Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
nvdw schreef:De haltes zelf zijn in beheer bij de instantie die ter plekke het wegbeheer doet, zoals de gemeente, de provincie of zelfs Rijkswaterstaat. Dat is volgens mij in de meeste concessies het geval. De reisinfo (de haltepalen) komt dan weer wel op conto van de vervoerder.
Ik doelde ook op de haltepalen ja, had het alleen niet specifiek benoemd omdat de hele discussie daar al over ging.
OVinspecteur schreef:
Daniel schreef:Sowieso vraag ik me ten zeerste af waarom je daar zo nodig met lijn 3 wilt stoppen aangezien de meeste reizigers die bij halte Noordendijk in/uitstappen juist niet richting de wijken gaan maar richting station.
Extra reismogelijkheden, vooral in de avond. Dan gaan de frequenties van de bussen omlaag, maar komen juist de bezoekers van het Energiehuis en Kinepolis.
Alleen levert stoppen met lijn 3 daar geen extra reismogelijkheden op, immers kent Dordrecht al vele jaren een dienstregeling waarin alle stadslijnen m.u.v. 7 vrijwel tegelijk op het station arriveren in een bepaalde richting.
Je blijft dus op een halfuursdienst zitten maar dan met twee bussen vlak na elkaar. Het nadeel is ook dat lijn 10 in de andere knoop zit (gelijktijdig met de andere lijnen op Centrum > Station) waardoor die vertrekt op het tijdstip waarop je ook ongeveer naar halte Noordendijk zou moeten lopen om lijn 4 te halen. Daardoor vullen ze elkaar ook nog niet echt aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Niet alleen op de Biesboschstraat staat een abri, er staat inmiddels ook al op zijn minst sinds oud en nieuw een abri bij P-Energiehuis, aangezien ik daar nog in de motregen in heb zitten wachten met vuurwerk kopen rond oud en nieuw.
Daniel schreef:
Alleen levert stoppen met lijn 3 daar geen extra reismogelijkheden op, immers kent Dordrecht al vele jaren een dienstregeling waarin alle stadslijnen m.u.v. 7 vrijwel tegelijk op het station arriveren in een bepaalde richting.
Je blijft dus op een halfuursdienst zitten maar dan met twee bussen vlak na elkaar. Het nadeel is ook dat lijn 10 in de andere knoop zit (gelijktijdig met de andere lijnen op Centrum > Station) waardoor die vertrekt op het tijdstip waarop je ook ongeveer naar halte Noordendijk zou moeten lopen om lijn 4 te halen. Daardoor vullen ze elkaar ook nog niet echt aan.
Hmm... dat is jammer inderdaad. Al zal daar natuurlijk wel een goede reden voor zijn i.v.m. de aansluitingen op het station. Dan heb je ook de Papendrechtse bussen nog (lijnen 14 en 15) of liggen die in dezelfde knoop als 3 en 4?
Toch denk ik dat het voor de duidelijkheid handiger is als lijn 3 ook bij de Oranjelaan x Noordendijk stopt. Behalve naar Oudelandshoek gaat dat ding ook de andere kant op naar Crabbehof. Zo zijn er toch weer wat passagiers die minder moeite hoeven te doen om bij het Energiehuis e.o. te komen.
OVinspecteur schreef:Toch denk ik dat het voor de duidelijkheid handiger is als lijn 3 ook bij de Oranjelaan x Noordendijk stopt. Behalve naar Oudelandshoek gaat dat ding ook de andere kant op naar Crabbehof. Zo zijn er toch weer wat passagiers die minder moeite hoeven te doen om bij het Energiehuis e.o. te komen.
Voor het aanleggen van een extra halte richting Oudelandshoek moet Dordrecht zelf de knip trekken. Aangezien deze situatie al jaren zo is vermoed ik niet dat er bij de gemeente erg veel animo voor is.
Op zich is het fysiek mogelijk voor lijn 3 om richting station/Crabbehof bij de Noordendijk te stoppen. Ik heb alleen wel eens het idee dat Arriva geen fan is van 'halve reismogelijkheden' (je kunt dan immers wel naar het station met lijn 3 maar niet terug naar de Noordendijk). En zeker in de avonduren rijden lijn 3 en 4 in de praktijk vrijwel achter elkaar aan...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
nvdw schreef:Op zich is het fysiek mogelijk voor lijn 3 om richting station/Crabbehof bij de Noordendijk te stoppen. Ik heb alleen wel eens het idee dat Arriva geen fan is van 'halve reismogelijkheden' (je kunt dan immers wel naar het station met lijn 3 maar niet terug naar de Noordendijk).
Of dat aan Arriva ligt vraag ik me af... die halte ligt al jaren op dezelfde plek en ook bij SVD heeft lijn 3 daar nooit gestopt En achter elkaar aan rijden in de avond (en op zondag) doen lijn 3 en 4 ook al 15 jaar (nouja, t/m 2006 deden 3 en 5 dat ), namelijk sinds het moment half 2001 waarop de avonddiensten consequent hetzelfde werden als de zondagsdienst op alle avonden.
Het is daarvoor wel anders geweest: tot de zomer van 2000 reed lijn 5 namelijk 's avonds via de Dubbeldamseweg Noord - Singel - Hallinqlaan - Stooplaan terwijl lijn 3 via de Oranjelaan reed.
En voordat iemand op het idee komt om dan maar met lijn 4 langs het Energiehuis te gaan rijden... dat kan zo niet meer want je kunt vanaf het station niet meer linksaf de Dubbeldamseweg op (en via de Vrieseweg wordt het wat meer omrijden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
ik zag laatst op recklinghausenweg richting stadspolders een volvo 7700 staan, met het lijnennummer 45.
ik heb hem alleen van achter gezien want ik ging naar Werkendam. weet iemand waarom (waarom 45 niet waarom werkendam)
W0rteltje schreef:ik zag laatst op recklinghausenweg richting stadspolders een volvo 7700 staan, met het lijnennummer 45.
ik heb hem alleen van achter gezien want ik ging naar Werkendam. weet iemand waarom (waarom 45 niet waarom werkendam)
Bestemmingscode voor 'Sorry, geen dienst' is 45. Zal dus een foutje geweest zijn.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Of doet Albatros dat toevallig automatisch? "6 Buiten Dienst" is daar in het verleden ook een tijd op voorgekomen en daarbij gingen volgens mij sommige bussen ook dat lijnnummer aan de buitenkant tonen. Was destijds niet zo handig omdat dat juist de periode was dat er ook een lijn 6 reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Nee. Vanuit Albatros wordt het automatisch 999 Sorry, buiten dienst. Zal dus een gevalletje kapotte bus geweest zijn, die naar de garage ging ofzo. :) Bestemming is dan ingevoerd via het Gorba kastje.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Bij handmatige invoer direct op de lijnfilm vraagt het kastje eerst om een lijnnummer en dan om een bestemmingscode, dus even niet kijken en dan gebeurt er zoiets ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
ik zag op de staart Ambassadoors rijden
en tussen CS en Amstelwijck Volvo 7700's en een mercedes citaro gelede bus
ook was er een of ander festival met zn eigen geledenbus ik weet niet welke maar ik heb wel n foto
Naar dat festival in de Biesbosch reed Pouw Vervoer met een ex-GVU Van Hool AG300.
Verder idd. drie Amba's als pendel Stoomtrein - Modelbouwshow en Volvo 7700s en een Citaro G (nummer niet kunnen zien) op de parkeerpendel.
En gezien de Volvo's al pendelbusdienst deden zat er ook nog een Ambassador op lijn 7.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Heeft de SVA nog gependeld of waren die er voor de show? Haalde twee museumbussen in op de A15 vanmorgen, de BBA 432 (ouwe bruine Volvo) en Van Dongen 69 (Daf-Jonckheere toerbus)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gewoon de vaste pendel CS - Groothoofd - CS die ze elk jaar rijden. Al zaten er dit jaar wel wat veteraanbussen bij die ik in eerdere jaren niet op Dordt in Stoom gezien heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...