OVer Missers in de Reisinformatie #44

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Omdat er tussen Utrecht en Nijmegen slechts 2x/uur gereden wordt op vrijdag. Utrecht - 's-Hertogenbosch is een vreemde eend in de omroep, daar kan het namelijk nooit drukker zijn in de treinen want die rijden niet van vrijdag t/m zondag :lol:
De omroepster van Amersfoort heeft dat bandje trouwens wel extreem rustig ingesproken. Duidelijk, maar de omroep duurt ook een eeuwigheid. En de specifieke gevolgen vanaf dat station zitten nieteens in de omroep. Nou zijn die ook beperkt natuurlijk, want zater- en zondagochtend vroeg is Utrecht uitsluitend per trein te bereiken vanuit Hilversum en Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Z2N »

Hierop aansluitend, ik zit momenteel in Eindhoven, en daar spreekt de (menselijke) omroep van extra drukte tussen Den Bosch en Nijmegen en Utrecht. Duidelijk! :pos: :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Meltrain »

Maar tussen Utrecht en Rotterdam resp. Den Haag wordt ook maar 2x/uur gereden, dus zijn de treinen daar ook drukker.

Ook op Rotterdam Centraal wordt exact hetzelfde verhaal afgespeeld, terwijl het voor dat station een stuk relevanter is dat er (op vrijdag) ook tussen Rotterdam en Utrecht maar 2x/uur wordt gereden en de treinen dus drukker zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Bemined »

Daniel schreef:Utrecht - 's-Hertogenbosch is een vreemde eend in de omroep, daar kan het namelijk nooit drukker zijn in de treinen want die rijden niet van vrijdag t/m zondag
Dat is alleen op vrijdag, in het weekend rijdt de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] wel, maar volgens een aangepaste dienstregeling en route. Om precies rijdt men een rondje Nederland via de treinseries 703000 Hdr - Ut, 800 Ut - Mt, 800 Mt - Ut, 3100 Ut - Shl, 3100 Shl - Ut, 3000 Ut - Nm en 3000 Nm - Hdr.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

He, corrigeer ik het nog verkeerd :P
Meltrain schreef:Maar tussen Utrecht en Rotterdam resp. Den Haag wordt ook maar 2x/uur gereden, dus zijn de treinen daar ook drukker.
Er rijden op alle dagen twee treinen minder naar Utrecht, maar da's wat krom vermeld. Volgens de reisplanner rijdt de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] op vrijdag gewoon, dus waar NS 4 i.p.v. 6 treinen meldt moet je 6 i.p.v. 8 lezen.
In het weekend zit de beperking alleen tussen Gouda en Utrecht, daar rijden dan 4 i.p.v. 6 treinen. Vanuit Rotterdam rijdt alles zoals normaal (behalve voor 10.00 uur en met extra stop in Woerden), vanuit Den Haag Centraal rijdt de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] slechts tot Gouda om vervolgens nergens op aan te sluiten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Meltrain »

Oke, maar dan blijft het een feit dat vrijdag tussen Rotterdam en Utrecht maar 2x/uur een trein rijdt. De [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] rijdt namelijk niet om onduidelijke redenen.
Dus wordt de [serie=Intercity|2016|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal12500[/serie] veel voller. Ik hoop dat die series dan wel met VIRM of 12 bakken ICM rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Even verder gekeken en de reden blijkt nu toch wat duidelijker: te Utrecht splitsen past niet door een overkruisconflict. De [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] vertrekt om .24/.54 van spoor 11 en moet dan dus doorwisselen om via spoor 27 - 25 de fly over op te gaan.
Tussen wissel 1395A en 1227A komt 'ie dan over hetzelfde spoor als waar de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] over moet binnenkomen (normaal om .28/.58) en met een overkruisnormtijd van 4 minuten past dat dus net niet.

En combineren met zesjes past op papier niet in Gouda (in 't weekend zitten er daar vaker viertjes in), dan moet je namelijk rechtdoor op spoor 3 binnenkomen en krijgt het Haagse deel al geel vanaf Moordrecht wat vertraging veroorzaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Bemined »

Losse viertjes is nog altijd beter dan niets natuurlijk. Maar dat heeft wel tot gevolg dat het deel naar Den Haag niet langer dan 8 bakken kan zijn, wat natuurlijk een beetje krap is gezien het de enige doorgaande trein is en de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] nergens op aansluit. Blijft over een pendeltrein Rotterdam - Gouda met een cross-platformoverstap op de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] en dan leeg keren in Gouda Goverwelle, maar dat is te klantvriendelijk.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Meltrain »

Zo te zien rijdt de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] vrijdag alleen tussen Den Haag en Gouda. Dan is de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] inderdaad de enige doorgaande trein tussen Den Haag en Utrecht en moet deze wel op maximale capaciteit rijden en is splitsen helaas dus niet mogelijk.
Maar als de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] te Gouda kan keren, moet de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] dat toch ook wel kunnen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Bemined »

Men heeft drie keersporen in Gouda Goverwelle dus daar wordt het een beetje vol. Maar ik kan me niet voorstellen dat men niet iets creatiefs kan bedenken als men dat ook echt zou willen. Laat de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] desnoods naar Schiphol doorrijden (de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] rijdt op vrijdag niet dus er is een pad over) met extra stop in Woerden en Breukelen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Z2N »

Dat gaat alleen niet, omdat je dan in de spits op de 7400 botst tussen Bkl en Ac.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Na Breukelen kan je prima doorwisselen naar de buitensporen natuurlijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Blijkbaar vonden de TBPs in Amersfoort dat de verstoring tussen Rotterdam en Gouda nog wat langer moest duren... die was toen ik in Amersfoort arriveerde opgelost, maar de TBPs vermeldden nog braaf "Rotterdam C.: Rijdt niet verder dan Utrecht C.". Daarnaast was er nog wel een bij de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] bovengemiddeld vaak voorkomende omroep "In tegenstelling tot wat op de treinaanwijzers staat vermeld..." waarin werd aangegeven dat de trein gewoon normaal naar Rotterdam en Den Haag reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Suus »

In Rotterdam is er een nieuw geluidje voor internationale omroepen. Ingespeeld op een xylofoon denk ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Blijkbaar vonden de TBPs in Amersfoort dat de verstoring tussen Rotterdam en Gouda nog wat langer moest duren... die was toen ik in Amersfoort arriveerde opgelost, maar de TBPs vermeldden nog braaf "Rotterdam C.: Rijdt niet verder dan Utrecht C.". Daarnaast was er nog wel een bij de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] bovengemiddeld vaak voorkomende omroep "In tegenstelling tot wat op de treinaanwijzers staat vermeld..." waarin werd aangegeven dat de trein gewoon normaal naar Rotterdam en Den Haag reed.
De [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] resp. [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] splitste pas in Gouda in plaats van Utrecht.
En tja, dan krijg je dit soort grappen..... :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door wouter15 »

Volgens de reisinfo gaat de 8826 een extra stop te Vtn maken. Lijkt me nogal onwaarschijnlijk als het station de hele dag dicht is.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Z2N »

Bee schreef:In Rotterdam is er een nieuw geluidje voor internationale omroepen. Ingespeeld op een xylofoon denk ik.
Is het toevallig deze?

Dat geluidje heb ik daar namelijk vaker gehoord, het is de oude jingle van de SNCF. Vraag me niet waarom deze gebruikt wordt, ik wordt er namelijk heel snel weer een mini-Z2N van... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Hendrik »

Die is het inderdaad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Suus »

Nee, er is nog een ander. Had hem voor gisteren nog niet gehoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Tochjo »

wouter15 schreef:Volgens de reisinfo gaat de 8826 een extra stop te Vtn maken. Lijkt me nogal onwaarschijnlijk als het station de hele dag dicht is.
Dat was een fout in de reisplanner.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door webguy »

Er was ook zo'n grapje vanmiddag met de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] die in Mas zou stoppen. Er werd daar alleen gewisseld naar extreem rechts naar linkerspoor.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Etienne »

webguy schreef:Er was ook zo'n grapje vanmiddag met de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] die in Mas zou stoppen. Er werd daar alleen gewisseld naar extreem rechts naar linkerspoor.
Gezien OV-tijden zelfs de hele dag, maar 's middags is deze aldaar maar opgeheven. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Tochjo »

Ik schoot even in de lach toen ik net het volgende bericht zag op Teletekstpagina 751:
Heerlen-Kerkrade

Tussen Heerlen en Kerkrade Centrum
zijn de beperkingen voorbij

duur nog niet bekend
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door VIRM »

Vandaag om 18:00 op Sloterdijk werd de volgende omroep uitgevoerd door twee stemmen. Prachtig! :mrgreen:

*PLING PLONG PLANG* "Dit is een bericht voor reizigers tusssen Amsterdam Centraal, Roosendaal en Brussel Zuid. Door acties in het buitenland rijden er minder treinen tussen Roosendaal en Brussel Zuid. De extra reistijg bedraagt 30 50-50 minuten. Please check the displays for the next metro. We aplogise for the inconvenience."
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door VIRM »

Vanmiddag laat was ik ruim een uur/anderhalf uur op Amsterdam Centraal, en het viel mij op dat de omroep praktisch nonstop tekeer ging.

Opvallend was:
- Een vertraagde Thalys (+20) werd in zowel het Nederlands als Engels aangekondigd. Kennelijk staakte de Franse taalvaardigheid van de omroepster vandaag. :mrgreen:
- Door werkzaamheden tussen Leiden en Den Haag reden zowel de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] als [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] tot en met Leiden Centraal. Beide series hadden echter hun eigen omroep. Als deze gewoon waren gecombineerd om in één bericht beide series te dekken, dan scheelt dat weer een paar omroepberichten per uur.
Beul van de blindegeleidelijn
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten