OVer je reiservaringen in mei 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door STF »

Het grappige is dat het hier in Luxemburg meestal precies contra is, zo zat ik onlangs nog in een tamelijk volle nachtbus van Luxemburg-stad; voorin 1 zitplaats vrij en het hele gangpad vrij, achterin alle zitplaatsen bezet en het gangpad overvol staande reizigers.
De reden voor dat verschil met Nederland is vrij eenvoudig te verklaren; minstens driekwart van alle reizigers stapt hier via de middelste en/of achterste deur in.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Post »

Maar achterin staan is ook niet mogelijk als die vloer achterin hoog is want dan sta je met je hoofd tegen het plafond aan. :N
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door cassie127 »

Dan laat de mensen die wat korter zijn achterin staan... Probleem opgelost
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door dylanwild94 »

Ik kan met mijn 185 cm gewoon helemaal achterin een MAN staan van de RET.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Hainje »

dylanwild94 schreef:Ik kan met mijn 185 cm gewoon helemaal achterin een MAN staan van de RET.
Ook in een Ambassador? :P
🍉
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door dylanwild94 »

Ook dat gaat gewoon. :pos:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

Het staat hooguit iets minder comfortabel. Maar op zich zijn die standaard trends hoe een bus zich vult ook wel geinig, zo stapte ik vanmorgen weereens in een bus waarin iedereen op een rijtje aan de raamkant zat. Pas toen op elke rij iemand zat gingen er mensen naast elkaar zitten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door dylanwild94 »

Ik maakt het dagelijks mee dat er in een volle bussen met staanplaatsen zijn omdat de tassen ook een zitplaats hebben. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Meltrain »

Vandaag vertrok ik weer, zoals wel vaker, met de 12558 uit Amersfoort. Bij Uto gingen we echter van de Intercity- naar de Sprinter-sporen en kwamen aan op spoor 4. Ik vond het dus al interessant om te bekijken hoe we daarvandaan richting Gouda zouden gaan. Blijkbaas was ik echter tijdens de omroep iets te diep in mijn boek verzonken geweest, want ik had de omroep gemist dat de trein niet verder dan Utrecht zou gaan. :oops: Ik kwam er pas achter toen één reiziger aan de andere vroeg of dit de trein naar Leeuwarden was en de tweede reiziger bevestigend antwoordde. :')

Nou ja, ik was (nog net) op tijd uitgestapt en een blik op de T7 leerde me dat ik drie minuten had om naar (volgens mij) spoor 12 te gaan. Dit redde ik en ik had zelfs nog genoeg tijd om langs de trein te lopen om een goede plek te zoeken. Maar zelfs toen ik zat, bleef de trein nog wachten en we vertrokken uiteindelijk met +10.

Ik vraag me af wat er aan de hand was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

Een half uurtje voor jij uit Amersfoort vertrok waren er in Utrecht al de nodige opvallende spoorwijzigingen en hadden enkele treinen in de Gouda-Amersfoort corridor flinke vertragingen. Zou best kunnen dat er ergens een wisseltje niet deed wat de treindienstleider 'm opdroeg.
Er stond toen bijvoorbeeld ook al een [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] op spoor 12.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Z2N »

Naar wat ik had begrepen stond er bij Utlr een defecte trein het spoor te blokkeren, waardoor er al snel flink wat opstopping ontstond.

Die 12558 van Meltrain zou uiteindelijk als vervangende 12561 terugkeren naar het noorden (de oorspronkelijke stond nog vast achter de defecte trein), maar deze is tegen 17:50 toch maar opgeheven vanwege ontbrekend personeel. Ik kan je verzekeren dat de 563 wel heel gezellig werd daarna, die is uiteindelijk met +27 nog in Zwolle geraakt, maar daarna wel verder gereden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door dennistd »

dylanwild94 schreef:Ik maakt het dagelijks mee dat er in een volle bussen met staanplaatsen zijn omdat de tassen ook een zitplaats hebben. :roll:
Tja, zolang mensen liever staan dan dat ze even de mond open doen en vragen of ze daar kunnen zitten... Als zelfs dat al teveel moeite is verdien je het ook gewoon om te staan vind ik persoonlijk...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

Het scheelde niet veel, maar een ontruimd perron in Utrecht had er vandaag ook nog wel bij gekund... er werd al assistentie bij de 12565 gehaald wegens een achtergebleven koffer maar gezien hoe snel we alsnog konden vertrekken had de eigenaar zijn vergissing sneller opgemerkt dan dat de politie bij de verdachte koffer was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Jef400 »

Ik was vandaag eventjes met mijn zusje naar 's-Hertogenbosch geweest. Op de heenrit reed de trein wel door. Terugweg niet. Doordat er weinig richting Amsterdam/Schiphol reden (2 ipv 8) leverde dat een knusse 12-baks VIRM op. Nooit geweten dat je met 12 bakken dubbeldekstrein nog steeds met staanplaatsen kon zitten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Aking »

cassie127 schreef:Dan laat de mensen die wat korter zijn achterin staan... Probleem opgelost
Dus de lange mensen die bij de deur staan moeten dan even uitstappen, zodat de korte mensen er langs kunnen waarna de lange mensen weer in kunnen stappen? en dat dan bij elke halte? of hoe wil je dat in gaan delen?
dylanwild94 schreef:Ik kan met mijn 185 cm gewoon helemaal achterin een MAN staan van de RET.
Met nog een centimetertje of 15 extra probeer ik het niet eens :roll:
dylanwild94 schreef:Ik maakt het dagelijks mee dat er in een volle bussen met staanplaatsen zijn omdat de tassen ook een zitplaats hebben. :roll:
Sjah... Fatsoenlijke bagageruimte in het OV doen ze al jaren niet meer aan, en je moet het ergens kwijt... En het spijt me zeer, maar ik weiger af te wisselen tussen de (vaak smerige) vloer en mijn kleding :roll:

Komt nog eens bij dat er steeds meer mensen in bussen/treinen moeten passen en de ruimte dus steeds krapper wordt. En daar ik de ruimte bij de stoel naast mij vaak gedeeltelijk nodig heb om überhaupt mijn benen kwijt te kunnen, heb ik dus liever dat die vrij blijft. Men wordt steeds langer, maar vanuit efficiencyoogpunt wordt dat vaak maar genegeerd. Dan kun je tenslotte meer met de ruimte die je zogenaamd hebt :X (en dan heb je nog de "design" bagagerekken zoals in IRM, kan mij het verrotten of het er fancy uitziet, ik wil verdomme mn backpack of koffer kwijt! :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Suus »

In Gouda staat een SGM kapot te zijn op spoor 8, ik vermoed afkomstig uit de s9700. Alle treinen naar Den Haag en Rotterdam moeten over spoor 10 en dat zorgt met 16 treinen achter elkaar voor een ware treinenpolonaise.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door dylanwild94 »

En de [serie=Sprinter|2016|Gouda - Alphen a/d Rijn9500[/serie]/[serie=Stoptrein|2016|Gouda - Leiden Centraal19500[/serie] inkorten tot Waddinxveen zodat spoor 11 vrijkomt is zeker geen optie?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Wubbo »

Nee, want in Waddinxveen kun je niet keren en dan moet alsnog alles over hetzelfde wissel. Bovendien moet je die reizigers richting Waddinxveen dan in een bus stoppen, dat is erger dan filerijden.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door VIRM »

Vanochtend was kortetreinenochtend. Mijn 825 reed met VIRM4 in plaats van de gebruikelijke 8 of 10 bakken. De aansluitende 2129 vertrok met +5 uit Sloterdijk, ook met een losse VIRM4 in plaats van de gebruikelijke acht baken (ofwel: serieus gangpadenwerk). Uiteraard geen uitleg of excuses of wat dan ook.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Meltrain »

Sinds gisteren is op spoor 6/7 te Amersfoort de rookzone aan de kant van de stationshal weggehaald, maar blijkbaar was vandaag nog niet iedereen daarvan op de hoogte, terwijl er toch een duidelijk bord stond. :N
Ik ben er wel blij mee dat die rookzone weg is, want de meeste reizigers moesten erlangs, zeker als je in het voorste treinstel wil zitten.

De andere rookpaal stond dan weer zo erg te roken dat ik besloot om hem te "blussen" met wat water. Weliswaar werd de rook uit de paal een flink stuk minder, maar de rook die er al eerder vanaf kwam ging deels in mijn flesje water zitten, met als gevolg dat de eerste slok water die ik erna nam erg smerig was. -o-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

Die rookzone is al sinds maandag weg. Zie er inmiddels wel steeds weer minder reizigers staan roken, maar het aantal is inderdaad nog altijd niet tot 0 gedaald. Hij was met de nieuwe bankjes er kort op wel op een wat rare krappe plek beland inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door VIRM »

Vanmiddag met de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 17:14 uit Den Haag Centraal vertrokken. Vlak voor Heemstede-Aerdenhout stond de trein even stil, en eenmaal op het station aangekomen bleef hij wel heel erg lang stilstaan. Er werd omgeroepen dat de machinist niet het emplacement van Haarlem mocht oprijden, en even later werd er nog verwezen naar bus 80.
Buiten op het perron was de HC van mijn trein wel eerlijk om aan te geven dat hij niet wist hoe lang het zou duren, en (ondanks een oproepje aan de machinist) ook niet of de treinen achter ons aan de kant konden.
Uiteindelijk bij de bushalte geprobeerd. Even later reden er wel twee treinen terug richting Leiden, maar daar heb je weinig aan als je bij de bushalte staat. Een passagier werd opgevist door haar vriend, dus kon samen met iemand anders een lift krijgen naar station Haarlem. :pos: Bij binnenkomst van het station werd er iets met koffie en thee omgeroepen, en Tuffy was druk in de weer met verstoringsomroepen, maar uiteraard moest je zelf maar uitzoeken wat de eerste trein naar Amsterdam was. Uiteindelijk reed die waar ik in stond rond 19:10 weg. Dus op Sloterdijk even flink karren om de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 19:24 (die gelukkig even wachtte) te halen. Uiteindelijk met +82 op Zaandam aangekomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door ODRAIL »

Goed voor een bekend formuliertje :? :wink: .
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door waldo79 »

Nee, je kunt alleen een formulier invullen en succesvol claimen als je de hele route ingecheckt bent geweest.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Michael »

Alleen staat niet in het bericht of VIRM dus op Heemstede-Aerdenhout heeft uitgechecked en op Haarlem weer heeft ingechecked.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten