Statler Rail schreef:Bee schreef:Als ik naar de bestaande tijden kijk zou een doorgetrokken nachttrein
Wien ->: Düsseldorf rond 11:30 op Amsterdam Centraal aankomen. Dat is inderdaad volstrekt niet interessant, dan ben je als reiziger al teveel van je dag k)wijt en kan je net zo goed 's ochtends gaan vliegen.
Of de FlixBus nemen. Er rijden zelfs 2 FlixBus-nachtbussen per dag op lijn N61 tussen Wenen en Amsterdam: een vroege nachtbus met aankomst om 05:45, en een late nachtbus met aankomst om 10:25. Prijs: 39 euro, inclusief 2 koffers.
€19,98 (retour) was een mooie reden om deze verbinding eens uit te proberen.
Opvallende zaken:
- Er er zijn geen officiële pauzes om even je benen te strekken of naar een toilet te gaan.
- Tijdens de 17 uur durende rit (incl. 1 uur vertraging) tussen
Amsterdam (vertrek 19:25 uur) en Wenen (aankomst 12:20 uur) werd er maar liefst 3 keer bij een stopplaats omgeroepen, dat er eenrookpauze was van 5 minuten. Overigens werd dit pas gemeld toen we al bijna stil stonden.
-
Op de heenreis werd pas zeer kort vooraf omgeroepen, welke halte we op dat moment aandeden.
- Bij de ritplanning wordt uitgegaan van de meest optimale scenario. Bij slecht weer, files of grenscontrole ontstaat er al gauw een flinke vertraging. Zo hadden we per saldo op de heenweg een uur vertraging tussen Neurenberg en Wenen, en terug een uur tussen Wenen en Passau.
- In Passau kregen we bij aankomst te horen (zonder toelichting), dat we moesten overstappen in een andere, kleinere bus.