Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Ultra oplossing is voortaan ook een paar multifunctionele bussen te bestellen zoals ze bij Breng hebben gedaan. LE stadsbussen met veel kinderwagenruimte of gewoon 3 deurs 13 meter LE bussen naast de stads en streek bussen.
De chauffeurs hebben daar misschien geen invloed op, maar het is handiger en elke bus kan overal worden gebruikt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Tuurlijk dat kun je doen, maar dan moet je daar ook de tijd voor hebben. In Den Bosch staan ze in principe door elkaar heen, weet niet of de schoonmaker een bepaald patroon heeft.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Vandaag heeft de elektrische VDL Citea op Lijn 70 Transferium de Vliert gereden :pos:
Helaas moest ik zelf werken dus niet in actie kunnen zien, maar me vader en paar vrienden hebben hem wel gezien.
Helaas hebben hun ook geen foto gemaakt :? wat heb ik nou aan ze :P probeer het morgen zelf als ie rijd en deel de foto met jullie.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Heb vandaag helaas alleen 8/9 en 1, in plaats van pendel..
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ze stonden nog op de garage, dus denk niet dat ze vandaag nog gaan rijden.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Ze stonden nog op de garage, dus denk niet dat ze vandaag nog gaan rijden.
Klopt zag wel de 8066 oude vies ding op Lijn 70 rijden.
En die bus mag niet meer hier rijden wat ik begreep qua uitstoot. Weer een chauffeur die niet oplet en bus pakt die hier niet (meer) thuis hoort.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Die bus heeft geen validators, mag alleen worden ingezet op lijn 70.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

gliderfighter schreef:Die bus heeft geen validators, mag alleen worden ingezet op lijn 70.
Hoezo mogen daar de bussen zonder validators rijden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Vandaar dat die bus enkel op lijn 70 mag worden ingezet. Lijn 70 is namelijk een pendellijn waar niet ingecheckt wordt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Op OVzoeker is de bus van lijn 130 (Gilze - Rijen) al de hele dag niet zichtbaar. Al wel gemeld aan Arriva, maar geen idee of de bus wel of niet rijdt. Zou mij niets verbazen als er door een communicatiefout tussen de bedrijven gewoon niets rijdt.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Op zon- en feestdagen rijdt er een 8 persoonsbusje op. Die heeft zo'n handheld waarmee in- en uitgechecked word en waar dus ook de rit in geselecteerd wordt. En daar zijn nogal vaak storingen mee waardoor die dus ook niet op www.ovzoeker.nl en in de diverse apps is te vinden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Michael schreef:Op zon- en feestdagen rijdt er een 8 persoonsbusje op. Die heeft zo'n handheld waarmee in- en uitgechecked word en waar dus ook de rit in geselecteerd wordt. En daar zijn nogal vaak storingen mee waardoor die dus ook niet op http://www.ovzoeker.nl en in de diverse apps is te vinden.
Nu rijdt anders de TCR 475 (ex CXX 3865) en als mijn geheugen mij niet in de steek liet reed de TCR 65 een aantal uren geleden op lijn 130.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Ik zie net in de dienstregeling dat er niet meer bij staat dat lijn 130 met een 8 persoonsbusje rijdt in het weekend. Dat is dus waarschijnlijk sinds afgelopen December niet meer het geval. Grote bus is nu dus kennelijk normaal. Is trouwens hard nodig ook. Met dat 8 persoonsbusjes bleven er regelmatig mensen achter in Gilze omdat het busjes bij het asielzoekerscentrum al meteen vol zat.
Busje
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 10:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Busje »

Binnenkort komen de beloofde namen dan toch nog op de stadsbussen in Brabant.

Zoals bekend:

T-Bus = Tilburg
Baroniebus = Breda
Boschbus - Den Bosch
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

T-Bus.

Ik heb die naam ingedient toen de vraag werd gesteld...
Gratis Arriva Vrij Maand gekregen. ;-)

De E-Volans die gaat rijden op de stadsdienst kan je ook lezen als Eindhoven-Volans.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Had je niets leukers kunnen bedenken :wink:

Als ik aan T-Bus denk dan denk ik aan deze oude rommel
Afbeelding
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Wat rijdt er nu in Tilburg dan? ;-)
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Ik ken de historie van de t-bus.... beetje nostalgie.
Als ze het logo hetzelfde houden. Zijn de drissen en abries ook weer actueel :-)
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

datm schreef:
huibf schreef:T-Bus.

Ik heb die naam ingedient toen de vraag werd gesteld...
Gratis Arriva Vrij Maand gekregen. ;-)

De E-Volans die gaat rijden op de stadsdienst kan je ook lezen als Eindhoven-Volans.
Had je niets leukers kunnen bedenken :wink:

Als ik aan T-Bus denk dan denk ik aan deze oude rommel
Afbeelding
"Oude rommel?" Alles waar de BBA mee reed destijds, was altijd, vele malen degelijker en (als je het in het perspectief over die periode tot nu, bekijkt) comfortabeler, als de bussen die er nu rijden.
Tegenwoordig hoeft een bus maar 8 jaar mee te gaan, volgens de economische levensduur, terwijl vroeger dit veel meer was, dus wat is nu inprincipe "rommel"? In mijn ogen is datgene wat er nu allemaal rijd, meer 'rommel', als alles van vroeger.

Als ik een bus zou mogen ontwerpen, dan had ik sowieso gekozen voor een model dat qua extrieur op de CSA's lijkt, en het interieur van de DAF berkhof hainje sb220, met als moter, natuurlijk volgens de huidige richtlijnen en wensen van de vervoerder en passagiers, hybride of elektrisch.

Wat Tilburg betreft: dat hele 'T-bus netsysteem' was in mijn ogen nog altijd de ondergang van een toch redelijk goed lopend dienstregeling. Ik moet eerlijk zeggen: 'ik mis mijn lijntjes 41 tot 49 wel hoor (lijnnummers van 1994 tot 2002). Vooral het aan één gesloten netwerk was gewoon ideaal. (41-42-43-46-47-48 waren 1 omloop, 44-45 waren samen een omloop en dan had je nog de 49). Terwijl het tegenwoordig, met uitzondering van lijn 2 en 4, allemaal losse lijnen zijn geworden.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

Gothic-Writer schreef:
Als ik een bus zou mogen ontwerpen, dan had ik sowieso gekozen voor een model dat qua extrieur op de CSA's lijkt, en het interieur van de DAF berkhof hainje sb220, met als moter, natuurlijk volgens de huidige richtlijnen en wensen van de vervoerder en passagiers, hybride of elektrisch.

Wat Tilburg betreft: dat hele 'T-bus netsysteem' was in mijn ogen nog altijd de ondergang van een toch redelijk goed lopend dienstregeling. Ik moet eerlijk zeggen: 'ik mis mijn lijntjes 41 tot 49 wel hoor (lijnnummers van 1994 tot 2002). Vooral het aan één gesloten netwerk was gewoon ideaal. (41-42-43-46-47-48 waren 1 omloop, 44-45 waren samen een omloop en dan had je nog de 49). Terwijl het tegenwoordig, met uitzondering van lijn 2 en 4, allemaal losse lijnen zijn geworden.
Lijn 3 en 5 zijn ook aan elkaar gekoppeld, maar ik snap je punt. Is het zo ondenkbaar om lijn 8 ook gewoon weer naar de Blaak te laten rijden?
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Lijkt mij niet verstandig om weer een koppeling van lijn 7 en 8 te maken in de Blaak, want daar is dan zeker één helft van de wijk de dupe van. Of het gedeelte Weteringlaan - Stroomlaan of het gedeelte Beeklaan (inclusief winkelcentrumpje de Amer).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

In de avonduren (zeg na 20u) kan die koppeling met lijn 8 prima, dan ben ik vaak de enige die in de bus zit. Op de overige uren sluit de huidige route van lijn 7 het beste aan op de vervoersvraag.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

het materiaaltekort in Breda was vandaag wel heel erg. Er waren diverse ritten die uitvielen en ook een aantal die met flinke vertraging vertrokken. Vanmiddag kwam er diverse keren rijdt niet voor in OV info app.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Busje schreef:Binnenkort komen de beloofde namen dan toch nog op de stadsbussen in Brabant.

Zoals bekend:

T-Bus = Tilburg
Baroniebus = Breda
Boschbus - Den Bosch
Vind het niets meer dan onzin die namen op de bus.
Ik hoop dan ook van harte dat het echt niet gaat gebeuren.
Laatst gewijzigd door Jasper073 op do 19 mei 2016, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Nou nou nou wat een storm in een glas water zeg..
Er komt simpel een sticker boven de instapdeur. De T krijgt idd hetzelfde design, de T in een rood blokje, -bus in het witte vlak.
Breda in het rood 3x een kruis en in het witte vak baroniebus.
Den Bosch 'sH in het rood en in het witte vak boschbus.

Kan het design hier niet plakken. Vanaf 9 mei worden de stadsbussen gestickerd, dus vanaf nu ieder moment te zien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten