Denk dat tram 9 aan tram 10 (richting Van Hallstraat wordt gekoppeld) en dat tram 1 of 2 de oosttak naar Azartplein overneemt. Tram 10 komt zoals we 'm nu kennen dan te vervallen.Bee schreef:Dat lijn 9 zoals we die nu kennen daar gaat verdwijnen lijkt mij ondertussen toch wel definitief, de lokale besturen zijn daarover al geïnformeerd. Maar wat dan het andere eindpunt wordt, geen idee.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Van Hallstraat neemt de 5 al over volgensmij.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Uit de enquete blijkt dat tram 7 ook blijft bestaan. Het lijkt erop dat er 3 lijnen op de binnenring (Leidseplein - Weesperplein) komen te rijden: 1 of 2 (naar Azartplein?), 7 en 9.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dit zijn de sappige details. Is er meer bekend? Kan ik die enquete ergens terugvinden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hij is hier te vinden: https://onderzoekstool.nl/aa/95m096D6
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Volgens mij zat ik vanmiddag in een R-NET CAF op lijn 50. Ik hoorde een andere passagier ook zeggen dat er 'Regionet' op de zijkant stond.
Vergeleken met de normale CAF'jes lijkt het wel alsof deze een eeuw niet door de wasstraat is geweest. En de stoelen zijn ontzettend oncomfortabel. Wie heeft dit gedrocht ontworpen?
Vergeleken met de normale CAF'jes lijkt het wel alsof deze een eeuw niet door de wasstraat is geweest. En de stoelen zijn ontzettend oncomfortabel. Wie heeft dit gedrocht ontworpen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het lijkt me dat het GVB alleen de hoognodige reparaties uitvoert en de minder belangrijke uitstelt tot de revisie. Al vind ik dat gedoe met die stoelen wel erg lang duren, al enige updates? Heel stiekem hoop ik dat ze dezelfde stoelen gaan gebruiken als de 'lichtelijk' ( :') ) gereviseerde 12G. Weliswaar geen beenruimte, maar zitten erg lekker :pos:VIRM schreef:Volgens mij zat ik vanmiddag in een R-NET CAF op lijn 50. Ik hoorde een andere passagier ook zeggen dat er 'Regionet' op de zijkant stond.
Vergeleken met de normale CAF'jes lijkt het wel alsof deze een eeuw niet door de wasstraat is geweest. En de stoelen zijn ontzettend oncomfortabel. Wie heeft dit gedrocht ontworpen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Na de zomervakantie wordt de spitsfrequentie van lijn 66 verder verhoogd naar 8x/u. Stiekem best een succesnummer deze tangentiële lijn al zal de toenemende populariteit ook deels te maken hebben met het verdwijnen van lijn 45.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er zijn nog wat plaatsen vrij op de Open Dag morgen. Vijzelgracht in de ochtend, Noord en Rokin verspreid over de dag.
Ik ga naar Rokin, meer mensen die een station bezoeken morgen?
Ik ga naar Rokin, meer mensen die een station bezoeken morgen?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik ga de Vijzelgracht en het Rokin bezoeken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Net CS van de Noordzuidlijn bezocht. Ziet er mooi uit en al zeer vergevorderd. Zo hingen de stationsnaamborden er al, waar me opviel dat de M51 er niet meer op staat (als overstapmogelijkheid). De 53 en 54 wel. Misschien dat die borden heel snel en tegen geringe kosten weer aan te passen zijn, maar zo lijkt de beslissing wel genomen dat er geen metro via Amstel naar Zuid komt. In ieder geval niet tot CS. Nou ja als je graag met het OV ergens heen wil kan je toch al beter niet meer in Amstelveen gaan wonen met die bekaaide railverbindingen straks.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vanmiddag eerst CS, dan Rokin en als laatste de Vijzelgracht (roltrap *O* )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vandaag op CS, Vijzelgracht en Rokin geweest met de Noord/Zuidlijn. CS was leuk, maar de 'kathedraal' was wat klein. Op Vijzelgracht draaide de roltrap gelukkig. Leuk dat er hier en daar muzikale toevoegingen waren, maar na twee liedjes had het zanggroepje op Rokin niet meer gehoeven. Maar al met al wel leuk om te zien. :)
Overigens nog een juweeltje in de missers in de reisinformatie. De twee personen met wie ik mee was vroegen of ik bij halte Weteringcircuit de knop voor de audiopraatpaal voor blinden wilde zoeken. Dat ding is dus totaal niet gemarkeerd. En de info die eruit komt is in onderstaand filmpje vergeleken met de DRIS... Wat klopt er niet? ;)
https://www.youtube.com/watch?v=g-oiU4Z-B9k
Overigens nog een juweeltje in de missers in de reisinformatie. De twee personen met wie ik mee was vroegen of ik bij halte Weteringcircuit de knop voor de audiopraatpaal voor blinden wilde zoeken. Dat ding is dus totaal niet gemarkeerd. En de info die eruit komt is in onderstaand filmpje vergeleken met de DRIS... Wat klopt er niet? ;)
https://www.youtube.com/watch?v=g-oiU4Z-B9k
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tjeumig.VIRM schreef:Wat klopt er niet?
Wat klopt er wel?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het duurt eerst 10 jaar voordat die dingen geplaatst werden en toen ze er eenmaal stonden bij de meeste exemplaren nog 2 maanden voordat er reisinformatie op kwam. Ik vind jullie wel heel kritisch om te verwachten dat de informatie voor visueel gehandicapten ook meteen goed werkt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat ik een vleugje cynisme meen te bespeuren, belet me natuurlijk niet er met gestrekt been in te gaan:
Let ook eens op de informatie voor auditief gehandicapten
Let ook eens op de informatie voor auditief gehandicapten
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Mwah. Vanuit stadshart binnen max 15 min en hoog frequent op Amsterdam Zuid, Amsterdam Bijlmer Arena en Schiphol. Kan slechter....Ruben schreef:Nou ja als je graag met het OV ergens heen wil kan je toch al beter niet meer in Amstelveen gaan wonen met die bekaaide railverbindingen straks.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Is jou ook opgevallen dat daarop wél naar 'Veer' wordt verwezen, in tegenstelling tot het tenenkrommende 'Ferry' in de hal? _O-Ruben schreef:Net CS van de Noordzuidlijn bezocht. (...) Zo hingen de stationsnaamborden er al,
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geen Amsterdammer die ooit het woord veer gebruikt. Pont was pas echt begrijpelijk geweest (als je dan toch zonodig woorden ipv pictogrammen wil gebruiken...)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Enne.......pontveer.....is dat niks?paolie schreef:Geen Amsterdammer die ooit het woord veer gebruikt. Pont was pas echt begrijpelijk geweest (als je dan toch zonodig woorden ipv pictogrammen wil gebruiken...)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ferry Pontveer. Klinkt als een leuke naam voor een smartlap zanger. :D
Maar het was mij ook al opgevallen idd. Zal d'r eens naar vragen op hierzijnwij.nu.
Maar het was mij ook al opgevallen idd. Zal d'r eens naar vragen op hierzijnwij.nu.
Zowel "IJveer" als "Pont/pontje" hoor ik met enige regelmaat.paolie schreef:Geen Amsterdammer die ooit het woord veer gebruikt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik ben nog van voor de tijd van de IJtunnel, ging veel met de pont, aan moeders hand. Je ging met de pont over, zo noemden we dat vroeger.......naar de overkant van 't IJ.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik heb 2 jaar in Noord gewoond. Daar heb ik nog nooit iemand "veer" horen zeggen. Iedereen heeft het over de pont of het pontje. het GVB noemt de pontjes daarentegen weer wel de IJveren. Maar in dagelijks spraakgebruik hoor ik dat nooit iemand zeggen.
Maar zoals al eerder gezegd: pictogrammen was voor iedereen duidelijk geweest.
Maar zoals al eerder gezegd: pictogrammen was voor iedereen duidelijk geweest.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ach, kwestie van gewenning. Dit zal ook wel begrepen worden.
Hoe mooi en strak ik de nieuwe borden ook vind, heb ik vooral moeite met het overmatig gebruik van leegruimte i.c.m. veel te kleine letters/cijfers. Niet zozeer voor mezelf (heb gelukkig goede ogen), maar m'n moeder bijv. kan de lijnnummers van de trams amper tot niet lezen op de borden van CS. Zelfde geldt voor de metrolijnnummers op Zuid. Snap die keuze echt niet op borden die hoog boven de hoofden van reizigers hangen. :?
Hoe mooi en strak ik de nieuwe borden ook vind, heb ik vooral moeite met het overmatig gebruik van leegruimte i.c.m. veel te kleine letters/cijfers. Niet zozeer voor mezelf (heb gelukkig goede ogen), maar m'n moeder bijv. kan de lijnnummers van de trams amper tot niet lezen op de borden van CS. Zelfde geldt voor de metrolijnnummers op Zuid. Snap die keuze echt niet op borden die hoog boven de hoofden van reizigers hangen. :?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 163 gasten