Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Mag ik even kwijt #191

Bericht door ODRAIL »

Je weet zeker niet hoe lang het gaat duren?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Suus »

Voorlopig wordt er nog even lekker gestaakt in Frankrijk. Als ik niet ga werken gaat het van mijn vakantiedagen af :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door waldo79 »

Een tv meubel is geen eerste levensbehoefte, maar het is wel fijn als het afgeleverd kan worden :lol:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Z2N »

Vanwege alle stakingsperikelen in Europa heb ik toch maar de moeite genomen om de Europese wetgeving (EC 1371/2007) erover maar voor de zekerheid uit te printen. Met name artikel 18 lid 2b (recht op overnachting bij vertragingen die dit nodig maken) zou me nog wel eens van pas kunnen komen, als de SNCF besluit om maar weer eens de nachttreinen op te heffen... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Aking »

Ik had hem in Hongarije zelfs in het Hongaars, maar daar begrepen ze ineens zelfs geen Hongaars meer. Dat is dus allerminst een garantie :') :X
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Z2N »

Gelukkig spreek ik zelf ook nog goed Frans, dat scheelt ook nog wel een hoop.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Aking »

Mjah ik heb niet heel veel ervaring met Fransen, maar de weinige die ik heb, en dan vooral met Thalys, zijn niet heel positief... Dus sjah, succes :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Z2N »

Ach, ik ben er nog steeds één van, en eerlijk gezegd heb ik er wel vertrouwen in.

Want vandaag, in de doorlopende saga van waarom de SNCF een raar bedrijf is: Werd mij dinsdag nog beloofd dat mijn Thalys kaartjes twee weken later zouden komen, kreeg ik vanmiddag een aangename verassing in de bus: twee retourtjes Parijs. En nou zou je denken dat ze met de huidige staking wel wat beters te doen hebben, maar er is duidelijk handwerk in de versturing gaan zitten. :')
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Z2N op do 26 mei 2016, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Aking »

Is het heel slim om je NAW zo op een forum te zetten? (A)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Z2N »

Ach, een beetje hacker was allang bij mijn voordeur verschenen, maar ik heb mijn MS paint-technieken maar toegepast... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Aking »

Ik kan nog steeds bij je voordeur verschijnen als je dat graag wilt, maar dan moet je wel ff mn treinticket betalen :Y
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Stéphane »

Morgen weer staking hier in België. Als ze zo doorgaan hebben ze binnenkort mijn scholierenabonnement van 3 maanden terugbetaald in compensaties :')
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Z2N »

De vraag is dan, hoeveel last heb je ervan? En krijg je ook nog vrij als je niet naar school kan komen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Stéphane »

Ik moet naar de examens volgende week want de staking is op voorhand aangekondigd. Wat de regeling voor vandaag is weet ik niet want ik heb de bus genomen. De rest van het jaar heb ik geen lessen met verplichte aanwezigheid.
En last, in plaats van een 40 minuten met de trein duurt mijn reis nu 75 minuten tijdens het spitsuur en 60 minuten daarbuiten met de bus. Het kan erger en als de staking zoals komende dinsdag op voorhand aangekondigd is en tegen de besparingen (die ook de reiziger treffen) gericht is heb ik er nog wel begrip voor. Als ze spontaan beginnen staken omdat het overleg vanmorgen niet al te vlot ging vind ik het heel wat minder sympathiek.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Anne »

Bij de Berlijnse U-Bahn wordt vrij fors gereden. Met flinke snelheid het station in en dan fors remmen. Zelfs als er een stuk langzaam gereden moet worden kan men het niet laten. Vanmorgen moest de U6 na de Mehringdamm eerst stoppen en dan met horten en stoten steeds een stukje rijden na volgende station kon het langzaam tot Paradestrasse. Daar was kennelijk net voor het station weer de beperking vervallen. Bij het binnen rijden werd nog even flink "gasgegeven" zodat er nog fors geremd kon worden.

Ben trouwens wel blij dat ik voor Berlin heb gekozen en niet voor Paris :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Z2N »

Zo erg is het toch niet in Parijs qua hard optrekken en afremmen? Behalve misschien bij de bandenmetro-lijnen, maar daar hangen naast de gebruikelijke waarschuwingen met Serge het konijn extra waarschuwingen voor het excessieve rijgedrag.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Aking »

Serge het konijn? Is dat 't broertje van onze railrunner?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Ardan »

Z2N schreef:Ach, ik ben er nog steeds één van, en eerlijk gezegd heb ik er wel vertrouwen in.

Want vandaag, in de doorlopende saga van waarom de SNCF een raar bedrijf is: Werd mij dinsdag nog beloofd dat mijn Thalys kaartjes twee weken later zouden komen, kreeg ik vanmiddag een aangename verassing in de bus: twee retourtjes Parijs. En nou zou je denken dat ze met de huidige staking wel wat beters te doen hebben, maar er is duidelijk handwerk in de versturing gaan zitten. :')
[img]plaatjen[/img]
Wauw, zelfs met die stiftstrepen over het adres? :D :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Ardan »

avl schreef:Bij de Berlijnse U-Bahn wordt vrij fors gereden. Met flinke snelheid het station in en dan fors remmen. Zelfs als er een stuk langzaam gereden moet worden kan men het niet laten. Vanmorgen moest de U6 na de Mehringdamm eerst stoppen en dan met horten en stoten steeds een stukje rijden na volgende station kon het langzaam tot Paradestrasse. Daar was kennelijk net voor het station weer de beperking vervallen. Bij het binnen rijden werd nog even flink "gasgegeven" zodat er nog fors geremd kon worden.

Ben trouwens wel blij dat ik voor Berlin heb gekozen en niet voor Paris :mrgreen:
Kwestie van goed je materieel kennen. Zeker met metromaterieel kun je best makkelijk inschatten of je nog even een dotje gas kunt geven op korte afstand :) Ik denk alleen wel dat het spoor op de U1 en U2 behoorlijk sneller slijten. De Vmax ligt nog best hoog in de oude bochten met flink geknars en gepiep.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Z2N »

Aking schreef:Serge het konijn? Is dat 't broertje van onze railrunner?
Nope, Serge het konijn waarschuwt dat je niet je vingers op of tussen de deuren moet laten bij het openen en sluiten van de deuren:
Afbeelding

In de Franse jongerencultuur is Serge trouwens vooral bekend als het SM-konijn, na een best briljante sketch van het Canal+-YouTube kanaal Les Kassos.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Suus »

Ik had een wasmachine besteld en vanochtend kwamen ze deze afleveren. In de communicatie over de bezorging waren alle berichten van PostNL Extra@Home, dus ik had wel een busje van de PostNL verwacht. In plaats daarvan kwam een vrachtwagentje van Nesselande voorrijden zonder laadklep. Dus konden de twee bezorgers samen proberen om de wasmachine vanaf één meter hoog op een steekkarretje op straat te krijgen. Het piepschuim heeft het niet volledig overleefd :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door albertjan96 »

De wasmachine wel?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Suus »

Ja, de wasmachine is in orde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Dat bedrijf is al jaren bezig zichzelf op te heffen. Snap niet dat de Belgen er nog brood in zien. Ik voorspel een Fortis-rampscenario.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Hainje »

In de tijd dat ik bij PostNL werkte was het maximum gewicht van een pakket 30kg. Zwaarder namen we(officieel) niet aan. Dus lijkt me sowieso uitgesloten dat de gewone pakketbezorger een wasmachine komt afleveren.
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten