Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
VIRM schreef:Vandaag weer met de ideale vervoersbewijzencombinatie mogen reizen, waar niet alle HC's raad mee wisten: een chipkaart (met daarop OV Chip Plus en Weekend Vrij), twee begeleiderskaarten (zichtkaart voor controle en sleutelkaart) en een eersteklasovergangskaartje. Aan de HC van mijn ICB moest ik eerst uitleggen waarom ik met mijn reguliere chipkaart niet was ingecheckt. Daarna mocht ik ook nog eens uitleggen dat hij van de twee begeleiderskaarten de zichtkaart moest hebben en dat de check-in op de sleutelkaart irrelevant was.
Waarom was je dan niet met je reguliere chipkaart ingecheckt? Je begeleider mag weliswaar gratis reizen, maar alleen als jij een geldig vervoerbewijs hebt.
Of heeft het niet inchecken te maken met het voor mij onbekende OV Chip Plus?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Met OV-Chip Plus wordt de kaart bij spoorvervoerders "statusloos", je kan hem voor het poortje houden en dan gaat het poortje open, maar er gebeurt niets met de kaart. Inchecken zoals wij het kennen kan dus niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bedankt voor de antwoorden. :pos:
Wel vreemd dat in de productomschrijving niet beschreven staat hoe je door de poortjes komt. :? Maar die gaan dus vanzelf open?
En wat moet je doen indien er een controle is? Zeggen dat je met OV-Chip Plus reist en je naam opgeven zodat de HC in zijn Railpocket kan opzoeken of je wel of niet met een geldig vervoerbewijs reist?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
@Reisthijs (vorige pagina): wil je alsjeblieft niet zo logisch nadenken? Dit is de OV-branche waar wij het over hebben he?
@Meltrain: klopt wat Bee schreef. Voor slechtzienden/blinden is dit één van de aangepaste reisproducten (ik heb hem vooral genomen omdat veel CiCo-paaltjes destijds goed verstopt waren). Voor andere OV-modaliteiten (tram/metro/bus) werkt hij gewoon als een normale chipkaart.
Z2N schreef:Er is ook specifiek gekozen voor inbouw tijdens een vakantieweek, het is nu minder druk op het station waardoor het mogelijk was om de benodigde ruimte weg te nemen voor de installatie van de poortjes. Je zou het bijna niet verwachten, maar er wordt over dingen nagedacht... (A)
Ware het niet dat het ruimschoots niet haalbaar is gebleken de poortjes ook in die vakantieweek te installeren. De hekken staan er momenteel nogsteeds, maar vanmorgen lag de tegelvloer t.h.v. de poortjes er wel in en staken daar de nodige buizen en bevestigingspunten uit om er poortjes aan te installeren.
Daarbij is overigens ook duidelijk te zien dat er geen glaswand tussen de winkelruimtes en het eerste poortje zal komen, gezien de bevestigingsplaatsen die nu al te zien zijn.
Overigens lijkt in de Amersfoortse jaartelling de maand april nu ook begonnen te zijn want men leek vanmiddag bezig te zijn met voorbereidingen voor het inschakelen van de poortjes op station Amersfoort. Het moment dat ze dicht gaan schijnt inmiddels echter alweer uitgesteld te zijn van juli tot na de zomer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Bee schreef:Nee, een conducteur kan dat niet zien.
Dus zouden reizigers met OV Chip Plus gewoon kunnen zwartrijden door hun reis vooraf niet door te geven? De poortjes gaan immers zo open en de HC kan niet zien of de reis wel gereserveerd is.
Of zie ik nu nog iets over het hoofd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ik heb wel eens gehoord dat de HC in de railpocket bij OV Chip Plus bij controle een digitaal vinkje in de railpocket moet zetten, en dat dat wordt vergeleken met de telefonische boeking. Maar in theorie kun je het systeem zo gigantisch keihard naaien...
Overigens kwam ik er gisteren achter dat een 2-naar-1 toeslag voor in het weekend niet valt te boeken bij OV Chip Plus. Ook het loket heeft het niet... Bonuspunt is dat ik vanochtend wel een NS-medewerker had die nog wat van die overgangskaartjes had, en het zichzelf en mij wel makkelijk maakte. Deze omissie in het systeem weer aangekaart bij de klantenservice: ben benieuwd hoe erg die weer gaan kronkelen.
Zelfs het plan voor de combitunnel Nijverdal is begonnen door een cafe eigenaar die dat had getekend op een bierviltje.
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 16 mei 2016, 01:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Vinny schreef:Ik krijg soms het gevoel dat ik op een bierviltje een beter systeem kan verzinnen dan waar de vervoerders mee komen. :(
Het is hetzelfde systeem als werd gebruikt voor de oude NS-Business Card, voordat de nieuwe werd geïntroduceerd waarmee je kan inchecken. Het bestond dus al, maar de doelgroep is aangepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik was vrijdagochtend een beetje aan het haasten om nog in de daluren te kunnen inchecken, waardoor het natuurlijk de eerste keer niet goed ging. Nu zie ik in Mijn OV-chipkaart echter de volgende transactie:
Interessant. Kennelijk is er dus wel een transactie vastgelegd. Is wellicht het wegschrijven naar de OV-chipkaart toen mislukt? Iemand die hier iets meer van weet?
Ik ben wel eens vergeten uit te checken bij en ns toen ik verder moest reizen met syntus via een zichtkaart. En had per ongeluk mijn ov voor de lezer in de bus gehouden (kreeg fout melding omdat ik te veel bewoog) en toen was ik instaptarief bij ns kwijt -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Automatisch opladen straks ook anoniem
Vanaf het najaar wordt het mogelijk om ook anonieme OV-chipkaarten automatisch op te laden. Dat is een van de maatregelen van de ov-bedrijven om de overvallen op de bus terug te dringen.
[...]