Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door maarten83 »

Worden er nu minder omlopen door TCR gereden?
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

maarten83 schreef:Worden er nu minder omlopen door TCR gereden?
Er heeft denk ik wel een verschuiving plaats gevonden.
Bijvoorbeeld rit 94 van lijn 436 werd voorheen door TCR gereden maar wordt sinds deze week door Cxx gedaan.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ik heb het idee dat de verdeling tussen Connexxion en TCR elk week anders is...
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Vandaag Connexxion met een zeeland TCR Ambassador op lijn 680, maar er stond 174 op de lijnfilm. Ik snap het ook niet meer
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door mb90 »

Vanavond reed R-Net Citea 5910 op lijn 160. Hier op de A29 net na de Heinenoordtunnel richting Goudswaard:
Afbeelding

Verder was ook de grijze 8341 van de partij, die hier na een rit op lijn 166 leeg vanaf het Zuidplein naar Heinenoord rijdt:
Afbeelding

De 5910 werd daarna bij Heinenoord Busstation vervangen door de gewone Citea 5883 die de rit dus verder reed naar Goudswaard.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Elke werkdag, sinds deze week, vindt er bij halte Dirksland Ziekenhuis een aflossing van Cxx chauffeurs plaats op rit 94 van lijn 436. Op zich heb ik daar geen problemen mee. Echter maken beide chauffeurs vaak een praatje met elkaar en dat is ook niet erg.
Maar dat hierdoor de bus vaak 3 minuten te laat vertrekt (16:30 uur i.p.v. 16:27 uur) van deze Meethalte is wel een probleem. Lijn 436 moet om 16:32 uur bij halte Tunneltje in Melissant zijn. De aansluiting met lijn 104 in Stellendam is al erg krap: lijn 436 moet daar om 16:41 uur zijn en lijn 104 richting Ouddorp vertrekt om 16:42 uur!!
Enkele chauffeurs doen dan hun best om op tijd in Stellendam te komen door letterlijk te scheuren (harder rijden dan de toegestane 60 km/h!!) op de Plaatweg bij Stellendam.

Ook het alternatief (overstappen in Melissant op lijn 639 richting Ouddorp) is dan niet mogelijk. Daar is sinds de nieuwe dienstregeling 3 minuten speling tijdens de overstap (dit is een goede aanpassing!!) Echter is lijn 639 soms te vroeg in Melissant (eerder dan 16:35 uur). De combinatie 436 (te laat) en 639 (te vroeg) is niet wenselijk.

Deze klacht is inmiddels gemeld bij Cxx
cassie127
Berichten: 6582
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door cassie127 »

Tijd voor de stapover app dus :D
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

OVFlakkee schreef:Elke werkdag, sinds deze week, vindt er bij halte Dirksland Ziekenhuis een aflossing van Cxx chauffeurs plaats op rit 94 van lijn 436. Op zich heb ik daar geen problemen mee. Echter maken beide chauffeurs vaak een praatje met elkaar en dat is ook niet erg.
Maar dat hierdoor de bus vaak 3 minuten te laat vertrekt (16:30 uur i.p.v. 16:27 uur) van deze Meethalte is wel een probleem. Lijn 436 moet om 16:32 uur bij halte Tunneltje in Melissant zijn. De aansluiting met lijn 104 in Stellendam is al erg krap: lijn 436 moet daar om 16:41 uur zijn en lijn 104 richting Ouddorp vertrekt om 16:42 uur!!
Enkele chauffeurs doen dan hun best om op tijd in Stellendam te komen door letterlijk te scheuren (harder rijden dan de toegestane 60 km/h!!) op de Plaatweg bij Stellendam.

Ook het alternatief (overstappen in Melissant op lijn 639 richting Ouddorp) is dan niet mogelijk. Daar is sinds de nieuwe dienstregeling 3 minuten speling tijdens de overstap (dit is een goede aanpassing!!) Echter is lijn 639 soms te vroeg in Melissant (eerder dan 16:35 uur). De combinatie 436 (te laat) en 639 (te vroeg) is niet wenselijk.

Deze klacht is inmiddels gemeld bij Cxx
Één ding: klagen bij CXX heeft weinig tot geen zin. Wat meer zin heeft is naar de PZH gaan, en daar te klagen. Heb ik ook gedaan, en binnen een paar dagen had ik het benodigde documentje :) .
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

cassie127 schreef:Tijd voor de stapover app dus :D
Volgens de site van Connexxion komt deze app er in de loop van 2016 in al hun regio's.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

henk1234 schreef:Één ding: klagen bij CXX heeft weinig tot geen zin. Wat meer zin heeft is naar de PZH gaan, en daar te klagen. Heb ik ook gedaan, en binnen een paar dagen had ik het benodigde documentje :) .
Bedankt voor de tip, is een goede leer voor de volgende keer *O*
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Mike »

OVFlakkee schreef:Elke werkdag, sinds deze week, vindt er bij halte Dirksland Ziekenhuis een aflossing van Cxx chauffeurs plaats op rit 94 van lijn 436. Op zich heb ik daar geen problemen mee. Echter maken beide chauffeurs vaak een praatje met elkaar en dat is ook niet erg.
Maar dat hierdoor de bus vaak 3 minuten te laat vertrekt (16:30 uur i.p.v. 16:27 uur) van deze Meethalte is wel een probleem. Lijn 436 moet om 16:32 uur bij halte Tunneltje in Melissant zijn. De aansluiting met lijn 104 in Stellendam is al erg krap: lijn 436 moet daar om 16:41 uur zijn en lijn 104 richting Ouddorp vertrekt om 16:42 uur!!
Enkele chauffeurs doen dan hun best om op tijd in Stellendam te komen door letterlijk te scheuren (harder rijden dan de toegestane 60 km/h!!) op de Plaatweg bij Stellendam.

Ook het alternatief (overstappen in Melissant op lijn 639 richting Ouddorp) is dan niet mogelijk. Daar is sinds de nieuwe dienstregeling 3 minuten speling tijdens de overstap (dit is een goede aanpassing!!) Echter is lijn 639 soms te vroeg in Melissant (eerder dan 16:35 uur). De combinatie 436 (te laat) en 639 (te vroeg) is niet wenselijk.

Deze klacht is inmiddels gemeld bij Cxx
Je kan ook gewoon aan de chauffeur vragen om de andere bus even te laten wachten. Gebeurd bij ons ook regelmatig en gaat gewoon goed.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Doen ze niet als het een bus van VPR is, want die krijgen na 120 seconden vertraging boete ofzo.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Geldt dat ook bij het wachten op een aansluiting?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Mike »

Het toch ook om een bus die te vroeg doorrijdt...

Lijkt me trouwens bizonder dat als een bus 2 min te laat een boete krijgt. Dan zou ik al veel boetes hebben.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Die boete krijgt CXX van de SRR/MRDH als ze twee minuten of meer vertraging hebben. Overmacht telt hierin uiteraard niet mee.

@mike: het ging over de 104 in dit geval, niet over de 639. Die rijdt inderdaad wel te vroeg weg.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Maar het gedeelte van lijn 104 tussen Hellevoetsluis en Renesse valt helemaal niet onder de Metropoolregio Rotterdam Den-Haag maar onder de provincie Zuid-Holland dus van een boete kan helemaal geen sprake zijn.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

En de reden dat en bus HWGO geen aansluiting kan garanderen op een bus van Voorne-putten komt daar het feit dat de bussen van Voorne-putten geen kort verkeer hebben. Dus zulke aansluitingen moeten via het ROV geregeld worden en dat kost tijd. minimaal 20 min ofzo. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

Dat kost over het algemeen geen 20 minuten. Was een tijd terug met een chauffeur in Ijsselmond mee. Chauffeur roept het ROV op die binnen 1 minuut reageerde. Chauffeur deed toen het overstapverzoek. En nog geen 2 minuten later kwam er en tekstbericht op het InfoXX scherm dat het geregeld was. Was amper 5 minuten werk.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Dan zal het wel per concessie gebied verschillen maar mijn ervaring hier is dat je maar beter ruim van te voren je aansluiting kan aan geven en dan nog mag duimen of het wel allemaal lukt. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Milco »

Hoe snel een aansluiting geregeld wordt ligt aan het tijdstip, de tijd tot het punt van de aansluiting en de drukte op het ROV (dat naast Utrecht ook een vestiging heeft in de regio Arnhem-Nijmegen). In de spitsuren zijn er veel bussen van Connexxion, OV Regio IJsselmond, Hermes en Breng op de weg en als er dan veel files en ongeplande omleidingen zijn, dan is het zaak om eerst deze chauffeurs op de hoogte te stellen. Er zijn dan maar weinig mensen bij het ROV die tijd hebben om aansluitingen te regelen, waardoor dit dus langer kan duren. De medewerkers op het ROV zijn eigenlijk verkeersleiders van de bussen.

In de avonduren en nachtelijke uren zit er op beide ROV’s minimaal één persoon, die via een groot scherm met elkaar in contact staan: ze kunnen elkaar niet horen, maar wel zien en dat is puur voor de veiligheid. Je kan je wellicht voorstellen als in de avonduren, als het rustig is, iets gebeurd wat meer prioriteit heeft dan het regelen van een aansluiting.

Twintig minuten zal het lang niet altijd duren, maar ik zeg niet dat het onmogelijk is. Daarom: zo vroeg mogelijk zeggen dat je wilt overstappen, des te groter is de kans dat de aansluiting aangevraagd kan worden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BrengMe »

Wat is een ROV?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Regiecentrum Openbaar Vervoer. Te vergelijken met een CVL.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BrengMe »

Bedankt :D
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

dylanwild94 schreef:Dan zal het wel per concessie gebied verschillen maar mijn ervaring hier is dat je maar beter ruim van te voren je aansluiting kan aan geven en dan nog mag duimen of het wel allemaal lukt. -o-
Ach overdrijf niet zo. In de meeste gevallen heb je binnen 5 minuten het ROV aan de lijn. En als het echt superdruk is bij het ROV kan het wel eens 10 minuten zijn. Maar 20 minuten wachten heb ik nog nooit meegemaakt terwijl ik ze toch vaak moet oproepen omdat Connexxion het maar niet voor elkaar krijgt om het kort verkeer goed werkend te krijgen. :neg:
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

De Kort Verkeer mobilofoon heeft inderdaad een gering bereik.
Gisteren reed de bus, waarnaar ik wilde overstappen, 200 meter voor mij. Een oproep is dan nog steeds niet verstaanbaar.
Wat is de oorzaak hiervan: de modulatie, het zendvermogen of een slechte antenne?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten