Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik zag vandaag dat bij halte kiltunnel bij de bustoerit vanaf de rijksstraatweg een haltebord hangt van Arriva.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Oude halte van de 165 is dat ja, die staat trouwens in heel het industriegebied nog op de haltebordjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
In Spijkenisse staat lijn 190 nog steeds op de bordjes.
Ze hebben wel de vertrekstaten weggehaald, dat dan weer wel.
Ze hebben wel de vertrekstaten weggehaald, dat dan weer wel.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Welke bordjes??OpReis schreef:In Spijkenisse staat lijn 190 nog steeds op de bordjes.
Ze hebben wel de vertrekstaten weggehaald, dat dan weer wel.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Die hebben ze daar niet toch?Hainje schreef:Haltebordjes lijkt mij.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Op Spijkenisse metro centrum staan ook nog lijnen als 203 en 85 aangegeven. En volgens mij zelfs nog 113. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Nooit gezien. Waar?dylanwild94 schreef:Op Spijkenisse metro centrum staan ook nog lijnen als 203 en 85 aangegeven. En volgens mij zelfs nog 113. :')
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Op de staanders van de overkappingen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Bij haltes als Gebroken Meeldijk en Heemraadlaan staan gewoon halteborden bij de bushaltes, met nog steeds die stickers van lijn 190 erop.
Ik kom nu nooit meer op Metro Centrum, dus die andere lijnstickers heb ik niet gezien.
Ik kom nu nooit meer op Metro Centrum, dus die andere lijnstickers heb ik niet gezien.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Er zit alleen een sticker op met 166.Daniel schreef:Oude halte van de 165 is dat ja, die staat trouwens in heel het industriegebied nog op de haltebordjes.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Zeker weten? Al met de start van de HWGO-concessie van Arriva was het lijn 165 die via Dordtse Kil ging rijden en lijnen die over de N3 rijden komen niet langs de halte op die busoprit, die hebben een halte er direct naast aan de Kiltunnelweg.
Of zit er een sticker van Connexxion op? Herinner me immers wel discussies in dit topic over het tijdelijke pendelbusje 's-Gravendeel - Dordrecht wat er was aan het begin van de huidige concessie. Die zou via de Mijlweg - Rijksstraatweg gereden hebben omdat 'ie niet door de bussluis in het Leerpark kon, en dan kom je wel over die busoprit. Of tenminste, dan kan je er langs komen want de normale oprit is ook gewoon mogelijk.
Edit: verrek, ik zie dat het bordje leesbaar is op Streetview (daar is even een Google-voertuig illegaal via een busbaan gereden) en er zit inderdaad een Arriva-sticker van 166 op al sinds juni 2015. Da's wel een mooi blundertje want die is daar in de Arriva-tijd echt nooit gekomen.
Of zit er een sticker van Connexxion op? Herinner me immers wel discussies in dit topic over het tijdelijke pendelbusje 's-Gravendeel - Dordrecht wat er was aan het begin van de huidige concessie. Die zou via de Mijlweg - Rijksstraatweg gereden hebben omdat 'ie niet door de bussluis in het Leerpark kon, en dan kom je wel over die busoprit. Of tenminste, dan kan je er langs komen want de normale oprit is ook gewoon mogelijk.
Edit: verrek, ik zie dat het bordje leesbaar is op Streetview (daar is even een Google-voertuig illegaal via een busbaan gereden) en er zit inderdaad een Arriva-sticker van 166 op al sinds juni 2015. Da's wel een mooi blundertje want die is daar in de Arriva-tijd echt nooit gekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Provinciale Staten van Zuid-Holland hebben geld beschikbaar gesteld voor herstel van de 'scholierenlijn' tussen de Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee: https://twitter.com/SGPZH/status/748222155360505856
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dus we krijgen een lijn 636 tussen Heinenoord en Middelharnis(lijnnummer kan veranderen)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat is nog niet bekend. Er is alleen geld voor beschikbaar gesteld (evenals voor andere ov-knelpunten).
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Waarschijnlijk komt de provincie met geld over de brug omdat ze zelf ook wel zijn geschrokken van de karige aanbieding van Connexxion op deze concessie. Met toch wel als dieptepunt de bezuinigingen op zaterdag en zondag avond en het schrappen van de verbinding tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse die steeds beter ging lopen.
Maarja de aanbieding van Connexxion voldeedt ruimschoots aan de (belachelijke) lage eisen van de provincie dus er moest wel aan Connexxion gegund worden. Met als gevolg dat de provincie nu weer de portemonnee moet trekken.
Een dejavu momentje want het zelfde gebeurde in 2009 toen Arriva na een jaartje extra geld kreeg voor onder andere een Qliner tussen Dirksland en Rotterdam die de capaciteit problemen op de lijnen 130, 136 en 139 moest oplossen. En die waren weer ontstaan omdat Arriva waarschijnlijk dacht dat Ambassadors dezelfde capiciteit hadden als de gelede duvedecs die Connexxion gebruikten in 2007.
Maarja de aanbieding van Connexxion voldeedt ruimschoots aan de (belachelijke) lage eisen van de provincie dus er moest wel aan Connexxion gegund worden. Met als gevolg dat de provincie nu weer de portemonnee moet trekken.
Een dejavu momentje want het zelfde gebeurde in 2009 toen Arriva na een jaartje extra geld kreeg voor onder andere een Qliner tussen Dirksland en Rotterdam die de capaciteit problemen op de lijnen 130, 136 en 139 moest oplossen. En die waren weer ontstaan omdat Arriva waarschijnlijk dacht dat Ambassadors dezelfde capiciteit hadden als de gelede duvedecs die Connexxion gebruikten in 2007.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Het zijn wel Provinciale Staten die nu (op voorstel van SGP/CU, waarbij drie partijen zich hebben aangesloten) hebben beslist dat er extra geld beschikbaar komt. Gedeputeerde Staten zagen blijkbaar geen aanleiding om voor te stellen om meer geld beschikbaar te stellen...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Volgens mij kan iedere vervoerder bij deze probleemconcessie de kantjes er van alle kanten aflopen, want de Provincie trekt er toch geld voor uit. Wat voor fouten gaat Connexxion nog meer maken?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Kunnen de lage eisen niet komen om een toekomstvast netwerk te houden? Je kunt nu wel hoge eisen stellen, maar datgene wat in het PvE staat moet je minimaal bieden voor de hele concessieduur.OV Hoekschewaard schreef:Waarschijnlijk komt de provincie met geld over de brug omdat ze zelf ook wel zijn geschrokken van de karige aanbieding van Connexxion op deze concessie. Met toch wel als dieptepunt de bezuinigingen op zaterdag en zondag avond en het schrappen van de verbinding tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse die steeds beter ging lopen.
Maarja de aanbieding van Connexxion voldeedt ruimschoots aan de (belachelijke) lage eisen van de provincie dus er moest wel aan Connexxion gegund worden. Met als gevolg dat de provincie nu weer de portemonnee moet trekken.
Een dejavu momentje want het zelfde gebeurde in 2009 toen Arriva na een jaartje extra geld kreeg voor onder andere een Qliner tussen Dirksland en Rotterdam die de capaciteit problemen op de lijnen 130, 136 en 139 moest oplossen. En die waren weer ontstaan omdat Arriva waarschijnlijk dacht dat Ambassadors dezelfde capiciteit hadden als de gelede duvedecs die Connexxion gebruikten in 2007.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Als Connexxion echt op het minimum van de eisen was gaan zitten, had je (afgezien van R-Net) echt geen fatsoenlijk ov meer gehad in HWGO...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik hoop dat de 190 en de 195 terug komen. Ik heb van anderen gehoord dat de 195 een zeer mooi lijntje was en ik heb hem nog nooit gedaan. De 190 2 of 3 keer en dat was leuk met een Vito of Sprinter city op de pont. Volgens mij was de 195 wel druk genoeg voor een midibus toch? En op lijn 190 in de daluren weer een Mercedes-Benz Vito van TCR. Maar dan Connexxion kleuren i.p.v. Arriva kleuren. *bus*
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Lijn 195 had zeker een mooie route, heb daar altijd wel een plaatje gemaakt tijdens als ik een rondje door de Hoekse Waard maakte. Maargoed, als je die route een keer met een bus wilt bereizen dan kan dat al: over het mooiste stuk rijdt lijn 667 ook namelijk
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Als Connexxion precies het minimum had geboden dan reden er in de Hoeksche Waard na 19.00 uur helemaal geen bussen meer. De dorpen als bijvoorbeeld Oud-Beijerland, Numansdorp en Strijen zouden dan alleen overdag bediend worden en dorpen als bijvoorbeeld Mijnsherenland en Klaaswaal alleen tijdens de spits.CamilleKreemers schreef:Kunnen de lage eisen niet komen om een toekomstvast netwerk te houden? Je kunt nu wel hoge eisen stellen, maar datgene wat in het PvE staat moet je minimaal bieden voor de hele concessieduur.OV Hoekschewaard schreef:Waarschijnlijk komt de provincie met geld over de brug omdat ze zelf ook wel zijn geschrokken van de karige aanbieding van Connexxion op deze concessie. Met toch wel als dieptepunt de bezuinigingen op zaterdag en zondag avond en het schrappen van de verbinding tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse die steeds beter ging lopen.
Maarja de aanbieding van Connexxion voldeedt ruimschoots aan de (belachelijke) lage eisen van de provincie dus er moest wel aan Connexxion gegund worden. Met als gevolg dat de provincie nu weer de portemonnee moet trekken.
Een dejavu momentje want het zelfde gebeurde in 2009 toen Arriva na een jaartje extra geld kreeg voor onder andere een Qliner tussen Dirksland en Rotterdam die de capaciteit problemen op de lijnen 130, 136 en 139 moest oplossen. En die waren weer ontstaan omdat Arriva waarschijnlijk dacht dat Ambassadors dezelfde capiciteit hadden als de gelede duvedecs die Connexxion gebruikten in 2007.
Uiteraard was de kans klein dat een vervoerder alleen het minimale zou bieden. Maar toch vind ik het vrij absurd dat de provincie voor deze concessie alleen goede eisen heeft gesteld voor het R-Net en dat voor de overige verbindingen met name in de Hoeksche Waard zulke lage eisen zijn.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Het had in HWGO nog veel erger kunnen uitvallen als Connexxion geen tweedehandsbussen had gehad. Dan was er een vervoerder gekomen die alleen maar nieuwe bussen had moeten kopen, waardoor een groter deel van het totale budget van de concessie direct verloren was gegaan aan die bussen, dat budget wordt nu gebruikt om het lijnennet aan te dikken.
En ik weet dat ze heel erg goed hun best doen in die regio, maar het is nu niet bepaald een groeiregio :X
En ik weet dat ze heel erg goed hun best doen in die regio, maar het is nu niet bepaald een groeiregio :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat is ook de reden geweest dat Arriva een ongeldig bod heeft uitgebracht op deze concessie. Ze vroegen om een extra bijdrage van de provincie.Bee schreef:Het had in HWGO nog veel erger kunnen uitvallen als Connexxion geen tweedehandsbussen had gehad. Dan was er een vervoerder gekomen die alleen maar nieuwe bussen had moeten kopen, waardoor een groter deel van het totale budget van de concessie direct verloren was gegaan aan die bussen, dat budget wordt nu gebruikt om het lijnennet aan te dikken.
Nou dat valt ook wel weer mee hoor.Bee schreef:En ik weet dat ze heel erg goed hun best doen in die regio
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten