OVer je reiservaringen in mei 2016
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Ehm, +30? Zwolle - Amsterdam Centraal via Amersfoort is maar een paar minuutjes langzamer ten opzichte van Lelystad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Hmm ja, had in m'n hoofd dat het verschil groter was maar scheelt idd maar 8 minuten. Maar dan nog, je hebt wel gelijk +30 ten opzichte van het reisadvies als je die ICB laat schieten en de volgende trein neemt. Alleen richting Apeldoorn e.v. scheelt het maar een kwartier als je in Hilversum de volgende IC neemt.
Maar allicht een leermomentje voor NS want die ICB is wel vaker bomvol als er toevallig een hoop mensen een dagje op pad geweest zijn (dus bij mooi weer al dan niet i.c.m. goedkope dagkaarten) en dan in die trein tussen de internationale reizigers belanden. Als je zo'n trein in de binnenlandse dienst integreert moet je immers niet klagen als er teveel binnenlandse reizigers gebruik van maken. Dat zou pas een mogelijkheid zijn als die trein echt als extratje tussen de binnenlandse treinen door rijdt zoals het vroeger was.
Maar allicht een leermomentje voor NS want die ICB is wel vaker bomvol als er toevallig een hoop mensen een dagje op pad geweest zijn (dus bij mooi weer al dan niet i.c.m. goedkope dagkaarten) en dan in die trein tussen de internationale reizigers belanden. Als je zo'n trein in de binnenlandse dienst integreert moet je immers niet klagen als er teveel binnenlandse reizigers gebruik van maken. Dat zou pas een mogelijkheid zijn als die trein echt als extratje tussen de binnenlandse treinen door rijdt zoals het vroeger was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Gisteren is de dienstregeling in HWGO (Hoeksche Waard / Goeree-Overflakkee) gewijzigd. Eén van de wijzigingen is dat de sneldiensten Dirksland - Rotterdam voortaan onder lijnnummer 437 rijden. Maar wat denk je: vanmorgen stond er 'gewoon' nog "436 Rotterdam sneldienst" op de bus...
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Klopt, dat was de rit van +- 8:25 op gemeentehuis, zag die bus op de rotonde aan de N215. Is de 437 op Zuidplein ook gemuteerd naar perron B of komt ie nog op A?
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Wat heb je aan een NS-bus als je stadsbus niet rijdt? :?regenmaker schreef:Dus ga nu via Zutphen naar Apeldoorn. Normaal pak ik dan mijn stadsbus, maar die rijdt niet vanwege die achterlijke giro d'italia. Hopen dat er dan NS bussen rijden (rijden nog niet volgens de conducteur). Anders wordt het een dik uur lopen... Hele dag geen problemen met de bus, pak ik de trein meteen gaat alles fout... -o-
Of moet je toevallig bij Osseveld zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Nee hoor, het was de rit die om 6.22 uur bij Middelharnis Gemeentehuis aankomt...henk1234 schreef:Klopt, dat was de rit van +- 8:25 op gemeentehuis, zag die bus op de rotonde aan de N215. Is de 437 op Zuidplein ook gemuteerd naar perron B of komt ie nog op A?
Ik ben vandaag alleen nog maar bij Zuidplein Hoog geweest, dus geen idee vanaf welk perron lijn 437 vertrekt. Ik ga ervan uit dat ie nog steeds vanaf perron A vertrekt.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Dat zal dan wel dezelfde chauffeur zijn geweest.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Tsja ... werkzaamheden en (een goede) materieelplanning bij de ns gaan niet altijd samen :? .JWM schreef:Niet zo gek natuurlijk, door de vele werkzaamheden zullen er veel omreizigers richting Zwolle in die trein zitten natuurlijk. Zag gisteravond op Schiphol ook een IC naar Amersfoort met losse ICM vertrekken met staanplaatsen in het gangpad :')VIRM schreef:Vandaag had ik de IC Berlijn van 11:01 vanaf Amsterdam Centraal. Dezeze reed met 2 rijtuigen eerste klas en 6 tweede klas. Gelet op de omroepen puilde de tweede klas helemaal uit, en binnenlandse reizigers werd verzocht in Hilversum en Amersfoort de trein uitgejaagd door middel van de omroep om de binnenlandse IC te nemen
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Dat maakt toch niet uit? Lijnnummer en bestemming worden toch in principe niet handmatig op het display gezet?henk1234 schreef:Dat zal dan wel dezelfde chauffeur zijn geweest.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Dat klopt. Een TCR Citaro toonde trouwens wel lijn 437.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Lijn 437 vertrekt gewoon vanaf perron A. Ook het lijnnummer 264 word nog niet getoond op de bussen. Het komt weer lekker amateuristisch over allemaal maar dat zijn de passagiers ondertussen wel van ons gewend.henk1234 schreef:Dat zal dan wel dezelfde chauffeur zijn geweest.Hendrik schreef:Nee hoor, het was de rit die om 6.22 uur bij Middelharnis Gemeentehuis aankomt...henk1234 schreef:Klopt, dat was de rit van +- 8:25 op gemeentehuis, zag die bus op de rotonde aan de N215. Is de 437 op Zuidplein ook gemuteerd naar perron B of komt ie nog op A?
Ik ben vandaag alleen nog maar bij Zuidplein Hoog geweest, dus geen idee vanaf welk perron lijn 437 vertrekt. Ik ga ervan uit dat ie nog steeds vanaf perron A vertrekt.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Infoxx heeft volgens mij nog geen update gehad, ook Lijn 552 Helmond, Station - Brandevoort heeft een andere route gekregen, maar die staat nog niet aangegeven in de bus.Hendrik schreef:Gisteren is de dienstregeling in HWGO (Hoeksche Waard / Goeree-Overflakkee) gewijzigd. Eén van de wijzigingen is dat de sneldiensten Dirksland - Rotterdam voortaan onder lijnnummer 437 rijden. Maar wat denk je: vanmorgen stond er 'gewoon' nog "436 Rotterdam sneldienst" op de bus...
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Precies en normaal pak ik lijn 5 naar Woudhuis die stopt een stuk dichter bij mijn huis. Maar ik ging een rondje Twente doen en 's ochtends de sprinter vanaf Osseveld gepakt. 's avonds wil ik dan terug en dan rijdt dat ding 2x/uur tussen Almelo en Deventer en 1x/uur tussen Deventer en Apeldoorn, zo'n onzin. Het liefst zou ik dan zien dat die stoptrein ook gedecentraliseerd wordt (gegund aan Syntus) en dan koppelen en splitsen te Wierden.Meltrain schreef: Wat heb je aan een NS-bus als je stadsbus niet rijdt? :?
Of moet je toevallig bij Osseveld zijn?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Het 2x per uur rijden tussen Almelo en Deventer wordt betaald door de Provincie Overijssel. En die gaat niet betalen voor het doorrijden naar Apeldoorn, dat is het pakkie an van de Provincie Gelderland. Eigenlijk hetzelfde dat de spitsstoptrein 2900 in het verleden alleen Leeuwarden-Wolvega reed, deze werd namelijk betaald door de Provincie Fryslân.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
:') Mensen kunnen zo kortzichtig zijn als het gaat over aanbesteden... Maar, wij van NS hebben dus weer mooi een reiziger van Osseveld kunnen naaien *wrijft in handen*
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Is het niet mogelijk om een voortrein in te leggen voor binnenlandse reizigers. Bijvoorbeeld een extra IC Amsterdam - Amersfoort - Zwolle?Daniel schreef:Hmm ja, had in m'n hoofd dat het verschil groter was maar scheelt idd maar 8 minuten. Maar dan nog, je hebt wel gelijk +30 ten opzichte van het reisadvies als je die ICB laat schieten en de volgende trein neemt. Alleen richting Apeldoorn e.v. scheelt het maar een kwartier als je in Hilversum de volgende IC neemt.
Maar allicht een leermomentje voor NS want die ICB is wel vaker bomvol als er toevallig een hoop mensen een dagje op pad geweest zijn (dus bij mooi weer al dan niet i.c.m. goedkope dagkaarten) en dan in die trein tussen de internationale reizigers belanden. Als je zo'n trein in de binnenlandse dienst integreert moet je immers niet klagen als er teveel binnenlandse reizigers gebruik van maken. Dat zou pas een mogelijkheid zijn als die trein echt als extratje tussen de binnenlandse treinen door rijdt zoals het vroeger was.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Wellicht een extra trein als er genoeg materieel rondrijdt? ;)
Vandaag had ik de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 07:32 uit Sloterdijk naar Den Haag (dacht dat dit de 2129 was). Vlak voor Laan van NOI ging de snelheid eruit, maar meestal is dat niks bijzonders, aangezien er vaak een lichtvertraagde Sprinter voorrijdt. Langs het perron van Laan van NOI maakten wij echter ineens eens snelremming/noodstop. De machinist kondigde aan dat dit een 'onterechte remming' was (wat dat dan ook betekent) en dat er een klein technisch probleem was. Even later werd aangekondigd dat de deuren zouden worden ontgrendeld en dat men kon uitstappen, indien gewenst. Kort daarna werden de deuren gesloten en gingen we weer verder naar Den Haag Centraal: technisch probleem was kennelijk opgelost.
Vandaag had ik de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 07:32 uit Sloterdijk naar Den Haag (dacht dat dit de 2129 was). Vlak voor Laan van NOI ging de snelheid eruit, maar meestal is dat niks bijzonders, aangezien er vaak een lichtvertraagde Sprinter voorrijdt. Langs het perron van Laan van NOI maakten wij echter ineens eens snelremming/noodstop. De machinist kondigde aan dat dit een 'onterechte remming' was (wat dat dan ook betekent) en dat er een klein technisch probleem was. Even later werd aangekondigd dat de deuren zouden worden ontgrendeld en dat men kon uitstappen, indien gewenst. Kort daarna werden de deuren gesloten en gingen we weer verder naar Den Haag Centraal: technisch probleem was kennelijk opgelost.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Dat is mogelijk ja, zo blijkt in de praktijk. In de avondspits rijdt er namelijk vandaag de dag al een voortrein 1561 vlak voor de 241 uit tussen Amsterdam en Amersfoort.Vinny schreef:Is het niet mogelijk om een voortrein in te leggen voor binnenlandse reizigers. Bijvoorbeeld een extra IC Amsterdam - Amersfoort - Zwolle?
Alleen onhandig qua materieel volgens mij omdat die voortrein maar in één richting echt noodzakelijk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Grootste deel van de dag (zag het vanaf een uur of 10 vanochtend) geen acutele reisinformatie bij Syntus Twente. Bij het controleren zie ik dat er nu wel weer actuele info is. Op een groot deel van de DRISsen die ik heb gezien (oa station Hengelo en bij de Ikea) en in de apps werd gemeld dat de reisinfo "door een technische storing niet beschikbaar" was.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Erg ijverige HC's in de 1758 vanmiddag: net voor Utrecht vertelde eerst een vrouwelijke stem het hele riedeltje over het splitsen en net toen ze klaar was kwam er een mannelijke stem die alles nogmaals vertelde. Ach, beter te vaak dan te weinig. ;)
Jammer was wel dat vervolgens in Utrecht het Rotterdamse deel (2858) een technische storing kreeg en we de trein moesten verlaten. Aangezien die nog wel heel lang langs het perron bleef staan, werd de 12558 gespoorwijzigd van 8 naar 11 en liep +10 op. Hierdoor liep ik in totaal +30 op, waardoor ik weer een GtbV kan invullen.
Jammer was wel dat vervolgens in Utrecht het Rotterdamse deel (2858) een technische storing kreeg en we de trein moesten verlaten. Aangezien die nog wel heel lang langs het perron bleef staan, werd de 12558 gespoorwijzigd van 8 naar 11 en liep +10 op. Hierdoor liep ik in totaal +30 op, waardoor ik weer een GtbV kan invullen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Het Haagse deel van die trein bereikte wel op tijd Den Haag, maar een omroepbericht dat we aankwamen in Den Haag heb ik niet kunnen ontdekken...
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Was vandaag even met een bevriende chauffeur mee op lijn 401 Breda <--> Utrecht. En het was weer eens feest: Wegens een verzakking van het wegdek op de A2 net ten zuiden van Knooppunt Everdingen was het verkeer rondom Utrecht compleet vastgelopen. Aangezien we op de heenweg al zagen dat de A2 compleet vaststond had de chauffeur contact opgenomen met de ASL om een tekstbericht op de Albatros te plaatsen om via Nieuwegein te rijden. Op de terugweg naar Breda op tijd uit Utrecht vertrokken en bij Vianen hadden we +88. Via Nieuwegein rijden had dus totaal geen zin dus werd er weer contact opgenomen met de ASL om die melding er maar weer af te halen. De 401 die een half uur na ons vertrokken is was gewoon via de A2 gereden en reed al bij Sleeuwijk toen wij nog maar bij Vianen waren. Die had ons dus ingehaald. Uiteindelijk met +70 in Breda aangekomen wat heel erg knap was aangezien we de Arriva 7280 (Volvo 8900 met BrabantLiner bestickering) bij hadden en die maar max 85 km/u kan. Een andere chauffeur moest met onze bus lijn 401 vertrek Breda 18:59 rijden. Alleen toen reden we net voorbij Sleeuwijk. Toen we in Breda aankwamen om 19:35 was de betreffende chauffeur aan het bellen met de ASL. Uiteindelijk is besloten om die rit 401 van 18:59 gewoon nog te rijden en lijn 11 naar Bavel van 21:54 te laten vervallen. Die vervallen rit is in ieder geval netjes in de reisinfo gezet.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
Ik keek dus vanmiddag op OVradar en in Overijssel & op de Veluwe was dus groot gat te vindenmarvinkok schreef:Grootste deel van de dag (zag het vanaf een uur of 10 vanochtend) geen acutele reisinformatie bij Syntus Twente. Bij het controleren zie ik dat er nu wel weer actuele info is. Op een groot deel van de DRISsen die ik heb gezien (oa station Hengelo en bij de Ikea) en in de apps werd gemeld dat de reisinfo "door een technische storing niet beschikbaar" was.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen in mei 2016
9292 ligt er al een dag of twee uit en geeft foute reisadviezen (volgens de RET dan). Zou het daaraan liggen?marvinkok schreef:Grootste deel van de dag (zag het vanaf een uur of 10 vanochtend) geen acutele reisinformatie bij Syntus Twente. Bij het controleren zie ik dat er nu wel weer actuele info is. Op een groot deel van de DRISsen die ik heb gezien (oa station Hengelo en bij de Ikea) en in de apps werd gemeld dat de reisinfo "door een technische storing niet beschikbaar" was.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten