Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Maar wanneer komt Arriva met de plannen.....
peterke203
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 10:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door peterke203 »

gisteren stond in dagblad de Limburger ( papieren editie 21-5-2016) artikel over de elect. van de Maaslijn dat Arriva dat de reiziger mag beslissen of voor 2 a 3 maanden dat de hele lijn op slot gaat voor de aanpassingen of gedeeltelijke sluiting met busvervoer en dat men in 2018 hiermee wilt beginnen. Arriva gaf wel aan voor welke keuze gekozen ging worden dat men rekening moest houden met langere reistijden. Ook stond er een stukje over dat Arriva de dienstregeling vanaf december 2016 nog niet wilt prijsgeven alleen dat men de hele dag een kwartierdienst tussen Nijmegen en Venray wilt rijden.
En dat Arriva nog aan het bekijken is om men toch extra tussenbakken gaat bestellen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Kan de dienstregeling bekend maken niet komen, omdat ze nog langs regionaal rocov moeten?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Wubbo »

Arriva heeft al een tijdje geleden (dat moest namelijk uiterlijk op de tweede maandag van april) een capaciteitsaanvraag voor haar treindiensten gedaan bij ProRail. Waarom ze dat kennelijk niet communiceren is me een raadsel.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Gothic-Writer »

Om het een kwartier een trein tussen Venray en Nijmegen? Dan mogen ze de bussen in Boxmeer en Cuijk daar ook wel op aanpassen! En misschien een kleine aanpassing aan het middenperron van Cuijk, zodat er ook eventueel treinen op spoor 3 kunnen halteren (slagbomen tussen het middenperron en de westzijde van het station).

Verder, ik ben wel een voorstander van die extra treinen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Gothic-Writer schreef:Om het een kwartier een trein tussen Venray en Nijmegen? Dan mogen ze de bussen in Boxmeer en Cuijk daar ook wel op aanpassen!
Hoe bedoel je dit precies, ik ben niet zo heel bekend in die hoek van 't land. Aanpassen om niet meer allemaal op dezelfde trein aan te sluiten zodat de reizigers beter verdeeld worden over de treinen?
Of zitten er nu ruime overstaps in die zonder aanpassing net-niet aansluitingen vanuit de trein in kwartierligging zouden worden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Gothic-Writer »

Daniel schreef:
Gothic-Writer schreef:Om het een kwartier een trein tussen Venray en Nijmegen? Dan mogen ze de bussen in Boxmeer en Cuijk daar ook wel op aanpassen!
Hoe bedoel je dit precies, ik ben niet zo heel bekend in die hoek van 't land. Aanpassen om niet meer allemaal op dezelfde trein aan te sluiten zodat de reizigers beter verdeeld worden over de treinen?
Of zitten er nu ruime overstaps in die zonder aanpassing net-niet aansluitingen vanuit de trein in kwartierligging zouden worden?
In het geval van Cuijk is het zo, maar er rijden inprincipe twee lijnen, welke over de dag 1x per uur rijden, dus als je het een beetje zwart-wit bekijkt heb je, afhankelijk van waar je moet zijn natuurlijk, een wachttijd oplopend tot een half uur / drie kwartier.

Voorbeeld: ik wil op een dinsdag van station Cuijk naar bushalte Bakkerij Verkerk in Langeboom (lijn 92). Als je niet de trein die om .08 vertrekt vanaf Nijmegen en aankomt om .22 op Cuijk, moet je dus wachten, want lijn 92 richting Grave vertrekt alleen om .26 en lijn 91 richting UDEN is geen alternatief.
's Avonds en in het weekeinde is het nog triester gesteld. Na 18:30 en het weekeinde rijden er van en naar Cuijk totaal helemaal geen bussen.
Boxmeer heeft nagenoeg hetzelfde probleem, maar het lijkt er op dat Hermes een extra lijn gaat inleggen op Boxmeer vanaf december.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Gothic-Writer schreef: maar het lijkt er op dat Hermes een extra lijn gaat inleggen op Boxmeer vanaf december.
Dat lijkt niet zo maar dat is zo: lijn 323. Maar het wordt wel een spitsdienst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Gothic-Writer schreef:Voorbeeld: ik wil op een dinsdag van station Cuijk naar bushalte Bakkerij Verkerk in Langeboom (lijn 92). Als je niet de trein die om .08 vertrekt vanaf Nijmegen en aankomt om .22 op Cuijk, moet je dus wachten, want lijn 92 richting Grave vertrekt alleen om .26 en lijn 91 richting UDEN is geen alternatief.
Dat vindt ik eerlijk gezegd niet zo schokkend, dat betekend gewoon dat je je reis vantevoren even moet plannen zodat je de juiste trein neemt. 'tis immers een hele nette aansluiting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door WALUIGI96 »

huibf schreef:
Gothic-Writer schreef: maar het lijkt er op dat Hermes een extra lijn gaat inleggen op Boxmeer vanaf december.
Dat lijkt niet zo maar dat is zo: lijn 323. Maar het wordt wel een spitsdienst.
Overigens rijden de bussen bij Boxmeer doordeweeks ook tot 10 uur 's avonds.
Maar het kan wel zijn dat Hermes de tijden wat ruimer gaat zetten, zodat er meer dan 3 minuten overstap tijd is in Boxmeer en er misschien ook altijd een overstap kan zijn op de intercity in Helmond.
Ten slotte kan Hermes er ook voor kiezen om 323 en 23 op andere tijden in Boxmeer te laten komen, want het word anders erg druk ieder uur:
2 grote bussen van Arriva, enkele buurtbussen van Arriva en dan nog 2 grote bussen van Hermes
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
Gothic-Writer schreef: maar het lijkt er op dat Hermes een extra lijn gaat inleggen op Boxmeer vanaf december.
Dat lijkt niet zo maar dat is zo: lijn 323. Maar het wordt wel een spitsdienst.
Dat is dan weer een deceptie. Ik dacht dat de nieuwe lijn de hele dag door zou rijden. Dan raakt de regio Gemert toch zijn verbinding met Nijmegen kwijt in de avonduren.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Die hebben ze toch al niet? Er gaat toch verder geen lijn verloren.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef:
Gothic-Writer schreef:Voorbeeld: ik wil op een dinsdag van station Cuijk naar bushalte Bakkerij Verkerk in Langeboom (lijn 92). Als je niet de trein die om .08 vertrekt vanaf Nijmegen en aankomt om .22 op Cuijk, moet je dus wachten, want lijn 92 richting Grave vertrekt alleen om .26 en lijn 91 richting UDEN is geen alternatief.
Dat vindt ik eerlijk gezegd niet zo schokkend, dat betekend gewoon dat je je reis vantevoren even moet plannen zodat je de juiste trein neemt. 'tis immers een hele nette aansluiting.
Het kan erger... Ik heb bijna dagelijks dat ik de bus mis omdat die op het zelfde tijdstip vertrekt als de trein. en 9/10 keer is de trein ook nog een minuut later -o-. en trein eerder of later heeft geen zin :N.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Die hebben ze toch al niet? Er gaat toch verder geen lijn verloren.
Nu kan ik tot ca 21:30 via Uden naar Nijmegen. Straks niet meer als de 121 in Boekel eindigt.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
huibf schreef:Die hebben ze toch al niet? Er gaat toch verder geen lijn verloren.
Nu kan ik tot ca 21:30 via Uden naar Nijmegen. Straks niet meer als de 121 in Boekel eindigt.
Foutje van mijn kant inderdaad. Ikzelf vind het ook een onlogische stap om de lijn te laten eindigen in Boekel, of all places....
Ik denk dat dat hooguit een jaartje duurt.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Is er daarnaast ook nog nieuws over Arriva en Limburg.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Komende weken kunnen gemeenten en dorpsraden terecht bij infobijeenkomsten.
Geen idee of ook hobbyisten mogen komen.

Wellicht meer te vinden op de site vd Provincie.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Documenten op de site van de provincie zijn allemaal al redelijk oud.
Arriva.nl/limburg werkt wel, maar daar staat nog niets op...
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Geduld is een schone zaak.

Personeel wordt volgende week geinformeerd door Arriva. Wat zij te horen krijgen is mij ook onbekend.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Tom »

Op 30 juni is de gunning definitief en wordt de nieuwe dienstregeling teruggekoppeld. In mei en juni waren/zijn bijeenkomsten gepland met dorps- en wijkraden, regionale mobiliteitsorganen, personeel en het Reizigersoverleg Limburg (ROL). Op 30 juni wordt ook het materieel (bus en trein) gepresenteerd. Nog een maandje geduld dus. Zie deze link [PDF-document op de Provincie-website] voor meer informatie.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Jasper073 »

Kantine praat he ?....... :X :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding
foto 2 gemaakt door: Alex Miedema. (net gevonden en vervangen)
Laatst gewijzigd door Jasper073 op do 02 jun 2016, 23:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

Vreemd dat er rechts geen logo oid zit. Wel een mooi ding.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door gliderfighter »

Boven is een oude foto. Als ik op de onderste foto kijk, zie ik daar de achterkant van eenzelfde sticker.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Jasper073 »

Chrysa schreef:Vreemd dat er rechts geen logo oid zit. Wel een mooi ding.
de 1ste foto was de bus nog in de maak en zaten er nog geen logo's op de bus.
2de foto is het resultaat.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Ik vind het een leuk ontwerp. Ben benieuwd hoe ze in december rijden.

Even een klein offtopic. Jasper, ik wil niet vervelend zijn maar die foto van de (complete) Citea is gemaakt door Alex Miedema en niet door Arriva wat met jouw bewerking wel zo over komt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten