Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door microshit »

De stopbus naar Geldermalsen doet er aanzienlijk langer over, je bent al een uur bezig voor Utrecht - Culemborg. Vanaf daar is het nog een goede 20 minuten naar Geldermalsen :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

In dat geval kunnen er dus met totaal 150 bussen nooit genoeg rijden om alle Sprinters 1:1 te vervangen door bussen qua capaciteit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Wubbo »

Ervaring leert ook dat een deel van de reizigers wegblijft als er bussen rijden. Je hoeft dus nooit 1:1 te verbussen, want een deel van je reizigers verdampt. Dat zal op deze vrijdag zeker ook zo zijn, ik neem tenminste aan dat NS haar kantoorpersoneel heeft opgeroepen om vandaag toch vooral thuis te werken.
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door wwijker »

Ik vraag me ook wel af of nog veel meer bussen inzetten qua infrastructuur gekund had. Ik heb een tijdje gekeken buiten de spits, en toen liep het af en toe al aardig vast rond het busstation. De talloze verkeersregelaars waren in ieder geval hard nodig om alles een beetje in beweging te houden. Maar geregeld stonden er talloze bussen te wachten op de Croeselaan en de Graad van Roggeweg. En het duurde vaak ook minuten voordat eindelijk het Westplein opgereden kon worden, komende vanaf het busstation. Ik kan me voorstellen dat dit in de spits allemaal nog veel moeilijker is gegaan...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Ervaring leert ook dat een deel van de reizigers wegblijft als er bussen rijden. Je hoeft dus nooit 1:1 te verbussen, want een deel van je reizigers verdampt. Dat zal op deze vrijdag zeker ook zo zijn, ik neem tenminste aan dat NS haar kantoorpersoneel heeft opgeroepen om vandaag toch vooral thuis te werken.
Volgens RTV Utrecht was het in elk geval niet rustiger...
Voor de NS-bussen stonden vrijdagochtend ook al lange rijen, zei RTV Utrecht-verslaggever Richard Grootbod. "Ik heb niet de indruk dat reizigers Utrecht Centraal aan het mijden zijn, het is er net zo druk als iedere dag."
Op die link ook wat beelden van de avondspitschaos.

Edit: Ah, eigenlijk zocht ik deze link... "Reizigers mijden Utrecht CS niet tijdens werkzaamheden"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Ogen te kort voor het aantal en type ns- bussen vandaag rond Utrecht. De meest bijzondere verschijning die ik zag was toch wel een Den Oudsten Alliance.
Afbeelding Ondans de paniekfoto hoop ik toch dat iemand hier meer van weet.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Ze zullen veel bussen nodig hebben gehad, en dus overal gekeken hebben waar ze die konden huren.
Vorig jaar was dat volgens mij ook een bijzondere tegen gekomen

Afbeelding

Even snel een foto opgezocht waar die op leek, tussen Utrecht en Houten reden er toen ook bussen.
Helaas hoefde ik toen niet terug naar Utrecht, anders had ik wel met deze mee gegaan in plaats van een touringcar. :D
Vorige weekend ook reden er ook allerlei verschillende touring cars, maar ook Connexxion bussen daar zat ik in naar houten, die reed ook als vervangend materieel was dus ook gehuurd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Suus »

Vanochtend een negatief reisadvies naar Utrecht en nu uitloop van werkzaamheden richting Amsterdam: Spoorwerkzaamheden bij Utrecht lopen uit
http://nu.nl/algemeen/4269086/spoorwerk ... lopen.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Z2N »

Van een bekende van me kreeg ik door dat het een flinke chaos was in Ut vanmorgen rond het treinvervangend busvervoer, wat gezien de schaal en de stroom aan reizigers niet onlogisch is. In Ut zijn alleen de sporen 1 t/m 5 in gebruik: spoor 5 wordt gebruikt om de 800 te keren, de buurtsporen om de treindienst naar Amf/Brn/Hvs doorgang te laten vinden. En verder rijdt er helemaal niets aan treinverkeer, met een prognosetijd van 13:30 lopen de werkzaamheden nu dus zo'n 4 uur achter op planning... :?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:
Voor de NS-bussen stonden vrijdagochtend ook al lange rijen, zei RTV Utrecht-verslaggever Richard Grootbod. "Ik heb niet de indruk dat reizigers Utrecht Centraal aan het mijden zijn, het is er net zo druk als iedere dag."
Ik ben heel benieuwd hoe die beste man dat geteld heeft.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Bemined »

Als er in de stationshal net zo veel mensen lopen als op een normale vrijdag, betekent dat in dit geval dat er dus juist minder reizigers zijn. Immers, door de geknipte treindiensten en businzet zou je bij gelijk aantal reizigers juist meer reizigers in de stationshal verwachten, doordat doorgaande reizigers nu moeten overstappen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Wubbo »

En normaal gesproken wordt er veel door de tunnels overgestapt, wat niet handig is als je naar de Jaarbeurskant moet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Gezien de meldingen hier en ook de omroep om Utrecht te mijden ben ik blij dat ik vanmorgen het reisadvies via Amsterdam Centraal uitgekozen had...
Beetje om voor Amersfoort - Dordrecht, maar [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] > [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] > [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] viel qua reistijd reuze mee en had toch nog een overgang 2-1. Was volgens de planner zelfs iets sneller als de route met busrit Utrecht - Woerden. En met wat amusement inbegrepen ook nog :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Zonnig »

Vanmorgen ook chaotisch in de treinen vanuit Utrecht richting Hilversum. Overvolle treinen door reizigers die naar Amsterdam / Schiphol en verder willen. Treinen hebben de minimale lengte.

Was het niet beter geweest de treinen op maximale lengte te brengen. Zeker omdat het busvervoer kennelijk zwaar onvoldoende was.
Door de te korte treinen duurde een stop ook veel langer omdat erg niet goed in- en uitgestapt kon worden. +10 was eerder regel dan uitzondering.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door ODRAIL »

De maximale lengte was vanmiddag wel het geval tussen Utrecht en Rotterdam / Den haag toen het treinverkeer weer op gang kwam.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Suus »

Er moet toch ergens heel veel materieel in een zwart gat verdwenen zijn de afgelopen dagen, want ondanks dat er van alles niet rijdt heb ik niet het idee dat de treinen die nog wel rijden nu echt versterkt zijn t.o.v. normaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Wubbo »

Terwijl je juist voor de treinen via Hilversum zou verwachten dat ze wel versterkt zouden zijn (in verband met de Libelle Zomerweek in Almere).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Er moet toch ergens heel veel materieel in een zwart gat verdwenen zijn de afgelopen dagen, want ondanks dat er van alles niet rijdt heb ik niet het idee dat de treinen die nog wel rijden nu echt versterkt zijn t.o.v. normaal.
Ik trof in elk geval zo'n zwart gat nabij Amersfoort aan. Op de Bokkeduinen stond vanmorgen beduidend meer materieel dan gebruikelijk op een zaterdagochtend en ook nog meer dan wat er vrijkomt van die inkorting van de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] / [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] met één stationnetje want dat scheelt maar één treinstel terwijl er drie DDZ-IVs stonden (en de spitsstellen voor de 5600 staan normaal niet in Amersfoort over, dus die zullen het niet geweest zijn)

Ook zo'n leuke grap: de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie], die door de reisplanner ook als alternatief gegeven wordt (als je bv. Gouda - Den Bosch plant) gezien er minder treinen tussen Utrecht en Den Bosch rijden, reed volledig met losse ICM-viertjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Durashift »

Driebergen-Zeist was lekker druk vandaag..

Afbeelding

DRIEBERGEN-RIJSENBURG - Op Utrecht Centraal en bij station Driebergen-Zeist heeft de NS zaterdagmiddag water, koffie en thee uitgedeeld aan wachtende reizigers. De werkzaamheden liepen uit en er waren te weinig bussen.

Hierdoor ontstonden er lange wachttijden. Inmiddels heeft de NS alsnog extra bussen kunnen inzetten. De drukte nam in de namiddag langzamerhand af. Lange tijd was onduidelijk wanneer de problemen aan het spoor zouden zijn verholpen. In de planning stond aanvankelijk dat het om 10.00 uur opgelost moest zijn.

Via Twitter klaagden reizigers eerder op de dag over de lange wachttijden in de warme zon. Zo vroeg iemand of er water en zonnebrand kon worden uitgedeeld. Ook zei iemand al twee uur in de rij te staan.

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1479333 ... heden.html
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Ik trof in elk geval zo'n zwart gat nabij Amersfoort aan.
Op zich is dat nog wel logisch: Utrecht OZ is in deze bouwstap buiten dienst, en het alternatief daarvoor is in Amersfoort gevonden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Wubbo »

De de werkzaamheden lopen ook vanochtend uit (zie hier). Dat belooft wat voor maandagochtend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Was op zich te verwachten natuurlijk. Na die uitloop van gisteren zullen de werkzaamheden die daarop volgden ook opgeschoven zijn. Meen dat het gisteren het testen van de beveiliging was wat uitliep, dat lijkt me typisch een fase in het project waar je geen werktrein op het spoor wil hebben staan ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Meltrain »

Via de door Wubbo geplaatste link:
Tussen Utrecht C. en Driebergen-Zeist/Schiphol Airport rijden geen treinen door uitloop van werkzaamheden.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Schiphol Airport en Arnhem/Nijmegen reizen via 's-Hertogenbosch.
Reizigers tussen Amersfoort en Den Haag C./Rotterdam C. reizen via Schiphol Airport.
Die laatste zin heeft helemaal niks met de rest van het bericht te maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Bemined »

Het is juist de eerste zin die fout is, Utrecht - Woerden rijdt ook niet, maar dat mist in de opsomming van gestremde trajecten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat traject miste sowieso al in de opsomming van trajecten waar tot 10.00 uur geen treinen zouden rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 52 gasten