(BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Wubbo »

Het zal ongetwijfeld sneller zijn om als de stoptrein nog rijdt, gewoon de stoptrein te nemen van Rotterdam naar Gouda. Probleem is dan denk ik vooral dat de kans erg groot is dat er reizigers gaan achterblijven als je al het spul van 6x per uur in een pendeltrein 1x per uur gaat stoppen. Ik kan me voorstellen dat er daarom een omreisadvies geldt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Vinny »

Daarvoor zijn toch al die maatregelen voor verstoringen bedacht, inclusief dienstregelingen en vastgelegd wat wel en wat niet wordt opgeheven?
Overigens is omreizen meestal niet sneller. Ik trap er niet meer in voorlopig.
Wat je dus niet wilt, is dat alle reizigers op de corridor Utrecht - Rotterdam zich in deze stoptrein gaan wurmen, tenzij deze met 2xVIRM-VI rijdt. Tot een half jaar gelden zou de volledige versperringsmaatregel van kracht blijven tot na de spits, tegenwoordig is de NS minder halsstarrig omdat een vertraagde trein beter is dan geen trein.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Fles »

Ik wil wel even melden dat ik vanochtend op de Veo85 een gloeiend lekkere chick aan het stuur had! :pos:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daan »

Eindelijk een positieve ervaring daar? :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Fles »

Jep :) De uitzondering die de regel bevestigt :twisted: :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door ODRAIL »

Nog meer positief nieuws. Tram 25 Rijdt (in Rotterdam) vanaf gisteren weer de de normale route, het scheeldt 1 extra overstap en 15 minuten extra reistijd. De vervallen halte Vlaggenmanstraat is nog niet uit het omroepsysteem verwijderd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Volgens een buschauffeur van het GVB komt er een nieuwe buslijn in Diemen, lijn 66 van IJburg naar Bijlmer ArenA via Diemen. Zou er al in augustus moeten zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Ruben »

Dat ding is ook al eens genoemd als verlenging van de Zuidtangent. :idea:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door tsov »

@Bee: Dan al? Ik kende 'm wel, maar uit de plannen voor 2010
@NS-R: ZT-Oost is ook nog steeds in studie. Hing geloof ik ook samen met A6-A9-discussie destijds. Als de weg door het Naardermeer zou zijn gelegd was de Gaasperdammerweg (A9) een stadsstraat geworden met vrije HOV-baan. Hoe het na het sneuvelen van de A6-A9 staat met die plannen weet ik niet...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Die man had het in de krant (?) gelezen. Nou vond ik bij de brievenbussen een gigantische stapel van het Parool die vandaag gratis huis-aan-huis bezorgd werd, en warempel, ook daar staat het tussen het kleine nieuws.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door STF »

Fles schreef:Ik wil wel even melden dat ik vanochtend op de Veo85 een gloeiend lekkere chick aan het stuur had! :pos:
Ik ken nog wel een busvervoerder voor je in Luxemburg die bijna alleen maar vrouwen (beter gezegd meisjes, gezien de leeftijd) in dienst heeft. :mrgreen:

Voyages Ecker
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Voor reizigers van lijn 91 (Rotterdam Zuidplein - Sliedrecht Stormrand v.v.) had Arriva vanmiddag een verrassing in petto. Op de ritten die op het Zuidplein om 17:16 uur aankomt en om 17:46 uur weer richting Sliedrecht rijdt, zat Irisbusje 6038 i.p.v. een Wright of een Amba :shock: . Op de eerste rit was er vlak voor Zuidplein nog plek zat, maar ik vrees dat er naar Sliedrecht wel de nodige mensen moesten staan. Door tijdgebrek (er lag avondeten te wachten) heb ik alleen een foto van de 6038 tijdens het bufferen op het Zuidplein:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Meltrain »

Ik weet dat RET-lijn 50 (Rotterdam Airport - Wilhelminapier) weinig haltes heeft, maar het informatiescherm in Citaro 247 maakte er vanmiddag wel erg weinig van. Hij toonde namelijk alleen Wilhelminapier en Rotterdam Airport. :lol:
Dat ik lijn 50 had, was overigens stom toeval; ik liep naar de halte om te kijken hpoe laat hij zou gaan en toen kwam hij al aanrijden en besloot ik gelijk in te stappen in deze enorm drukke bus met mij als enige reiziger. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam de XX 3280/74 op de Utrechtse Balijelaan tot stilstand net na het groene verkeerslicht doordat er nog overstekend verkeer dwars op de weg stond. Net nadat het betreffende taxibusje een stukje naar voren gereden was zodat de bus er net langs kon en deze daarop weer optrok en een klein bochtje maakte kwam de Arriva 6210/81 vanaf de Croeselaan rechtsaf. Het scheelde echt maar een haartje of die Arriva-bus was (keurig door de voordeur, dat wel) bij de connexxion-bus naar binnen gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door webguy »

Ik zat net in tram 11 in Den Haag. Iemand die al fietsend aan het roken was lag bijna onder de tram: de bestuurder remde op tijd en de vrouw moest stukje terug met d'r fiets en de bestuurder deed deel van de voordeur open en riep: "Remmen doen het goed he!". Het was iig een comische manier om zn frustratie te uiten...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Meltrain »

Bij Qbuzz was het vandaag zet_de_thermostaat_hoog-dag. In 2 van de drie bussen van Qbuzz waarmee ik vandaag reed, was het binnen erg warm en benauwd, zodat ik blij was als ik mocht uitstappen.
De enige bus waarin het niet zo warm was, was dan ook nog eens ex-RET 652. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daan »

Zag gisterochtend trouwens nog een Qliner op de Groningerweg in Eelderwolde rijden, was zo te zien een testrit van de garage.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

meltrain schreef:Bij Qbuzz was het vandaag zet_de_thermostaat_hoog-dag. In 2 van de drie bussen van Qbuzz waarmee ik vandaag reed, was het binnen erg warm en benauwd, zodat ik blij was als ik mocht uitstappen.
De enige bus waarin het niet zo warm was, was dan ook nog eens ex-RET 652. :P
Ik had gisteren ook zoiets, in een bus op lijn 63 van Vianen Busstation Lekbrug naar Utrecht C. Een bijna-bejaarde chauffeur achter het stuur en eergisteren precies hetzelfde (warm en benauwd) met dezelfde chauffeur, terwijl het ook beide keren aangenaam koel was in de volgende bus naar huis die ik nam.
* Geert ziet een verband ;) *
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Het zijn niet altijd de bijna bejaarde chauffeurs... gisteren had ik een bloedhete bus met een jonge chauffeur achter het stuur, vanmorgen juist een oudere chauffeur met een steenkoude bus. De temperatuur rond 8.00 uur vanmorgen was nou nog niet dusdanig dat de airco aan moest, maar hij stond wel aan :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Vandaag was het weer zo ver.. Vandaag rijdt de Veolia 5333, een Volans-wagen dus, op lijn 101. Zullen de passagiers niet erg gevonden hebben denk ik. :P

Verder had ik net op de heenweg de Arriva 8344 waarvan de Albatros van slag geraakt was. Er is geen enkele halte juist afgeroepen en na Heinenoord Busstation klonk vrolijk "Rijksstraatweg" door de bus, verder scrollde "Next: Rijksstraatweg : 11:43 *** Final: Zuidplein : 12:18" over de lichtkrant. Het was echter 11.43u toen we vanaf Heinenoord Busstation wegreden.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Etienne »

Op de metro in Rotterdam rijden tijdelijk enkele 'bommetjes' die voor Randstadrail bestemd zijn, maar in de tunnel was die even de weg kwijt.

Bij elke halte tot 'Rijnhaven' werd er 'Stadhuis' omgeroepen. Pas vanaf Rijnhaven kon die weer normaal doen. :)

Daarnaast reed in Rotterdam de Qbuzz 1007 op lijn 144, terwijl die eigenlijk op lijn 126 of 137 thuishoort :) , verder reed de Arriva 6032 de rit van 16.45 op lijn 173 naar Zuid-Beijerland. foto volgt later vandaag in het fototopic.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Die 6032 is planmatig op die rit (en de rit van 17:45 uur) van lijn 173 te zien. :wink:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

mb90 schreef:Die 6032 is planmatig op die rit (en de rit van 17:45 uur) van lijn 173 te zien. :wink:
Het busje is er zelfs speciaal voor uit het DAV gekomen. 's Ochtends rijdt 'ie in ieder geval ook op lijn 173, ik weet echter niet of dit de rit van 6.45u of 7.24u uit Zuid-Beijerland is. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag zat ik in de connexxion 3169 op lijn 77 die een nieuwe InfoXX-versie had die bij knooppunthaltes ook overstapmogelijkheden op het scherm weergaf. Dat waren bij Utrecht Centraal twee pagina's vol met lijnnummer - bestemming - vertrektijd, wat tegelijk met de verwachte aankomsttijd van de bus werd weergegeven.

Overigens zat er ook een wat vreemde aansluiting bij: de betreffende lijn 77 komt vanuit Nieuwegein, maar tussen de aansluitingen op Utrecht Centraal zat ook lijn 74 naar Vianen Lekbrug :roll: Iets zegt me toch dat reizigers die daarheen willen vanuit Nieuwegein met lijn 77 de andere kant op reizen om bij halte Stadscentrum of Zuid op de 74 over te stappen.

En tja, de Arriva-medewerkers zijn ook zo aardig onder elkaar in Dordt: ik heb op m'n terugreis altijd de rit van lijn 3 die tot halte Palissander rijdt en dan leeg naar de garage gaat (m.u.v. koopavonden) en elke dag willen daar hier in de wijk mensen instappen. Zo ook vandaag, al was het nu een van de toezichthouders van Arriva op weg naar z'n werk. Het kostte de chauffeuse toch enige moeite om haar geintje eruit te krijgen... "Meneer, u moet wel verder lopen straks. Ik ga maar tot het einde van de ring" :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Stefan schreef:'s Ochtends rijdt 'ie in ieder geval ook op lijn 173, ik weet echter niet of dit de rit van 6.45u of 7.24u uit Zuid-Beijerland is. ;)
Als ik hem 's ochtends zie, dan is het altijd op de rit van 7:24 uur vanaf Zuid-Beijerland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten