(BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

De storing trof (of beter gezegd treft nu nog steeds) ook nog de sneltram-tak van de Calandlijn. Daar werd er volgens de RET-website bij station Capelsebrug in- en uitgecheckt in de metro door RET-medewerkers.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Meltrain »

De OV-Chipkaart lezers op het sneltramtraject in de Alexanderpolder deden het ook niet.
Volgens de omroep zouden er bij Capelsebrug (op de DRIM's aangegeven als Capelse Brug :roll: ) controleeurs instappen, die je automatisch zouden uitchecken.
Ik ben alleen zeer benieuwd hoe het dan zou gaan bij mensen die naar Alexander of Nesselande moesten, want deze stations hebben wél poortjes...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Raymond »

De chauffeuse op lijn 27 (Venray - Deurne), gereden met kleine bus, had wel erg weinig wisselgeld mee. Ze had in Deurne niet meer terug van 10 euro. De passagier hoefde maar een klein stuk mee en mocht dus gratis.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door STF »

Kredietcrisis of het aantal overvallen op chauffeurs? :wink:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Chauf21 »

meltrain schreef:Ik ben alleen zeer benieuwd hoe het dan zou gaan bij mensen die naar Alexander of Nesselande moesten, want deze stations hebben wél poortjes...
De poortjes kunnen natuurlijk gewoon open gezet worden ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Ik ben vanmiddag even langs Heinenoord, busstation gereden om eens een blik te werpen op de DRIS. Het leek goed te werken, alleen wat me wel opviel is dat de 161 richting Heinenoord aangegeven was.. Apart, lijn 161 is op zondag een belbus en die ritten rijden tot Goidschalxoord. :P

Verder viel me wel op dat niet alle plaatsnamen met een hoofdletter werden gemeld, schoonheidsfoutje denk ik.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Vandaag was de RET weer erg informatief bezig op de DRIM's op de metro stations:

Code: Selecteer alles

De NS rijdt niet tussen Rotterdam Alexander en Centraal Station.
:?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Chauf21 »

Dat gebeurt vaker en vind ik een pluim verdienen (hoewel iets minder cryptische omschrijving functioneler kan zijn) :)

RR-Chipkaart-storing is nu een softwarematige storing geworden, las ik eerder vandaag op de DRIM :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Maar in dit geval was het een volstrekt onjuiste mededeling aangezien het treinverkeer tussen Rotterdam en Gouda volledig platlag. Je zou door die mededeling maar gewoon naar Alexander gereisd zijn in de veronderstelling dat je wel naar Utrecht kon...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Chauf21 »

De melding is volstrekt juist!
Blijkbaar onvolledig, maar dat is iets anders ;)

Maar evenzo zullen er mensen nu bewust niet uitgestapt zijn bij Alexander.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Ik vind het eerlijk gezegd lovenswaardig dat RET ook informatie geeft over NS-verstoringen. Dat het niet helemaal ideaal is: oké, daar kan aan gewerkt geworden, maar de ontwikkeling an sich vind ik positief.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Etienne »

Vanochtend zag ik op bus 8116 van Connexxion de volgende reclame:

''
In deze bus passen 40 mensen of 210 varkens.

Ra Ra, hoe kan dit?

''

Vraag mezelf eigenlijk af waar dat op slaat. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Vinny »

Een actie van Wakker Dier denk ik, om te protesteren tegen de bio-industrie?

Ik vind de poster met Katja en Georgina leuker om naar te kijken... :oops: :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

GVB 111 op lijn 44 naar Diemen Noord stond buiten en binnen op lijn 444 naar Diemen Noord. Nadat iemand de chauffeur er op aansprak veranderde hij het :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Reiziger Ddrs schreef:Maar in dit geval was het een volstrekt onjuiste mededeling aangezien het treinverkeer tussen Rotterdam en Gouda volledig platlag. Je zou door die mededeling maar gewoon naar Alexander gereisd zijn in de veronderstelling dat je wel naar Utrecht kon...
Volgens de NS-omroep op Rotterdam Centraal om 6:15 uur vanmorgen was het een bovenleidingbreuk bij Rotterdam Noord en reden er pendeltreinen tussen Rotterdam Alexander en Gouda. De argos-schermen hier gaven dit ook aan. De tekst van de RET klopte dus wel.

Neem ik eens een vroege metro (van 5:50 uur vanaf Zuidplein naar Centraal Station) die begint bij de remise valt de rit dan al uit. :neg: Daarom maar de volgende metro (van 5:58 uur) genomen, maar daardoor wel de t2210 in Rtd op een haar gemist.

In Den Haag zag ik dat de HTM O405N 840 nog steeds rondrijdt. Vandaag reed hij op spitslijn 28 (Station HS - Waalsdorperweg v.v.).

Op tijd rijden bij trams in grote steden blijft een illusie. Nadat ik het in Rotterdam veel gezien heb (en gelezen heb over Amsterdam) kwam ik er vandaag achter dat het in Den Haag precies hetzelfde is. Ik was aan het werk bij de nieuwe keerlus bij Madurodam en daar kwam lijn 9 soms lang niet en daarna 2x achter elkaar. Dit heb ik ongeveer 5x meegemaakt vandaag. Voor mij was het overigens wel handig, want je hoeft minder vaak te stoppen met je werk (sporen persen en PVC-buizen leggen). :P
Ook was het 's middags raak bij tramlijn 17 want onderweg van het Weteringplein naar Station HS had de tram van 15:42 uur +6 en zat bomvol.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Volgens de NS-omroep op Rotterdam Centraal om 6:15 uur vanmorgen was het een bovenleidingbreuk bij Rotterdam Noord en reden er pendeltreinen tussen Rotterdam Alexander en Gouda. De argos-schermen hier gaven dit ook aan. De tekst van de RET klopte dus wel.
Mis: de bovenleiding was tussen Gouda en Rotterdam over een lengte van 20 km beschadigd zoals hier te lezen is. Bij Rotterdam Noord was'ie zelfs helemaal naar beneden gekomen. Dit alles werd veroorzaakt door de t21791 van gisteravond laat aldus Somda.
Volgens de verstoringenpagina op NS Mobiel om 7.00 uur reed er helemaal niks tussen Rotterdam en Gouda en was de prognose dat dit pas om 12.00 uur verholpen zou zijn. Niks geen pendeltreinen dus, ze waren in Gouda ook niet te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Vinny »

Er hebben wel pendeltreinen gereden volgens mijn informatie (interne uitbreiding van acturail). Uit dat bericht begreep ik dat er een pendel-stoptrein reed tussen Gouda en Rotterdam Centraal volgens enkelsporige bediening, maar bij Rotterdam Alexander zou er gepasseerd worden via overloopwissels...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Rotterdam Noord Goederen dan, da's de enige mogelijkheid om over te lopen tussen Rotterdam Alexander en Centraal. En natuurlijk wel fantastische informatievoorziening dat kennelijk alleen de reizigers die op Rotterdam Centraal instappen dit mochten weten en degenen die daar met een andere trein aankwamen niet. (Want toen ik van huis vertrok was er ook nog niks op Teletekst te lezen over pendeltreinen, en ook niet op NS Mobiel dus zoals ik al schreef)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Vinny »

De trein was alleen bedoeld voor stoptreinreizigers. Aangezien de frequentie was teruggebracht tot 1 (of 2?) keer per uur, denk ik niet dat je er reizigers van op de hoogte wilt brengen. Dat gaat niet passen ;)
(Neem aan dat dat de overweging is geweest).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Was nog iets vergeten van vanmiddag. Mijn metro op de Erasmuslijn in Rotterdam om 16:20 uur was vanaf het vertrek vanaf het Centraal Station t/m station Stadhuis helemaal donker. :shock: Je zag echt helemaal niets meer. Alleen wat telefoontjes en een passerende metro gaven wat verlichting. Na Stadhuis ging de verlichting weer
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:De trein was alleen bedoeld voor stoptreinreizigers. Aangezien de frequentie was teruggebracht tot 1 (of 2?) keer per uur, denk ik niet dat je er reizigers van op de hoogte wilt brengen. Dat gaat niet passen ;)
(Neem aan dat dat de overweging is geweest).
Je gaat een trein laten rijden, ik neem aan om reizigers te vervoeren, maar je reizigers mogen er niks van weten? Wat is dat voor logica? :?

Als ik het goed begrepen heb reden de pendeltreinen pas vanaf een uur of 10, en reed er daarvoor gewoon niks (volgens Argos op Utrecht reden er dus minder treinen tussen Gouda en Rotterdam...).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Vinny »

^^ Hang me niet op aan het exacte tijdstip. Ik zag het alleen maar voorbij komen. Waarom er niets wordt omgeroepen stond er ook niet bij, het is dus maar een gokje. Dit soort treinen worden over het algemeen door de bijsturing 'verzonnen' en dan gaat men van alles en nog wat ad-hoc doen. Daar valt geen informatie tegenop te geven..., pas wanneer e.e.a. na een tijdje is uitgekristaliseerd en er iets van een dienstregeling geldt plus prognose dan valt er weer een zinnig omreisadvies te geven. Gouda - Rotterdam werd gewoon geadviseerd over Den Haag. Alleen voor Nieuwekerk, Capelle enzo zou de vervangende s4000 zinvol zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Ahum, als je om xx.16 / xx.46 een s1900 van Rotterdam C. naar Den Haag C. neemt kom je om xx.10 / xx.40 (54 min. reistijd) in Gouda aan. Neem je echter om xx.20 / xx.50 de s4000 dan zou je al om .44 / .14 in Gouda zijn wat dus maarliefst 25 minuten sneller is.
Zelfs al zou je vertraging oplopen dan moet dat wel erg uit de hand lopen wil je de aansluitende IC naar Utrecht missen, dus ook daarheen is het nog 15 minuten sneller!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Vinny schreef:^^ Hang me niet op aan het exacte tijdstip. Ik zag het alleen maar voorbij komen. Waarom er niets wordt omgeroepen stond er ook niet bij, het is dus maar een gokje. Dit soort treinen worden over het algemeen door de bijsturing 'verzonnen' en dan gaat men van alles en nog wat ad-hoc doen. Daar valt geen informatie tegenop te geven..., pas wanneer e.e.a. na een tijdje is uitgekristaliseerd en er iets van een dienstregeling geldt plus prognose dan valt er weer een zinnig omreisadvies te geven. Gouda - Rotterdam werd gewoon geadviseerd over Den Haag. Alleen voor Nieuwekerk, Capelle enzo zou de vervangende s4000 zinvol zijn.
Daarvoor zijn toch al die maatregelen voor verstoringen bedacht, inclusief dienstregelingen en vastgelegd wat wel en wat niet wordt opgeheven?
Overigens is omreizen meestal niet sneller. Ik trap er niet meer in voorlopig.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door STF »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fXKi9kCOPdc[/youtube]

Als je goed luistert hoor je pas na verloop van tijd het sluittoontje van de deurvergrendeling gaan, de deuren stonden daarvoor gewoon op vrijgave dus die man had via een druk op de knop de deur kunnen openen en in kunnen stappen. :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten