Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Nou nou nou wat een storm in een glas water zeg..
Er komt simpel een sticker boven de instapdeur. De T krijgt idd hetzelfde design, de T in een rood blokje, -bus in het witte vlak.
Breda in het rood 3x een kruis en in het witte vak baroniebus.
Den Bosch 'sH in het rood en in het witte vak boschbus.

Kan het design hier niet plakken. Vanaf 9 mei worden de stadsbussen gestickerd, dus vanaf nu ieder moment te zien.

Pure geldverspilling en reinste onzin. Worden er een keer bussen uitgewisseld dan rijden bussen met de verkeerde teksten rond..sja :?
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Yanaike »

Wat een ophef zeg alleen voor het uiterlijk van een paar bussen! :shock:

Ik kan me niet voorstellen dat de kosten van een paar stikkers zo hoog zijn, tenminste niet als je het gaat vergelijken met personeelskosten, brandstof, onderhoud etc.

En dan kun je het zien als een stukje klantbinding. Of als campagnevoering: door zo'n bestikkeringsactie is Arriva toch weer een paar keer in het nieuws (en niet op een negatieve manier).

Oh, en ach ja... dan rijdt er misschien eens een busje rond met de verkeerde tekst, maar zoals op het forum ook al zo vaak geroepen wordt: liever een keer een verkeerde bus dan helemaal geen bus.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Hainje schreef:In de avonduren (zeg na 20u) kan die koppeling met lijn 8 prima, dan ben ik vaak de enige die in de bus zit. Op de overige uren sluit de huidige route van lijn 7 het beste aan op de vervoersvraag.
Hoe zou die koppeling er dan precies uitzien?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Jasper073 schreef:
gliderfighter schreef:Nou nou nou wat een storm in een glas water zeg..
Er komt simpel een sticker boven de instapdeur. De T krijgt idd hetzelfde design, de T in een rood blokje, -bus in het witte vlak.
Breda in het rood 3x een kruis en in het witte vak baroniebus.
Den Bosch 'sH in het rood en in het witte vak boschbus.

Kan het design hier niet plakken. Vanaf 9 mei worden de stadsbussen gestickerd, dus vanaf nu ieder moment te zien.

Pure geldverspilling en reinste onzin. Worden er een keer bussen uitgewisseld dan rijden bussen met de verkeerde teksten rond..sja :?
Dus omdat jij het niks vind moet het maar niet uitgevoerd worden? En hoe vaak is het voorgekomen dat er stadsbussen uitgewisseld worden? Naar mijn weten maar 1 keer. En dat waren de Bredase stadswagens 8151 en 8152 die omgeruild werden met streekwagens 8924 en 8925 om de materieelverdeling beter te maken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

buschauffeur schreef:Hoe zou die koppeling er dan precies uitzien?
Vanaf Het Laar rijdt de bus via de Vaartlaan naar de Weteringlaan en gaat van daar af aan door naar het station via de route van lijn 7.
🍉
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:
Jasper073 schreef:
gliderfighter schreef:Nou nou nou wat een storm in een glas water zeg..
Er komt simpel een sticker boven de instapdeur. De T krijgt idd hetzelfde design, de T in een rood blokje, -bus in het witte vlak.
Breda in het rood 3x een kruis en in het witte vak baroniebus.
Den Bosch 'sH in het rood en in het witte vak boschbus.

Kan het design hier niet plakken. Vanaf 9 mei worden de stadsbussen gestickerd, dus vanaf nu ieder moment te zien.

Pure geldverspilling en reinste onzin. Worden er een keer bussen uitgewisseld dan rijden bussen met de verkeerde teksten rond..sja :?
Dus omdat jij het niks vind moet het maar niet uitgevoerd worden? En hoe vaak is het voorgekomen dat er stadsbussen uitgewisseld worden? Naar mijn weten maar 1 keer. En dat waren de Bredase stadswagens 8151 en 8152 die omgeruild werden met streekwagens 8924 en 8925 om de materieelverdeling beter te maken.
Tuurlijk niet.....
En hoe vaak kijken chauffeurs niet goed welke bus ze pakken. Dat er verkeerde bussen in andere stad rijden.
En dan bedoel ik niet het materieelverdeling beter maken.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Ach die enkele keer dat er een stadswagen op een streekomloop zit, dat overleven we echt wel. ;)
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Vergeten te plaatsen gisteren. Ik kwam gisteren rond 15:20 uur een Arriva Citaro tegen op de N65 tussen Udenhout en Berkel-Enschot in de richting van Tilburg. De bus reed in de Arriva huisstijl en was niet van TCR. Ik kon het nummer niet zien, maar dat zag ik wel. Weet iemand hier misschien iets meer over?

Daarnaast zag ik vandaag op de A65 ter hoogte van afslag Tilburg Centrum-oost en Eindhoven twee groene gelede Citaro's rijden in de richting van Breda. Weet iemand ook daar iets meer van toevallig? Ze hadden een blauw buitenlands kenteken, maar wel een Nederlandstalige display (voor zover ik kon zien).
Busje
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 10:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Busje »

Michael 1988 schreef:Vergeten te plaatsen gisteren. Ik kwam gisteren rond 15:20 uur een Arriva Citaro tegen op de N65 tussen Udenhout en Berkel-Enschot in de richting van Tilburg. De bus reed in de Arriva huisstijl en was niet van TCR. Ik kon het nummer niet zien, maar dat zag ik wel. Weet iemand hier misschien iets meer over?
551, gebruikt men voor code95.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

En code95 is.....????
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Googlen is toch niet zo moeilijk?

Code95 is dat je beroepsmatig passagiers mag vervoeren. Die verloopt ook een keer en dan moet je hem verlengen, samen met een rijles voor zuinig rijden etc.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef:Ach die enkele keer dat er een stadswagen op een streekomloop zit, dat overleven we echt wel. ;)
ja dat zekers haha :D :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

gliderfighter schreef:Googlen is toch niet zo moeilijk?

Code95 is dat je beroepsmatig passagiers mag vervoeren. Die verloopt ook een keer en dan moet je hem verlengen, samen met een rijles voor zuinig rijden etc.
Is net zo makkelijk als hier gewoon in normale begrijpelijke Nederlandse woorden hier het antwoord plaatsen. Niet iedereen hier kent al die vaktermen ;). Als je nascholing in het eerste bericht had gezet begreep ik het gelijk.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Post »

Code 95 is toch wel een vrij bekende term, die ook wel in het nieuws is geweest. En een beetje zelf nadenken en googelen is niks mis mee. :Y
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Hainje schreef:Ach die enkele keer dat er een stadswagen op een streekomloop zit, dat overleven we echt wel. ;)
In Breda is het geen enkele keer meer. Gebeurd standaard op werkdagen. Laatst zelfs op zondag een stadswagen op de streekdienst zien rijden.

De 7299 was trouwens gisterochtend ook weer op de streekdienst verdwaald. Later is ie uitgewisseld en is ie de stadsdienst opgegaan.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Yup, in de 122 naar Lage Zwaluwe zit ik in 25% van de gevallen wel in een stadsbus. Op zich zou dat niet een probleem zijn want die extra stoelen zijn echt niet nodig, maar de stoelen zijn gewoon een lapje stof over een plastic bak. :neg:
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Chrysa schreef:Yup, in de 122 naar Lage Zwaluwe zit ik in 25% van de gevallen wel in een stadsbus. Op zich zou dat niet een probleem zijn want die extra stoelen zijn echt niet nodig, maar de stoelen zijn gewoon een lapje stof over een plastic bak. :neg:
Inderdaad, alles goed en wel, maar de stoelen in de stadsbussen zijn nou niet bepaald stoelen om een dag lang op te zitten, want na 15 minuutjes heb je toch al snel last van je zitvlak. Daarentegen is er bij de aanschaf gewoon gezegd: "een passagier in een stadsbus zit gemiddeld toch niet langer dan 10 minuten in de bus, dus geen comfort voor die paar minuten".
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:
Hainje schreef:Ach die enkele keer dat er een stadswagen op een streekomloop zit, dat overleven we echt wel. ;)
In Breda is het geen enkele keer meer. Gebeurd standaard op werkdagen. Laatst zelfs op zondag een stadswagen op de streekdienst zien rijden.

De 7299 was trouwens gisterochtend ook weer op de streekdienst verdwaald. Later is ie uitgewisseld en is ie de stadsdienst opgegaan.
:D dat zag ik afgelopen Donderdag ook, een stadsbus op streek Lijn 158 van Veghel naar Den Bosch.
Zag hem staan bij verkeerslicht bij het Wapen van Rosmalen die kruising.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Chrysa schreef:Yup, in de 122 naar Lage Zwaluwe zit ik in 25% van de gevallen wel in een stadsbus. Op zich zou dat niet een probleem zijn want die extra stoelen zijn echt niet nodig, maar de stoelen zijn gewoon een lapje stof over een plastic bak. :neg:
Welcome to my world. Breng Nijmegen maakt helemaal geen onderscheid tussen stad en streek. Dus als je pech hebt tref je zo een rot Citaro helemaal naar Uden of Venlo.
"Een touringcar is geen bus"
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ook vandaag weer een stadsbus op de 122. Kunnen ze niet een paar van die dingen omruilen met de streekbussen die de stadsdiensten in Bergen op Zoom en Roosendaal rijden? Daar maakt het niet zo uit lijkt me.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PatrickM »

Bergen op Zoom liever niet, want daar zit de stadsdienst (in het weekend dan) in dezelfde omlopen als de 310. En streekcitea's zijn al geen pretje, dus laat staan stadscitea's...
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

In het weekend rijden er toch al minder bussen, dus dat zou geen probleem moeten zijn, aangezien er dan toch bussen over zijn.

Ander idee: Laat die stadsbussen op lijn 11 rijden (Breda - Bavel), dat is toch maar een klein stukje en daar zie ik alleen maar streekbussen op.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Maar lijn 11 zit in de streekdiensten verwerkt. En na een ritje lijn 11 gaat de bus dus gewoon verder op een andere streeklijn. Dat je op lijn 11 alleen maar streekbussen ziet is toeval. Het is maar net de omloop waarop de stadsbus terecht komt. In Breda krijg je geen bus toegewezen maar kan je gewoon een bus pakken. En in de diensten staat welke soort bus je moet pakken (dus Volans op een Volans omloop). Zijn de streekbussen op wordt er een ander type bus gepakt. En het komt ook voor dat een bus voor onderhoud van de dienst afgehaald wordt. Is er dan alleen een stads Citea beschikbaar wordt die ervoor in plaats gezet. Andersom gebeurd ook: Dat een stadsbus van de dienst af moet voor onderhoud en er dus alleen maar streekwagens beschikbaar zijn. Dan word die gewoon op de stadsdienst gezet.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Michael schreef:Maar lijn 11 zit in de streekdiensten verwerkt. En na een ritje lijn 11 gaat de bus dus gewoon verder op een andere streeklijn. Dat je op lijn 11 alleen maar streekbussen ziet is toeval. Het is maar net de omloop waarop de stadsbus terecht komt. In Breda krijg je geen bus toegewezen maar kan je gewoon een bus pakken. En in de diensten staat welke soort bus je moet pakken (dus Volans op een Volans omloop). Zijn de streekbussen op wordt er een ander type bus gepakt. En het komt ook voor dat een bus voor onderhoud van de dienst afgehaald wordt. Is er dan alleen een stads Citea beschikbaar wordt die ervoor in plaats gezet. Andersom gebeurd ook: Dat een stadsbus van de dienst af moet voor onderhoud en er dus alleen maar streekwagens beschikbaar zijn. Dan word die gewoon op de stadsdienst gezet.
Maar er zijn toch gewoon omloopnummers? Dus als een chauffeur een andere bus meeneemt (en dus de omloop verandert), dan wordt het 'omloopsysteempje' toch in de war gebracht? Of wordt er in Breda niet met omlopen gewerkt?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Lijn 11 zit in Breda in streekomlopen verwerkt en als de chauffeur een streekomloop invoert op de computer van een stadsbus, dan rijdt de bus gewoon op de streek en is er in feite niets aan de hand.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten