Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
Het grootste probleem met de huidige intercity die in Essen eindigt is dat deze niet onder het viaduct van de A58 past.
Er schijnt vanwege een zoveelste ronde wegwerkzaamheden in Antwerpen wel tijdelijk een tweede lokaaltrein te komen tussen Antwerpen en Roosendaal.
Er schijnt vanwege een zoveelste ronde wegwerkzaamheden in Antwerpen wel tijdelijk een tweede lokaaltrein te komen tussen Antwerpen en Roosendaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
Tevens lijkt mij een stevige verbouwing aan het emplacement van Roosendaal ook niet gewenst. Het gehele complex is monumentaal, dit geld ook voor het eilandperron. Dus ingrijpen zoals perrons ombouwen naar een Belgische variant gaat veel tijd in beslag nemen.
Überhaupt een tweede L-trein per uur tussen Roosendaal en Antwerpen zou geen slecht idee zijn. Zeker bij het verhuizen van de Benelux, maar ik denk dat de vraag daar te klein voor is. En levert dat geen problemen op in Antwerpen-Centraal, is er nog veel ruimte per uur op de onderste sporen. Ik neem aan dat daar ook een toekomstige Eurostar erbij komt op die perrons.
Überhaupt een tweede L-trein per uur tussen Roosendaal en Antwerpen zou geen slecht idee zijn. Zeker bij het verhuizen van de Benelux, maar ik denk dat de vraag daar te klein voor is. En levert dat geen problemen op in Antwerpen-Centraal, is er nog veel ruimte per uur op de onderste sporen. Ik neem aan dat daar ook een toekomstige Eurostar erbij komt op die perrons.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2017
Je zou die 2e trein dan eventueel via de ring kunnen sturen, zodat die stations ook weer terug in dienst komen?
Re: Dienstregeling 2017
Waarom zou je? Beide stations trokken nog geen 200 reizigers per dag en de reistijd voor de andere stations is met bijna 10 minuten afgenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
http://www.locov.nl/Images/Locov%202016 ... 374801.pdf
Besluit NS dienstregeling 2017:
* De intercity's tussen Utrecht Centraal en Eindhoven rijden 's avonds een uur langer elk kwartier.
* IenM financiert voor twee jaar elk uur een intercity Dordrecht - Breda. Tweemaal per uur bleek niet inpasbaar.
* De intercity's tussen Maastricht en Alkmaar rijden in de spits vaker door naar Schagen, zodat te Alkmaar altijd wordt aangesloten op de spitsintercity van/naar Haarlem.
* De Sprinters tussen Hoorn Kersenboogerd en Hoofddorp rijden doordeweeks tot 19:00 elke dertig minuten door naar Leiden Centraal.
Besluit NS dienstregeling 2017:
* De intercity's tussen Utrecht Centraal en Eindhoven rijden 's avonds een uur langer elk kwartier.
* IenM financiert voor twee jaar elk uur een intercity Dordrecht - Breda. Tweemaal per uur bleek niet inpasbaar.
* De intercity's tussen Maastricht en Alkmaar rijden in de spits vaker door naar Schagen, zodat te Alkmaar altijd wordt aangesloten op de spitsintercity van/naar Haarlem.
* De Sprinters tussen Hoorn Kersenboogerd en Hoofddorp rijden doordeweeks tot 19:00 elke dertig minuten door naar Leiden Centraal.
Re: Dienstregeling 2017
Wat betreft een tweede verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen: stond er niet een passage in het voorstel van begin dit jaar dat de NS hier onderzoek naar zou doen?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Dat was geen passage maar een aparte adviesaanvraag:
www.locov.nl/actueel/publicaties/locov-2015-258760-adviesaanvraag-verbinding-a.aspx
Daarin stelt NS dus voor om de tijdelijke extra treinen rond Antwerpen door te laten rijden tot Roosendaal. Dat is best een goed idee, maar daar hebben ze wel de medewerking van de NMBS voor nodig.
www.locov.nl/actueel/publicaties/locov-2015-258760-adviesaanvraag-verbinding-a.aspx
Daarin stelt NS dus voor om de tijdelijke extra treinen rond Antwerpen door te laten rijden tot Roosendaal. Dat is best een goed idee, maar daar hebben ze wel de medewerking van de NMBS voor nodig.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2017
Ah dat was hem inderdaad, thnx! Kon hem zo even niet 1-2-3 meer vinden via m'n telefoon.
Re: Dienstregeling 2017
Mooie verbeteringen op het oorspronkelijke plan. Het betekent overigens dat de [serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] worden ingekort tot Hoofddorp. Nieuw Vennep en Sassenheim hebben dan dus geen directe verbinding meer met Amsterdam Zuid en naar Amsterdam Centraal om het half uur.Frank schreef: Besluit NS dienstregeling 2017:
* De intercity's tussen Utrecht Centraal en Eindhoven rijden 's avonds een uur langer elk kwartier.
* IenM financiert voor twee jaar elk uur een intercity Dordrecht - Breda. Tweemaal per uur bleek niet inpasbaar.
* De intercity's tussen Maastricht en Alkmaar rijden in de spits vaker door naar Schagen, zodat te Alkmaar altijd wordt aangesloten op de spitsintercity van/naar Haarlem.
* De Sprinters tussen Hoorn Kersenboogerd en Hoofddorp rijden doordeweeks tot 19:00 elke dertig minuten door naar Leiden Centraal.
Verder is het nog steeds zo dat de laatste doorgaande IC van en naar Heerlen nog altijd vrij vroeg gaat. Wel zal de [serie=Stoptrein|2016|Heerlen - Sittard6900[/serie] onder Arriva ook ´s avonds elk halfuur rijden. Voor de doorgaande reizigers is dit ´s avonds dan altijd de snelste verbinding richting Eindhoven.
Re: Dienstregeling 2017
Het was hier volgens mij nog niet met zoveel woorden gezegd, maar de Benelux blijft volgend jaar onveranderd. Dat betekent dat die net als nu zwaar wordt uitgebogen. Hij zit dan geen andere series in de weg, waardoor die deels niet kunnen rijden of stations moeten overslaan. Voor Amsterdam en Schiphol is er de mogelijkheid om vanuit de Benelux op de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] over te stappen en zo een kwartier sneller te zijn. Als het goed is hoef je met een internationaal vervoerbewijs geen toeslag te betalen.
In 2018 zal dan het verbeterplan ingaan. Maar daarover is het laatste woord nog niet gezegd, want Den Haag is daar totaal niet happy mee.
In 2018 zal dan het verbeterplan ingaan. Maar daarover is het laatste woord nog niet gezegd, want Den Haag is daar totaal niet happy mee.
Re: Dienstregeling 2017
Dit klopt.starx schreef:Als het goed is hoef je met een internationaal vervoerbewijs geen toeslag te betalen.
🍉
Re: Dienstregeling 2017
In het topic over Ideeën voor de dienstregeling 2016 heb ik al een paar keer aangegeven dat de "rechtstreekse" verbinding naar Schiphol vanuit Zeeland echt een dingetje is voor zowel de provincie Zeeland maar ook voor de gemeente Bergen op Zoom. Opnieuw komt de verbinding naar Schiphol in het geding als we kijken naar de plannen voor 2017.
En opnieuw komen beide partijen waarschijnlijk in actie. Ze tekenen beide bezwaar aan, nadrukkelijk tegen het verdwijnen van deze rechtstreekse verbinding.
http://internetbode.nl/bergen-op-zoom/r ... jnt-303628
Bron: Bergen op Zoomse Bode
Mijn persoonlijke mening is het puur een wijziging ter stimulatie van het gebruik van de Intercity Direct.
En opnieuw komen beide partijen waarschijnlijk in actie. Ze tekenen beide bezwaar aan, nadrukkelijk tegen het verdwijnen van deze rechtstreekse verbinding.
http://internetbode.nl/bergen-op-zoom/r ... jnt-303628
Bron: Bergen op Zoomse Bode
Mijn persoonlijke mening is het puur een wijziging ter stimulatie van het gebruik van de Intercity Direct.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregeling 2017
Ik zie het meer als een typisch geval van Mastwijkisme :D
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Dienstregeling 2017
Het is wel zo dat reizigers de (duurdere) Intercity Direct worden ingejaagd.
Re: Dienstregeling 2017
Welkom in de eerste ronde van het grote ovinnederland tennistoernooi. We schakelen in bij een stand van 15-15 in de eerste game *O*
Nou even serieus. Ik weet niet hoe lang de overstap is. Maar ook in Leiden kun je overstappen. Kan nog cross-platform zonder tijdverlies ook. Dat IC-direct verhaal en de vele reizigers neem ik maar mee als lulkoek voor bij deze tenniswedstrijd. Fijne dag nog verder.
Nou even serieus. Ik weet niet hoe lang de overstap is. Maar ook in Leiden kun je overstappen. Kan nog cross-platform zonder tijdverlies ook. Dat IC-direct verhaal en de vele reizigers neem ik maar mee als lulkoek voor bij deze tenniswedstrijd. Fijne dag nog verder.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dienstregeling 2017
Tsja, of als je in Rotterdam crossplatform over kunt stappen op de ICD?
Overigens, ik zal dat de IC Vlissingen dan over Haarlem naar Amsterdam Centraal gaat en door naar Almere Centrum als eindbestemming (volgens de wiki). Is dat heel erg handig? Zit die dan de treinen tussen Zaandam/Sloterdijk en Amstel/Utrecht in de weg?
Overigens, ik zal dat de IC Vlissingen dan over Haarlem naar Amsterdam Centraal gaat en door naar Almere Centrum als eindbestemming (volgens de wiki). Is dat heel erg handig? Zit die dan de treinen tussen Zaandam/Sloterdijk en Amstel/Utrecht in de weg?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2017
De [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] rijdt toch ook "over" Amsterdam heen. Op dit moment is dat ook niet problematisch
Re: Dienstregeling 2017
De 2600, of welk nummer deze ook krijgt volgend jaar, wordt geknipt op Amsterdam Centraal. Niets doorrijdende treinen uit Haarlem dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
Het is vooral een dienstregelingstechnische reden dat de rechtstreekse verbinding Zeeland-Schiphol verdwijnt. In de nieuwe situatie rijden er geen "normale" IC's meer over de Westtak in Amsterdam. Ik kan prima begrijpen dat dat gebeurt. Er blijft wel een snelle overstap bestaan in Leiden. Het alternatief was dat de rechtstreekse verbinding met Amsterdam Centraal zou komen te vervallen.
Volgens mij moet Bergen op Zoom vooral blij zijn dat de overstap in Roosendaal op de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] sneller wordt. Dat lijkt me toch wel wat belangrijker dan de rechtstreekse verbinding met Schiphol.
Volgens mij moet Bergen op Zoom vooral blij zijn dat de overstap in Roosendaal op de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] sneller wordt. Dat lijkt me toch wel wat belangrijker dan de rechtstreekse verbinding met Schiphol.
Re: Dienstregeling 2017
Ik heb het ook over het moment van nu :@Bee schreef:De 2600, of welk nummer deze ook krijgt volgend jaar, wordt geknipt op Amsterdam Centraal. Niets doorrijdende treinen uit Haarlem dus.
Re: Dienstregeling 2017
De 2600 van nu rijdt op de hoge sporen, die komen van Weesp en van Schiphol. Nu is het geen probleem.
Maar volgend jaar komt de s2600 uit Haarlem. Haarlem staat op de lage sporen en dus moet je overal doorheen voor Weesp. Daarom wordt de dienst geknipt.
Maar volgend jaar komt de s2600 uit Haarlem. Haarlem staat op de lage sporen en dus moet je overal doorheen voor Weesp. Daarom wordt de dienst geknipt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
Het is mij duidelijk :D
Re: Dienstregeling 2017
Ik lees ook dat de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] (of welk nummer die volgend jaar ook heeft) een langere stop te Roosendaal krijgt. Waarom is dat dan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2017
Om aansluiting te geven op de Zwolle - Roosendaal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten