gevaarlijk om de deuren te sluiten. Naja deze mensen, het betrof namelijk een groep, zullen voorlopig wel niet meer met de trein gaan. Een vertraging is in het vervolg in zp dus wel in te lopen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen was er wel erg rijkelijk met verstoringen over het spoorwegnet gestrooid... was aan de vroege kant en er was een draadbreuk bij Rotterdam Alexander dus maar naar Dordrecht Stadspolders gewandeld i.p.v. een kwartier op m'n gebruikelijke bus te gaan wachten. Op Dordrecht zou ik dan op de t1914 kunnen overstappen om zo met redelijk beperkte vertraging via Den Haag om te reizen.
In Dordrecht aangekomen bleek er een wisselstoring bij Lage Zwaluwe te zijn en werd even later de t1914 gespoorwijzigd terwijl tegelijkertijd een IRM van opstelspoor 7 vertrok. Leek nog wel logisch dat die IRM voor een vervangende trein werd omgerangeerd, maar dat was het niet en de trein naar Venlo kwam ook niet in Dordt keren. Uiteindelijk kwam de 1914 dan met +15 toch nog gewoon vanuit het zuiden, wat verder niet meer ingelopen werd.

Vervolgens nog een gratis workout gekregen op Den Haag Centraal... de t12525 reed vanaf daar i.p.v. Rotterdam door de verstoring en zou eerst van spoor 6 vertrekken. Ik daar dus heen vanaf 2, wordt 'ie als ik daar ben weer naar spoor 3 gespoorwijzigd... dus weer terug en dat allemaal over de trappen achteraan het perron :P Was wel een lekker rustig treintje tot Gouda :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

De laatste s19500 van vanochtend heeft niet gereden tussen Gouda en Alphen. Dat is echter nooit omgeroepen...
Dan maar naar Alphen met de s9500, en dan overstappen op de s8800. Deze had vertraging, dus ook de s2600 (de eerste optie na het verliezen van de aansluiting op de s2100) naar Amsterdam gemist. In de s2600 richting Den Haag reed overigens een setje ICM.

Vervolgens belande ik in een trein vol keuvelende vrouwen, allemaal op weg naar Almere Strand voor de Libelle Zomerweek...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Op Utrecht Overvecht was de s4900 van 7.27 uur ook opgeheven (vast vanwege de stroomstoring tussen Lelystad en Almere). Ook nooit omgeroepen, de CTA was blanco tot vertrektijd waarna de volgende stoppert van 7.46 uur er op werd gedraaid...
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Thijs »

- Trein t1748 werd gisteren in Almelo op spoor 2 behandeld. Aan de AV te zien werd de vlak daarvoor rijdende stoptrein naar Zwolle ook op 2 gezet. Op spoor 4 stond een SGMm, en op de CTA stond dat dit de trein van 14.32 naar Apeldoorn was. Ik vraag me af of die SGMm de hele tijd op 4 heeft gestaan, want dat zal dan nog wel wat problemen hebben gegeven. De tegentrein naar Enschede (die normaal over 2 gaat) kreeg door deze actie +10. De trein reed overigens tot Deventer met 2x ICM, in Deventer werden er twee stellen voorgezet. En terecht: het was druk vanwege omreizende mensen (vanwege Zwolle-Amersfoort).

- Trein t1771 reed in Apeldoorn op (bijna) maximale sterkte, en nog was het heel erg druk. Daarvoor reed er om 20.33 een trein naar Deventer, en die rijdt er normaal niet. Zat ook goed vol.

- Vanwege de omleiding reden er in Apeldoorn naar Amersfoort (e.v.) ook om .22/.52 extra voortreinen. Kwamen deze uit Zwolle?

- In Deventer bleef t1674 maar staan en staan, geen idee waarom. Gevolg was dat de t3668 niet kon binnenkomen. De trein naar Schiphol vertrok uiteindelijk met +9 (om 20.54) en exact toen begon mijn trein naar Enschede ook te rijden. Gevolg: de reizigers uit de t3668 hebben hun overstap gemist op een minuutje of wat. Het was een stuk klantvriendelijker geweest om even te wachten op die trein, die toch een kleine 10 minuten vlak voor het station voor een rood sein stond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Ook nooit omgeroepen, de CTA was blanco tot vertrektijd waarna de volgende stoppert van 7.46 uur er op werd gedraaid...
Hmm, het niet-omroepvirus had dus landelijk toegeslagen... van de t1914 werd ook alleen de spoorwijziging omgeroepen, verder stond iedereen maar heen en weer te kijken of er soms ergens een trein vandaan kwam. De HC's die er mee mee moesten riepen nog naar de procesleider perron die op perron 1 liep "komt 'ie nog?"
Overigens ook geen omroep gehoord over het opgeheven zijn van de t2114 in Dordrecht terwijl daarvoor in Rotterdam al vervangend materieel klaarstond, dus hij was 't gegarandeerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Fles »

Zaterdag in Zwolle bij aankomst uit Leeuwarden met de trein die eigenlijk in Zwolle keerde vanwege werkzaamheden. NIETS omgeroepen, CTA's toonden keurig Den Haag / Rotterdam etc... Ook lang niet iedereen die er meteen uit ging :roll:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Afgelopen zaterdag zat ik in de t1969 en kwamen we tot stilstand op Rtb vanwege werkzaamheden na de tunnel. Daardoor stonden we een kleine 10 minuten stil langs het perron. De CTA stond al goed voor t5162 en de passagiers op het perron stonden dus vrolijk op de deurknoppen te rammen.. :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daan »

Fles schreef:Zaterdag in Zwolle bij aankomst uit Leeuwarden met de trein die eigenlijk in Zwolle keerde vanwege werkzaamheden. NIETS omgeroepen, CTA's toonden keurig Den Haag / Rotterdam etc... Ook lang niet iedereen die er meteen uit ging :roll:
Toen ik gisterochtend met de trein uit Hrn vertrok, gaf de CTA daar keurig aan dat Zl de eindbestemming van de trein was.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Na de koploper-foto van enkele dagen terug nu het volgende:

Afbeelding
Afbeelding

Er zat ook een setje in de s3900 en s4500. En verder 4 stuks DDAR in de s4700/s5800 en een setje Mat'64 in de s2200.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Chauf21 »

klaxxon schreef:Er zat ook een setje in de s3900 en s4500.
Dat was zelfs een combisetje (ICM+ICMm) en kwam op dezelfde plek een half uur na het maken van deze foto voorbij zetten :)
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, ik heb ze ook gezien in die trein, ze gingen richting Lelystad :wink:.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Vinny »

Klopt, ze hebben weer eens wat ICM te verdelen, en het is nu ook echt overal te vinden...
Ik snap dat niet zo, volgens mij is het handiger om het materieel te koppelen aan een bepaalde lijnvoering?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Het probleem ontstaat volgens mij doordat er geen SLT rondrijdt. Daardoor is er meer SGM en Mat'64 nodig, dat wordt weer elders opgevuld door andere treinen zoals DD-AR of ICM, wat door de inkortingen nu wat ruimer aanwezig is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Naast de al genoemde omgeleide s12500-tjes en s12700-tjes naar Den Haag i.p.v. Rotterdam zag ik vanmorgen nog meer opvallends.

Sneltrein t2210 reed met DD-AR 784x i.p.v. een VIRM 4-tje.
IC t1919 reed niet verder dan Rotterdam Centraal door een technisch mankement.

Vanmiddag zag ik nog meer opvallends, want de s14100 reed niet met SGMm-II tjes maar met Plan T 521 en Plan V 839 die vanaf Rotterdam Centraal voor hun eerste ritjes van spoor 3 vertrokken en om 16:15 uur al achter elkaar stonden te wachten op deze ritjes.
Laatst gewijzigd door mb90 op ma 11 mei 2009, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nice, de 521 + 839 kwamen namelijk vanochtend aan te Asd als 6316 uit Den Haag, om vervolgens te keren op de 2237 richting Breda. Waarschijnlijk zijn deze in Rotjeknor er dus uitgeknikkerd.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door M57 »

Chauf21 schreef:
klaxxon schreef:Er zat ook een setje in de s3900 en s4500.
Dat was zelfs een combisetje (ICM+ICMm) en kwam op dezelfde plek een half uur na het maken van deze foto voorbij zetten :)
Je bedoelt vast het ICM in de s3900 want in de s4000/s4500 reed de losse 4250. Kwam dat even mooi uit toen ik van Ashd naar Asa ging. 8-)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Jurjen »

Tsja, met ICM krijgt het 'Board at front' van die CTA te Asd opeens een heel andere betekenis. ;-)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Marc »

De stellen 839 en 521 zijn vanaf Rotterdam gewoon doorgereden naar Breda, de trein vertrok wel met +13.

In Rotterdam werd een pendeltrein naar Gouda belooft die ieder uur om :50 zou vertrekken. Maar helaas, om 10:50 werd omgeroepen dat deze trein met +30 zou vertrekken, reizigers naar Utrecht konden omreizen via Den Haag Centraal met onder andere de t1930 die met +12 vertrok. Bij aankomst in Den Haag reed trein t2041 net weg, de volgende trein werd de t541 die met +15 op de CTA stond aangekondigd. Op vertektijd moesten we helaas horen dat de t541 niet reed. Zelf ben ik in de t19843 gesprongen om in Gouda iets naar Utrecht te nemen, maar helaas reed de s2800 ook niet. In Gouda ben ik dan maar in de drukke t2043 gestapt die mij naar Utrecht gebracht heeft.

Tijdens het wachten in Gouda werd omgeroepen (12:05) dat het treinverkeer naar Rotterdam langzaam werd hervat. Op spoor 4 (zakspoor) stond stam 7432 klaar om trein (30)t4041 te rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, 't meeste is hier al gemeld zie ik maar ik kan er zowaar nog een stoptrein met ICM aan toevoegen... de t9865 reed met 2x ICM-III.
Verder de 4250 actief in de t4060 te Rotterdam Alexander en de 521 als t14169 / t14164 op Rotterdam Centraal. In de t1965 reden slechts 7 bakken ICRm wat wonderlijk genoeg prima paste omdat de trein bovengemiddeld rustig was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

ICK? Dacht dat dat toch echt in Nijmegen weg stond te rotten. :P :wink:

Was nog een opvallend puntje vergeten. Op Den Haag HS werd omgeroepen dat de t1959 met vertraging zou vertrekken door een storing bij Barendrecht. In de trein werd daarna omgeroepen dat het ging om een trein met rookontwikkeling van onder de trein verderop op de route. De trein vertrok uiteindelijk met +3 en verder heb ik niks meer gemerkt van een trein die rookte of een storing bij Barendrecht. :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:ICK? Dacht dat dat toch echt in Nijmegen weg stond te rotten. :P :wink:
Met het aantal bakken had ik al verraden dat het ICRm was, aangepast :oops:

Nog wat anders waar ik het hier al eerder over gehad heb... wie heeft er in hemelsnaam bedacht dat het handig is de ARGOS-borden uitsluitend nog lokale informatie te laten geven?!? In Dordrecht werd vanmorgen alleen aangegeven dat er een wisselstoring bij Lage Zwaluwe was (wat invloed op de situatie ter plaatse heeft) maar zweeg het bord in alle talen over de stremming tussen Rotterdam en Gouda. In Delft deed het ARGOS-bord zelfs alsof er helemaal niks aan de hand was, terwijl dat juist een station is waar je kunt kiezen of je via Rotterdam of Den Haag reist.
Dat ze in de Randstad niet melden dat er een seinstoring tussen Bedum en Stedum is, daar valt nog wat voor te zeggen. Maar in de bovenstaande gevallen gaat het om verbindingen die allesbehalve weinig gebruikt worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Marc »

Een paar dagen geleden stond de wijziging van de dienstregeling tussen Hoorn en Hoorn Kersenboogerd ook op de borden in Maastricht. Of er ook iemand van Maastricht naar Hoorn kersenboogerd reist...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, die is dan weer nooit op de borden in Dordrecht verschenen. Is het soms een proef in de randstad ofzo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten