NS-personeel van Belgische Benelux gehaald

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

NS-personeel van Belgische Benelux gehaald

Bericht door Mr-W »

Het personeel van NS blijkt onvoldoende instructie gehad te hebben om de tijdelijke Belgische rijtuigen op de treinen naar Brussel te mogen bedienen. Daardoor zijn deuren tijdens het rijden open gevlogen. NS’ers mogen daarom voorlopig niet meer op de rijtuigen rijden.

Sinds begin deze maand zet NS Belgische i6- en i10-rijtuigen in op de Benelux-trein om het tekort aan ICR-rijtuigen op te vangen. Die worden in Haarlem opgeknapt om op de HSL te mogen rijden. De afgelopen weken bleek echter dat de deuren van de Belgische rijtuigen niet altijd goed werden gesloten door het Nederlandse personeel. Na onderzoek van NS zelf lijkt dat de storing niet technisch van aard was, maar dat het aan de bediening lag.
OVmagazine.nl
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-personeel van Belgische Benelux gehaald

Bericht door Geert »

Niet goed gesleuteld onder de 5 km/h? Of hebben die Belgische rijtuigen zo'n gekke bediening?
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: NS-personeel van Belgische Benelux gehaald

Bericht door Jultar »

Dat laatste. Deuren worden ontgrendeld en vergrendeld door de HC/TM, die daar specifieke handelingen voor moet verrichten. Op de loc moet de deurschakelaar altijd op 'open' staan.
Worden de handelingen niet goed uitgevoerd, dan kan het zijn dat de deuren niet in de vergrendeling komen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS-personeel van Belgische Benelux gehaald

Bericht door Aking »

Alle Belgische rijtuigen hebben toch ook een UIC modus?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten