OVer je reiservaringen in juni 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Wubbo »

Kennelijk hebben we nog geen topic voor juni. Bij deze!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door JWM »

Is Daniël vandaag helemaal geen losse schroef tegen gekomen bij deur 13 :shock:
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door dennistd »

Opvallend rond 19u in Oldenzaal: De IC Berlijn richting Amsterdam was te laat. Nou gebeurt dat wel vaker ( :') ) maar de afhandeling ging dit keer wat anders. Normaal gesproken wordt Syntus vanuit Hengelo dan binnengenomen op spoor 2, zodat de IC (meestal op vertrektijd van Syntus) met 80km/h over spoor 1 door kan rijden. Vanmiddag kwam Syntus gewoon op spoor 1 binnen (waardoor de krappe overstap van 0 minuten op lijn 64 gewoon haalbaar was), en mocht de IC (zowaar om stipt 19u, dus Syntus had er eens geen last van) over spoor 2 met 40km/h.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Aking »

JWM schreef:Is Daniël vandaag helemaal geen losse schroef tegen gekomen bij deur 13 :shock:
Wat is je reiservaring precies? Oh wacht, je hebt natuurlijk niks zinnigs te melden :') (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Hainje »

Ze krijgen op de 857 de VIRM4 niet gekoppeld aan de VIRM6 (getal is aantal bakken sorry als ik iets fout zeg :p) We gaan nu met 4 ipv 10 bakken VIRM van Amsterdam naar Utrecht. Gaat nog krap worden zometeen :'). Hoor wel dat ze er in Utrecht nog wat willen proberen bij te zetten, maar weet niet zeker of dat nog gaat lukken. We vertrekken iig met +10.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Ardan »

Hainje schreef:(getal is aantal bakken sorry als ik iets fout zeg :p)
Het is geloof ik gebruikelijk dat het deelserienummer met getallen wordt aangegeven en het aantal bakken met Romeinse cijfers. De nieuwste deelserie VIRM (met die blauwe en rode bankjes) is dus VIRM4, én VIRM-IV :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Suus »

Vandaag 25 minuten van mijn vrije tijd mogen verspillen op station Gouda omdat een suïcidaal persoon het nodig vond ergens in de buurt van Rotterdam Noord op de sporen te lopen. Tien minuten vertraging opgelopen tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Alexander.

In Gouda mocht ik weer genieten van een automatisch storingsbericht: tussen Rotterdam en Breda reden minder Intercity Direct-treinen door het onverwacht ontbreken van het treinpersoneel. Wat is daar nu weer aan de hand?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Daniel »

Tussen Amersfoort en Utrecht had men voor een opvallende maatregel gekozen bij de seinstoring die spoor 8 t/m 11 onbruikbaar maakte. De [serie=Intercity|2016|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] en [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal12500[/serie] bleven hier namelijk rijden (vanaf spoor 4) ipv de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] en [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] die juist de meeste capaciteit kunnen bieden door hun gebruikelijke samenstelling.
Op die manier zou er ook elk kwartier iets vertrokken/aangekomen zijn in Utrecht wat de reizigers allicht beter had verspreid. Nu waren er bijvoorbeeld 6 bakken ICM in de 559 terecht gekomen die vele tientallen reizigers achterliet en propvol zat terwijl de kort er achteraan rijdende 5659 zelfs nog lege stoelen voorin had en ook meer naar achter geenenkele staanplaats kende.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:
Hainje schreef:(getal is aantal bakken sorry als ik iets fout zeg :p)
Het is geloof ik gebruikelijk dat het deelserienummer met getallen wordt aangegeven en het aantal bakken met Romeinse cijfers. De nieuwste deelserie VIRM (met die blauwe en rode bankjes) is dus VIRM4, én VIRM-IV :P
Hier ben ik dus echt niet autistisch genoeg voor. :( *inb4 shitstorm*

Het was in ieder geval wel lekker knus. :@
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Aking »

Bee schreef:In Gouda mocht ik weer genieten van een automatisch storingsbericht: tussen Rotterdam en Breda reden minder Intercity Direct-treinen door het onverwacht ontbreken van het treinpersoneel. Wat is daar nu weer aan de hand?

Diezelfde reden staat nu ook bij Rotterdam/Den Haag - Utrecht in de RDT-app. Hebben we hier ook wilde stakers of wat? :')



Hainje schreef:Hier ben ik dus echt niet autistisch genoeg voor. :( *inb4 shitstorm*
Nepautist! :Y :6
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Hainje »

:@ :cry:
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Suus »

Aking schreef:
Bee schreef:In Gouda mocht ik weer genieten van een automatisch storingsbericht: tussen Rotterdam en Breda reden minder Intercity Direct-treinen door het onverwacht ontbreken van het treinpersoneel. Wat is daar nu weer aan de hand?

Diezelfde reden staat nu ook bij Rotterdam/Den Haag - Utrecht in de RDT-app. Hebben we hier ook wilde stakers of wat? :')
Uitwerking van de volledige ontruiming van Rotterdam Centraal eerder vandaag vermoed ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Wubbo »

Kan ik me heel slecht voorstellen, want de mensen die toen dienst hebben gehad zijn allang weer naar huis. De ontruiming zat volledig in de vroege dienst, terwijl de avondspits volledig in de late dienst zit. Meestal zie je juist dat in de late dienst de opstart afgerond wordt, na een storing in de vroege dienst.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door ArrivaBas »

Aking schreef:Nepautist! :Y :6
Sorry, hoor maar deze opmerking kun je beter voor je houden (A) (A) . Je komt namelijk wel erg hard over.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Aking »

Sorry hoor, maar opmerkingen over zaken die niet voor jou bedoeld zijn kun je misschien beter voor je houden (A) (A)

Hainje weet namelijk prima hoe serieus ie het moet nemen :wink:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Sorry hoor, maar opmerkingen over zaken die niet voor jou bedoeld zijn kun je misschien beter voor je houden (A) (A)

Hainje weet namelijk prima hoe serieus ie het moet nemen :wink:
Dan kan je beter gaan PB'en. :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Hainje »

:')
🍉
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Tochjo »

In Utrecht Terwijde zijn palen opgericht waaraan binnenkort, naar ik aanneem, TB7's zullen worden opgehangen. Dat mag ook wel een keer, nadat ik er mei 2012 voor het eerst naar informeerde en vervolgens elk jaar de planning weer naar voren zag schuiven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Suus »

In Boskoop is van de week ook een dergelijke paal geplaatst. Werd tijd, zelfs Waddinxveen Noord had er al een.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Jurre »

Op social media zag ik een filmpje vanuit lijn 160 die 'verkeerd reed'. Heb hem snel even opgezocht op ovzoeker.nl en kwam hem inderdaad tegen op de A28 ter hoogte van de Hogeweg. Waarschijnlijk de verkeerde oprit gepakt bij Nijkerk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Daniel »

Eerder vergeten de afrit te nemen, want via de A28 hoort 'ie te gaan (is de handigste route van de N301 naar Vathorst). Alleen na dat foutje niet zo heel handig om op de A28 te blijven rijden want dan kan je er pas bij de Hogeweg af. Via de A1 en dan weer afrit Vathorst was een handiger correctie van het foutje geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door fogeltje »

Ik ben vorige week meteen gestraft dat ik na twee maanden weer eens OV naar werk nam, kwam op weg naar huis in een plensbui. Schuilde aanvankelijk onder ern boom maar toen het begon te onweren vond ik dat toch te gevaarlijk.
"Een touringcar is geen bus"
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Jurre »

Daniel schreef:Eerder vergeten de afrit te nemen, want via de A28 hoort 'ie te gaan (is de handigste route van de N301 naar Vathorst). Alleen na dat foutje niet zo heel handig om op de A28 te blijven rijden want dan kan je er pas bij de Hogeweg af. Via de A1 en dan weer afrit Vathorst was een handiger correctie van het foutje geweest.
Vergeten te melden, maar het was de 160 vanuit Amersfoort. Hij nam dus de verkeerde oprit van de A28.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door VIRM »

Vanochtend de twee uitersten van de materieeltombola meegepakt. De [serie=Sprinter|2016|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] van 07:13 uit Zaandam (die met +8 reed), reed vandaag met SGM2. Dit betekende dus achterblijvers in Zaandam. Daarentegen had ik in de 2129 VIRM10 in plaats van VIRM8: had dus de hele weg een tweezitje voor mijzelf, in de spits. :)
Ofwel: Bee en ik kunnen een SGM2-club gaan oprichten. :P

Op de terugweg nog een automatisch verstoringsbericht op Sloterdijk rond 18:00. Er reden geen treinen tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Bijlmer. Tuffy adviseerde reizigers de metro te nemen. Later in datzelfde bericht adviseerde Tuffy reizigers naar Duivendrecht en Amsterdam Bijlmer/ArenA via Amsterdam Centraal en Weesp te reizen. Beetje tegenstrijdig.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Wubbo »

In die categorie hoorde ik op Utrecht Centraal weer eens de automatische omroep dat er geen IC's reden tussen Hilversum en Schiphol. Daar zit echt niemand op te wachten op dat moment (en ik merk dat ik al minder aandachtig naar de automatische omroep luister, want in de meeste gevallen gaat het in Utrecht toch om een omroep over IC Direct of iets tussen Hilversum en Schiphol).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten