Spoorwegongeluk Wallonië
Spoorwegongeluk Wallonië
In Amay, rond 40 kilometer ten zuidwesten van Maastricht, heeft vannacht, iets voor middernacht, een spoorwegongeluk tussen een personen- en een goederentrein plaatsgevonden. Blijkbaar heeft de personentrein de goederentrein geraakt. Waalse kranten spreken al van een dertigtal gewonden.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Spoorwegongeluk Wallonië
Linkje(s) met meer info?
Re: Spoorwegongeluk Wallonië
Ja, hier: http://www.rtlnieuws.nl/buitenland/trei ... n-gewonden
Zeker drie doden en veertig gewonden, damn -o-
Zeker drie doden en veertig gewonden, damn -o-
Ik doe ook maar wat
Re: Spoorwegongeluk Wallonië
Zwaar :(
Re: Spoorwegongeluk Wallonië
Drie doden en negen zwaargewonden. Het vermoeden is dat de bestuurder van de intercity een van de slachtoffers is, het eerste rijtuig van de zesdelige trein (gereden met MS96 - Deense Neus) schijnt volledig verkreukeld te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoorwegongeluk Wallonië
Erg verschrikkelijk wat er hier is gebeurd. Op Somda werd er ook bijna meteen gegooid met de nummertjes van betrokken treinen. -o-
Sterkte voor de nabestaanden van de omgekomen MCN en reizigers.
Sterkte voor de nabestaanden van de omgekomen MCN en reizigers.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Spoorwegongeluk Wallonië
Uiteraard, die machinist is bijzaak. Dat de bcmz-D bak van stel 666-12 in de kreukels ligt is veel belangrijker :Y
Re: Spoorwegongeluk Wallonië
De vakbonden zijn over de zeik, want er wordt bij het onderzoek naar de oorzaak van het ongeluk niet uitgesloten dat sabotage-acties tijdens de stakingen van vorige week een oorzaak kunnen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoorwegongeluk Wallonië
Als de sabotageacties er niks mee te maken hebben komt dat toch gewoon naar voren in het onderzoek :') Als je het niet onderzoekt blijft er juist onduidelijkheid over.
Re: Spoorwegongeluk Wallonië
Ze gaan nu al uit van een seinstoring volgend op blikseminslag. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Spoorwegongeluk Wallonië
Kortom, wanneer zijn er stakingen vanwege (a) vooringenomen positie van de onderzoekers; (b) een veiligere werkplek voor het personeel; (c) meer infrastructuurcontroles na buitendienststellingen, bijvoorbeeld door stakingen, die overigens niets met (a) te maken hebben... -o-Bee schreef:De vakbonden zijn over de zeik, want er wordt bij het onderzoek naar de oorzaak van het ongeluk niet uitgesloten dat sabotage-acties tijdens de stakingen van vorige week een oorzaak kunnen zijn.
Het is een spectrum.
Re: Spoorwegongeluk Wallonië
In de nasleep na dit ongeluk is naar buiten gekomen dat op 1 november vorig jaar een vergelijkbaar ongeluk met de Benelux voorkomen kon worden door ingrijpen van het seinhuis: http://www.demorgen.be/economie/onveili ... -bad2b46d/
Ook wordt maar weer eens vastgesteld dat goederentreinen nog steeds geen beveiligingssysteem hoeven te hebben in België: http://www.demorgen.be/binnenland/goede ... -b816126f/
Ook wordt maar weer eens vastgesteld dat goederentreinen nog steeds geen beveiligingssysteem hoeven te hebben in België: http://www.demorgen.be/binnenland/goede ... -b816126f/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Spoorwegongeluk Wallonië
Een kleine nuance, goederentreinen hebben natuurlijk wel het oude beveiligingssysteem Memor, maar dat grijpt zoals bekend niet in als een trein door rood rijdt.
Overigens hoeven goederentreinen in Nederland ook niet verplicht het nieuwste systeem (ATB-vv) aan boord te hebben. Nou is het oude systeem hier natuurlijk al een stuk beter dan wat ze in België hebben, maar toch.
Overigens hoeven goederentreinen in Nederland ook niet verplicht het nieuwste systeem (ATB-vv) aan boord te hebben. Nou is het oude systeem hier natuurlijk al een stuk beter dan wat ze in België hebben, maar toch.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten