Helemaal met je eens, maar door de bezuinigingen is er geen geld voor een grote herstructurering, alleen voor wat aanpassingen/verbeteringen. Ik zal wel tegen schenen schoppen nu, maar mijn mening was en is, dat de NZL nooit aangelegd had mogen worden voor zoveel geld. Met een deel van dat geld hadden we een prachtig en efficient tramnet op kunnen tuigen en dan was er nog geld over gebleven. Maar goed, dat is de koe in de kont kijken, we zullen het ermee moeten doen.....Vinny schreef:Ik denk eigenlijk dat het hele tramnet geherstructureerd moet worden. En neem gelijk mee welke infrastructuur je daarvoor nog nodig hebt.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik vermoed dat de gemeente Amsterdam dezelfde mening heeft.fred1954 schreef:dat de NZL nooit aangelegd had mogen worden voor zoveel geld. ..
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als ik mocht kiezen was de Noord-Zuidlijn bij CS verder gebouwd naar de Lelylaan en Schiphol. Dan had je ook Noord aan het metronet gehad én je hebt je metro naar West. De verbinding CS-Zuid was er immers al, de huidige lijn is gewoon een shortcut..
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Oh, dan weet ik er ook nog wel een.. Een sneltramverbinding Muiderpoort-Weesperplein-Leidseplein-Nieuw West-Schiphol als opmaat voor een pre-metro en metro Oost-Westlijn. Rijden met trams van 2,65 meter breed en hoppa!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als je bij het instappen zegt dat je wilt overstappen krijg je een papieren "overstapkaart" mee. Met opnieuw inchecken betaal je inderdaad dubbel.JWM schreef:Volgensmij is dat bij de RET bijvoorbeeld ook zo.
Dus vanuit Noord via CS naar de Isolatorweg, dan over het traject van lijn 50 naar Henk Sneevlietweg en dan naar Schiphol? Of bedoel je iets anders?Ardan schreef:Als ik mocht kiezen was de Noord-Zuidlijn bij CS verder gebouwd naar de Lelylaan en Schiphol. Dan had je ook Noord aan het metronet gehad én je hebt je metro naar West. De verbinding CS-Zuid was er immers al, de huidige lijn is gewoon een shortcut..
Inderdaad rijdt lijn 5 nu al tussen CS en Station Zuid, maar met een reistijd van 26 minuten is dat niet echt snel.
(Wat staan er trouwens weinig haltes in de dienstregeling: bij lijn 5 alleen CS, Leidseplein, Station Zuid en Binnenhof. :? )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, Noord-CS-Leidseplein-Lelylaan en verder.
Maar goed daar hebben we eigenlijk ook een fairytaletopic voor
Maar goed daar hebben we eigenlijk ook een fairytaletopic voor
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
*springt uit zijn vel van woede*
De verlenging van de Noord-Zuidlijn naar Amstelveen, Uithoorn en naar Landsmeer, Zaanstad was niet alleen een sprookjesboekplan, het was ook noodzakelijk geweest om de investering in de spoorverbinding uberhaupt zinvol en rendabel te maken.
De verlenging van de Noord-Zuidlijn naar Amstelveen, Uithoorn en naar Landsmeer, Zaanstad was niet alleen een sprookjesboekplan, het was ook noodzakelijk geweest om de investering in de spoorverbinding uberhaupt zinvol en rendabel te maken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zeg het.Vinny schreef:Ik denk eigenlijk dat het hele tramnet geherstructureerd moet worden. En neem gelijk mee welke infrastructuur je daarvoor nog nodig hebt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Een metro naar Landsmeer
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En dan alleen op de oneven dagen.......trolly schreef: :Y
Op dinsdag en vrijdag.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Westwijk is nou niet meteen enerverender omdat er Amstelveen- voorstaat hé
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Daarvoor geldt binnenkort dan ook dezelfde dienstregelingVinny schreef:Westwijk is nou niet meteen enerverender omdat er Amstelveen- voorstaat hé
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het onderzoek naar hoe JIJ wilt dat het OV-netwerk van morgen eruit komt te zien is vanaf heden geopend!!!1! *bus*
Voor wie wil weten wanneer GVB met het échte plan naar voren komt: dat moet in september gaan gebeuren. Eind dit jaar legt de SRA er dan een eitje over.
Voor wie wil weten wanneer GVB met het échte plan naar voren komt: dat moet in september gaan gebeuren. Eind dit jaar legt de SRA er dan een eitje over.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Mooi, hopelijk kan ik aangeven dat ik geen problemen heb om een paar honderd meter te lopen over de Stadionweg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Oke even serieus, de keuzes die aan het publiek worden voorgelegd zijn:
- Tram 1 of tram 2 via de binnenring, de andere naar CS.
- Tram 12 naar Leidseplein: via Bilderdijkstraat - Kinkerstraat naar Marnixstraat of rechtdoor via de Clercqstraat naar Marnixstraat.
- Tram 7 tussen Mercatorplein en Kinkerstraat via de Witte de Withstraat of via de Hoofdweg.
- Tramlijnen in Oost: Bestaande routes en eindpunten in Oost handhaven of tram 14 (die voortaan naar CS gaat) vanaf Javaplein naar Muiderpoort en tram 3 doortrekken naar Flevopark. Tram 7 blijft in beide voorstellen naar Flevopark rijden.
- Keuze tussen tram 7 en 9 (die beide naar de binnenring gaan). Welke via Alexanderplein en welke via OLVG
- Tram 14 gaat naar CS rijden, voorstel om bus 22 dan niet meer naar de Indische Buurt te sturen maar naar het Borneo-eiland. Bus 48 kan dan terug naar de oude route van lijn 42 (KNSM-Eiland).
- Huidige lijnen 22 en 48 knippen op CS of doorgaande lijnen.
- Voor Noord mag je bij het busnet alleen kiezen uit frequenties maar bepaalde lijnen staan helemaal niet op het kaartje. Sowieso zet ik vraagtekens bij dat kaartje.
- Als laatste nog een vraag over lijnnummering/letters/symbolen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er wordt ook nog een vraag gesteld over of je liever lange lijnen hebt die zoals tram 14 van Nieuw-West helemaal naar het Verre Oosten rijden of liever korte lijnen. In theorie zou tram 14 in zo'n geval gesplitst worden in 2 lijnen.
Of waren dat puur de buslijnen?
Of waren dat puur de buslijnen?
Laatst gewijzigd door n-evo op di 17 mei 2016, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er bestaat nog een tweede kaartje met onder andere een bus naar Holysloot/Zunderdorp en een verbinding Molenwijk-Olof Palmeplein via het ziekenhuis. In dit netwerk zijn de frequenties lager ;) Dit kaartje is dus alleen hoge frequentie met minder lijnen.JWM schreef:Oke even serieus, de keuzes die aan het publiek worden voorgelegd zijn:
- Voor Noord mag je bij het busnet alleen kiezen uit frequenties maar bepaalde lijnen staan helemaal niet op het kaartje. Sowieso zet ik vraagtekens bij dat kaartje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat tweede kaartje heb ik dan even gemist. Op zich vind ik het lijnennet in dat eerste kaartje niet zo gek alleen sommige eindpunten zijn raar gekozen. Ik bedoel, Die A eindigt nu ergens in de middele of nowehere waar toevallig een GVB garage in de buurt zit. Trek die dan door naar Noorderpark. B laat je ook niet eindigen op een paar honderd meter van OV-knoop station Noord en lijn D mag echt wel door naar station Noord via de huidige route alleen die wijk waar A dat rondje maakt kan het voortaan overslaan. Alle reizigers die ooit in lijn C stappen zou ik een fiets cadeau doen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat tweede kaartje stond er ook niet bij volgens mij, weet het van mijn werk ;-) paar dingen die je noemt staan daar geloof ik ook in. Kan het nu niet posten/bekijken, staat op mijn pc.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik mistte het onderwerp over de ontvlechting van de metro, misschien houden ze daar nog een andere poll over
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De Noord/Zuidlijn ligt volledig los van de andere lijnen dus heeft er in feite weinig mee te maken. Ik neem aan dat ze dat pas omgooien als de Amstelveenlijn eruit gaat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ontvlechting van de metro kan niet dankzij die nieuwe Amstelveenlijn en het feit dat ze de vervanging van de 51 niet laten doorrijden naar Amstel. Je blijft dus in je maag zitten met een metrolijn tussen Isolatorweg - Zuid - Amstel - CS, die nergens anders kan keren dan op die twee uiterste punten en volledig parallel loopt aan de bestaande Ring- en Oostlijn. Ze willen links geen extra keermogelijkheden aanleggen voor een extra metrolijn en rechts geen investeringen doen in het tramnet voor Zuid - Amstel binnendoor. Tja.Natorious schreef:Ik mistte het onderwerp over de ontvlechting van de metro, misschien houden ze daar nog een andere poll over
En dan was er geloof ik ook nog de issue dat GVB en SRA eerst beweerde dat ze voldoende metromaterieel hadden, waar GVB later weer op terug kwam.
http://www.parool.nl/amsterdam/onrust-i ... ~a4298708/
*O*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het was toch een advies om de verbinding Zuid-Amstel te realiseren en geen verplichting? Ik begin me dan ook het nut af te vragen van die extra onoverdekte trap op Van der Madeweg :X . En het ontvlechten is wél nodig vanwege de beperking van de hoeveelheid metro's in de tunnel. Hoeveel metro's worden er dan eigenlijk maximaal toegestaan na die beperking? 23x/u? :')n-evo schreef:Ontvlechting van de metro kan niet dankzij die nieuwe Amstelveenlijn en het feit dat ze de vervanging van de 51 niet laten doorrijden naar Amstel. Je blijft dus in je maag zitten met een metrolijn tussen Isolatorweg - Zuid - Amstel - CS, die nergens anders kan keren dan op die twee uiterste punten en volledig parallel loopt aan de bestaande Ring- en Oostlijn. Ze willen links geen extra keermogelijkheden aanleggen voor een extra metrolijn en rechts geen investeringen doen in het tramnet voor Zuid - Amstel binnendoor. Tja.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je kan natuurlijk gedeeltelijk ontvlechten door een lijn vanaf Isolatorweg naar Gaasperplas te sturen. Qua lijnvoering krijg je dan:
CS - Gein
CS - Zuid - Isolatorweg
Isolatorweg - Zuid - Gaasperplas
Op alle lijnen 8x/u en in de spits 10x/u bijvoorbeeld.
CS - Gein
CS - Zuid - Isolatorweg
Isolatorweg - Zuid - Gaasperplas
Op alle lijnen 8x/u en in de spits 10x/u bijvoorbeeld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten