GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Geplaatst op: vrijdag 8 mei 2009 om 20:39
Laatst bijgewerkt: vrijdag 8 mei 2009 om 20:39
AMSTERDAM - Het GVB kan het openbaar vervoer in Amsterdam ook in de periode 2012 tot 2018 gaan uitvoeren. Dan moet het bedrijf alleen wel aan strengere eisen gaan voldoen dan nu het geval is. Dat heeft de Stadsregio Amsterdam besloten, zo liet een woordvoerder vrijdag weten.
De organisatie maakte eerder al bekend de concessie voor het openbaar vervoer in de hoofdstad onderhands te willen gunnen aan het GVB.
Lees verder
Geplaatst op: vrijdag 8 mei 2009 om 20:39
Laatst bijgewerkt: vrijdag 8 mei 2009 om 20:39
AMSTERDAM - Het GVB kan het openbaar vervoer in Amsterdam ook in de periode 2012 tot 2018 gaan uitvoeren. Dan moet het bedrijf alleen wel aan strengere eisen gaan voldoen dan nu het geval is. Dat heeft de Stadsregio Amsterdam besloten, zo liet een woordvoerder vrijdag weten.
De organisatie maakte eerder al bekend de concessie voor het openbaar vervoer in de hoofdstad onderhands te willen gunnen aan het GVB.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Het GVB krijgt dus eenzelfde constructie als de RET.
Wat ik mij nu afvraag, is of de SRA net zoals de SRR de ambitie heeft het vervoer in de streek eromheen ook door het GVB te willen doen. In Rotterdam gaat dat over ongeveer twee jaar over naar de RET.
Wat ik mij nu afvraag, is of de SRA net zoals de SRR de ambitie heeft het vervoer in de streek eromheen ook door het GVB te willen doen. In Rotterdam gaat dat over ongeveer twee jaar over naar de RET.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Ja, ik vroeg me dat laatst dus af toen ik de Hoekse Lijn eens uitprobeerde. Ik zag allemaal RET-meuk in Schiedam, Maassluis enzovoorts terwijl GVB echt strikt in Amsterdam rijdt en wat Amstelveen, Diemen, Weesp, maar meer ook niet! Waarom GVB ook niet wat meer gebied geven, zoals de lijnen 86/87/91/92/94 richting Zaandam, en wie weet wat lijnen in Amstelveen. Ik ben over het algemeen een stuk meer tevreden over GVB dan over Connexxion dus als wekelijks gebruiker van lijn 94 zal ik er niet mee zitten .
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Heb wel over voornemens gelezen om de 'gebieden te herindelen' of ze daarmee de concessie Amsterdam willen uitbreiden naar wat meer omliggende steden weet ik niet.Bee schreef:Wat ik mij nu afvraag, is of de SRA net zoals de SRR de ambitie heeft het vervoer in de streek eromheen ook door het GVB te willen doen. In Rotterdam gaat dat over ongeveer twee jaar over naar de RET.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Het Amstelveen gedeelte is aantal jaar terug omgeruild met wat lijntjes in Noord. In het buitenland zie je ook meestal een grote stadsregio vervoerder. Kan GVB ook worden, maar dan wel met ambitie gaarne.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Volgens mij waren de lijnen in Amstelveen geruild tegen de lijn naar Weesp en wat lijnen in Bijlmer .
Maar de functie die DB/BVG in Berlijn vervult zie ik wel zitten. Ook richting Potsdam, Steglitz en Wannsee, zou hier ook ingevoerd kunnen worden, maar dan met omliggende steden hier in de buurt.
Maar de functie die DB/BVG in Berlijn vervult zie ik wel zitten. Ook richting Potsdam, Steglitz en Wannsee, zou hier ook ingevoerd kunnen worden, maar dan met omliggende steden hier in de buurt.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Alleen de nachtbus van RET komt in Maassluis, waarschijnlijk zag je Qbuzz rijden met een oude RET-bus.klaxxon schreef:Ja, ik vroeg me dat laatst dus af toen ik de Hoekse Lijn eens uitprobeerde. Ik zag allemaal RET-meuk in Schiedam, Maassluis enzovoorts terwijl GVB echt strikt in Amsterdam rijdt en wat Amstelveen, Diemen, Weesp, maar meer ook niet! Waarom GVB ook niet wat meer gebied geven, zoals de lijnen 86/87/91/92/94 richting Zaandam, en wie weet wat lijnen in Amstelveen. Ik ben over het algemeen een stuk meer tevreden over GVB dan over Connexxion dus als wekelijks gebruiker van lijn 94 zal ik er niet mee zitten .
RET rijdt overigens al jaren naar Schiedam, Vlaardingen en Capelle a/d IJssel, maar dat is dan ook één grote agglomeratie.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Ahh Berlin. :D Ja heb afgelopen weekend daar ook weer mogen ervaren hoe perfect het OV daar is. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Ik zag zelfs een RET-Citaro in Delft . Maar misschien was dat Leeg materieel, geen idee.Geert schreef:Alleen de nachtbus van RET komt in Maassluis, waarschijnlijk zag je Qbuzz rijden met een oude RET-bus.klaxxon schreef:Ja, ik vroeg me dat laatst dus af toen ik de Hoekse Lijn eens uitprobeerde. Ik zag allemaal RET-meuk in Schiedam, Maassluis enzovoorts terwijl GVB echt strikt in Amsterdam rijdt en wat Amstelveen, Diemen, Weesp, maar meer ook niet! Waarom GVB ook niet wat meer gebied geven, zoals de lijnen 86/87/91/92/94 richting Zaandam, en wie weet wat lijnen in Amstelveen. Ik ben over het algemeen een stuk meer tevreden over GVB dan over Connexxion dus als wekelijks gebruiker van lijn 94 zal ik er niet mee zitten .
RET rijdt overigens al jaren naar Schiedam, Vlaardingen en Capelle a/d IJssel, maar dat is dan ook één grote agglomeratie.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Nee, dat hoort volgens mij, volgens mij rijdt de RET één lijn naar Delft.
Het weekend-nachtnet van de RET is trouwens ook een stuk ambitieuzer dan dat van het GVB.
Het weekend-nachtnet van de RET is trouwens ook een stuk ambitieuzer dan dat van het GVB.
Laatst gewijzigd door Suus op di 12 mei 2009, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Om te beginnen mag de actuele reisinfo wel eens op grote schaal bij GVB goed geïmplementeerd worden. Mogen ze ook voor naar BVG kijken, die hebben dat goed. Tram is nog heen halve meter buiten de halte, of hij verdwijnt al van het scherm.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Mja, alles wat ze bij het GVB aan "dynamische informatievoorziening" hebben is echt prut. De displays van de metro van de RET zijn in alle opzichten beter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Ik heb de hoop dat met de komst van nieuwe metro's...if any...de lonk naar modernisering zo sterk wordt dat men het hele zooitje eens verbetert.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Berlin idd :D Dat is gewoon eigenlijk niet leuk meerNS-Reiziger schreef:Ahh Berlin. :D Ja heb afgelopen weekend daar ook weer mogen ervaren hoe perfect het OV daar is. :)
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
In Amsterdam verzorgt Connexxion vooral de nachtlijnen met omliggende steden. Vandaar dat GVB echt alleen Amsterdam doet + Amstelveen. 'Vroegah' reed GVB wel nachtlijnen naar o.a. Zaandam, maar sinds de komst van het aanbesteden en concessiegebieden is die taak overgedragen aan CXX.Bee schreef:Nee, dat hoort volgens mij, volgens mij rijdt de RET één lijn naar Delft.
Het weekend-nachtnet van de RET is trouwens ook een stuk ambitieuzer dan dat van het GVB.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Wat is je probleem? Ik rijd regelmatig met de 94 en we zijn meestal stipt op tijd in niet-overvolle bussen. Houd je soms niet van Ambassadors?klaxxon schreef:Ik ben over het algemeen een stuk meer tevreden over GVB dan over Connexxion dus als wekelijks gebruiker van lijn 94 zal ik er niet mee zitten .
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Over het algemeen komt er voor mij een Citaro aanzetten, dus nee, dat is mijn probleem niet. Het ligt hem meer aan het feit dat de chauffeurs die ik tref altijd ongehumeurd zijn ofwel een belachelijke rijstijl hebben. In trams heb ik daar minder last van en in GVB-bussen moet ik zeggen dat het me meevalt (maarja, in de stad zijn natuurlijk ook meer haltes op korte afstand van elkaar).
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Wat zijn trouwens de goedkoopste EEV-bussen? Als dat de Amba is zie ik het somber in voor lijn 94 vanaf december 2010 :(, trouwens.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Misschien hebben we dan al Citea's! Kijken hoe die bevallen ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
*de goedkoopste bus* bestaat niet. OV-Bussen worden over het algemeen niet gewoon gekozen uit een boekje en de prijs staat ook niet vast; het is een onderhandelingsproces tussen minimaal twee partijen waarbij ook veel meer andere zaken en eisen (zoals informatievoorziening, klimaatbeheersing, (vervolg-/)ordergrootte etc.) komen kijken.klaxxon schreef:Wat zijn trouwens de goedkoopste EEV-bussen? Als dat de Amba is zie ik het somber in voor lijn 94 vanaf december 2010 :(, trouwens.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Oke, interessant. In de aanbiedingsbrief staat overigens dat de Stadsregio de vervoer zal stimuleren om een hybride bus met dieselelektrische aandrijving te gebruiken voor de lijnen tussen Amsterdam en Zaandam (op de rest van de lijnen binnen de concessie blijven waarschijnlijk de huidige bussen rijden, de gemiddelde leeftijd is verhoogt naar 8 jaar en ze mogen Euro-3 zijn). Maar ik kan er niet uit op maken dat het verplicht is (ik hoop dat er MAN-bussen komen, die vind ik toch wel goed bevallen). Is er in nederland trouwens een voorbeeld van een dergelijke hybride bus? Is de Citea dat?
Verder komt er een nieuwe lijn Zaandam Kalf - Amsterdam Riekerpolder via Sloterdijk, Slotermeer, Slotervaart :D (via Bos en Lommerweg, Hoofdweg, J. Evertsenstraat, J. Tooropstraat, J. Voermanstraat, Derkinderenstraat, P. Calandlaan, J. Huizingalaan, J.M. Keynesplein). Biedt perspectief, waarschijnlijk ben ik dan voortaan aangewezen op die lijn i.p.v. de 94.
Verder komt er een nieuwe lijn Zaandam Kalf - Amsterdam Riekerpolder via Sloterdijk, Slotermeer, Slotervaart :D (via Bos en Lommerweg, Hoofdweg, J. Evertsenstraat, J. Tooropstraat, J. Voermanstraat, Derkinderenstraat, P. Calandlaan, J. Huizingalaan, J.M. Keynesplein). Biedt perspectief, waarschijnlijk ben ik dan voortaan aangewezen op die lijn i.p.v. de 94.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Die Van Hool die een tijdje in Zuid-Holland heeft gereden is zo'n hybride ding:
Over die lijn Zaandam -> Riekerpolder: zal dat geen spitslijn worden?
Over die lijn Zaandam -> Riekerpolder: zal dat geen spitslijn worden?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Hmm, hybride op waterstof en diesel dan? Da's weer een andere vorm aangezien een hybride bus meestal dieselelektrisch is. Maargoed, er zitten in ieder geval ook hybride Citea's aan te komen zo is hier te lezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Die bus reed op niets anders dan waterstof volgens de folders in de andere bussen tijdens "De Smaak van Water"-week.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren
Ohja, wacht ff
Ben in de war met die nieuwe Van Hools die nu in groten getale in België instromen (met name in Gent) ;)
Ben in de war met die nieuwe Van Hools die nu in groten getale in België instromen (met name in Gent) ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten