OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Jurjen »

Marc schreef:Een paar dagen geleden stond de wijziging van de dienstregeling tussen Hoorn en Hoorn Kersenboogerd ook op de borden in Maastricht. Of er ook iemand van Maastricht naar Hoorn kersenboogerd reist...
Via Schiphol, nota bene! ;-) Dat lijkt haast alleen mogelijk met een van de twee s3500 'en die 's ochtends vanuit Mt rijden. ;-)

Maar volgens mij geven die dingen altijd selectief info weer, alleen wordt misschien niet altijd goed geselecteerd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vast goed bedoeld door de trdl dat de t2856 op Wd een goederentrein via spoor 2 mocht passeren. 't was alleen wat overdreven aangezien het een treintje bestaande uit slechts 3 6400'en betrof: niet iets wat enorm vertraagd als je erachter zit :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Van 17.26 tot 17.47 uur vanmiddag waren alle Olympische ICM-stellen tegelijk op Rotterdam Centraal: de 4201 en 4240 stonden in de tuin, de 4241 zat achterop de t2867.
Verder zat de rijtuigcompositie in de t9256 achterstevoren en miste 'ie ook nog een Bs. Ondanks dat rijtuig minder ging loc 1191 er niet al te hard vandoor: bij Lombardijen haalden we zoals gebruikelijk de t2267 in, maar tussen Barendrecht en Zwijndrecht kwam die ons weer in volle vaart voorbij. Uiteindelijk won de benelux het toch nog en kwam als eerste binnen in Dordrecht.
Laatst gewijzigd door Daniel op di 12 mei 2009, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: wat rare spelling hersteld
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Check van dat Olympisch geweld (zat in de t2860 met Justin en zag ook twee Olympische ICM in Rtd + eentje achterop de t2867). Was wel een leuk gezicht :)
Verder werd trein t4160 in Rotterdam op vertrektijd gespoorwijzigd van spoor 1b naar 1a, waardoor ik de 1-minuutoverstap uit de s2800 haalde: de hele inhoud van die trein moest nog wandelen van spoor 1b naar 1a, waardoor met een kleine plus werd vertrokken. Prima zo :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Het was een nog veel leuker gezicht om de 4241 precies tussen de 4201 en 4240 door te zien rijden :) Ze stonden immers precies in een ander deel van de tuin.
Wordt nog 'n Olympisch weekje: had vanmorgen al de 4240 en aannemelijk morgen de 4201 (die hoorde volgens omloop in de tuin te staan, rijdt vanavond de t20573 en morgenochtend de t2812 gevolgd door mijn t12723 :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

De t12723 werd vandaag vanaf Rotterdam Centraal gereden door een solo ICMm-III aangezien de t2812 nooit aangekomen is (eerste die binnenkwam was de t12514, kerend op t2825). Was best goed gevuld aangezien de t2823 ook niet gereden schijnt te hebben: zitvol tot Alexander, daarna enkele staanplaatsen en uiteindelijk volle gangpaden na Gouda. Dat laatste vooral door eigenwijze reizigers die op het balkon bleven staan terwijl de HC nog aangaf dat ze beter de t1723 konden nemen die al aan de overzijde van het perron gereed stond, waarin zat plaats was (zag zelfs nog een enkele lege vierzit)
Op Utrecht Centraal werd versterking aangekoppeld in de vorm van de 4201 die, zoals ik gisteren al schreef, oorspronkelijk ook al in die trein had moeten zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Karl »

Gisteren van Rotterdam via Duivendrecht en Weesp naar Almere gereisd, later op de dag naar Utrecht gereisd. Vervolgens een afspraak in Amersfoort om daar de trein naar Gouda te nemen om daar over te stappen op een trein naar het Rotterdamse. Alleen 's avonds tussen Utrecht en Gouda gecontroleerd. :|

Rond half negen in de ochtend zag ik bij Breukelen een ICM-combinatie richting het zuiden schieten, vervanging van iets?

Vandaag reed er rond twaalf uur een ACTS trein door Breda richting het noorden, waar een 1200, zo'n Belgisch ding (6700?) en een Port Feeder voorop zaten. Zag er wel leuk uit. Dacht eigenlijk dat de 1200 al uit dienst waren...
Het is een spectrum.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daan »

De geruchten gingen inderdaad dat afgelopen zondag de 1200 z'n laatste rit zou rijden, maar blijkbaar is dat dus niet het geval :-) Heb er geen problemen mee, laat maar lekker rijden die dingen :P
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Tijdens het werk kwam ik rond 2:15 uur vannacht weer een rijdende SLT tegen. Het was de 2401 die vanaf Den Haag Moerwijk richting HS reed. Even voor 12 uur zag ik ook al een SLT tussen HS en CS rijden.

Vanmorgen zat ik van Den Haag HS naar Rotterdam Centraal in Stoptrein t5119 en die heeft alleen vanaf de wissel tussen Rijswijk en Delft naar de wissel tussen Delft en Delft Zuid over het voor treinen naar Rotterdam gebruikelijke spoor gereden. Het telkens wisselen van spoor hield mij in ieder geval wakker. :P

In die linksrijdende 5119 kwam vlak voor de boog bij Schiedam op het andere spoor ineens ICM 4212 uit nachttrein t1417 die tot Den Haag HS reed tevoorschijn. De poging tot inhalen mislukte, want mijn 5119 mocht als eerste naar het juiste spoor.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Raymond »

Karl schreef: Vandaag reed er rond twaalf uur een ACTS trein door Breda richting het noorden, waar een 1200, zo'n Belgisch ding (6700?) en een Port Feeder voorop zaten. Zag er wel leuk uit. Dacht eigenlijk dat de 1200 al uit dienst waren...
Mocht de Acht-shuttle rijden vandaag en stond om 11:10 al klaar in Acht. Gisteren ook al een 1200+6700 voor deze trein :D
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Justin »

Weer een geluk bij een ongeluk. Ging bij m'n zus in Rtd eten en logeren, dus hoefde niet naar Zwd. Scheelde wat vertraging...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Het moet niet gekker worden. Door de aanrijding bij Zwijndrecht waren er beperkingen tussen Den Haag en Eindhoven volgens de ProRail-website. :shock: Dit kan toch makkelijk tot Rotterdam - Dordrecht of Breda beperkt worden?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Vinny »

Nee, want dan gaat er iets goed fout met de s1900. En anders snappen Brabanders niet waarom ze ineens zulke vertraging oplopen :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Ruben »

Je kan hem toch knippen en heen en weer pendelen in 2 delen. Hoe moeilijk is het tegenwoordig nog. Geen IC voor Delft dus?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Sebastiaan »

Gisteravond wilde ik even een ritje met ICL gaan maken. Dat werd dus even snel een rondje: Utrecht Terwijde - Utrecht Centraal- Amsterdam - Amersfoort en vanaf daar weer terug naar Utrecht Terwijde.
De s1500 van rond 20.30 die ik nam reed helaas met 2x SGMm-III. Daar ik niet veel hoop had dat er later op de avond nog ICL bleef rijden toch maar met deze trein meegegaan en zo kwam ik in Amersfoort. Daar kwam ik er op perron achter dat deze 2 SGMm'tjes verder gingen als intercity naar Rotterdam. Daarom ging ik maar weer terug de trein in (ivm met betere aansluiting op Utrecht Centraal). En zo dus 2 intercity achter elkaar met SGMm gehad :|
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:Nee, want dan gaat er iets goed fout met de s1900.
Wat gaat er fout dan, het materieel wat er tegenwoordig in rijdt is juist een stuk makkelijker te keren en ik herinner me van eerdere verstoringen dat er gewoon Rtd-Vl bij een storing bij Delft en Gvc-Bd bij een storing in de omgeving van Tilburg gereden werd.
De gevolgen zijn ook nogal aanzienlijk: naar Breda heb je bv. gelijk een uur vertraging, wat nog mee zou vallen als je tenminste onderweg bent. Dat is echter niet zo: van dat uur sta je een half uur op aansluitende treinen te wachten... eerst in Eindhoven een kwartier wachten op de stoptrein naar Tilburg, waar je dan weer een kwartier op de s3600 mag wachten.
Voor Eindhoven - Dordrecht moet je wel heel erg goed oppassen: via Geldermalsen en via Breda is als je op het goede halfuur reist redelijk gelijkwaardig, maar als je pech hebt kan je via Breda zelfs bijna 2 uur langer onderweg zijn waarvan je dan maarliefst een heel uur in Breda mag doorbrengen. Immers vertrekt de in de daluren maar 1x per uur rijdende s2200 precies als de s3600 aankomt :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Karl »

En als je blijft zitten en via Rsd reist?

Overigens snap ik het niet, op Rotterdam (spoor 6, 7 naar 3, 4 verplaatsen; op spoor 6, 7 keren) en Breda (plek zat met zes perronsporen) kun je de 1900 volgens mij makkelijk keren.
Het is een spectrum.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daan »

Tja, tuurlijk kan die 1900 makkelijk op tig plaatsen gekeerd worden. Ik heb alleen steeds vaker het idee dat die creativiteit totaal weg is, of dat het gewoon een groot stuk onwil van de NS/Prorail is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Inderdaad, het aantal creatieve oplossingen bij storingen is tegenwoordig op hoogstens 2 vingers te tellen en dan heb je ook nog de jammerlijk mislukte pogingen om iets te doen. Zoiets als het inhalen van wat losse locjes door m'n t2856 gisteren via een perronspoor in Woerden: het doorwisselen naar het perronspoor leverde zowat al meer vertraging op als het achter die locjes aan rijden opgeleverd zou hebben (dat trio kwam notabene op blokafstand achter ons in Rotterdam aan :roll: )

Nog wat opvallenheidjes van vandaag:
- heb veel opmerkelijke reizigers gezien, maar degene die vanmiddag naast me kwam zitten was wel heel uitzonderlijk... die ging niet een krantje, tijdschrift of boek zitten lezen maar had een stapel reclamefolders van huis meegenomen :P
- in de t1965 net na vertrek de volgende omroep: "Dames en heren, hier volgt een huishoudelijke mededeling: wilt u het sluiten van de deuren voortaan aan ons over laten"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Zojuist is er een goederentrein richting Rotterdam defect gevallen op de oprit van de brug vanuit Gouda. Op dit moment proberen ze de stoptrein via linkerspoor langs te knallen. De intercity van 14:08 kan niet verder. De andere treinen gaan via spoor vijf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Gekko123 »

Toen ik vanmiddag op Ut was, kon ik duidelijk merken dat er minder treinen tussen Gd en Rtd reden. Daardoor reden er namelijk ook minder treinen tussen Gd en Ut. Alle :!: IC's Rtd - Ut - Amf en verder reden niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

De goederentrein reed iets na 14:00 voorbij, en bleef verderop maar stilstaan.

Op een gegeven moment kwam de Noordoost naar Rotterdam binnen, en die vertrok maar niet, de CTA draaide een steeds grotere vertraging voor, en op een gegeven moment kwam het bericht dat de trein "voor langere tijd stil zal staan". Al vrij snel kwam er een spoorwijziging voor de eerste treinen richting Rotterdam naar spoor 5. Creatieve oplossing, gewoon via linkerspoor de brug oprijden en dan verderop (waar, bij Nieuwerkerk?) weer terugwisselen.

Het zou bijna zonder problemen kunnen als er tussen de brug en de aftakking nog een wissel zou zitten tussen de sporen naar Den Haag en naar Rotterdam. Helaas is dat er niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Rond het einde van de verstoring zag ik nog dat op alle stations tussen Gouda en Rotterdam de vertreksporen omgewisseld waren. Er werd dus blijkbaar van Gouda tot Rotterdam links gereden en de andere kant op ook waardoor treinen naar Rotterdam alleen voor Gouda hoefden door te wisselen en treinen uit Rotterdam alleen bij Nieuwerkerk. Scheelt een stuk met elkaar in de weg zitten natuurlijk omdat je gewoon op normale snelheid kunt rijden en niet twee keer hoeft door te wisselen ri. Rotterdam.

Nog wat eigen opvallendheden:
- de t2856 wordt deze week elke dag een bak korter. Dat maakt me zeer benieuwd naar hoe ze het morgen gaan oplossen, want als de trend zich voortzet zou ik dan 5 bakken ICM moeten hebben :mrgreen:
- zowel het ICMm in de t2856 en het ICRm van de t1965 is voorzien van airco, maar echt te merken was het niet vandaag. Pff wat was het bloedheed in beide treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Jurjen »

Valt 'ie morgen uit, om overmorgen met 4 te rijden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

De t4078 was met 20 minuten vertraging uit Rotterdam vertrokken. Vanaf Amsterdam centraal werd er een nieuwe t4500 gemaakt, die zou om 22.50 op spoor 8a binnenkomen, een Virm 6je (vertrektijd is 23.09)
Kwam idd klokslag 22.50 een Virm op spoor 8a. Ik instappen en tegen wat verbaasde reizigers vertellen dat het de trein naar Hoorn zou zijn. Gaan na de deuren dicht, begint ie ineens de andere kant op te rijden om 22.53... Gelukkig maar een meter of 100 naar achter, blijkbaar stond ie niet goed. Was even bang helemaal weggerangeerd te worden. Wel grappig dat een hoop mensen niet in durven te stappen als ze een trein al eerder dan ze gewend zijn en met ander mat langs het perron zien staan.

Oja, toen ik vanmiddag op de heenweg naar Amsterdam vanuit Hoorn naar de wc wilde, en het slot groen was, ging ie toch niet open. Na een stevige duw aan de deur ging ie toch open; en keken 2 mannen me verbaasd aan waarom ik stoorde :? Ben maar even doorgelopen alsof er niets aan de hand was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten