Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Stéphane »

JWM schreef:Dat bedrijf is al jaren bezig zichzelf op te heffen. Snap niet dat de Belgen er nog brood in zien. Ik voorspel een Fortis-rampscenario.
Ze waren hun activiteiten in België aan het uitbreiden en zijn toch wel een grote concurrent aan het worden voor bpost wat pakjes betreft . Tegenwoordig werken veel postorderbedrijven zoals Zalando, Esprit, 3Suisses, Coolblue,... niet langer met bpost samen maar met PostNL.
bpost heeft wel wat hervormingen doorgevoerd en is tegenwoordig winstgevend, misschien kunnen ze hun model in Nederland ook toepassen?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Suus »

Hainje schreef:In de tijd dat ik bij PostNL werkte was het maximum gewicht van een pakket 30kg. Zwaarder namen we(officieel) niet aan. Dus lijkt me sowieso uitgesloten dat de gewone pakketbezorger een wasmachine komt afleveren.
PostNL Extra@Home doet de witgoed- en meubelleveringen. In Alphen is dat gewoon een PostNL-vrachtwagenachtig iets maar in Rotterdam komt blijkbaar Nesselande dan voorrijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Wat is Nesselande? (naast dat het de hometown van HM460 is)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Suus »

Een bedrijf met een lelijk logo dat met vrachtwagens vol wasmachines rond rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Stéphane schreef:Tegenwoordig werken veel postorderbedrijven zoals Zalando, Esprit, 3Suisses, Coolblue,... niet langer met bpost samen maar met PostNL.
Heb wel eens een reportage op de VRT gezien dat ontzettend veel Belgische internetbestellingen noodgedwongen door distributiecentra in Nederland worden afgehandeld omdat nachtwerk in Belgie beperkt mogelijk is en men anders niet s avonds kan bestellen en de volgende dag leveren. Wellicht dat die bedrijven daardoor ook al snel bij PostNL uitkomen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Jef400 »

Ik weet niet of dit het goede topic is. Maar weet een van jullie hoe het zit met de geldigheid van interrailpass bij de Bernina Express. Ik zou graag die verbinding willen gebruiken. Maar ik weet niet of de interrail geldig is, en of ik daar nog een reservering voor moet regelen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Stéphane »

JeffreyMeijer schreef:Ik weet niet of dit het goede topic is. Maar weet een van jullie hoe het zit met de geldigheid van interrailpass bij de Bernina Express. Ik zou graag die verbinding willen gebruiken. Maar ik weet niet of de interrail geldig is, en of ik daar nog een reservering voor moet regelen.
U vroeg?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Daniel »

Bee schreef:PostNL Extra@Home doet de witgoed- en meubelleveringen.
En dan suggereert de naam nog dat ze "Extra" service leveren, maar de service is juist slechter. Ik had ooit laminaat online besteld bij de Gamma die ook door Extra@Home geleverd zou worden. Naast dat ik eerst uit de trackinggegevens te zien kreeg dat ze op zaterdag kwamen terwijl Extra@Home niet op zaterdag bezorgd kwamen ze zonder dat dat te zien was in de track&trace vervolgens op maandag. Dan kan je vervolgens bellen voor een nieuwe afspraak, maar daarvoor kennen ze slechts een tijdvak "ochtend" of "middag". Met enige overtuigingskracht ze uiteindelijk zover gekregen dat ze voor 10.00 uur kwamen.

Zodoende vermijd ik nu zoveel mogelijk levering door PostNL bij dingen die niet in de brievenbus passen, scheelt behoorlijk wat ergernis. BCC levert bv. zelf in tijdvakken van 2 uur op een afgesproken dag en belt even op als ze van de klant voor je onderweg zijn. En Coolblue heeft ook een service voor bezorging op afspraak waarbij je zelfs live kunt bekijken waar het busje op dat moment rijdt.
Werkt op die manier toch een stuk prettiger, maar helaas kom je soms niet onder PostNL uit. Waarbij ik nog altijd afvraag waarom ze de niet-thuis code hebben uitgevonden want die krijg ik nooit van de bezorger hier. Die komt doodleuk de volgende dag weer, maarja, dan ben ik er doorgaans wederom niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Suus »

Je kan met de 3S-code ook de bezorging aanpassen in Mijn PostNL, daarvoor heb je geen niet-thuis code nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Ik had een wasmachine besteld en vanochtend kwamen ze deze afleveren. In de communicatie over de bezorging waren alle berichten van PostNL Extra@Home, dus ik had wel een busje van de PostNL verwacht. In plaats daarvan kwam een vrachtwagentje van Nesselande voorrijden zonder laadklep. Dus konden de twee bezorgers samen proberen om de wasmachine vanaf één meter hoog op een steekkarretje op straat te krijgen. Het piepschuim heeft het niet volledig overleefd :')
Het is zeker afgeleverd door dit bedrijf?

http://www.nesselandelogistics.nl/pages ... /Home.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Suus »

Dat zal het zijn geweest.

Je kon er trouwens de klok op gelijk zetten: als de overname van PostNL door Bpost niet gaat zoals de vakbonden willen zal er bij dat laatste bedrijf gestaakt gaan worden. Dat kon er nog wel bij :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door ODRAIL »

Dit transportbedrijf is ooit opgericht in en vernoemd naar de wijk Nesselande.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door webguy »

Goh
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Wubbo »

PostNL heeft wel een handige service: de afhaalautomaat op een aantal stations. Is voor mij ideaal. Jammer alleen dat je je (de laatste keren dat ik het gebruikte) pas na de eerste bezorging aan kunt geven dat je hem in de afhaalautomaat op wil halen. Dat die bezorger die werkdag voor Jan Doedel kwam wist ik van tevoren, maar ja, ik kon het niet wijzigen...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door ODRAIL »

DHL heeft zelfs op diverse metrostations in Rotterdam breng en ophaalautomaten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door ArrivaBas »

Je zal precies zien dat de leukste dingen voor mijn huis langsrijden als ik nèt niet kan kijken... :N -o- :X

Oogst gemiste dingen afgelopen tijd:
Een paar keer de FLIRT's
Een omgeleide ICE
En vandaag weer een FLIRT
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:Wat is Nesselande? (naast dat het de hometown van HM460 is)
Ik heet KM46 hoor :wink: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door ODRAIL »

ArrivaBas schreef:Je zal precies zien dat de leukste dingen voor mijn huis langsrijden als ik nèt niet kan kijken... :N -o- :X

Oogst gemiste dingen afgelopen tijd:
Een paar keer de FLIRT's
Een omgeleide ICE
En vandaag weer een FLIRT
Die omgeleide ICE is wel jammer, maar die FLIRT's zal je in de toekomst wel vaker in Dordrecht tegen gaan komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Je kan met de 3S-code ook de bezorging aanpassen in Mijn PostNL, daarvoor heb je geen niet-thuis code nodig.
Tegenwoordig wel ja, maar voorheen nog niet. En zoals Wubbo al schreef kan dat pas na de eerste poging.

Dat laatste is het kromst, want ik heb ooit wel een Mijn PostNL-account aangemaakt waarmee je al kunt zien dat er een pakketje naar je onderweg is voordat je de 3S-code hebt ontvangen. Je kunt het dan dus alleen nog niet wijzigen terwijl je gewoon al ziet dat een geslaagde bezorging kansloos is.
En in mijn geval heeft de pakketbezorger het dan vaak bij de eerste poging al bij een winkel hier aan het plein afgegeven, bij voorkeur de gene met de meest beperkte openingstijden. Sowieso kan je trouwens de bezorging niet zomaar overal heen wijzigen. Als ik de zending naar een postkantoor laat sturen kan 't bijvoorbeeld alleen naar de Primera hier om de hoek en niet naar de PostNL-balie bij de Plus een paar meter verder. Terwijl die laatste veel ruimere openingstijden heeft en ook gewoon aan pakketjes afgeven/ophalen doet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door ArrivaBas »

KM46 schreef:
ArrivaBas schreef:Je zal precies zien dat de leukste dingen voor mijn huis langsrijden als ik nèt niet kan kijken... :N -o- :X

Oogst gemiste dingen afgelopen tijd:
Een paar keer de FLIRT's
Een omgeleide ICE
En vandaag weer een FLIRT
Die omgeleide ICE is wel jammer, maar die FLIRT's zal je in de toekomst wel vaker in Dordrecht tegen gaan komen.
Vanaf de tweede zondag van december wordt het hier leuk. De laatste FLIRT was overigens van Gd - Apn (Z2N-city) (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Fles »

Zoekplaatjestijd *O*

http://nos.nl/op3/artikel/2107807-de-is ... samen.html

Tuurlijk, waarom niet :pos:

En blijkbaar houdt die jongen van treinen. Welk station resp. welk materieel zien we hier?

1e foto: Mijn idee zou zijn "could be anywhere" maar ik weet dat er in het spoorwereldje mensen rondlopen die aan de hand van bijvoorbeeld de beschadiging van de gele lijn kunnen zeggen welk perron op welk station dit is.

2e foto lijkt me al makkelijker, gezien de bekleding en dat rooster. Ik denk aan een Siemens Desiro ML. Al kan het net zo goed een MS96/i6 zijn.

Wie biedt meer? *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door ArrivaBas »

2e foto is een M6 :Y :Y *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Suus »

Gent-Sint-Pieters, omdat:
a.) Hij in Gent woont
b.) op de foto een laag perron aan de overzijde van het spoor is te zien, een eigenschap van Gent-Sint-Pieters.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Wubbo »

Het lukt nog ook! *O*
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Tochjo »

Dat er weleens treinvervangende bussen worden ingezet als er aan het spoor gewerkt wordt, snap ik wel. Dat de stopbussen gisteren op Utrecht-Woerden elk half uur reden in plaats van elk kwartier, zoals afgelopen weekend, ach, de treinen rijden ook maar elk half uur. Dat de bussen niet helemaal op de geplande vertrektijd vertrekken, ach, treinen hebben ook weleens vertraging.

Maar dat ik gisteren twee uur lang heb gewacht zonder een bus te zien die mijn richting op moest, daar werd ik niet vrolijk van. Uiteindelijk maar een lijnbus gepakt om toch nog enigszins op tijd voor het eten bij mijn schoonouders te komen.

Op de terugweg overigens weer een half uur moeten wachten, omdat de bus van 22.15 uur kennelijk niet of weer ruim te vroeg vertrokken is.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten