Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Daniel »

Ezra schreef:- 65: Frequentiestijging: in de ochtendspits een 5- minutendienstregeling.
Je vergeet hier nog dat 'ie in de middagspits elke 6 minuten gaat rijden (nu elke 10). In hoeverre er iets veranderd aan de frequentie net voor de middagspits (vooral tbv. scholieren wordt dan 8x/uur gereden vanaf Plettenburg) kan ik uit het vervoerplan niet opmaken.
- 127: Leidsche Rijn- Vleuten- Kockengen: Rit 20.00u wordt uitgevoerd met kleinschalig taximaterieel.
Er keert op deze lijn ook weer een ochtendspitsrit met grote bus terug.
Verdwijning haltes:
- Utrecht Papendorp- Zuid.
Dit is feitelijk een halteverplaatsing. De huidige halte Orteliuslaan gaat namelijk Papendorp - Zuid heten.
- Utrecht P+R Papendorp.
Dit betreft alleen de tijdelijke halte op de brugoprit. Halte P+R Papendorp blijft gewoon bestaan maar voortaan wordt gebruik gemaakt van de nieuwe halte aan de busbaan net aan de andere kant van de kruising.
sirvinniei schreef:
Ezra schreef:
sirvinniei schreef:Wat is het nut van een pendellijn vaartsche Rijn-Utrecht centraal met maar 2 haltes?
Dat is lijn 208: een versterking van lijn 8 die in de nieuwe dienstregeling nog maar 6x/ uur gaat rijden en het op dat punt nog drukker kan worden, omdat de leerlingen van het ROC daar instappen richting het centraal station.
Is 6x per uur dan niet genoeg voor een enkele school? En waarom is er een heel nieuw lijnnummer voor nodig?
Het probleem is dat de leerlingen van het ROC, en trouwens ook van het Grafisch Lyceum Utrecht, daar nu gebruik maken van de restcapaciteit in de vele lijnen op halte Bleekstraat stoppen. Echter heeft alleen lijn 8 en 47 daar niet genoeg plek voor, immers moeten de reizigers naar Hoograven Noord, Lunetten en Houten er ook nog in passen.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een pendelbus daarvoor echt geen overbodige luxe is. Met die scholierenstroom komt het vandaag de dag al voor dat je met een relatief lege bus bij de Bleekstraat aankomt en er alsnog mensen moet achterlaten.
ovforens schreef:
sirvinniei schreef:Wat voor midi (15 personen)busjes heeft u-ov trouwens in hun bezit wat straks op lijn 126 gaat rijden?
Waarschijnlijk het dieselbusje 4363 wat nu de reserve is van buslijn 2. Die gaat straks minder rijden waardoor 1 elektrische bus de reserve wordt van de andere 2. De 4363 blijft dan over.
Niet waarschijnlijk maar zeker weten, het staat zelfs letterlijk in het vervoerplan vermeld :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
UtrechtOV
Berichten: 137
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door UtrechtOV »

Interessant alles. Veel gelede spul nodig ook lijkt t. Weinig besparingen op die wagens.

Wordt trouwens niks gezegd over wagens uit Groningen..
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door ovforens »

Snelle berekening lijkt het allemaal net te lukken met de huidige 87 gelede bussen.

Afgaande op de toekomstige frequentie, de huidige rijtijd en een beetje buffertijd denk ik:

12 gelede bussen voor buslijn 3 (omloop 108 minuten; elke 10 minuten)
8 gelede bussen voor buslijn 6 > 30 (omloop 100 minuten; elke 15 minuten)
9 gelede bussen voor buslijn 8 (omloop 80 minuten; elke 10 minuten)
9 gelede bussen voor buslijn 24 > 18 > MAT (omloop 80 minuten; elke 10 minuten in 1 spitsrichting)
18 gelede bussen voor buslijn 28 (omloop 120 minuten; elke 7,5 minuut)
5 gelede bussen voor buslijn 31
9 gelede bussen voor buslijn 37/38

en dan nog een paar wagens voor de 27.
UtrechtOV
Berichten: 137
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door UtrechtOV »

Vergeet niet alle wagens op de streek ook hé. Ook heel veel ritten
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door cassie127 »

De klantenservice communiceert nu ineens dat de dienstregeling per 2 juli in gaat...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Daniel »

Niet opeens, dat gaat 'ie ook. De titel van dit topic is fout :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Bericht door Busfoto.nl »

UtrechtOV schreef:Vergeet niet alle wagens op de streek ook hé. Ook heel veel ritten
Dat lijkt mee te vallen; alleen 2x per uur de 371
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door wouter15 »

Op http://u-ov.info/plan-mijn-reis/lijninf ... en-2-juli/ zijn alle wijzigingen te vinden vanaf 2 juli. Via deze link is ook de nieuwe plattegrond van CS Jaarbeurszijde te vinden en van CS Jaarbeursplein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door Daniel »

Nog een wijziging die ik niet uit het vervoerplan had gehaald: grote bussen op lijn 35 in de zomervakantie i.v.m. de bediening van de Maarsseveense plassen. Leuk voor de foto want die 35 is best een fotogeniek lijntje :)

Binnnenkort zal ik er maar eens aan de slag mee gaan op de wiki, d'r moeten immers nogal wat nieuwe pagina's komen (al staan er nu nog geen nieuwe dienstregeling op de site)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door Daniel »

Inmiddels is de dienstregeling via de U-OV site op te vragen, hoewel het alleen nog maar de eerste maand zomerdienst is die nu online staat.

Edit: en ook nog niet helemaal volledig. Tenminste, ik neem aan dat de lijnen die geen afwijkende zomerdienst hebben volgens het vervoerplan gewoon nog ontbreken doordat alleen de zomerdienst nog toegevoegd is en de nieuwe jaardienst nog niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door Milco »

Ik zie dat vanaf 2 juli lijn 31 bij zowel Bilthoven als Utrecht Lunetten maximaal 10 minuten wacht op een vertraagde trein en dit gaat ook gelden voor lijn 371 bij Driebergen-Zeist. Hoe ziet men dit voor zich? Is de dienstregeling extra ruim zodat de bus bij het eindpunt weer op tijd is en bij op tijd vertrokken vanaf het beginpunt dat de bus onderweg te vroeg is of heeft de bus op het eindpunt een ruimere keertijd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door Daniel »

'tis de keertijd: lijn 31 heeft maarliefst 25 minuten keertijd op station Lunetten in de zomerdienst. In Bilthoven is de kering wel korter, maar dan is de tijd in Lunetten weer ruim genoeg om dat op te vangen.
371 is dat nog makkelijker bij omdat die maar één kant op rijdt en die lijn toch niet zinvol is voor instappers op tussengelegen haltes (die heeft 'ie immers alleen op De Uithof)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door cassie127 »

De nieuwe lijnfolders staan ondertussen ook online en ze hebben een nieuwe voor- & achterkant
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door Daniel »

Deze is ook wel leuk gevonden, maargoed, zo zijn we ook gewend van U-OV...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door Etienne »

Vorige week vernam ik dat de verhuizing van de locatie Nijenoord naar De Uithof deels uitgesteld is tot de kerstvakantie. Zal dus nog gezellig druk worden na de zomervakantie die kant op :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door Daniel »

U-OV zet treinen in? Ownee het lijkt maar zo :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door sirvinniei »

Als ze nou de buswielen eraf monteren en er treinwielen voor in de plaats zetten hebben ze ook geen last van het verkeer xD
Ik heb geen onderschrift
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door OVwatcher »

De nieuwe lijnennetkaart voor 2 juli staat online.

http://u-ov.info/files/6314/6597/8994/L ... 2_juli.pdf

Ze zijn wezen buurten bij hun collega's van de HTM om er net zo'n onhandige en onduidelijke kaart van te maken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door Daniel »

Dat vreesde ik al toen ik het plan las, maar deze is nog een miniem beetje beter doordat hij iets minder extreem gestyleerd is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door Tjekken »

Je mag toch hopen dat ze zon ding niet in de bushokjes op gaan hangen, dan snapt er niemand meer hoe de bus in hun buurt nu rijdt.

Verder mooi als poster boven je bed of iets dergelijks, maar functioneel? Nou, nee...
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door 010jongen »

Geef mij maar een GVU lijnenkaart
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door Stefan »

Wel leuk dat er weer een lijn 94 náár Ameide is. :pos: :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door Meltrain »

Hij is beter dan de kaart van de HTM omdat op deze kaart het onderliggend wegennet tenminste nog deels wordt weergegeven (op sommige plaatsten).
Ook is het mooi dat de haltenamen worden getoond en dat in één oogopslag duidelijk is welke lijnen(bundel) naar CS, het centrum of De Uithof gaan.
De huidige lijnennetkaart heeft als nadeel dat hij weinig overzichtelijk is dat dat alle lijnen in haast onzichtbaar grijs worden getoond. Dan zijn de lijnen op de nieuwe lijnennetkaart duidelijker.

Minder mooi is dat die kleuren dan weer slechts weinig overeenkomen met de huidige gebruikte kleuren per gebied (behalve dan oranje voor De Uithof).
Wat ik ook wel raar vind is dat lijn 1 en 7 als "normale frequentie" worden weergegeven terwijl die (volgens mij) dezelfde frequentie hebben als de "hoogfrequente" lijnen 3 en 8. Het enige verschil is dat 1 en 7 met normale bussen rijden en 3 en 8 met gelede (maar dat heeft niks te maken met "hoogfrequent".)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door CamilleKreemers »

Wat me opvalt is dat veel buslijnen parallel rijden. Is daar geen vereenvoudiging in te krijgen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Bericht door Meltrain »

Nee, want veel lijnen "waaieren uit" en hebben op het eind een verschillende bestemming, zoals de lijnen 50, 51, 52, 53 en 74, die elk andere wijken in Zeist bedienen.
De enige lijn die vrijwel geheel parallel loopt is lijn 18, die ruim 93% (15,5 van de 16,5) van zijn haltes deelt met lijn 28 (en de enige halte die lijn 18 niet deelt met 28 stelt volgens mij weinig voor). Hier is echter voor twee verschillende lijnnummers gekozen omdat lijn 18 alleen tijdens de spitsuren rijdt en bovendien De Uithof niet bedient. Hierdoor worden de reizigers naar De Uithof beter geschieden van de reizigers naar Rijnsweerd.
(Hetzelfde geldt voor lijn 208 die parallel loopt aan lijn 8, 41, 47 en 247 maar uitsluitend bedoeld is om voor studenten extra capaciteit tussen CS en de Vondellaan te bieden.)

Verder rijden de lijnen 4 en 5 op een behoorlijk stuk hetzelfde, maar ook hier geldt dat de beide lijnen verschillende eindpunten hebben en op het gezamenlijke stuk een hogere frequentie bieden.

Als je nog andere (in jouw ogen onterechte) parallelle lijnen ziet, hoor ik het graag. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten