Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Heb ondertussen al van meerdere kanten gehoord dat bij de nieuwe dienstregeling mogelijk de bussen op lijn 166 die op zaterdag rijden komen te vervallen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Z2N »

Dan is het voor een overheid toch een bewuste investering om in Bathmen een station te bouwen? Als je het dan goed regelt (cq de minister in Den Haag een beetje masseert) verplicht je NS om het te bedienen, en dan loont het na verloop van tijd om het station te hebben in plaats van een lege bus.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Ardan »

Er is geen tijd voor een stop in Bathmen, daarom is dat station er nog niet. Het is nu al kunst-en-vliegwerk om de boel passend te krijgen tussen Devsko en Hengelo :P
Ik doe ook maar wat
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Het zou wel kunnen als de huidige 'spits'-IC tussen de spitsen 2x p/u door zou rijden naar Deventer.

Dan zou je de sprinter in Apeldoorn op die 'spits'-IC kunnen laten aansluiten en in Deventer ingehaald laten worden door de reguliere IC. Het wordt dan weliswaar wel een langere stop, maar voordeel is dat Twello en Ossenveld dan wel een snellere verbinding krijgen met Enschede (overstap in Deventer) en de sprinterstations op Deventer-Almelo juist weer sneller ri. Amersfoort en verder. (een andere optie is overdag wanneer er gesplitst/gecombineerd wordt in Deventer de sprinter slechts op Apeldoorn-Deventer te laten rijden en het afgekoppelde deel van de IC als stoptrein door te rijden naar Enschede)

's Avonds kun je die 'spits'-IC dan 1x p/u door laten rijden tot Deventer (sprinter rijdt dan immers ook maar 1x p/u en in Apeldoorn kun je dan ook 1x p/u de aansluiting ri. Zutphen behouden).

Probleem is denk ik dat de NS hier weinig in zal zien.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door dennistd »

De sprinter heeft tijd genoeg, hij is niet voor niets elke twee uur 9 minuten te vroeg op Enschede Kennispark om voor de IC Berlijn uit te rijden. Dat lukt dan niet meer, dus dan zul je de IC Berlijn er in Almelo omheen moeten sturen. Dat hoeft niet zolang te duren als eerder in Rijssen, want in Almelo kun je er met 70km/h langs. Wel zou Almelo dan de rechtstreekse verbinding met Amsterdam Centraal verliezen (en die naar Duitsland, maar die zullen niet zoveel mensen gebruiken.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door MdJ »

De [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] heeft op Apd-Wdn geen extra tijd over. Hij moet vroeg genoeg in Wdn zijn om overstap te geven op de [serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] naar Zl. En andersom ook: kan pas om .27/57 uit Wdn weg ri Rsn voor de overstap uit Zl. Op Wdn-Es kan ie het kruipend idd.
Bij twijfel: gebruik beton.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

De 4145 (streekbus) hebben ze omgebouwd naar een stadsbus... voorste stoel zit nog erg dicht op het raam i.v.m. Een stadsbus en er zit 1 rode buis in de bus ip een gele. Verder kan je duidelijk aan de stoeltjes zien dat dit een streekbus is (en aan het nummer)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Roeland
Berichten: 2271
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Roeland »

Het Rocov heeft inmiddels geadviseerd op het Vervoerplan 2017 van Syntus:
http://www.rocovoverijssel.nl/fileadmin ... s_def..pdf
Uit het advies kan ik echter niet afleiden, wat nou precies gaat wijzigen (behalve dan dat de 161 niet meer op zaterdag rijdt, maar dat is nou ook geen schokkend nieuws).
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

oke, eens kijken of ik het kan verduidelijken voor je:
  • Ten eerste vinden er wijzigingen plaats, waarbij ROCOV de mobiliteitsmix van de provincie en de regieloosheid hierbij bekritiseerd. Dit volgt hier en daar ook bij de afzonderlijke meldingen.
    Onderstaande wijzigingen komen door een herontwerp Dedemsvaart - Zwolle:
  • ROCOV is eens met het herontwerp van de lijnen Dedemsvaart - Zwolle met de uitgangspunten van het kernnetwerk. UIt mijn hoofd wou Rocov al dat er gekeken werd naar de kwartierdienst 29 in relatie tot lijn 83. Ik hoop dat het dus de wijziging wordt dat lijn 83 dagdekkend gaat rijden in ruil voor 2 ritten per uur in de dal op lijn 29. Netto gezien bespaar je dan 12 tot 15 minuten per richting.
  • Lijn 29 krijgt andere aankomst- en vertrektijden, waarbij ROCOV vindt dat het te krap op de Zwolse Knoop ligt. Aankomst wordt .12 en vertrek wordt .50. Advies is de rijtijden zeer kritisch te bekijken.
  • Lijn 29 verliest enkele tegenspitsritten, waardoor de verbinding Station - Oosterenk (is dat richting Ziekenhuis?) mogelijk capaciteitsproblemen gaat kennen. Advies wordt dit goed te bekijken.
  • Slagharen - Coevorden wordt uit het kernnet gehaald, waarbij ROCOV nog aangeeft liever geen kernnetinkrimping te willen zien.
    Wijzigingen rond Zwolle:
  • Lijn 161 wordt geschrapt op zaterdag. ROCOV ziet de Marslanden dan onbereikbaar worden, terwijl dit onderdeel is van de Zwolse Stadsdienst. De grote bedrijven en winkels hier (Waar is de spitsbus ter ontsluiting van dit terrein dan? Lijn 6 en 10 rijden ook voor bedrijventerreinen, dus zou Marslanden dit ook kunnen krijgen?) moeten ontsloten worden.
  • Geadviseerd wordt extra bussen achter de hand te houden voor het geval dat in de spits de capaciteit omhoog moet. Dit komt door het gevolg van de MBO-krijgt-SOV afspraak.
    Wijzigingen rond Deventer:
  • Er worden ritten geschrapt bij Deventer lijn 2 en 3. ROCOV wil een volledig herontwerp in deze regio van de lijnen 2, 3, 4, 161 en 165. Nu vindt dat niet plaats, waardoor ROCOV benadrukt hier aandacht aan te geven. De wijzigingen die nu worden voorgesteld worden niet afdoende gevonden.
Meer dan dit kan ik niet uit de brief halen.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Van meerdere chauffeurs heb ik al gehoord dat lijn 161 & 166 er op zaterdag uit gaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door NintendoC »

Mag ik zeggen dat ik die hele provincie Overijssel qua OV-beleid compleet visieloos vind? Bruusk snijden in de lijnen in plaats van te kijken hoe je slim op OV-uren kunt besparen, waarmee je wel de aantrekkelijkheid zo veel mogelijk behoud.

Neem lijn 6 in Zwolle. Die is compleet overbodig als je lijn 202 laat stoppen ter hoogte van de kruising Blaloweg/Grote Voort. Scheelt weer vijf busuren per dag.
Stadslijnen in Zwolle/Deventer buiten de spits om 2x per uur laten rijden (dal tussen 10:00 en 14:00) of iets dergelijks.
Lijn 74 in Kampen laten vervallen en bij het CSG Pieter Zandt extra halte maken voor lijn 11. Kunnen die scholieren 2x per uur weg ipv 1x per uur. Kan lijn 11 gewoon blijven die een belangrijkere functie heeft als lijn 74 (is concessie Ijsselmond, maar toch).

En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden te bedenken.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

Wanneer wordt de nieuwe concessie aanbesteed? In augustus 2018 moet er een nieuwe vervoerder zijn (raar tijdstip eigenlijk).

Daarnaast: het OV-beleid slaat ook nergens op. Maar hoe wil je succesvol reizigersgroei ontwikkelen dan? Ik kom niet verder dan een aantal stations openen en ritten lijn 29 naar 83 omzetten. Wellicht kan lijn 2 in Deventer nog onder lijn 165 worden gebracht en kritisch gekeken worden naar lijn 165/4 die nog aparte routes in Deventer kent.

Voor 1 of 2 ton extra kun je wellicht wat forenzen richting Marslanden trekken richting het OV, maar of dat kostendekkend wordt is de vraag.

Een ander idee: Lijn 83 kent geen halte in de buurt van Deltion (voorstel zou afrit en oprit worden). Wellicht dat hierdoor lijn 649 bij lijn 83 te brengen is?
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

De meeste reizigers lopen nu naar de burgemeester Roelenweg/Deltion. Dit duurt 5 minuten en is prima te doen. Ook kan men via katwolderplein overstappen op lijn 9/609 of op de Roelenweg op lijn 1 naar het deltion.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Afbeelding

Vandaag anderhalf rondje lijn 9 getest, straks zonder R-Net stickers in september een langer testtraject.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

Waar is dit?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Hainje »

Eekwal, Zwolle.
🍉
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Eekwal is zelf ook veranderd (rij routes) sinds katwolderplein in gebruik is. Lijn 9 komt hier normaal ook niet meer lang. Maar wel een mooie bus... Was ook wel eens tijd dat er meer gelede bussen komen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

meer geledes of sowieso geledes?
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Alle bussen rijden nu tijdelijk weer via de Eekwal, de Emmawijk is afgesloten.

Dit is puur testen, over extra geledes is nog helemaal niets duidelijk of definitief.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door MdJ »

Maurice, gaat de bus wel binnen MO ingezet worden? (Langer traject dan lijn 9...Kanshebber kunnen een van de versterkte spitsritten op lijn 40 of 83?) Of gaat hij naar de Veluwe (lijn 88 is een kanshebber)?
Bij twijfel: gebruik beton.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Alleen lijn 9. 88 sowieso uitgesloten.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Pokémon GO actie Syntus

Kom Pokémon vangen met Syntus! Reis je met de bus, dan kom je namelijk veel PokéStops tegen. Voordelig meedoen? Koop dan in de Syntus app ons speciale Pokémon Go abonnement waarmee je een week lang onbeperkt kan reizen met bus en trein met een korting van meer dan 50%.

Bron: Syntus Website
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Kolibrie komt blijkbaar ook naar Overijssel.
http://www.twenteactueel.nl/index.php?r ... l_ID=14331
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ja Twente niet Midden Overijssel. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Je hebt helemaal gelijk, was er even niet met m'n hoofd bij :x
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten