(BTM) Filmfoutjes #2

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Suus »

Ah, daar is de Citaro met zijn versienummers weer, zo'n geval is al 2x eerder gespot :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Filmfoutjes

Bericht door gkw1969 »

Geert schreef:Waarom kan Infoxx eigenlijk geen grote letters tonen op die LCD-schermen? Met de LED-films kan dat toch ook? :|
Ook niet bij alle LED's. Dit heeft te maken met de fabrikant van de de filmbak en de (on)mogelijkheden van het programmeren. De oudere Ambassadors en de Alliances met LCD hebben allemaal de filmbak van Meister. Deze heeft de onhebbelijkheid dat grote letters dun krijgt, waarbij 2 regels niet meer mogelijk is, of dus de bestaande kleine letters.
De nieuwere Ambassadors hebben een andere leverancier van de filmbak, dezelfde als de voormalige Hermes 1800-serie. Deze is weer beperkt in het aantal karakters wat hij kan voeren op 1 regel.
Dan heb je nog de gelede Citaro's: die hebben weer een ander model, samen met de MAN's. En de Volvo 8700's hebben, in mijn ogen, nog de beste mogelijkheid: Gorba. Daarbij is 1 regel mooi groot en 2 regels mooi duidelijk.

Maar het heeft allemaal te maken met de leverancier van de bakken zelf. InfoXX kan hier verder weinig tot niets aan doen.

Wat wel gebeurd:
Bij LCD schermen waarbij de bestemming door het beeld moet scrollen(wat bij de LED heel mooi kan) valt het beeld gewoon weg.
Bij dot/matrix schermen, zoals nog de 2300 Alliances en de oudere Van Hools van het GVU, wordt de bestemming getoond voor zover het past. Zo rijdt bij ons de 2341 met "Almelo Cent" i.p.v. Almelo Centraal en "Hengelo Sta" i.p.v. Hengelo Station.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

Hmm, dat laatste klopt weer niet helemaal met m'n spot van zo'n oude Van Hool (zie m'n vorige bericht in dit topic) die de bestemming juist volledig (en samen met het lijnnummer) in kleine letters/cijfers toonde :wink:
Lijkt een beetje op het effect wat optrad met het Thoreb-systeem in de 6500'en van SVD in Dordrecht: die kregen ook een klein lijnnummer + kleine letters voor de bestemming bij een te lange bestemming voor de matrixbak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door gkw1969 »

Ah ja, dat kan. GVU gebruikt een ander merk. Die 2300's hebben Krüger. Ik weet zo niet welke het GVU heeft.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

Hedenochtend in de aanbieding: een BRU-Amba met "Utrecht CS Wöü" op de film. Gaat goed met dat InfoXX deze week...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag kwam ik op metrostation Eendrachtsplein RR-stel 5514 tegen, die een testritje reed.
Op de displays stond echter 'Geen Spanning'. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door tsov »

Niet echt fout, meer een melige chauffeur: Ik zag een standaard-Jonckheer vlakbij de garage hier rijden met 30 Holysloot op de film. Ik zou het niet aanraden die route met een 12m-bus te rijden :lol:
Overigens zag ik een tijdje terug een bus met 65 KNSM-Eiland richting de garage rijden. Dat was een chauf met een vooruitziende blik: als de plannen worden goedgekeurd wordt lijn 15 miv drgl 2010 geknipt bij Zuid in een 15 Sloterdijk - Zuid en een 65 Zuid - MP en dan door naar KNSM via route 41. 41 wordt dan ingekort tot Gaasperplas - MP.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Niet echt fout, meer een melige chauffeur: Ik zag een standaard-Jonckheer vlakbij de garage hier rijden met 30 Holysloot op de film. Ik zou het niet aanraden die route met een 12m-bus te rijden :lol:
Overigens zag ik een tijdje terug een bus met 65 KNSM-Eiland richting de garage rijden. Dat was een chauf met een vooruitziende blik: als de plannen worden goedgekeurd wordt lijn 15 miv drgl 2010 geknipt bij Zuid in een 15 Sloterdijk - Zuid en een 65 Zuid - MP en dan door naar KNSM via route 41. 41 wordt dan ingekort tot Gaasperplas - MP.
En terecht, die achterlijk lange route slaat nergens op :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Suus »

Het is ook helemaal niet handig, want het westgedeelte is veel drukker dan het oostgedeelte, waardoor ze nu in west aan het prutsen zijn met spitsbussen. Door de knip kan je de frequentie een stuk makkelijker omhoog gooien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Geert »

Je kunt toch ook makkelijk bussen tot halverwege laten rijden als versterking in de spits? Daarvoor hoeft toch niet een lijn geknipt te worden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam ik in Utrecht een bus tegen die slechts "Wijk bij Duurstede via Bunnik" filmde, zonder lijnnummer...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door tsov »

Geert schreef:Je kunt toch ook makkelijk bussen tot halverwege laten rijden als versterking in de spits? Daarvoor hoeft toch niet een lijn geknipt te worden?
Dat doen ze nu al, maar door de drukte op de westelijke tak lopen de bussen daar ook heel veel vertraging op die doorwerkt naar het oosten. De 15 is daardoor een nogal onbetrouwbare lijn ;)
Overigens is ook het plan voor vertramming van lijn 15 (de westelijke tak dus) weer uit de ijskast gehaald ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Suus »

Misschien off-topic nu, maar op een paar honderd meter rails is dat toch al zo gedaan? Nu alleen nog ergens trams vandaan zien te halen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door tsov »

Dat vooral dus ;) Er loopt nu een studie of die investering loont. Daarmee zal wel samenhangen dat lijn 26 aan z'n capaciteitsgrens zit en er meer ATB-trams nodig zijn voor de Piet Heintunnel. Puntje is dat er na de opening van de NZL minder trams nodig zijn, al kan dat met de laatste ontwikkelingen nog wel ff duren :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:
Geert schreef:Je kunt toch ook makkelijk bussen tot halverwege laten rijden als versterking in de spits? Daarvoor hoeft toch niet een lijn geknipt te worden?
Dat doen ze nu al, maar door de drukte op de westelijke tak lopen de bussen daar ook heel veel vertraging op die doorwerkt naar het oosten. De 15 is daardoor een nogal onbetrouwbare lijn ;)
Overigens is ook het plan voor vertramming van lijn 15 (de westelijke tak dus) weer uit de ijskast gehaald ;)
Komt bij dat er nu standaardjes op rijden, terwijl er vroeger gewoon gelede wagens op reden. Nu snap ik ook gelijk waarom ze enkele standaards willen vervangen door gelede Citaro's. De 15 lijkt me prioriteit nummer 1 qua instroom van nieuwe geledes (op de voet gevolgt door de 48).
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Jurjen »

Geert schreef:Je kunt toch ook makkelijk bussen tot halverwege laten rijden als versterking in de spits? Daarvoor hoeft toch niet een lijn geknipt te worden?
Ja, maar als de gewone bussen 6x per uur rijden, hebben spitsbussen alleen nut als die ook 6x per uur gaan rijden met dus 12x per uur een bus. Als je 'm knipt kan je ook 8 of 10 keer per uur gaan rijden, net wat nodig is.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door mb90 »

De RET Alliance 929 heeft volgens mij nog niet de nieuwe bestemmingen, zoals die van lijn 61. Hij filmde eerst Buiten dienst i.p.v. Sorry, geen dienst, daarna Gereserveerd i.p.v. RDM en tot slot de rest van de middag Heijplaat i.p.v. Zuidplein Sneldienst en RDM:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Meltrain »

tsov schreef:Dat vooral dus ;) Er loopt nu een studie of die investering loont. Daarmee zal wel samenhangen dat lijn 26 aan z'n capaciteitsgrens zit en er meer ATB-trams nodig zijn voor de Piet Heintunnel. Puntje is dat er na de opening van de NZL minder trams nodig zijn, al kan dat met de laatste ontwikkelingen nog wel ff duren :lol:
In OV-Magazine heb ik plannen gezien dat lijn 15 (als tram) mogelijk verlengd kan worden naar Amstelveen Westwijk ter vervanging van sneltram 51. Dit zijn echter de plannen van één persoon of een groep, dus niet officieel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Suus »

meltrain schreef:
tsov schreef:Dat vooral dus ;) Er loopt nu een studie of die investering loont. Daarmee zal wel samenhangen dat lijn 26 aan z'n capaciteitsgrens zit en er meer ATB-trams nodig zijn voor de Piet Heintunnel. Puntje is dat er na de opening van de NZL minder trams nodig zijn, al kan dat met de laatste ontwikkelingen nog wel ff duren :lol:
In OV-Magazine heb ik plannen gezien dat lijn 15 (als tram) mogelijk verlengd kan worden naar Amstelveen Westwijk ter vervanging van sneltram 51. Dit zijn echter de plannen van één persoon of een groep, dus niet officieel.
Dat is echt een ontzettend waardeloos plan. De sneltram stroomt door al die stationnetjes al flink vol, moet je nagaan als ze dat met gewone trams gaan doen, dan zitten ze dubbel zo snel volgepropt. Maarja, bij zulke plannen kan het GVB direct een grote bestelling trams gaan plaatsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door STF »

Twee gekopelde combino's zijn net zo lang als twee gekoppelde sneltrams. :wink:
Alleen de BN sneltrams kennen 4 stoelen per rij, Combino heeft er maar 3 per rij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Suus »

Op een vrijliggende baan is dat natuurlijk mogelijk, maar je wil het stadstraject van lijn 15 dan echt niet met een dubbele combino rijden (of welk ander dubbel materieel dan ook)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door STF »

De meeste trajecten zijn geschikt voor gekoppeld rijden, o.a. de Leidsestraat en Utrechtsestraat natuurlijk niet.
Oud forumgebruiker

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

En dat bochtje bij kruizing Marnixstraat/Rozengracht :shock: - of dichterbij huis bochtje Bilderdijkstraat/de Clerqstraat, daar wil je volgens mij niet met gekoppelde trams door..
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door STF »

Bochten maakt niet uit, waar een enkele combino doorheen kan, kan een dubbele combino het ook. Het gaat alleen maar om de halte lengte en verkeerslichtenafstelling.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Meltrain »

Dit klopt ook niet helemaal (gspot: gisteren te Alkmaar Station):
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten