mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door mb90 »

De afgelopen weken waren voor mij best drukke tijden, waarbij ik bij het foto's maken (en de vaak bijbehorende autorit) even mijn afleiding zocht. De Benelux werd uiteindelijk een vaak bezocht foto-doelwit deze weken. Zo ben ik tot deze serie van 15 foto's gekomen van de Benelux op het deel tussen Rotterdam en de Belgische grens.
De eerste foto komt van de vroege zondagochtend van 1 mei. Een ochtend waarbij ik weer eens vroeg wakker was en daarom naar Zevenbergschen Hoek reed voor de IC 9215 die hier langs mooi gekleurd koolzaad rijdt, om daarna onder de A16 door te duiken en verder te gaan naar Amsterdam:
Afbeelding

Bij het wegrijden kwam ik de toen nog enige stam met Belgische I6/I10-rijtuigen tegen. Deze besloot ik in de namiddag opnieuw op te zoeken en wel in Zevenbergen. Daar kwam dezelfde stam langs als IC 9252 opweg naar Brussel:
Afbeelding

Een uur later reed er een geel-blauwe stam, maar wel met een grijze Railpool-loc ervoor, de 2863 als IC 9256 opweg naar Brussel:
Afbeelding

Op Hemelvaartsdag en Bevrijdingsdag trof ik de IC 9256 opnieuw. Nu in Dordrecht met loc 2803 en weer een stam Belgische rijtuigen opweg naar Brussel:
Afbeelding

Een week en een uur later was ik weer (en wat later bleek voor het laatst in deze periode) in Dordt en ook nu trof ik weer een stam met Belgische rijtuigen. Nu als IC 9260 met loc 2806 ervoor, opweg naar Brussel:
Afbeelding

Tijdens het Pinksterweekend was het heel toepasselijk grotendeels grijs en grauw weer. Tijdens een korte opklaring tussen 2 buien door kwam de grijze 2863 (die ik eigenlijk iets te vroeg afdrukte) langs als IC 9248 naar Brussel:
Afbeelding

Na opnieuw een korte nacht ging ik de volgende dag naar de locatie van de eerste foto, Zevenbergschen Hoek. Opnieuw voor IC 9215, al reed deze nu met een Belgische stam door het West-Brabantse landschap:
Afbeelding

Na een dag uitwaaien in Hoek van Holland, klaarde het in de avond een beetje op en ging ik nog even naar Zwijndrecht. Op het moment dat de 2802 met een Belgische stam van de brug over de Oude Maas kwam scheen de zon echter helaas achter een wolk:
Afbeelding

Een dag later, op 2e Pinksterdag, was ik opnieuw vroeg uit de veren. Tussen de buien door kwam de grijze 2861 langs het nog heerlijk stille Rotterdam Zuid met een Belgische stam als IC 9212 opweg naar Brussel:
Afbeelding

Aan het eind van de ochtend vertrok ik naar mijn ouders op de camping. Onderweg maakte ik nog een tussenstop op nieuwe randweg aan de noordkant van Roosendaal. Vanaf een nieuw viaduct aan de N268 kon deze foto van IC 9232 naar Brussel gemaakt worden:
Afbeelding

Na het avondeten zat het campingbezoek erop, maar bleef ik nog even aan de zuidkant van Roosendaal hangen. Als eerste ging ik naar de Nigtestraat. De laatste overweg voor de Belgische grens. Op een moment dat ik niet verwachte kwam toch nog IC 9256 langs opweg naar Brussel:
Afbeelding

Vanaf de andere kant werden de eerste meters op Nederlandse bodem van IC 9259 vastgelegd. Hier te zien met loc 2812 en een Belgische stam:
Afbeelding

Langs het Everlandwegje tussen Nispen en Roosendaal staat een mooie bomenrij langs het spoor. Dat diende als een mooi motief voor loc 2835 met een nog bont gekleurde stam als IC 9260 opweg naar Brussel:
Afbeelding

Aan de andere kant volgde al vrij snel IC 9263, met net als IC 9212 loc 2861 met een Belgische stam, met een iets te vroeg afdrukmoment en links in beeld nog de kerktoren van Nispen:
Afbeelding

Opweg naar huis maakte ik nog een laatste tussenstop voor de laatste foto van dit verslag. Dit werd loc 2821 met een mooi geel-blauwe stam als IC 9264 aan de Markdijk in Zevenbergen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door Zugführer »

Mooie plaatjes! Leuk, zo'n serie rond één thema :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door Daniel »

Heel fraaie platen :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door Hendrik »

Mooie foto's! De Benelux is de laatste tijd wel een allegaartje qua materieelinzet...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door Meltrain »

Mooi overzicht van de verschillende uitvoeringen van de Benelux. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door Milco »

Prachtplaten! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door JWM »

Hebben de NMBS treinen nu een rijtuig meer?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door ArrivaBas »

Volgens mij hebben alle stammen I6/I10 7 wagens.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door Durashift »

ArrivaBas schreef:Volgens mij hebben alle stammen I6/I10 7 wagens.
Nou, tel maar na op de foto's..

6 bakken voor de NL 'shit'.

7 voor de BE rijtuigen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door ArrivaBas »

Leer eerst maar eens lezen, want ik doel toch echt duidelijk alleen op de I6/I10 stammen :N :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door Z2N »

En sowieso, wat is er mis met ICR? Er is als ik eerlijk ben nauwelijks een comfortverschil met I6/I10, en het oogt ook wat frisser dan de Belgische rijtuigen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door MdJ »

Uiterlijk is het een ratjetoe:
-Een oude/toekomstige ICD-stam (sinds vorige week); 6 rijtuigen maar zonder BDs.
-Gemixt Fyra/IC-stam
-Buitenkant gereviseerde "nieuwe'" stammen met BDs, maar dan weer niet werkend. En die wordt dan niet/wening gewassen...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door Suus »

Z2N schreef:En sowieso, wat is er mis met ICR? Er is als ik eerlijk ben nauwelijks een comfortverschil met I6/I10, en het oogt ook wat frisser dan de Belgische rijtuigen.
ICR Prio van binnen (paars met blauwe stoelen) gaat/ging nog wel, maar in de ICR-rijtuigen met stoelen die ooit voor geel door hebben moeten gaan hangt a.) een vieze zurige lucht en b.) de rijtuigen zijn van binnen door en door smerig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door JWM »

Huh? Ik dacht dat de Benelux voor jou te min is geworden en voortaan uitsluitend in de decadente 1e klas van de Thalys de grens over steekt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door Suus »

Nou, als het even kan. Het materieel van de Benelux heeft echt betere tijden gekend en verbeteringen gaan wel heel langzaam...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door Durashift »

ArrivaBas schreef:Leer eerst maar eens lezen, want ik doel toch echt duidelijk alleen op de I6/I10 stammen :N :X
Dank voor je 'compliment'.. :roll:

Het heeft weinig met lezen te maken, denk ik. Eerder kennisachterstand omtrent het begrip I6/I10..
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: mb90 on Tour #85: De Benelux in de maand mei [15 foto's]

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Nou, als het even kan. Het materieel van de Benelux heeft echt betere tijden gekend en verbeteringen gaan wel heel langzaam...
Schrootlijn 2.0
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten